Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18

Viestit - msan

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MXU 115
: 10.12.11 - klo:20:08
jos vaihteisto on NH:n 18+6 Range command, vika on aluevaihtajan karoissa. Itsellä ollut välillä samaa vikaa, huoltomiehen ohjeilla olen saanut pelaamaan. Eli kalibroidaan vaihteiston 5 pakkaa ja sen jälkeen karojen ohjaus. Ongelmana on se, että karoja liikuttelevat magneettikelat saavat vain hetken virtaa ja jos karoissa on vaikka jotain töhnää, ei karat ehdi liikkumaan oikeaan asentoon. Kalibroinnin aikana syötetään virtaa pitempään ja karat ehtivät paremmin "perille". Jos kalibrointi ei auta niin joku kela saattaa olla sökö. Sen voi testata vaihtamalla kelojen paikkaa. Jos jokin toinen alue menee mykäksi, vika kelassa. Erikoisinta asiassa on ettei vaihteiston ohjausyksikkö anna mitään vikakoodia särkyneelle kelalle. Ainakin hollannin ulosoton kytkennässä käytetään samanlaista kelaa ja sen ohjausyksikkö kyllä ilmoittaa vikakoodilla vikaantuneesta kelasta.
Eipä tuu enää tähän talouteenkaan kyseinen sonta siioni, kerran kun ei voida lihasta maksaa kunnon hintaa, niin sitten vaihtu firma. Hyvä ku saavat edes pidettyä nykyiset tuottajansa  >:(
Meilläkin oltiin pari vuotta Atrian "koejäsenenä" kun asiamies sai  höynäytettyä. No parin vuoden päästä tuli lappu että "jäsenyys" sanotaan irti kun ei olla käytetty talon palveluja. No vielähän noita tarjouksia rehuista ja lannoitteista sekä lehti tulee.
Aika moni kevytyksiköitä kokeillut on siirtynyt takaisin raskaisiin. Johtuisikohan tuosta että kumeja ei ole varastossa, kun ei ole kysyntääkään.

Juu, ja kumit vanhenevat varastossa samaa vauhtia kuin käytössä. Sitten ne ovat jo valmiiksi kovat ja repivät tissit verille. Onneksi niissä on valmistuspäivä merkittynä, ihan joka kumissa. Ja on muuten erittäin suositeltavaa että lypsimen joka kumissa on sitten sama päivä, muuten homma menee viduix  :P
Huoltomieheltä yleensä otetaan kun tavara varmaan vaihtuu ripeämmin kuin A:n hyllyllä
Aika moni kevytyksiköitä kokeillut on siirtynyt takaisin raskaisiin. Johtuisikohan tuosta että kumeja ei ole varastossa, kun ei ole kysyntääkään.
Itse laskin TTS:n laskurilla omalle niitolle kustannusta ja silloin tulos oli noin 100 euroa/tunti. 3 hehtaarin keskimääräisellä tuntisaavutuksella siis noin 33 e/ha. Eli ei se oma kone niin halvaksi tule kun KAIKKI kustannukset otetaan huomioon. Ja tästä laskelmasta on pari vuotta että kustannukset on vielä noussut tästä.

 Vauhtia tarpeeksi, niin hommat tuntuvat sujuvan... https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=174596&lang=fi

"Korjattavaksi" ;D. Oisko paremminkin varaosiksi
mikä estää tuon korjaamisen?kärettömyys-
Saattapi osat tulla maksaan enempi kuin uusi. Pelkästään teräpalkki on jo lähempänä kymppitonnin muusta puhumattakaan. Ja jos runko on vähänkään solmussa, niin en lähtisi korjaamaan. Toki nämä arvailut kuvan perusteella

 Vauhtia tarpeeksi, niin hommat tuntuvat sujuvan... https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=174596&lang=fi

"Korjattavaksi" ;D. Oisko paremminkin varaosiksi
Merkkikoneista kannattaa tosiaan pysyä kaukana.   Suosittelen ostamaan koneen joltakin joka noita enemmän kokoaa, on varmaan halvempi  kun itse kooten. Osista koottuun koneeseen saa itsekin niitä osia aika helposti vaihdettua kun jokin osa alkaa olla pullonkaula.
Ei sillä muuten ole merkitystä missä tai ketä sen koneen on koonnu. Ihan samanlaisia osia niissä on. ;D
Jos  tarkemmin syynäilee "markettikoneen" sisuskaluja, niin onhan niissä samoja osia mutta kun kasaa/kasauttaa erilliskomponenteista saa ajanmukaisen koneen. Merkkikoneissa saattaa olla esimerkiksi emolevy ei-standardi, johon ei myöhemmin saakaan sopivaa. Merkkikoneissa hinta/laatusuhde on huonompi

oem/retail-käyttiksissä on se ero, että kun oem-versio täytyy rekisteröidä juuri tietylle koneelle, kun retail-version voi siirtää toiseen koneeseen. Toki retail-versiostakaan ei voi olla käytössä kuin yhdessä koneessa kerrallaan
Kasvintuotanto / Vs: Yaralta terveisiä
: 30.11.11 - klo:18:36
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Mix... maksoi 10 €/kilo vaikka oikea hinta on 3,8 €  :o
kerro äkkiä mistä Bjurselea saa tuolla hinnalla. Kympin hujakoilla se on ollut mitä olen ostanut.
Hevoset / Vs: Laatuheinä
: 27.11.11 - klo:19:20
Niinhän siinä sitten kävi, että kun Prorahastus yritti laatuheinärengasta saada pystyyn, niin maksut olisi ensimmäisenä vuonna ollut 700 euroa!  >:( Siihen rahaan saisi myydä melko monta paalua, p...le että ihmetyttää tuo touhu. Siitä pitäisi maksaa että saisi myydä heinää alihintaan. Arvaatte varmaan oliko innokkaita osakkaita ???
Hevoset / Laatuheinä
: 14.11.11 - klo:19:21
Oulun seudulle puuhaavat uutta laatuheinärengasta mutta onko tällä palstalla kenelläkään kokemusta asiasta, tuottajana tai ostajana? Ongelmana monesti heinäkaupassa tuntuu olevan tuottajan ja ostajan eri käsitys heinän laadusta ja hinnasta. Eikä tilannetta helpota, jos myymistään heinistä ei saa rahojaan. Eli käytännössä kauppaa pitäisi tehdä ainoastaan käteisellä. Itse voisi muutamalla hehtaarilla tuottaa heinää mutta maksaako se vaivaa?
Kyllä se jaksaa pyörittää. Mutta paljonko virtaa saadaan ulos on toinen asia. Karkeasti arvioiden noin 150 A mutta käytännössä ehkä noin 120-130 A.
jos nyt viimeisen päälle halutaan tarkkaa niin asennetaan käärijään mikrosirukiinnitin, joka asentaa joka paaluun mikrosirun. Siihen siruun sitten talletetaan aikatiedot, gps-tiedot yms.   ;D
tuommoinen padi tuntuisi äkikseltään luontevimmalta ratkaisulta. Mutta kestävyyden suhteen ovat varmaan arvoitus, eivät varmaan ole suunniteltu työkonekäyttöön. Niissä ei ole perinteisiä kiintolevyjä, jotka ovat herkimpiä tärinälle. Toisen ongelman voi aiheuttaa ohjelmiston yhteensopivuus eri laitteiden kesken. Windows-pohjainen miniläppäri voisi siinä mielessä olla parempi ratkaisu. Nuo padit kun muistuttaa käytöltään enemmän kännykkää kuin perinteistä tietokonetta. Tuleva windows on sitten suunniteltu niin että sama järjestelmä toimisi molemmissa
Eikös se kannen alla oleva suodatin ole paluusuodatin? Eikä sieltä tule juurikaan öljyä ulos kun pääsee valumaan säiliöön.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18