Muo oikeastaan vähän kenkuttaisi tällainen toiminta. Jos valmistaja tietää että joku kohta laukeqa kärrystä tai jostain koneesta niin ei viitti ilmoittaa asiakkaille että vahvikeosia on olemassa. Niitä ärräpäiden määriä pitkin kyliä kun koneet on lauennu pitkin kiireimmän sesongin ja hommat jääny kesken. Kaikki olisi pystytty korjaamaan etukäteen eikä olisi tullut seisokkeja.
Tässä tapauksessa myös ajan kuluminen on ollut kohtuullisen huomattavaa ja mallin valmistus on päättynyt jo viisi vuotta sitten.
Itse asiassa tilanteesta, jossa valmistaja on tiennyt vian ja korjannutkin niitä jonkun verran mutta ei kaikkia on henk.koht. kokemusta reilun kuukauden takaa. Asiasta tuli kenkutusta useammalla tonnilla.
Millä tavalla asiasta sitten pitäisi informoida?
- laittaa ilmoitus lehteen?
- laittaa asiasta tietoa agronettiin?
- laittaa jälleenmyyjä soittelemaan ekat omistajat läpi ja sen jälkeen kilpailijat joille se on mennyt vaihtokoneeksi ja edelleen toiselle omistajalle?
- laittaa koneisiin lähettimet, joista sen voisi koko ajan paikantaa?