Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kannattavuudesta  (Luettu 29976 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kannattavuudesta
Ei ole huonoa hommaa hukkakaurasekoittamon pyörittäminen:



 ;D ;D ;D
Osta Timppa siitä puimuri,saat kaupanpäälle hienon maalauksen sekoittamosta.Luulen että koneella on tehokasta käyttöaikaa vielä 30v.

***On tuo hiukka rehvakas tälläiselle surkialle rahakauran viljelijälle.   :D


***Nyt sil on oma avaruussukkulakin myynnissä:

Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo:21:04 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: kannattavuudesta
kylläpäs täällä on taas paljon kateellisia huutelemas... :D
mut kyllähän se on siis ihan selvää, ettei sitä naapuria ainakaan voi ottaa mitään urakoimaan, sehän vielä rikastuu sillä!!!!! ;D;D ;)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: kannattavuudesta
kylläpäs täällä on taas paljon kateellisia huutelemas... :D
mut kyllähän se on siis ihan selvää, ettei sitä naapuria ainakaan voi ottaa mitään urakoimaan, sehän vielä rikastuu sillä!!!!! ;D;D ;)

urakoittijat ajaa niin pienel taksal ettei niittä pysty säälistä ottaa uraakoomaan ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: kannattavuudesta
Missä ihmeen vaiheessa toimintojen ulkoistaminen, eli urakoitsijan käyttäminen, eli rahan lahjoittaminen lisää kannattavuutta? Kannattavuuden lisääminen on yhtäkuin omavaraisuuden lisääminen... 

jaa että minunkin pitäisi kaivella wanha eho-ruisku jostain navetan parvelta ja tekohengittää kuntoon, uusia osia ja katsastuttaa ja mennä kurssille. Ja vielä hankkia ison vesitankin, viedä ensin vesitankin 25 km päähän (50 km edestakaisin), sitten mennä ruiskun kanssa toteamaan että tuulee liikaa ja seuraavana päivänä uusi yritys ja sitten hakemaan vesitankki pois. 200 km traktorilla ajamista ruiskun ja tankin kanssa  verrattuna siihen että maksaa 13 euroa/hehtaari naapurille joka asuu siinä ihan pellon vierustalla. Varmasti säästää oikein tosi paljon kun tekee itse.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: kannattavuudesta
mä teetän lumitöistä osan,ruiskutukset,puinnit,perunan kylvöt,kanttipaalaukset,rakennustöitä,käärintää ym. urakoitsijoilla. *****ako varten mul pitäis olla joka hommaan omat koneet ja ammattitaito.Kyl noi panohommatkin pitäis välillä jättää ammattimiesten tehtäväks, tulisivat kunnolla tekoon nekin!!  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: kannattavuudesta

No jos tekisit itse enemmän ja konekalusto olisi mitoitettu tarpeita vastaavaksi, ei tarttisi tuomosta itsesuggestiota pitää viljan hinnasta. 

No johan pomppas. Mieti nyt vähän. urakoottia maksaa 16€/ha, jolloin siinä saa itelle reilun kympin hehtaari ku ite ajelee. ehtootapäälle käy yhtäkkiä ajamas säiliöllisen ja siinä jää käteen 40€. parikymppiä tunti, vähintään. Kyllä minä  sen otan, enkä anna urakoottialle.  Jaa miksi noin alhainen konekustannus? No et varmasti kyllä käsitä asiaa, mutta ei noissa koneissa ole arvonalenemaa. Polttoainetta menee muutama litra tunnissa, ja sitte pikkuusen kun laskoo korjuukustannuksiin, ni se on siinä. Verrattuna noihin uusiin hirvityksiin, tuommonen -80 lukulaanen eho on ikiliikkuja. Uusissa on milioona turhaa ominaisuutta, eho tekee sen mitä myrkkyruiskulta vaaditaan ilman vikurointia. ja sitte, myös sekin on tärkeä asia että tekee työnsä itse. Eikä pyydä apua. Avuttomat, kädettömät, toistaitooset, semmoset tarvitsee toisten apua.


Kyllä nyt on löytyny Agronetistäkin varsinainen talousguru! Ei voi muuta kuin suu auki ihmetellä ja sanattomana jäädä ihailemaan tuota ammattimaisuutta.

Voisitko hieman meillekin antaa ylivertaisia talousneuvoja - ikäänkuin konsultointia, niin saataisiin meidänkin tilan talous kuntoon?
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: kannattavuudesta
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/11/fi_FI/juttupohja_ruiskutus/

Kyllä omatoimitäpinöijät hiukan tienaa, kun tekee itte ;) ;D

Yx edesmenny isoon taloon isäntä myöhästyy junasta ja tokas vihaisena; perkele toiki täytyy ostaa ittelle ;D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: kannattavuudesta
Jos mulla on vuotuinen ruiskutus tarve 10-15 ha. Niin ei kannata edes kursseille mennä ja myrkkyjen kanssa alkaa läträämään, vaikka itsellä onkin katsastettu ruisku kotona.Naapuri ajaa 10e/ha ja homma toimii.Johan mul menis ruiskun pesussa sen verran aikaa että jäis tappiolle.Eri asia jos tarvetta olisi vaikka 100ha tai yli, tai en tiedä sittenkään.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: kannattavuudesta
No joo, kukin taaplaa tyylillään. Korppiherralla ei mahda olla velkaa eikä palkkatyöntekijöitä ja elantokin tulee jostain ihan muusta touhusta. Silloin sopii harrastella vaikka tuollasta "säästö"hommaa. Miettisin kuitenkin vielä kerran, mitä kaikkea pitikään tehdä, että pääsi säästämään sen kakskymppisen tunnilta. Josset talkoilla ole ittelläs töissä, niin pakkaselle menee niin että paukkuu.
Ittekkin tein noin ihan sillä vanhalla eholla, mutta kun spv:stä oli reilusti velkaa, niin oli lisättävä sitä ydintuotantoa, ettei tule lapsille nälkä. Silloin joutuu kahdenkympin hommista luopua.

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: kannattavuudesta
Omakohtainen esimerkki:; ostin tuos myrkkyruiskun. hankintakustannus, varaosat ja katsastus tuli maksuun ensimmäisenä kesänä.    

Mistä löytyy noin halpoja ruiskuja jotka saa vielä katsastuskuntoon?



Lue keltaista pörssiä. 9m leveys, 650 säiliö, uusi kalvopumppu mukaan. 400€, kuitillisena. Ja uusi pumppu paikalle, sikaleksiä säiliön halkeamaan, ja katsastamaan. hyvä tuli. niijuu, ja suuttimen kärjet tuli siinä samalla vaihdettua. ja kustannuksiin vaikuttaa myös se että ruisku tuli kimppakoneeksi...   :D  

Ettet ny vain oo maksanu liikaa, se syö heti kannattavuutta. Tuosta sulle ruisku 90 E + sikaflexiä ei tartte ku ei oo halki...


http://www.pohjanmaanylijaamatuote.com/public/files/P1011155_m.jpg

Viimeksi muokattu: 04.11.09 - klo:19:37 kirjoittanut Lemmu

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: kannattavuudesta
Naapuri ajaa 10e/ha ja homma toimii.Johan mul menis ruiskun pesussa sen verran aikaa että jäis tappiolle.Eri asia jos tarvetta olisi vaikka 100ha tai yli, tai en tiedä sittenkään.

Mä myisin heti ruiskun pois, jos joku ajais 10€/ha.
Pikapikaa laskien sain nykyiseksi ha-kustannukseksi n.16€/ha itse ajaen, kun ruiskun mittariin tuli tälle vuotta n.300ha.
N.19€/ha taksalla olisin itse valmis tekemään urakoitia muille.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: kannattavuudesta
Kyllä sitä heti kun mennään rakennuksille töihin niin vingutaan 15-20€ tunti käteen, mutta kun itselle peltohommia tehdään niin siitä ei kuulema palkaa tarvita. Minä tuumasin pankinjohtajalle että kun ihmetteli lähes 15€ tuntipalkkaa ja reilua 1 kannatavuuskerrointa että ethän sinäkään tee  ilmaiseksi töitä. Niin ja pitäähän omalle pääomalle saada korkokin.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: kannattavuudesta

No jos tekisit itse enemmän ja konekalusto olisi mitoitettu tarpeita vastaavaksi, ei tarttisi tuomosta itsesuggestiota pitää viljan hinnasta. 

No johan pomppas. Mieti nyt vähän. urakoottia maksaa 16€/ha, jolloin siinä saa itelle reilun kympin hehtaari ku ite ajelee. ehtootapäälle käy yhtäkkiä ajamas säiliöllisen ja siinä jää käteen 40€. parikymppiä tunti, vähintään. Kyllä minä  sen otan, enkä anna urakoottialle.  Jaa miksi noin alhainen konekustannus? No et varmasti kyllä käsitä asiaa, mutta ei noissa koneissa ole arvonalenemaa. Polttoainetta menee muutama litra tunnissa, ja sitte pikkuusen kun laskoo korjuukustannuksiin, ni se on siinä. Verrattuna noihin uusiin hirvityksiin, tuommonen -80 lukulaanen eho on ikiliikkuja. Uusissa on milioona turhaa ominaisuutta, eho tekee sen mitä myrkkyruiskulta vaaditaan ilman vikurointia. ja sitte, myös sekin on tärkeä asia että tekee työnsä itse. Eikä pyydä apua. Avuttomat, kädettömät, toistaitooset, semmoset tarvitsee toisten apua.


Kyllä nyt on löytyny Agronetistäkin varsinainen talousguru! Ei voi muuta kuin suu auki ihmetellä ja sanattomana jäädä ihailemaan tuota ammattimaisuutta.

Voisitko hieman meillekin antaa ylivertaisia talousneuvoja - ikäänkuin konsultointia, niin saataisiin meidänkin tilan talous kuntoon?
Maatalouden kannattavuustyöryhmät voivat laittaa kansiot kiinni ja himmelin tekkoon kotio. Perkeleen vimmalla kaikki vaan penkomaan vanhoja Ehoja KeltaPötsistä ja maailma pelastuu. Mulla olisi Teho-Varsta 1200 tuolla suulissa gummit lattana jos joku halajaa verokalenterissa piikkipaikalle.

PS Pidä Kaappoo taloo pystyssä, lähdin maanpakoon kun siellä helvetin esikartanossa on ne pirtufestarit. Terveisiä alakerran Hispanolle, että se saattaa olla Markkasella joku saunailta kun möykkä on kuin härkätaistelussa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: kannattavuudesta

No jos tekisit itse enemmän ja konekalusto olisi mitoitettu tarpeita vastaavaksi, ei tarttisi tuomosta itsesuggestiota pitää viljan hinnasta. 

No johan pomppas. Mieti nyt vähän. urakoottia maksaa 16€/ha, jolloin siinä saa itelle reilun kympin hehtaari ku ite ajelee. ehtootapäälle käy yhtäkkiä ajamas säiliöllisen ja siinä jää käteen 40€. parikymppiä tunti, vähintään. Kyllä minä  sen otan, enkä anna urakoottialle.  Jaa miksi noin alhainen konekustannus? No et varmasti kyllä käsitä asiaa, mutta ei noissa koneissa ole arvonalenemaa. Polttoainetta menee muutama litra tunnissa, ja sitte pikkuusen kun laskoo korjuukustannuksiin, ni se on siinä. Verrattuna noihin uusiin hirvityksiin, tuommonen -80 lukulaanen eho on ikiliikkuja. Uusissa on milioona turhaa ominaisuutta, eho tekee sen mitä myrkkyruiskulta vaaditaan ilman vikurointia. ja sitte, myös sekin on tärkeä asia että tekee työnsä itse. Eikä pyydä apua. Avuttomat, kädettömät, toistaitooset, semmoset tarvitsee toisten apua.


Kyllä nyt on löytyny Agronetistäkin varsinainen talousguru! Ei voi muuta kuin suu auki ihmetellä ja sanattomana jäädä ihailemaan tuota ammattimaisuutta.

Voisitko hieman meillekin antaa ylivertaisia talousneuvoja - ikäänkuin konsultointia, niin saataisiin meidänkin tilan talous kuntoon?
Maatalouden kannattavuustyöryhmät voivat laittaa kansiot kiinni ja himmelin tekkoon kotio. Perkeleen vimmalla kaikki vaan penkomaan vanhoja Ehoja KeltaPötsistä ja maailma pelastuu. Mulla olisi Teho-Varsta 1200 tuolla suulissa gummit lattana jos joku halajaa verokalenterissa piikkipaikalle.

PS Pidä Kaappoo taloo pystyssä, lähdin maanpakoon kun siellä helvetin esikartanossa on ne pirtufestarit. Terveisiä alakerran Hispanolle, että se saattaa olla Markkasella joku saunailta kun möykkä on kuin härkätaistelussa.
;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: kannattavuudesta
Jos mulla on vuotuinen ruiskutus tarve 10-15 ha. Niin ei kannata edes kursseille mennä ja myrkkyjen kanssa alkaa läträämään, vaikka itsellä onkin katsastettu ruisku kotona.Naapuri ajaa 10e/ha ja homma toimii.Johan mul menis ruiskun pesussa sen verran aikaa että jäis tappiolle.Eri asia jos tarvetta olisi vaikka 100ha tai yli, tai en tiedä sittenkään.

Edelleenkin...  Kun itsellä on koneet ja mahdollisuudet, ei tartte odotella että koska se urakoottia tulee...  Vähemmällä pääsee ku itte tekee.

Kerran meinasin teettää lopun niiton, kun konet hajos, niin ku kuuli rahti hinnan, niin senjälkeen ei ollu enää yhtää mitää epäselvää.

Viimeksi muokattu: 07.11.09 - klo:14:10 kirjoittanut ravenlord

Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)