Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 69

Viestit - retku

1455 osat myös aivan mahdottoman hintasia. vaihteiston laakerit 6500e!!! ja vain ne laakerit joita ei saa tarvikkeena.

tuolla nuffi foorumilla joku kirjoitta että 956 laatikossa olis jotain zf:ään liittyvää, ei ole. 55 sarjasta eteenpäin noissa on natikan oma laatikko.esim. 1046 on zf:llä joka on paljon vahvempi kuin 1056 saksalainen laatikko. 1255 ja 1455 on aina zf:llä.
fiiatti on tasapainonen vehe. laita 304 vaan kiinni, hyvä tulee. etuakselilukko ja suolat pyöriin jos ei muuten pysy pystyssä.

nosturi merkitkin kuullostaa hyviltä kunhan unohat nokan. mulla on ollu useita kesloja ja hyvin ovat palvelleet.
kyllähän työkoneissa yleinen käytäntö on rekisteriotteeseen merkitty vuosi. aika moni ostaa traktorin esim. 2015 joulukuussa ja rekisteröi sen 2016 tammikuussa. esittelykone voi olla esim. 2014 mallia->vuoden esittely käytössä ja vasta 2016 rekisteröity. näin se menee.
nykyinen suorahampainen brassilaatikko on uudempaa kehitysversiota.

jos tuossa 1102k:ssa olisi brassi laatikko niin se olisi 110id mallin laatikko: http://oi51.tinypic.com/2iw9jr5.jpg 1102 perua hyvin pitkälle laatikko, porttaalivälityksillä.
--------------

1980 luvulla Valmetilla oli testissä 905:ta isompi malli. ulkoapäin kuin 905 mutta volvo td70 moottorilla ja uudemman mallin brassi laatikolla planeettaperävälityksillä. olis ollu härski! eivät kuitenkaan ottanu tuotantoon koska oli hidas eikä siinä ollu pikavaihdetta. rupesivat sitte myymään 2005 ja 2105 valmettia...
 Samaa mieltä! Unoha elho. Mulla on ollu fella tän kesää ajossa. Toimi viheettömästi. 1277ha oli kesän saldo.
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.

***onhan jcb käyttäny variota jo iät ajat. onhan se mf:n dynä6 (gima/agco) ollu claasseissa ja valtroissakin jo monta vuotta...
se on ihan 280 nisula, ilman keräys sankaa. ihan normaali pihdeillä. se on ollu mulla jo kauan, ei ollu sillon sitä sankaa. mieles on ollu päivittää se. Nisulassa on keräilyominaisuus ja sillä on ihan hyvä ajaa kaatamansa puut kasalle. on sillä joskus ajettu tukkiakin kun on jollain mökkiläisellä oli kauhee kiire saada 50v mettässä kasvaneet puut just sinäpäivänä ajettua...

biojackista en tykänny yhtään.

jakissa kiintee terä. ei onnistu ajo. ei keräily käpäliä. ite ajan voin pellonreunoja ja tienreunoja. keräilytoimintoa ei aina edes kaipaa. jak on nopea työssään. helppo tehä useempi runko maahan kasaan.
-----------

monesti se työ menee niin että viikko puuta nurin ja kourakasoihin ja seuraavalla viikolla ajo normaali piikkikouralla. kärrynä on vetävä metsäkärry,40m3 vaihtolavakärry tai 40->70m3 vetävä puristuvalaitanen vapon vanha havuhukka mekaanisella vedolla.
Mulla on ollu naarva,biojack nisula ja jak. nyt käytössä keräävä nislua 280  ja jak 250. molemmat traktorin metsänosturissa. nisula tarvii sähkön ja motoletkutuksen. jak on yksinkertainen ja ei tarvi motoletkutusta/sähköä. molemmissa hyvät ja huonot puolensa.

naarvaa ei oo ikävä. en tykkää terästä. kapea terä ei leikannut puskia. jos kahmarilla kahmaisi koko puskan niin terä leikkasi vain keskimmäiset rungot. reunimmaiset tuli maasta juurineen. lisäksi tuo naarvan rakenne ja tekniikka jotenkin tosi monimutkainen. letkua ja niveltä löytyy...
Minkä vuosikymmenen misukoista SASsi puhuu? Misukkahan on lötköin ja pehmein rengas mitä saa. Semmoset 710/70x38 koossa vaihoin viimesyksynä uusiin bkt:hin. Bkt on hyvä rengas, paljon tulevampi kuin misukka ja pitää talvella. Isossa fentissä on 710/70x42 trelleborgit, ne on ihan sysipaskat talvipyörät! Ei pidä ollenkaan. Valtraan tuli tänään uudet alliance agroforestryt. Äkkiseltään hyvät. Täysimetsäpyörä, teräsristikudoksilla, muta silti 50kmh nopeusluokitus. Vanhat alliancet oli vahvat, kesti ajaa aivan kankaille ja silti rungot oli hyvät. Tuo tie/metsäajon yvdistäminen on vaikeeta. Palapyörä on huono vaihtoehto metsässä, ketjut pitää olla ihan aina myös kesällä jos metsäsä ajaa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: VERSU
: 01.09.15 - klo:11:23
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.

Yllätävän hyvin näyttää muutkin koneet kestävän sen vaihteitten naputtelun siellä pullingissa. Ei kerro työ käytöstä mitään, ja Versus pelaa kyllä pikavaihteet mut alueen vaihto tossa lavetin edessä koitus turmioks...

On siellä deereissäkin moninkertainen voima ja eikun vaihtavat vaihteita.. ja pitkään olivat uransa alussa nykäsemättimiä laatikot vihreissä...(esimerkkinä käytän kun on niitten pulling ottamuksia seurattua)

***niin. ainakin tuossa 18500h ajetussa 8550:ssä kesti vaihtaa pikavaihteita pullingissa. 500hv kisa säädössä. silti en vaihda niitä +300hv työ säädössä...
8000 valtran ilmastointi on tehoton 7x8000 kokemuksella.  Termarissa on omat vikansa. Yhdessä koneessa mulla ollu termari riki 3 vuotta, virta menee suoraan kompuralle katkaisijalla. Toimii ihan ok, kunhan muistaa välillä ottaa pois päältä. Muuten kopin kenno jäätyy. Toinen vika on kopin pieni kenno.

Yhdessä 8550:ssä on 08 vuonna asennettu uusi t  sarjan koppi 8000 sarjan muoveilla. Siinä on 4 nopeuksinen puhallin ja isompi 1 sarjan t sarjalaisen kenno. Siinä on hyvin tehoa!  Saksalainen ilmastointi on aiheuttanut eniten remppaa. 936 fendtiin on pitäny vaihtaa kompura ja etukenno! Valtran kompurat on kestäny yli 15000h. Kennot ei oo hajonnu ikinä!

Täytyy muistaa että koneilla tehdään paljon eri hommia. Esim hakkurin edessä 936 kuumentaa tuulilasin tulikuumaksi, automaatti pitää laittaa 20 asteeseen. Siirtoajossa sen voi pitää 21.5 asteessa ja koppi yhtä viilee tai viileämpi.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 13.08.15 - klo:12:14
paitsi että noita ääs matikkeja hajoaa siinä missä muitakin. hajoaahan sisun fullerikin joskus.

deutz ttv 630 on s matikilla, useempi myynti ilmotus tullu vastaan että joko motor tai getriebe (vaihteisto) on uusittu...
mikä on kohtuuhinta?

7000h ajettu 8560 rc etukuormaajalla lähti 15000 eurolla. täysin ehjä.
Mikä paalain? 15v sitte kun meidän taloo tuli kanttipaalain oli veturina valmet 2105 ja fiat 110-90. Volvosta meni pakka tokana vuonna. Sen säätö on haastava...olisko ollu siinä vika... 110 ei hajonu, voima riitti rehunpaalaukseen mutta olkea sillä ei voinu paalata. Vähän myöhemmin tuli valmet 8400 se oli ihan eri planeetalta kun edelliset koneet. Voimaa ihan eri tavalla kuin 2105 ja kesti moitteetta. Kanttipaalaimen vauhtipyörä tekeekäynnistyksen vaikeeksi. Kammionpaineella ei merkitystä. 
Jos tuommosen 2105n haluaa niin suosittelen ennemmin punasta volvoa se o  sama kone, mutta kestävempi. Omasta avatarissakin näkyvässä 2650ssä tosin pikavaihteen pakka luistaa, pikku virityksen johdosta. Uutta pakkaa ei tunnu löytyvän mistään :(
 80 ja 90 luvun isot koneet on legendoja. Ei niitä saa 15 tonnilla.
Ite pistäsin ihan muutaman tonnin  lisää ja ostaisin g sarjan nyykkärin. Esim fiatagri g240 tai newholland 8970. Kulkee kovaa ja ihan pskakuntosen saa 15te. Magnumi olis kova myös. 15te saa pskan magnumin. 15 tuhannella ei taho saada edes huonoa valtra megaa...
noita japsejä on sekä että bossinmitoilla tai omilla. miksi se siitä pitää tehä jos kiinalaisen saa?
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 69