Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Junkkarin kippikärry  (Luettu 10314 kertaa)

K.Kusti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Junkkarin kippikärry
Onko kellään kokemusta tuosta junkkarin jalkavaunu kärrystä? Kun mainostavat että pystyy vaihtamaan lavan aina tarpeen mukaan. Alkaa noi laita sulkeiset kyrsimään. tarvetta on niin vilja , säilörehu ja maanajo kärrille. Vai onko tuhtit niin paljon halvempia että voi ostaa noin monta kärriä pyörineen päivineen.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Junkkarin kippikärry
Osta  multivat.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Junkkarin kippikärry
Periaate on hyvä, ehdotin takavuosina yhdelle naapurille, että jos tehtäis yhteisen maansiirtokärryt. Sen verran vähän ajoa että varmaan ehtii kahden tilan ojavallit ajaa yksilläkin. Isäntä oli heti juonessa mukana, ja ehdotti että jos minä teen lavan, niin hän tekee alustan. Jutun juju oli se , että sillä oli jo valmiiks Rauta- merkkiset jalkavaunut jotka on korkealta kippaavat.
No, minä tein niihin maansiirtolavan, ja hyvin on toiminut, lavan vaihto vie n. 10 minuuttia perälaudan hydrauliletkuineen.
Suosittelen, jos vaan ei ole kovasti hinnan kiroissa.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Junkkarin kippikärry
Nii se on...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Junkkarin kippikärry
j-18 viljalavalla on ajos, mutta lavaa en oo toki ikinä vaihtanu. Hyvä kärry ei valittamista. Ei oo ainakaan vielä valittanu suurimmillaan 19.7t perunakuormista. Lisälaidat ajattelin siihen vielä hommata niin sais jonku 22-23t kyytiin. Pitäis kuulemma sen kestää...
 
Mites olis j 18 dumpperilavalla, viljakasetilla ja teetät sepällä siihen rehulaitakasetin päälle? Ei varsinaisesti tarvi laitojen kans puljailla. Sen kun nostaa tarvittavan kasetin etukuormaimella päälle.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Junkkarin kippikärry
Osta  multivat.

Joup, niihin tuli muuten just syksyllä uutuutena maansiirtokärryyn säilörehu - korokekasetti. JA viljakasettihan niihin on kuulunut koko ajan. ELi ostat yhdet kärryt ja kaksi korokekasettia, ja sen jälkeen nostelet vaan tarpeen mukaan kasetteja paikalleen ja pois. Asennus etukuormaajalla, aikaa menee 5 - 10 min / kasetti.
http://www.dometal.fi/video_maansiirtovaunut.php
Tosta voit käydä katsomassa miten kivuton vaihtoprojekti on.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

K.Kusti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Junkkarin kippikärry
Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Junkkarin kippikärry
Osta  multivat.

"Väärä verbi... tee multivat."  :D
tethering holes to their concave windings

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Junkkarin kippikärry
Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.

Kannattaa käydä näyttelyis tsiikaan millasnen sydeemi o. On ainaki multivassa sellanen että saa pienemmälläki kuormaajalla tuon 150 rehukasetin paikalleen. Oli sellaset piikin tuennat siin heti melki laitojen yläpuolella, siis vakio maansiirtolaitoin.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Junkkarin kippikärry
Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.

Eikö kivien ajoon kannata laittaa ihan vaan kuorkin perät. Ei tartte niin sääliä...

SikaSeppo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
  • Vaurasta emakkohommaa
Vs: Junkkarin kippikärry
Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.

Eikö kivien ajoon kannata laittaa ihan vaan kuorkin perät. Ei tartte niin sääliä...

Kartanokoristeeksi J18 ym.ym on omiaan. Ku aletaan oikeen ajamaan, niin ei oo läpivetävän Volvon alustalle pykätyn perävetokärryn voittanutta. Kunnon kivilava ja louhoskummit alle. Laajakulmanivel niin on hyvä käännellä veto päällä.

Toinen kärry sitte jyvän ja heinänajoon johona lava sen mukaanen, alustaksi kelpaakin sitten jo vaikka vanha puoliperän alusta tai tyhjätty k-auton perä. Lavan saa tehdä talvisaikana oman maun mukaasen vaikka pojan kans iltapuhteena.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Junkkarin kippikärry
Osta  multivat.

"Väärä verbi... tee multivat."  :D

Tottakai ittekki voi kärryt teherä. Ja ko itte tekee niin eikai siitä huonoa tule, ainakaan omasta mielestä..  ;D
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Junkkarin kippikärry
Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.

Eikö kivien ajoon kannata laittaa ihan vaan kuorkin perät. Ei tartte niin sääliä...

Kartanokoristeeksi J18 ym.ym on omiaan. Ku aletaan oikeen ajamaan, niin ei oo läpivetävän Volvon alustalle pykätyn perävetokärryn voittanutta. Kunnon kivilava ja louhoskummit alle. Laajakulmanivel niin on hyvä käännellä veto päällä.

Toinen kärry sitte jyvän ja heinänajoon johona lava sen mukaanen, alustaksi kelpaakin sitten jo vaikka vanha puoliperän alusta tai tyhjätty k-auton perä. Lavan saa tehdä talvisaikana oman maun mukaasen vaikka pojan kans iltapuhteena.

Riippuu niin hirvittävästi tuo kärryvalinta siitä mitä ja missä sillä ajetaan. Tuo läpivetävä louhoslavalla ilman muuta omiaan kivien/louhosten ajoon huonossa maastossa. Ei sitten kyllä olekkaan mitään mielenkiintoa vedellä tuota 20 asteen pakkasilla tien päällä. Saa olla 250hv että saa niitä öljyjä pakkasella vatkattua. Tääläpäin on ruvennu ammatikseen maata ajaville tulemaan kuorkin perien rinnalle ihan tehdaskärryjä...
Kärryt tarpeen mukaan.

realisti

  • Vieras
Vs: Junkkarin kippikärry
multivan trm 150hd ollut reilun pari vuotta. Kestää takuulla normaalin maatalouskäytön, on ajettu kiviä, maata, sepeliä, viljaa, säilörehua. Vielä ainakaan ei muutamaa naarmua lukuunottamatta ole mitään käytönjälkiä. Viljakasetilla tilavuutta 18m3 joten käy hyvin viljavaunuksikin, tarkoitus olisi ensi kesäksi hommata vielä tuo rehukontti.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Junkkarin kippikärry
Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.

Eikö kivien ajoon kannata laittaa ihan vaan kuorkin perät. Ei tartte niin sääliä...

Kartanokoristeeksi J18 ym.ym on omiaan. Ku aletaan oikeen ajamaan, niin ei oo läpivetävän Volvon alustalle pykätyn perävetokärryn voittanutta. Kunnon kivilava ja louhoskummit alle. Laajakulmanivel niin on hyvä käännellä veto päällä.

Toinen kärry sitte jyvän ja heinänajoon johona lava sen mukaanen, alustaksi kelpaakin sitten jo vaikka vanha puoliperän alusta tai tyhjätty k-auton perä. Lavan saa tehdä talvisaikana oman maun mukaasen vaikka pojan kans iltapuhteena.

Riippuu niin hirvittävästi tuo kärryvalinta siitä mitä ja missä sillä ajetaan. Tuo läpivetävä louhoslavalla ilman muuta omiaan kivien/louhosten ajoon huonossa maastossa. Ei sitten kyllä olekkaan mitään mielenkiintoa vedellä tuota 20 asteen pakkasilla tien päällä. Saa olla 250hv että saa niitä öljyjä pakkasella vatkattua. Tääläpäin on ruvennu ammatikseen maata ajaville tulemaan kuorkin perien rinnalle ihan tehdaskärryjä...
Kärryt tarpeen mukaan.

Kyllä,kuorkin perät melko painavia pakkasella vetää.

Itse olen karkoon olut tyytyväinen.Hieman kalliimpi kuin perus vaunut mutta rengastusta ja ominaisuuksia hieman enempi.Esim. Jäykkä runko,20t teli,26,5 renkaat mahtuu,vaihtolava+lavalukot,kippi saranoinnissa pronssihelat!!!!,tupla kippi yms...
Tälläiselle rakentaja ranelle unelma alusta....Hinta hirvitti vaan ei enää.

Sen verran tänä kesänä hinattu että vetosilmä piti jo täyttö hitsata ja ensi kesälle tulee kuulat koneisiin..
Nii ja kerran kaatui lietekontti täynnä ja runko selvisi siitä....
Olisi saattanut olla tempon jalkalava kärri solmussa(semmoinen varmaan olisi pihassa jos olisivat saaneet tarjouksen aikaiseksi)  ???
Nii se on...