Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avokesanto  (Luettu 10765 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Avokesanto
Selvitin tuota asiaa paikallisen Elyn ja tukineuvojan kanssa. Tukihakuopas sanoo että valtaojan varressa ei saa olla avokesanto vaan se pitää olla sänkikesanto (no mitenkähän nurmipelto edes voi olla sänkikesanto?!). Käytännössä valvontaohje ei ota valtaojiin kantaa, joten ylitarkastaja sanoi että avokesannoksi vaan..  ::)

Ok ! Kiitti !

Niin taisi tukiopas sanoa , että ei saa olla avo eli pitää olla vähintään sänki tai nurmi. Mutta jos asia noin kuin kerroit niin käy mulle.  itte kyllä pidän sänget sänkenä, mutta ehdin kyntämään saman lohkon toisenpään syksyllä ja ajattelin nyt joutuvani kylvämään sen nurmelle. Tajusin vasta talvella että salaojituksen takia tuotakin lohkoa pitää rampata telavehkeillä, koska muuten joutuis meneen yhden mökin pihasta ja ne ei taida siitä tykätä  ;) Ja muutama imukin oli piirretty sen "kasvulohkon" puolelle. Joten sen muutan sitten avoksi. Maataloustoimistossa mulle sanottiin että sänkikesanto saa muuttua reilusti esim salaojituksen takia, ei tarvi näyttää sängeltä sillä kunnostustoimet on sallittu kaikilla kesannoilla. Tiedä sitten onko tuossakin taas tulkinta eroavaisuuksia ?  :(

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Avokesanto
Kuinka leviälti valtaojan varressa täytyy olla sänkikesantoa?

1 metri?   25 metriä?   :o
Kui mää ain olen paras?