Minkälaisista tuntimääristä on kyse?
Tässä tapauksessa reilu 10 000 h.
Akaan kaveri sanoi että alkavat usein vuotaa löpöä ulos akselitiivisteestään, pumpun pohjassa olevasta reiästä.
Keskimäärin kuulemma noin 8000 h mutta yksilöerot ovat suuria.
Projektia joutuu nyt vähän siirtämään muiden kiiruiden takia, mutta pyrin sitten kertomaan kuinka sujui ja mikä on lopputulos.
Lupasin tuosta kertoa kun pumppu on vaihdettu.
Projekti meni aika lailla ongelmitta. Vauhtipyörällä on merkki, samoin vanhan pumpun luukun takana. Molemmat kohdilleen, pumppu irti ja oikeaan kohtaan valmiiksi lukittu pumppu kiinni. Lukitus kannataa muistaa sitten avata, mä en kyllä unohtanut.. mutta niinkin on kuulemma käynyt. Vanhassa pumpussa yksi yllätysruuvi, kiristyksessä kantansa katkaiseva nuljukanta sinettinä. Onneksi lähti putkipihdeillä pois.
Putket pienellä vääntelyllä kiinni, meno- ja paluupuolta joutuu vähän muokkaamaan. Sen kaasun asentoanturin jätin irralleen puoliväliin käännettynä, en viitsinyt rakennella sille uutta telinettä kun ei koneen käyttötarkoituksessa oikeastaan ole mitään tarvetta pikavaihdeautomatiikalle. Pykälää isommat suuttimet tuli samalla, 3 lähti melkein käsin irti ja yksi sitten kaipasi pidempää liottelua ja pienen ulosvetosysteemin rakentelun.
Koneesta tuli ihan käypäinen, ei savuta kuin viimeisilleen rääkättynä ja vetää 25% paremmin. Pyydetty viristysaste oli noin 140 hv, en sitä tarvitse kuin aivan satunnaisesti, mukavampi kun pääsee tiellä jonkun mäen vähän kevyemmin ylös. Käynnistäessä tai lähelle pysähtymistä kuormitettuna tulee kyllä melkoinen hiilijalanjälki :-) Tuo on siis ek-koneena ja metsäkärryn vetäjänä.