Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe riittääkö rohkeus  (Luettu 8151 kertaa)

Jarkko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
  • Maajussin oikeuskansleri, virkamiehen lausahdus
riittääkö rohkeus
Kuuleman mukaan ennen muinoin intiaanit pitivät suurena sankarina sitä urheaa soturia, joka uskalsi koskettaa vihollista. Sinä suuri soturi, tule tänne tutustumaan mielenvikaiseen lihakarjaamme. Kaikkein urheimmat soturit voin viedä hullujen piirittämäksi ja jos rohkeutesi riittää, voit yrittää niitä koskettaa. Suuren sotaretksei jälkeen voit palata kotiin sankarina, lähettää savumerkkejä heimoveljillesi ja kertoa näkemistäsi sekä kuulemistasi faktoista joihin pelkäämäsi verivihollinen LIMOUSIN kykenee.

Kosketettuasi suurta laumamme johtajaa sinun on oltava varovainen, ettei poppamies sekoita loitsuillaan ajatuksiasi. Ristiretkeltäsi palattuasi huomaat, että suurta kauhua heimonne keskuudessa herättänyt limousin syökin vain ruohoa, muuntaen sen tehokkaasti ja taloudellisesti erinomaiset teurasominaisuudet omaavaksi ruhoksi. Limousin lihan laatu on monen suuren kansan tunnustama.

Monet pikkusoturit kertovat pelottavia tarinoita heimoveljilleen mahtavasta LIMOUSINESTA uskaltautumatta ulos omasta tiipiistään. Jotkut uskovat pikkusotureita. Rohkeimmat lähtevät kuitenkin tutustumaan suureen ja maailmalla mainetta niittäneeseen liharotuun. Toiset heistä ansaitsevat heimomme kunnioituksen, toisista tulee heimolaisia, suuria sotureita jotka kulkevat ylpeinä päällikkömme rinnalla voitosta voittoon.

terveisin
limousinkasvattaja
jarkko kääriälä, 0407581311
Koska en voi taata tietojen virheettömyyttä, kattavuutta tai ajantasaisuutta, niin näitä tietoja ei tule noudattaa sellaisenaan. En vastaa vahingoista, joihin näiden tietojen perusteella on ryhdytty tai oltu ryhtymättä. En ole oikeusoppinut mutta otan oppia heiltä. Maajussi oppii matkimalla.

Regent

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: riittääkö rohkeus
Olen tainnut joskus karjasi nähdä hienoja ja rauhallisia ovat. Olen itsekin siinä mielessä Limousine uskovainen että huonoille lehmille Limppari sonnin vielä hankin. Todistetusti Limppari periyttää hyvää luokitusta ja vähärasvaisuutta parhaiten suomen yleisimmistä liharoduista. Omaan "low input" systeemiini en limppari emoja kuitenkaan hanki, koska on olemassa "parempia" emorotuja. Tai siihen niitä on vuosisadat jalostettu. Suurissa karjamaissa, missä kuluttajat arvostavat hyvää marmoroitumista, ei limousine ole kovin suosittu. 

emo-heikki

  • Vieras
Vs: riittääkö rohkeus
Jooo, hauska juttu ....

Minulla on Lapin laajoille laitumille, vapaudessa kasvaneita, toisen heimon edustajia, joiden lihapaino ei ehkä yllä samalle tasolle ...
Mutta sopivat näihin karuihin olosuhteisiin hienosti.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: riittääkö rohkeus
Noh, taisin tuolla toisessa keskustelussa kärjistää vähän liiaksi kun väitin limuja mielenvikaisiksi. Varmasti on erinomaisia eläimiä teilläkin. Yhdellä limousin tilalla olen käynyt tutustumassa eikä sen perusteella voi mitään pahaa sanoa, toki kyseinen karja on tunnetusti hyvä ja pätevästi jalostettu. Missään tapauksessa limousinkarja ei ainakaan minun viholliseni ole.
 Jos karjaa on perustamassa niin kannattaa toki käydä tutustumassa paikan päällä eri rotuihin ilman ennakkoasennoitumista. Hiukan tuosta sain sen käsityksen että noilla olisi kuitenkin joku positiivinen ominaisuus jota ei muilla roduilla ole? Varmasti pääsääntöisesti on hyviä emoja limousinitkin, yksilöllisiä vikoja on toki muissakin.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: riittääkö rohkeus
Noo, eiköhän niitä vihaisia elukoita löydy joka rodusta, itelle vaan sattunu viime vuosina niitä turhan monta.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: riittääkö rohkeus
Noo, eiköhän niitä vihaisia elukoita löydy joka rodusta, itelle vaan sattunu viime vuosina niitä turhan monta.
kyllähän limpparia voi käsitellä, ja helposti... (silloin kun se roikkuu teurastamon linjalla...)
ja pohjoiset päälle..

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: riittääkö rohkeus
Kiitos kutsusta. On Limousine kerennyt jo koskettelemaan 80-luvun alkupuolella.
Itsekkin olen kosketellut ihan riittävästi.
Lihakarjarotu voi olla mikä vaan kunhan sillä on valkea pää ja punertava yleisväritys.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: riittääkö rohkeus
Juuri katsoin että meillä on kymmenen limu hiehoa. Yksi pitäisi poikia nyt parin kuukauden kuluessa. Muut selvästi nuorempia, taisi olla 14kuukautta ja siitä alaspäin. Tiesinhän minä että noita on joku mutta en ajatellut että noinkin monta. Niin, risteytyksiähän nuo on toki kaikki.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: riittääkö rohkeus
Kiitos kutsusta. On Limousine kerennyt jo koskettelemaan 80-luvun alkupuolella.
Itsekkin olen kosketellut ihan riittävästi.
Lihakarjarotu voi olla mikä vaan kunhan sillä on valkea pää ja punertava yleisväritys.

Jooo, itsekkin uskon, että kyllä siihen varmaan on jokin syy, miksi Hereford on maailman yleisin lihakarjarotu.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: riittääkö rohkeus
Kiitos kutsusta. On Limousine kerennyt jo koskettelemaan 80-luvun alkupuolella.
Itsekkin olen kosketellut ihan riittävästi.
Lihakarjarotu voi olla mikä vaan kunhan sillä on valkea pää ja punertava yleisväritys.

Jooo, itsekkin uskon, että kyllä siihen varmaan on jokin syy, miksi Hereford on maailman yleisin lihakarjarotu.
helpoin ja paras... ;D
ja pohjoiset päälle..

leksa

Vs: riittääkö rohkeus
Kiitos kutsusta. On Limousine kerennyt jo koskettelemaan 80-luvun alkupuolella.
Itsekkin olen kosketellut ihan riittävästi.
Lihakarjarotu voi olla mikä vaan kunhan sillä on valkea pää ja punertava yleisväritys.

Jooo, itsekkin uskon, että kyllä siihen varmaan on jokin syy, miksi Hereford on maailman yleisin lihakarjarotu.
helpoin ja paras... ;D

Noh, briteissä ei ainakaan listoilla Hf hirveästi leveile tuon taulukon mukaan.

http://www.limousin.co.uk/breed/market_position.html

Vaikka on maailman yleisin, niin ei se välttämättä siitä parasta tee. Sama pätee myös moneen muuhunkin asiaan.

Suurissa karjamaissa voidaan arvostaa marmoroitumista, mutta kun meiltä ei tiettävästi sitä lihaa sinne viedä, ni ei se paljon auta.

Ylipäätään tuo suomalainen rasvattomuuden totaalinen ihannointi on jo oma lukunsa sinänsä.

Lainaus
Kyllähän limppari voi käsitellä....
oisko pitäny jättää sanomatta. (tyhmäkin vois vaikuttaa fiksulta, silloin ku ois hiljaa)

Regent

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: riittääkö rohkeus
Kiitos kutsusta. On Limousine kerennyt jo koskettelemaan 80-luvun alkupuolella.
Itsekkin olen kosketellut ihan riittävästi.
Lihakarjarotu voi olla mikä vaan kunhan sillä on valkea pää ja punertava yleisväritys.

Jooo, itsekkin uskon, että kyllä siihen varmaan on jokin syy, miksi Hereford on maailman yleisin lihakarjarotu.
helpoin ja paras... ;D

Noh, briteissä ei ainakaan listoilla Hf hirveästi leveile tuon taulukon mukaan.

http://www.limousin.co.uk/breed/market_position.html

Vaikka on maailman yleisin, niin ei se välttämättä siitä parasta tee. Sama pätee myös moneen muuhunkin asiaan.

Suurissa karjamaissa voidaan arvostaa marmoroitumista, mutta kun meiltä ei tiettävästi sitä lihaa sinne viedä, ni ei se paljon auta.

Ylipäätään tuo suomalainen rasvattomuuden totaalinen ihannointi on jo oma lukunsa sinänsä.

Lainaus
Kyllähän limppari voi käsitellä....
oisko pitäny jättää sanomatta. (tyhmäkin vois vaikuttaa fiksulta, silloin ku ois hiljaa)




Tuo tilasto kertoo vain sen että Englannissa käytetään maitoroduille pääasiallisesti liharotusiemennyksissä Limousinea. Ei mitään tekemistä emotuotannon kanssa ;D tilastojen tulkintaa A'la Limousine

leksa

Vs: riittääkö rohkeus
okei, ehkä englanninkielentaitoni ei ollutkaan yhtä hyvä kuin ajattelin. Hups...Mun moka.

Käsitinpähän vaan että tuo Britannian seurantasysteemi pitää kirjaa kaikista naudoista eikä vain pelkistä siemennöksistä. Ku eihän Breeding = siemennys.

CTS Online is the BCMS website that lets you:
      
       Register new cattle births;
       Report new cattle movements;
       Report the death of an unregistered calf;
       See the life history of your cattle;
       See a list of the cattle on your holding;
       Check the movement history of an individual animal; and
       Download information on your cattle for use in your own farm management software.


BCMS figures released for 2007 again confirm British Limousin as the leading beef breed sire in Britain as well as the largest numerical cattle breed – beef or dairy

liha- ja maitokarjoissa

minkä mä nyt missasin?

The recently released figures show that 642,847 Limousin sired cattle were issued with passports in 2007, the equivalent of 34% of available market share. Since the establishment of the British Cattle Movement Service twelve years ago to record all British cattle births and movements, just under 8 million (7,962,470) Limousin sired birth registrations have been recorded.

ai kaikissa karjoissako?


Joo, mutta tää mun koko juttu meni ehkä vähän ohi koko aiheen. Jos puhutaan yleisesti Limousinesta eikä vain isänä. Menenpä itseeni siis ja yritän jatkossa pysyä aiheessa.

Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:00:43 kirjoittanut leksa

Regent

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: riittääkö rohkeus
okei, ehkä englanninkielentaitoni ei ollutkaan yhtä hyvä kuin ajattelin. Hups...Mun moka.

BCMS figures released for 2007 again confirm British Limousin as the leading beef breed sire in Britain as well as the largest numerical cattle breed – beef or dairy

liha ja maito...

minkä mä nyt missasin?

The recently released figures show that 642,847 Limousin sired cattle were issued with passports in 2007, the equivalent of 34% of available market share. Since the establishment of the British Cattle Movement Service twelve years ago to record all British cattle births and movements, just under 8 million (7,962,470) Limousin sired birth registrations have been recorded.

ai kaikissa karjoissako?



Isärodut, kuten limousinekin on, saavat enemmän jälkeläisiä tilastoihin. Rotu määritetään isän rodun mukaan. Emoista ei voip olla niin varma. Tierä vaikka anguksia. esimerkiksi kun laitan meidän easy keeping HfxAB emoille CH sonnin, niin vassut luokitellaan CH:ksi. Ainakin vasikka tilityksissä......