Myös oppaissa varoitetaan tukipyörän käytöstä sillä vain peitellään auran säätövirheitä ja tylsyyttä.
Myös vetoteho ja luisto on ratkaisevasti parempaa kuin tukipyörän kanssa.Tukipyörä on laiskan kyntäjän ja huonosti aurojen säätöjä ymmärtävän paras kaveri.
Kyllähän kaikissa mun lukemissa oppaissa on peruslinja se että auroja ei saisi edes myydä ilman tukipyörää.
Mä olen kyllä ihan tarpeeksi kyntänyt tukipyörättömällä auralla, ei siinä mitään, ihan hyvinhän se käy. Mutta minkä ihmeen takia pitäisi kiusata itseään kun niin edullisella varusteella kyntäminen helpottuu paljon?
Mullakin lohkojen sisällä vaihtelee maalaji vähämultaisesta hiesusta hiekan kautta multamaahan ja ilman tukipyörää kyntäminen on jatkuvaa säätämistä kun vetovastus maalajin vaihtuessa muuttuu niin samantien muuttuu kyntösyvyys.
Nyt on työntövarsi pitkässä reiässä ja etupään syvyys säädetään vetovarsilla, takapää tukipyörällä, aurat pysyy helposti oikeassa syvyydessä.
En tiedä onko tuo ihan oikea oppista, ihan sama, pääasia että jäljestä tulee nättiä helposti.