Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyykkäri paloi  (Luettu 17359 kertaa)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Nyykkäri paloi
Lainaus
No,vakuutuksethan on kyllä hyvä olla esim.polven eturistisiteen katketessa keväällä.Pelkkä leikkaus+magneettikuvaus oli melkein 5000e.Oma "kasko" maksoi.

Vakuutatko todella itsesi tapaturmien varalta?
Miksi ei?

tä? onko varaa olla ottamatta tapaturmavakuutusta?

Ei ole varaa ottaa. Itsellä aina hoitunut kun olen mennyt terkkariin. Isommat vammat laitettu sitten sairaalassa eikä koskaan ole tullut laskua perässä. Asutteko todella Suomessa?

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Nyykkäri paloi
Kyllä sitä hoitoa saa julkisellakin puolella kun jaksaa odottaa. Tyrän takia olisi pitänyt jonottaa yli 1/2 vuotta, koska ei vaivaa riittävän pahasti. Yksityisellä homma ohi viikon sisällä vastaanottokäynnistä. Tätä varten otin aikanaan sairauskuluvakuutuksen.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Nyykkäri paloi
Ei kai vakuutus mitään tyrän korjauksia korvaa, sehän on normaalia kulumista, jota vakuutus ei koskaan korvaa

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nyykkäri paloi
Lainaus
No,vakuutuksethan on kyllä hyvä olla esim.polven eturistisiteen katketessa keväällä.Pelkkä leikkaus+magneettikuvaus oli melkein 5000e.Oma "kasko" maksoi.

Vakuutatko todella itsesi tapaturmien varalta?
Miten joku edes kysyy tollasia?? Tää on kuule ollu senverran kivulias ja pitkäaikainen prosessi että olen todella kiitollinen siitä että on vakuutus olemassa.Olin ekan yön tapaturman jälkeen julkisella ja ne sano että viikon päästä pääset kuviin ja olet täällä sen aikaa...Seuraavana päivänä menin yksityiselle ja heti kuvauksiin.Mela ja Tapiola maksoi kumpikin vielä päivärahaa.Jos joku haluaa julkisella puolella leikkauttaa itseään kaiken maailman sairaalabakteereiden seassa niin kysyn: onko jollain varaa olla vakuuttamatta itseään?? Tietysti tuurilla ne laivatkin seilaa mutta mutta sitten kun sattuu niin onnea vaan ja pitkää pinnaa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Verku

Vs: Nyykkäri paloi
Lainaus
No,vakuutuksethan on kyllä hyvä olla esim.polven eturistisiteen katketessa keväällä.Pelkkä leikkaus+magneettikuvaus oli melkein 5000e.Oma "kasko" maksoi.

Vakuutatko todella itsesi tapaturmien varalta?
Miksi ei?

tä? onko varaa olla ottamatta tapaturmavakuutusta?

Ei ole varaa ottaa. Itsellä aina hoitunut kun olen mennyt terkkariin. Isommat vammat laitettu sitten sairaalassa eikä koskaan ole tullut laskua perässä. Asutteko todella Suomessa?

Et taida ymmärtää miten päättömiä päästelet tai sitten ei oo vielä mitään reilusti isompaa (pitkäkestoista) sattunut kohdalle.... ???

Ikää ei taida olla kolmeakymppiä mittarissa jos tuo on asenne (tai muuten vaan nuorekas :) ), kannattais nyt hakea sitä vakuutusta jos kerran kaikki on kunnossa!!!!

Paskan väliä käytkö TK:lla laittamassa pari tikkiä mutta jos tosiaan polvi tai käsi menee niin on se kiva rahaakin saada.....

Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo:21:09 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Nyykkäri paloi
NH TM 155 paloi hytistä. Muovit ym pientä kivaa tarttis uusia. Vakuutusyhtiön kanssa on vielä "pientä" näkemyseroa korvauksen tasosta. Nyt kiinnostaakin onko kohtalotovereita ja mitä korjaaminen maksaa. Vakuutusyhtiön mielestä "noita muovinpalojahan saa puoli ilmaiseksi ja purkaamotkin on niitä täynnä."

Itse olen hiukan eri mieltä. Purkaamolta en ole löytänyt lyhyen soittokierroksen jälkeen ensimmäistäkään purettua TM konetta. Uusien osien hintaa en ole uskaltanut edes ajatella. Mahtaako -60 ja -M sarjan hytit poiketa paljon.

Paras olisi kun löytäisin kolaroidun TM kopin. Tietääkö kukaan???

Vai onko paras antaa mennä lunastukseen? Tarjottu korvaus on kyllä ihan perseestä. Ehjän koneen ja lunastushinnan välisellä erolla kyllä voisi jonkinverran töitäkin tehdä.

mikä se ruotsin avk,ta vastaava on?
dynä vt se nykyaikasin portaaton

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Nyykkäri paloi
Korjaaminen kallista nykykoneissa, varaosahinnoilla aivan
tähtitieteellisissä hinnoissa.
paloiko kovin pahasti?
kopin muoviosat, verhoilu ja sähköjohdot&mittaristot/komponentit
ainaskin uusiksi?
äkkiseltään ainaskin yli 5 k€, tolokun kallista nykyvehkeissä
kun eletroniikkaa yllinkyllin.

kävikö joku vakuutusyhtiön/ulkopuolisen firman tavaratarkastaja
arvioimassa?
kysypä piruuttaan traktorfirman huoltopäällikön vst.
näkemys korjauskuluista.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Nyykkäri paloi
Lainaus
No,vakuutuksethan on kyllä hyvä olla esim.polven eturistisiteen katketessa keväällä.Pelkkä leikkaus+magneettikuvaus oli melkein 5000e.Oma "kasko" maksoi.

Vakuutatko todella itsesi tapaturmien varalta?
Miksi ei?

tä? onko varaa olla ottamatta tapaturmavakuutusta?

Ei ole varaa ottaa. Itsellä aina hoitunut kun olen mennyt terkkariin. Isommat vammat laitettu sitten sairaalassa eikä koskaan ole tullut laskua perässä. Asutteko todella Suomessa?

Et taida ymmärtää miten päättömiä päästelet tai sitten ei oo vielä mitään reilusti isompaa (pitkäkestoista) sattunut kohdalle.... ???

Ikää ei taida olla kolmeakymppiä mittarissa jos tuo on asenne (tai muuten vaan nuorekas :) ), kannattais nyt hakea sitä vakuutusta jos kerran kaikki on kunnossa!!!!

Paskan väliä käytkö TK:lla laittamassa pari tikkiä mutta jos tosiaan polvi tai käsi menee niin on se kiva rahaakin saada.....

No just menossa myös mangneettikuvaukseeen ja hintaa tulee 21 euroa.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Nyykkäri paloi
jos nettikoneen puolella vanhimmat / halvimmat tm:t on vaihtaneet omistajaa 25-30 teur + alv, niin aika kalliiksi yhtiö laskee korjaamisen jos alkavat lunastamista ehdottamaan. tai sitten kyseessä on paha vedätys jolla yritetään laittaa isäntä korjaamaan traktorinsa ilmaiseksi.

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: Nyykkäri paloi
Lainaus
No,vakuutuksethan on kyllä hyvä olla esim.polven eturistisiteen katketessa keväällä.Pelkkä leikkaus+magneettikuvaus oli melkein 5000e.Oma "kasko" maksoi.

Vakuutatko todella itsesi tapaturmien varalta?
Miksi ei?

tä? onko varaa olla ottamatta tapaturmavakuutusta?

Ei ole varaa ottaa. Itsellä aina hoitunut kun olen mennyt terkkariin. Isommat vammat laitettu sitten sairaalassa eikä koskaan ole tullut laskua perässä. Asutteko todella Suomessa?

Et taida ymmärtää miten päättömiä päästelet tai sitten ei oo vielä mitään reilusti isompaa (pitkäkestoista) sattunut kohdalle.... ???

Ikää ei taida olla kolmeakymppiä mittarissa jos tuo on asenne (tai muuten vaan nuorekas :) ), kannattais nyt hakea sitä vakuutusta jos kerran kaikki on kunnossa!!!!

Paskan väliä käytkö TK:lla laittamassa pari tikkiä mutta jos tosiaan polvi tai käsi menee niin on se kiva rahaakin saada.....

No just menossa myös mangneettikuvaukseeen ja hintaa tulee 21 euroa.


Kauonko jonotit magneettikuviin pääsyä?

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Nyykkäri paloi
Lainaus
No,vakuutuksethan on kyllä hyvä olla esim.polven eturistisiteen katketessa keväällä.Pelkkä leikkaus+magneettikuvaus oli melkein 5000e.Oma "kasko" maksoi.

Vakuutatko todella itsesi tapaturmien varalta?
Miksi ei?

tä? onko varaa olla ottamatta tapaturmavakuutusta?

Ei ole varaa ottaa. Itsellä aina hoitunut kun olen mennyt terkkariin. Isommat vammat laitettu sitten sairaalassa eikä koskaan ole tullut laskua perässä. Asutteko todella Suomessa?

Et taida ymmärtää miten päättömiä päästelet tai sitten ei oo vielä mitään reilusti isompaa (pitkäkestoista) sattunut kohdalle.... ???

Ikää ei taida olla kolmeakymppiä mittarissa jos tuo on asenne (tai muuten vaan nuorekas :) ), kannattais nyt hakea sitä vakuutusta jos kerran kaikki on kunnossa!!!!

Paskan väliä käytkö TK:lla laittamassa pari tikkiä mutta jos tosiaan polvi tai käsi menee niin on se kiva rahaakin saada.....

No just menossa myös mangneettikuvaukseeen ja hintaa tulee 21 euroa.


Kauonko jonotit magneettikuviin pääsyä?

Viime viikolla määrättiin ja Joulukuun alussa kuvaus.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nyykkäri paloi
Toivottavasti terkkarin puoskarit ovat ortopedian ja traumatologian ammattilaisia.Toivottavasti sairaalabakteeri ei iske.Ompa aivan ***** kallista maksaa Mata-vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta reilu satanen vuodessa jonka saa lisäksi vähentää verotuksessa.Ei jumalauta mä sanon tollasia KUITA.Mä olen sattuneesta syystä joutunu tutustumaan polven anatomiaan ja kuntoutukseen "kantapään"-kautta.En o päivääkään katunu että olen ollu ammattitaitoisten ihmisten kanssa tekemisissä enkä arvauskeskuksen yleislääketieteen lääkäreiden käsissä.Terveyskeskus maksaa varmaan sulle sairaspäivärahaa ja järjestää sun kuntoutuksen jos jotain käy?? Tää ei liity varsinaisesti topiciin mutta itse suosittelen vakuutusta myös itselle! On tässä ollut pienempiäkin kolhuja ja ruhjeita kuin tämä polven ac-ligamentin ruptuura ja meniaalisen meniskiinin vamma ja näistä kaikista olen saanut aina korvaukset.Se on totta että kaikille ei ikinä satu mitään mutta entä jos....
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Nyykkäri paloi
Juu,kyllä määkin vakuutan itteni,mulla on vanha veritaksen 0-omavatuuvakuutus.käyt yksityisel lekurilla+ostat lääkkeet apteekista ja sit vaan kaik kuitit ja reseptit kuoreen ja postilootaan.
rahat tulloo tilille. ;D
Mulla oli 05 syksyl olkapään tähystysleikkaus mehiläisessä.
mä soitin sinne jo kevväällä ja kyselin Et minkälainen olis leikkausjono kyseiselle kirurgille..
vastaanottolikka sano et kaks viikkoo..OHO
paljokshan olis ollu julkisella puolella.?1 vuosi ?2vuotta?
Magnettikuviin pääsin viikon jonotuksella.
Nääs se kuvausrekka ajelee ympäri suamee,sitkun sattuu lähelle nii sinne vaan kuvaukseen.panevat kärryyn töpselin seinään ja koneet lämpenee.
sit hoitsu laittaa peltorit korviin ja antaa hätänapin kännyyn..jos alkaa ahas paikka ahistaa..nääs kun joutuu menee sellasee tunneliin.
No sitkun jouvuin leikkaukseen ja olin heräämäs,ni sit hoitsu toi sämpylää,kaffetta ja konjakkii.. ::)
kyl  jäi viinakset juamatta ::)
koko hommelista laskuu tuli 4500e :o

empä menis julkiselle pualelle vaik ammuttas.. :Psiäl voip mennä vaik henki

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Nyykkäri paloi
Toivottavasti terkkarin puoskarit ovat ortopedian ja traumatologian ammattilaisia.Toivottavasti sairaalabakteeri ei iske.Ompa aivan ***** kallista maksaa Mata-vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta reilu satanen vuodessa jonka saa lisäksi vähentää verotuksessa.Ei jumalauta mä sanon tollasia KUITA.Mä olen sattuneesta syystä joutunu tutustumaan polven anatomiaan ja kuntoutukseen "kantapään"-kautta.En o päivääkään katunu että olen ollu ammattitaitoisten ihmisten kanssa tekemisissä enkä arvauskeskuksen yleislääketieteen lääkäreiden käsissä.Terveyskeskus maksaa varmaan sulle sairaspäivärahaa ja järjestää sun kuntoutuksen jos jotain käy?? Tää ei liity varsinaisesti topiciin mutta itse suosittelen vakuutusta myös itselle! On tässä ollut pienempiäkin kolhuja ja ruhjeita kuin tämä polven ac-ligamentin ruptuura ja meniaalisen meniskiinin vamma ja näistä kaikista olen saanut aina korvaukset.Se on totta että kaikille ei ikinä satu mitään mutta entä jos....

Terkkarissako noita jalkoja leikataan teilläpäin? Kyllä totuus on onneksi vielä se että parasta hoitoa saa Suomessa edelleen yliopistollisesta sairaalasta. Noita ruptuuroita voi joku yksityinen puoskarikin laitella, mutta sitten kun on tosi kyseessä niin huudetaan julkista apuun. Kai ymmärrät itysekin, ettei sadan euron maksulla mitään kattavaa terveydenhoitoa voi saada.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nyykkäri paloi
Toivottavasti terkkarin puoskarit ovat ortopedian ja traumatologian ammattilaisia.Toivottavasti sairaalabakteeri ei iske.Ompa aivan ***** kallista maksaa Mata-vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta reilu satanen vuodessa jonka saa lisäksi vähentää verotuksessa.Ei jumalauta mä sanon tollasia KUITA.Mä olen sattuneesta syystä joutunu tutustumaan polven anatomiaan ja kuntoutukseen "kantapään"-kautta.En o päivääkään katunu että olen ollu ammattitaitoisten ihmisten kanssa tekemisissä enkä arvauskeskuksen yleislääketieteen lääkäreiden käsissä.Terveyskeskus maksaa varmaan sulle sairaspäivärahaa ja järjestää sun kuntoutuksen jos jotain käy?? Tää ei liity varsinaisesti topiciin mutta itse suosittelen vakuutusta myös itselle! On tässä ollut pienempiäkin kolhuja ja ruhjeita kuin tämä polven ac-ligamentin ruptuura ja meniaalisen meniskiinin vamma ja näistä kaikista olen saanut aina korvaukset.Se on totta että kaikille ei ikinä satu mitään mutta entä jos....

Terkkarissako noita jalkoja leikataan teilläpäin? Kyllä totuus on onneksi vielä se että parasta hoitoa saa Suomessa edelleen yliopistollisesta sairaalasta. Noita ruptuuroita voi joku yksityinen puoskarikin laitella, mutta sitten kun on tosi kyseessä niin huudetaan julkista apuun. Kai ymmärrät itysekin ettei sadan euron maksulla mitään kattavaa terveydenhoitoa voi saada.
Selvä juttu, täytynee sanoa vakuutus irti huomenna kun herra Kuu sanoi että se on turha  ???

Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo:23:43 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.