Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: olavi - 29.12.08 - klo:18:28

Otsikko: 5465 massikka
Kirjoitti: olavi - 29.12.08 - klo:18:28
Onkos isännillä kokemuksia tällaisesta? On vähän raktorin vaihto ollut mietteissä ja tällaisesta on kauppaa tehty. Tulisi suorakylvimen vetoon, ruiskutuksiin ja muokkauskoneeksi. Eli siis viljatilalle kaikkiin töihin kevyestä raskaaseen.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Movado - 29.12.08 - klo:19:14
Sopii noihin hommiin varauksin. + näppärät vaihteet - säädettävä kytkin - on tehty jonkin aikaa ei suurempia pikkuvikoja - tehokas lämityslaite - dana etuakseli

- vaihteet ( vaihde suurenee eri tavalla riipuen suunan vahtimen asennosta )
Ei käänny vaan kaartaa.- vetovarret ei nosta riittävän korkealle - etukourmain  käytössä neliveto luistaa - moottori ei huippu ( sisu nelonen vääntää paremin ) -Perävinkuu ( takalasin ollessa auki )
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: KJL - 29.12.08 - klo:20:56
Sopii noihin hommiin varauksin. + näppärät vaihteet - säädettävä kytkin - on tehty jonkin aikaa ei suurempia pikkuvikoja - tehokas lämityslaite - dana etuakseli

- vaihteet ( vaihde suurenee eri tavalla riipuen suunan vahtimen asennosta )
Ei käänny vaan kaartaa.- vetovarret ei nosta riittävän korkealle - etukourmain  käytössä neliveto luistaa - moottori ei huippu ( sisu nelonen vääntää paremin ) -Perävinkuu ( takalasin ollessa auki )
-07 jotain 1300 tuntia mittarissaan... (Carraron etuakseli näyttäs tossa olevan. Ei vielä kommonreili eikä uudella nokalla)

Vaihteet loogiset -> siis suurenee ajosuuntaan päin, pienenee ajosuuntaa vastaan. Missä tahansa pakkakytkentäises nelivedon pakka luistaa, jos liian tiukka paikka tulee. Jos ei luista, jotain hajoaa. Kääntymistä rajoittavia pultteja saa kyllä säätää mielensä mukaan -> nyt kääntyy. Vetovarsien nousukorkeutta voi säätää nostotangoista (Joskus pitää saada varret ylemmäs, joskus taas alemmas). Käypänen yleistraktori yksinkertaissella perustekniikalla ja kuitenkin karvalakkimalliksi ihan kiitettävän tasokas varustelu ilmastointia ja ilmaistuinta myöten.

(Tämä ei ollut maksettu mainos...)
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Timppa - 29.12.08 - klo:21:04
Sopii noihin hommiin varauksin. + näppärät vaihteet - säädettävä kytkin - on tehty jonkin aikaa ei suurempia pikkuvikoja - tehokas lämityslaite - dana etuakseli

- vaihteet ( vaihde suurenee eri tavalla riipuen suunan vahtimen asennosta )
Ei käänny vaan kaartaa.- vetovarret ei nosta riittävän korkealle - etukourmain  käytössä neliveto luistaa - moottori ei huippu ( sisu nelonen vääntää paremin ) -Perävinkuu ( takalasin ollessa auki )
-07 jotain 1300 tuntia mittarissaan... (Carraron etuakseli näyttäs tossa olevan. Ei vielä kommonreili eikä uudella nokalla)

Vaihteet loogiset -> siis suurenee ajosuuntaan päin, pienenee ajosuuntaa vastaan. Missä tahansa pakkakytkentäises nelivedon pakka luistaa, jos liian tiukka paikka tulee. Jos ei luista, jotain hajoaa. Kääntymistä rajoittavia pultteja saa kyllä säätää mielensä mukaan -> nyt kääntyy. Vetovarsien nousukorkeutta voi säätää nostotangoista (Joskus pitää saada varret ylemmäs, joskus taas alemmas). Käypänen yleistraktori yksinkertaissella perustekniikalla ja kuitenkin karvalakkimalliksi ihan kiitettävän tasokas varustelu ilmastointia ja ilmaistuinta myöten.

(Tämä ei ollut maksettu mainos...)

Olis täydellinen jos olis pikavaihdeautomatiikka.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: olavi - 29.12.08 - klo:22:20
Onko tässä versiossa sitä pakokaasujen takaisinkierrätystä, se ei kauheasti kiinnostaisi? Koneviestissä taisi tämä malli olla kokeessa, miten mahtoi menestyä kun kyseistä lehteä en ole moneen vuoteen tilannut ja oli kirjastostakin kyseinen numero kateissa.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: zetor8045 - 29.12.08 - klo:23:49
Onko tässä versiossa sitä pakokaasujen takaisinkierrätystä, se ei kauheasti kiinnostaisi? Koneviestissä taisi tämä malli olla kokeessa, miten mahtoi menestyä kun kyseistä lehteä en ole moneen vuoteen tilannut ja oli kirjastostakin kyseinen numero kateissa.
ei se pakokaasujen kierrätys vaikea ole sulkea ja autoissakin se tuottaa enemmän ongelmia kun huohotus menee imuputkeen mutta traktorin hönkii maahan ja minun autossa egr on suljettu ja huohotus hönkii maahan
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Movado - 29.12.08 - klo:23:49
Onko tässä versiossa sitä pakokaasujen takaisinkierrätystä, se ei kauheasti kiinnostaisi? Koneviestissä taisi tämä malli olla kokeessa, miten mahtoi menestyä kun kyseistä lehteä en ole moneen vuoteen tilannut ja oli kirjastostakin kyseinen numero kateissa.


Ei oo tässä  Perkins  1106D-E66TA koneessa pakokaasujen takaisinkierrätystä
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Movado - 30.12.08 - klo:00:32
Tarkoitus oli vastata vain kysyjälle

Mutta tässä tätä eipäs juupas

" Vaihteet loogiset -> siis suurenee ajosuuntaan päin, pienenee ajosuuntaa vastaan. "  Mielipide kysymys

" Missä tahansa pakkakytkentäises nelivedon pakka luistaa, jos liian tiukka paikka tulee. Jos ei luista, jotain hajoaa. " Oikein - mutta 5400 sarjassa luistaa liian helposti - Haitaa työntekoa

"Kääntymistä rajoittavia pultteja saa kyllä säätää mielensä mukaan -> nyt kääntyy. " Ehkei ny ihan mielensä mukaan 55° on maksimi, kaarto ympyrä on silti 12m ( kv 17/08)
"Vetovarsien nousukorkeutta voi säätää nostotangoista (Joskus pitää saada varret ylemmäs, joskus taas alemmas). " Oikein taas, mutta sitten ne ei laske riitävän alas (Esim Vetovarret on 95cm korkealla maasta mutta täysin  alas laskettuna 40 cm )  valtrassa taitaa olla 100 - 20 cm ?
"Käypänen yleistraktori yksinkertaissella perustekniikalla ja kuitenkin karvalakkimalliksi ihan kiitettävän tasokas varustelu ilmastointia ja ilmaistuinta myöten. "
ilmastointi ja ilmaistuin ovat maksullisia lisävarusteita

Miinuksista unohtu hidas vetovarsien nosto ... sorry

(Tämä ei ollut maksettu mainos...)


Olis täydellinen jos olis pikavaihdeautomatiikka.

Minun puolestani Olavi saa ostaa mikä koneen haluaa, päätin kuitenki vastata omasta mielestäni rehellisesti vailla mitään paatosta puolesta tai vastaan
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Cynic - 30.12.08 - klo:09:49
Koneviestissä oli perusteellinen testi pari numeroa sitten. Ihan ok:lta vaikuttaa. Itselläkin tuo sarja kiikarissa, muutaman muun kilpailijan kanssa. Plussana mitä itse olen kokeillut ergonomia, vaihteisto, hydrauliikka, hytti ja sen varusteet ja muutenkin tuntuu saavan paljon ominaisuuksia rahalla.

Miinuksena minun toiminnassa 50 laatikon puute, metsähytin surkea viimeistely (KoneForumissa katsottuna, jotkut moittii sen melua), ei saa etukuormaimen ohjausta integroitua käsinojaan (pitää asentaa eri vipu törröttämään) ja hydrauliikka liittimelle ei saa jatkuvaa syöttöä (pitääkö köyttää vipu kiinni metsäkärryn öljysyötölle?). Kutonen käy nätisti mutta on kyllä tosi laiska verrattuna kilpailijoihin, ja vanhemmista MF:stä tuttu "massan hitaus" on säilynyt, eli ei rullaa eikä nostovarret laske kuormaamattomina kovin nopeasti. Jos nuo asiat olisi kunnossa tilaisin heti. Tosin hinta karkasi käsistä, viime syksynä Kesko mainosti 5460 56000€:lla ja nyt on hintaa kymppitonni lisää yht'äkkiä vaikka tekniikka ei ole yhtään parantunut... :P

N-Advance korjaisi nuo puutteet kaikin osin paitsi vaihteiston osalta, uusi Versu ehkä hinnallisesti kaukana.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: lehtis - 30.12.08 - klo:13:46
Onkos isännillä kokemuksia tällaisesta? On vähän raktorin vaihto ollut mietteissä ja tällaisesta on kauppaa tehty. Tulisi suorakylvimen vetoon, ruiskutuksiin ja muokkauskoneeksi. Eli siis viljatilalle kaikkiin töihin kevyestä raskaaseen.

Käytettyjäkin näyttää olevan hyvin tarjolla  ???
Onko myyty paljon vai eikös kaikki tykkää  ???
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: olavi - 30.12.08 - klo:19:17
Kiitoksia kommenteista. Ostin kuitenkin tutun ja turvallisen vihreän, tosin vähän käytettynä. On kuitenkin yksi massikka talossa niin sillä se taivaspaikka on jo taattu tämän voorumin mukaan...
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: KJL - 30.12.08 - klo:20:52

Tarkoitus oli vastata vain kysyjälle
No mä jatkan samalla linjalla

Mutta tässä tätä eipäs juupas
Joo...

" Vaihteet loogiset -> siis suurenee ajosuuntaan päin, pienenee ajosuuntaa vastaan. "  Mielipide kysymys
Olkoon sitten mielipidekysymys...

" Missä tahansa pakkakytkentäises nelivedon pakka luistaa, jos liian tiukka paikka tulee. Jos ei luista, jotain hajoaa. " Oikein - mutta 5400 sarjassa luistaa liian helposti - Haitaa työntekoa
Ei oo mua haitannu, vaikka paljonkin on tuolta tullu vaadittua paskan kuormauksessa, ilman takapainoa...

"Kääntymistä rajoittavia pultteja saa kyllä säätää mielensä mukaan -> nyt kääntyy. " Ehkei ny ihan mielensä mukaan 55° on maksimi, kaarto ympyrä on silti 12m ( kv 17/08)
Ketterähän tuo on... ainakin, kun vertaan muutamaan ajamaani valtuun, muttei ihan takatuuppari 690:lle pärjää. Kieltämättä tuo 5465 joskus tuntuu vähän kankeammalta kääntymään kuin 8130...

"Vetovarsien nousukorkeutta voi säätää nostotangoista (Joskus pitää saada varret ylemmäs, joskus taas alemmas). " Oikein taas, mutta sitten ne ei laske riitävän alas (Esim Vetovarret on 95cm korkealla maasta mutta täysin  alas laskettuna 40 cm )  valtrassa taitaa olla 100 - 20 cm ?
No tuota säätöä ei yleensä joudu edes paria kertaa vuodessa enempää tekemään, jos ollenkaan. Jos liikevara on mainitsemasi 95-40cm, on nostotangot laitettu vääriin reikiin...

"Käypänen yleistraktori yksinkertaissella perustekniikalla ja kuitenkin karvalakkimalliksi ihan kiitettävän tasokas varustelu ilmastointia ja ilmaistuinta myöten. "
ilmastointi ja ilmaistuin ovat maksullisia lisävarusteita
Ai on vai? Sori... mä en oo kattonu niin tarkkaan, ku noitahan on yleensä saatavana suoraan kaupasta erikseen tilaamatta ja kummassakin on sattunu olemaan em. lisävarusteet

Miinuksista unohtu hidas vetovarsien nosto ... sorry
Emmä nostoa oo hitaaksi havaannu, mutta lasku oli uutena vähän hitaanlainen (notkistunu jo)
(Tämä ei ollut maksettu mainos...)


Olis täydellinen jos olis pikavaihdeautomatiikka.

Minun puolestani Olavi saa ostaa mikä koneen haluaa, päätin kuitenki vastata omasta mielestäni rehellisesti vailla mitään paatosta puolesta tai vastaan
En mäkään mitään paatosta viljellyt... vain omat havaintoni/kokemukseni/mielipiteeni koneesta... Olavihan osti vihreä, joten niiltä osin onnea uudelle traktorille
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Movado - 30.12.08 - klo:21:21


 " Tarkoitus oli vastata vain kysyjälle
No mä jatkan samalla linjalla "

En jatka enää

Olavi osti koneensa onnea vaan vihreelle uuteen kotiin
ja sinä olet tyytyväinen omaasi hyvä niin
joten kaikki ovat varmaan tyytyväisiä.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: KJL - 31.12.08 - klo:11:05


 " Tarkoitus oli vastata vain kysyjälle
No mä jatkan samalla linjalla "

En jatka enää

Olavi osti koneensa onnea vaan vihreelle uuteen kotiin
ja sinä olet tyytyväinen omaasi hyvä niin
joten kaikki ovat varmaan tyytyväisiä.


En mäkään jatka... :D

Muuten tuosta traktoripisneksestä ja tyytyväisyydestä yleensä... Tyytymättömien isäntien koneet on yleensä jonkun muun merkin liikkeen pihas vaihtokonerivis, tyytyväisten isäntien koneet taas oman merkkiliikkeen pihas, kun tilalle on tullu uurempi tai suurempi... noin siis keskimäärin.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 31.12.08 - klo:13:58
pikaisesti vilkaistuna käytettyjä 5465:ia näytti olevan hankkijalla 1 kpl  (+1 tulossa), agritekillä 1, valtralla ei yhtään ja k-maataloudella 6 kpl

Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: Timppa - 31.12.08 - klo:15:18
pikaisesti vilkaistuna käytettyjä 5465:ia näytti olevan hankkijalla 1 kpl  (+1 tulossa), agritekillä 1, valtralla ei yhtään ja k-maataloudella 6 kpl



***Fermaksen pihalla niitä on useita toimitustaan odottamassa. Varmaan 20 kpl.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: tonto - 31.12.08 - klo:18:43
Koneviestissä oli perusteellinen testi pari numeroa sitten. Ihan ok:lta vaikuttaa. Itselläkin tuo sarja kiikarissa, muutaman muun kilpailijan kanssa. Plussana mitä itse olen kokeillut ergonomia, vaihteisto, hydrauliikka, hytti ja sen varusteet ja muutenkin tuntuu saavan paljon ominaisuuksia rahalla.

Miinuksena minun toiminnassa 50 laatikon puute, metsähytin surkea viimeistely (KoneForumissa katsottuna, jotkut moittii sen melua), ei saa etukuormaimen ohjausta integroitua käsinojaan (pitää asentaa eri vipu törröttämään) ja hydrauliikka liittimelle ei saa jatkuvaa syöttöä (pitääkö köyttää vipu kiinni metsäkärryn öljysyötölle?). Kutonen käy nätisti mutta on kyllä tosi laiska verrattuna kilpailijoihin, ja vanhemmista MF:stä tuttu "massan hitaus" on säilynyt, eli ei rullaa eikä nostovarret laske kuormaamattomina kovin nopeasti. Jos nuo asiat olisi kunnossa tilaisin heti. Tosin hinta karkasi käsistä, viime syksynä Kesko mainosti 5460 56000€:lla ja nyt on hintaa kymppitonni lisää yht'äkkiä vaikka tekniikka ei ole yhtään parantunut... :P

N-Advance korjaisi nuo puutteet kaikin osin paitsi vaihteiston osalta, uusi Versu ehkä hinnallisesti kaukana.


Näin Massikka-miehenä olen pitkälti samaa mieltä. Jo 4300-sarjassa metsäohjaamon viimeistely heikkoa. Millä ihmeen nyrkkipajalla ne niitä vääntää? Joihinkin 6200-sarjalaisiin tehdyt metsäohjaamot/tankit yms. ovat siistejä noihin verrattuna.
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: KJL - 31.12.08 - klo:21:58
pikaisesti vilkaistuna käytettyjä 5465:ia näytti olevan hankkijalla 1 kpl  (+1 tulossa), agritekillä 1, valtralla ei yhtään ja k-maataloudella 6 kpl


Kai niihin sit ollaan tyytyväisiä...
Otsikko: Vs: 5465 massikka
Kirjoitti: handetonttu - 01.01.09 - klo:08:04
pikaisesti vilkaistuna käytettyjä 5465:ia näytti olevan hankkijalla 1 kpl  (+1 tulossa), agritekillä 1, valtralla ei yhtään ja k-maataloudella 6 kpl


Kai niihin sit ollaan tyytyväisiä...

pikemminkin niin että valtran vaihkonerivistö vaihtuu. Toisin kuin k ja agrin, jossa vaihtokoneet kiertää pisteestä toiseen.