Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe raktorinajo kortilla  (Luettu 26476 kertaa)

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Tyhjiä kärryjä ja tosi kevyitä heinäluormia lukuun ottamatta se lienee paino joka tulee vastaan.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: raktorinajo kortilla
dr woooo on täysin pihalla kuin lumiukko sekin koirien kuseskelema.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.

Veikkaan että tuon pykälän perusteella vaikkapa kaksi isoa viljakärryä, paalikärryä tai säilörehukärryä on laiton yhdstelmä? Painot paukkuu? Ja mitä järkeä on pistää kaksi vaikeasti hallittavaa pikkukärryä peräkkäin vertaa yksi iso?

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8704
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: raktorinajo kortilla
Gamla röda traktor och släp under veteskörd.  :D


On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.
Mutta ei estä ajoa  siinäpä se ,tällä viikolla saatan nähdä tuon kaverin kun tulen metsä hommista joka noita on värkännyt ,vetokoukkuna on kuulemma KA-vetokita sekin selviää samalla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.

Veikkaan että tuon pykälän perusteella vaikkapa kaksi isoa viljakärryä, paalikärryä tai säilörehukärryä on laiton yhdstelmä? Painot paukkuu? Ja mitä järkeä on pistää kaksi vaikeasti hallittavaa pikkukärryä peräkkäin vertaa yksi iso?

Kai tuon pykälän ajatuksena on ollut juurikin tyhjien kärryjen/työkoneen siirtoajan helpottaminen.

Viimeksi muokattu: 17.10.16 - klo:20:09 kirjoittanut junttieinari

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.
Mutta ei estä ajoa  siinäpä se ,tällä viikolla saatan nähdä tuon kaverin kun tulen metsä hommista joka noita on värkännyt ,vetokoukkuna on kuulemma KA-vetokita sekin selviää samalla.

Ei estä poisotettu ajokorttikaan, mutta laitonta sekin on.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: raktorinajo kortilla
Voi voi Suomen maatilojen pihoilla on paljon laitonta vempelettä .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.
Mutta ei estä ajoa  siinäpä se ,tällä viikolla saatan nähdä tuon kaverin kun tulen metsä hommista joka noita on värkännyt ,vetokoukkuna on kuulemma KA-vetokita sekin selviää samalla.

Eikö tuo nyt ole SAS taas vastuutonta antaa ohjeita laittomuuksiin ja vaarallisiin työtapoihin! Pikkusen harkintaa kirjoituksiin, voi vielä joltakin henki mennä sun takia!!!

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: raktorinajo kortilla
Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 35 §

Kokeilepa lukea tuolta, jos vaikka ymmärtäisit ;- )

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: raktorinajo kortilla
Eihän mikään nykyäänkään kiellä tuota kaksois kiskontaa jos ei kokonaispituus ylity eikä painot tule vastaan. Valot pitää tietenkin olla kondiksessa samoin kuin hitaan ajoneuvon kyltti. Paljon säästää "säästäisi" kilometrejä jos pellollepäin vie kaksi kärryä kun puimaankin menee.

Hiukan toivoo että raktorikalustossa mentäisi ajoneuvoyhdistelmä tyylisiin pituuksiin ja painoihin niin saisi tehokkuutta rahteihin. Ei nyt pitäisi olla mikään ongelma tuoda kaksi 20 motin kärryä kuivurille jos veturissa riittää tehot ja jarrut toimii. Sama paalikuormissa.
vms on ammattimies plussat täältä.
SAS ei ole ammattimies miinukset täältä,Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa SAS se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Kahden kärrynyhdistelmän tuntee kyllä:

4. Traktoriin kytkettyyn perävaunuun saa kytkeä kytkentämassaltaan pienemmän perävaunun tai vastaavan maatalouteen käytettävän hinattavan ajoneuvon. Perävaunujen tai perävaunun ja hinattavan ajoneuvon yhteenlaskettu kytkentämassa ei saa ylittää etummaisen perävaunun rakenteen perusteella määräytyvää 1 momentissa tarkoitettua massaa. (18.6.1993/531)

Mutta SAS:n kolmen kärryn yhdistelmä on  laiton.

 Ja mitä järkeä on pistää kaksi vaikeasti hallittavaa pikkukärryä peräkkäin vertaa yksi iso?

Voi siinä olla paljonkin järkeä kun sen viljakuorman saa ensiksi kiskottua sieltä pellolta peltotietä pitkin tielle niin sitten kun kytkee kaksi kärryä riviin ( tai jonoon) niin kyllä se asfalttitietä pitkin kotia tulee. Nyt kun tehot nousee herkästi tonne 250 huitteille ja päälle niin kevyesti se 40 mottia tulee 50 km/h kuivurille. Nykyään vaan painot taitaa rajoittaa.

Viimeksi muokattu: 17.10.16 - klo:22:43 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: raktorinajo kortilla
Meinaat siis rinnakkain vetää niitä tiellä?
Leveet (päiste)tiet saa olla et 6m levee yhdistelmä mis on 40 mottia tavaraa kyydissä tulee nätisti perässä.

18 tonnia taitaa olla se traktorin maksimipaino, eli kyllähän sillä sen reippaat 50 tonnia saa vetää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: raktorinajo kortilla
Meinaat siis rinnakkain vetää niitä tiellä?
Leveet (päiste)tiet saa olla et 6m levee yhdistelmä mis on 40 mottia tavaraa kyydissä tulee nätisti perässä.

18 tonnia taitaa olla se traktorin maksimipaino, eli kyllähän sillä sen reippaat 50 tonnia saa vetää.

Taisi jossain olla myös kokonaispainoraja jos Muistan oikein. Itsellä nää ei ole ollut niin ajankohtaisia että olisin viihtynyt tutkia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: raktorinajo kortilla
Tuollasia kahden kärryn yhdistelmiä ei tieliikennelaki tunne Suomessa.kaiveleppa se pykälä Finlexistä mikä määrittelee traktorilla vedettävät yhdistelmät ja pituudet.Oltais kaikki tyytyväisiä tietoon.

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 35 §

Kokeilepa lukea tuolta, jos vaikka ymmärtäisit ;- )
Cultor on siis SAS.Luin kyllä ennen tuota linkitystäsi ja tulin siihen tulokseen, että on parempi vetää vain yhtä isoa kärryä.Painorajat kun tulee vastaan helposti.