Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mullistaja - 22.08.11 - klo:21:39

Otsikko: Autopower
Kirjoitti: Mullistaja - 22.08.11 - klo:21:39
Mikäs se on nyt se totuus noista Deeren autopowereista. ??? ???
Kestääkö ne vaiko eikö kestä, ja jos niin kuinka kauan, ja jos ei niin koska hajoavat, mikä niistä hajoaa jos hajoaa, paljonko remontti maksaa.
Onko jotku vuosimallit arempia kuin toiset? Entäs mallinumerot (6420 - 6920)?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Timppa - 22.08.11 - klo:21:52
Kaikkista portaattomista jonnuista mitä mää tiedän niin on ainakin
kaks vaihtelootaa hajonnu ekan tuhannen tunnin aikana.

Yhtään alusta asti toimivaa yksilöä en tiedä.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: kylmis - 22.08.11 - klo:21:57
Minkä takia pitää väen väkisin haalia ongelmia itselleen hankkimalla joku autopower, kun ainoa oikea ja luotettava portaaton eli Dyna-veeteekin on saatavilla ??? Autopoweri niin huonossa maineessa ja sitten vielä käytettynä, huh. Jos käytettyä katselee, niin haastattelisin hyvin huolellisesti edellistä omistajaa.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: +250 - 22.08.11 - klo:21:57
Kaikkista portaattomista jonnuista mitä mää tiedän niin on ainakin
kaks vaihtelootaa hajonnu ekan tuhannen tunnin aikana.

Yhtään alusta asti toimivaa yksilöä en tiedä.
Verkun"miehiltä" on turha odottaa asiallista kommenttia.

MOT
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Maalaispoika - 22.08.11 - klo:22:02
John Deere 6620 autopower -07 1800 h ajettu. Yksi hydrauliikkaletku vaihdettu, kun rupesi vuotamaan prässäyksestä, muuta vikaa ei ole ollut.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Mullistaja - 22.08.11 - klo:22:06

Montako AP jonnua Timppa tiedät?

Ja nimenomaan totuutta tässä haeskelenkin enkä Ferkkumiesten tai muidenkaa mustamaalausta/kuulopuheita.

Oikeasti asiasta jotain tietävien ja mahdollisesti jopa omakohtaista kokemusta omaavien kommentteja kaivataan.

Jotenkin tuntuu uskomattomalta että laadukkaana pidetty ja yksi maailman suurimmista valmistajista tekis vuositolkulla täyttä paskaa....
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: AR - 22.08.11 - klo:22:12
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: sirkussonni - 22.08.11 - klo:22:23
Kaverin jonnu tuli sellaiseksi, että kuormattuna ei lähtenyt liikkeelle, ilman ulkopuolista "tuuppausta". Sitten kun esim. sorakuopalla pillari työnsi alkuun, meni kyllä kotiin saakka. Aurat oli laskettava maahan vauhdissa. Vika korjaantui, kun kone vaihdettiin samanlaiseen uuteen agrimarketissa, viikkoa myöhemmin vanhaa myytiin agrin vaihtarisivuilla maininnalla "uudella laatikolla". Tunteja oli n.2200. Muista en ota kantaa.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Greenpwr - 22.08.11 - klo:22:36
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...


 Pari vesipumppua, hihnan selkä alkanut kesimään, kuulerin tiivisteet, etukuormaimen hydeletkuja, vahvistus sarja tasauspyörästölle ja taka-akselin laakerit, ohjaamon puhaltimet, polttoaineen siirtopumppu, muutama sulake meni kun johtosarja nojasi takatolppaan, etuakselin keskihelat lonksuu... yms. -03 5700h 6420
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: realisti - 22.08.11 - klo:22:40
tänään lähti vaihtoon talon ensimmäinen ja viimeinen ap-jontikka 6420s, tilalle tuli mahdollisimman mekaaninen 6830premium jossa kuitenkin tarvittavat jousitukset ja 50km/h nopeus. Oikeastaan on hankala keksiä missä 6420:n suurista komponenteista ei olisi ollut vikaa, no akselistot ehkä (paitsi etujousitus väljä). Koneeseen tehtiin 16 remonttia minun 10kk omistuksen aikana, vaikka oli pakko ottaa rahoitusta uuden koneen hankitaan niin halvemmaksi se tulee kuin tuon pitäminen. Jos portaaton kone kiinnostaa niin mf dyna-vt tai fendt vario, niin ei mene homman pajalla istuskelussa. Toki 30-sarjan koneet ovat oleellisesti parempia kuin 20-sarjan ap:t, jäähdytyksen muutokset on yksi oleellinen asia. Toinen mikä 20-sarjassa on todellinen murheenkryyni ovat sähköt, vastaavasti varustellussa 30-sarjalaisessa on jopa 58% vähemmän sähköosia. Nuo sählöt olivatkin yksi hitonmoinen ongelma meidänkin koneessa (kiertovesipumppu, sähkölohkojen askelmoottorit, hehku, moottorin ohjaus yms.) Lisääkin voin toki kertoa mikäli joku vielä vakavasti harkitsee tuollaisen ostoa, kannattaa ainakin ostaa hankkijalta. Sieltä kun saa huoltosopparin ostamalla vuoden takuuta tuollaisellekin, kalliiksi olisi tullut ilman sopparia tästä täydet pisteet hankkijalle.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 22.08.11 - klo:22:43
tän saitin japinoitten perustella sanoisin että kun jättää sen portaattoman (merkki ku merkki) ostamatta, ni ei tarvi joka päivä miettiä että toimiikohan tää koko päivän.. ja säästyy tukku euroja.. ;D ;D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: hvinnamo - 22.08.11 - klo:22:57
Minkä takia pitää väen väkisin haalia ongelmia itselleen hankkimalla joku autopower, kun ainoa oikea ja luotettava portaaton eli Dyna-veeteekin on saatavilla ??? Autopoweri niin huonossa maineessa ja sitten vielä käytettynä, huh. Jos käytettyä katselee, niin haastattelisin hyvin huolellisesti edellistä omistajaa.

 Niin, siinähän on se Massikan ihan omaa tuotantoa oleva loota. Se on kyllä hyvä laatikko.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: kyntaja - 23.08.11 - klo:06:06
No itsellä on tällä hetkellä orggis laatikolla oleva 7430 ap ja tunteja 4500h.(varmistettu historia)
Ja dynolappujen perusteella rasitettu 252hp tapista edellisessä elämässä.
Elmä jatkuu minullakin 250hp tappi ohjelmalla.
Katsotaan mitä AP sanoo.

Mut sen olen huomannut et persdyno ei pidä paikkaansa portaattomalla.
Kiskoo samanlai ja jopa tietyissä olosuhteissa paremmin kuin keppi 7430.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: mikko9b - 23.08.11 - klo:06:35
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: redbull - 23.08.11 - klo:07:51
http://www.youtube.com/watch?v=ldZQVmHoN8M&feature=related
Olisko niin rikas... ;D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: - 23.08.11 - klo:08:22
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Ei niitä koneita tunneilla ostella. Rahalla ne ostetaan  ;D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Last Man Standing - 23.08.11 - klo:08:25
>tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v

Kyllä se niin on,että ei nuo peltohommat niin hyviä oo,että siellä kopissa enemmän viihtyy.

Eikä noiden jonteerien hinnat mihinkään putoo niin kauan kun niitä agrimarketissa myydään.Osuuskauppa-uskovaiset kantaa sinne rahansa
vaikka nyt kylläkin sattuu olemaan osakeyhtiö,Saa maksaakin vähän enemmän kun saa bonusta.Hankkija meni jo muutama vuos sitten..

ps.Ei ole jon teereä.

Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Timppa - 23.08.11 - klo:08:30
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.

Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Greenpwr - 23.08.11 - klo:08:40
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

 -30 sarja tais tulla nolla kuus myyntiin?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Miklu - 23.08.11 - klo:09:22
6630 ap 08  2300t takuuaikana vaihettu pakokaasuantura, toisena kampeena 7530 ap v.11 eli toukokuusta lähtien tunteja 350 ei mitään ongelmaa. Molemissa huoltosoppari. Muuten hyvä tuo jd 753 oma kuormaaja. Paljon tukevanpi ja kauhan asennot paremmat esim. jyviä kuormatessa. Kuikka on 6630:ssä.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Masinisti - 23.08.11 - klo:09:46
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.



Sun täytyy laajentaa otantaa muutamalla kilometrillä niin löydät virheettömiäkin :D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Peurajussi - 23.08.11 - klo:11:08
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.



Sun täytyy laajentaa otantaa muutamalla kilometrillä niin löydät virheettömiäkin :D


Niin, ja varsinkaan kun ei kerro paljonko niitä koneita ylipäänsä on siinä 10 kilsan säteellä. Kaikki vialliset kuitenkin jollain särkijällä, jolla ei kestä edes koivuhalko työkaluna..  :D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Timppa - 23.08.11 - klo:11:09
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.



Sun täytyy laajentaa otantaa muutamalla kilometrillä niin löydät virheettömiäkin :D


Mää rajasin sun laitteen pois tarkoituksella.  :D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: JoHaRa - 23.08.11 - klo:11:16
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.



Onko noissa myös ohjaus jäänyt jumiin koska eivät pääse etenemään pois tuosta 10 kilometrin säteilystä  :D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Greenpwr - 23.08.11 - klo:11:52
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.



Onko noissa myös ohjaus jäänyt jumiin koska eivät pääse etenemään pois tuosta 10 kilometrin säteilystä  :D

 Valtussa havaitsin kerran lukituksen ohjauksessa, pikantti yksityiskohta noin viidenkympin nopeudessa....
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Jussipeura - 23.08.11 - klo:12:38
Mikäs se on nyt se totuus noista Deeren autopowereista. ??? ???
Kestääkö ne vaiko eikö kestä, ja jos niin kuinka kauan, ja jos ei niin koska hajoavat, mikä niistä hajoaa jos hajoaa, paljonko remontti maksaa.
Onko jotku vuosimallit arempia kuin toiset? Entäs mallinumerot (6420 - 6920)?
6920 vm 07 4000h.tapista mitattu 362hv laatikossa ei murheita :o
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: JoHaRa - 23.08.11 - klo:12:40
Mikäs se on nyt se totuus noista Deeren autopowereista. ??? ???
Kestääkö ne vaiko eikö kestä, ja jos niin kuinka kauan, ja jos ei niin koska hajoavat, mikä niistä hajoaa jos hajoaa, paljonko remontti maksaa.
Onko jotku vuosimallit arempia kuin toiset? Entäs mallinumerot (6420 - 6920)?
6920 vm 07 4000h.tapista mitattu 362hv laatikossa ei murheita :o

 :o Onko tuossa ihan normaalit lauhduttimet paikoillaan vaiko jotkut viritetyt  :o
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Jussipeura - 23.08.11 - klo:12:47
Mikäs se on nyt se totuus noista Deeren autopowereista. ??? ???
Kestääkö ne vaiko eikö kestä, ja jos niin kuinka kauan, ja jos ei niin koska hajoavat, mikä niistä hajoaa jos hajoaa, paljonko remontti maksaa.
Onko jotku vuosimallit arempia kuin toiset? Entäs mallinumerot (6420 - 6920)?
6920 vm 07 4000h.tapista mitattu 362hv laatikossa ei murheita :o

 :o Onko tuossa ihan normaalit lauhduttimet paikoillaan vaiko jotkut viritetyt  :o
alkuperäiset
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Matson^ - 23.08.11 - klo:13:19
-20 sarja on vikaherkempi ja sieltäkin esson mukaan porsii vain joku tiiviste, eli laskee paineet väärän paikkaan ja sitä myöten KAI aiheuttaa muutakin vikaa.
-30 sarjalaisissa uudempi painos ja tuo tiivisteongelmakin korjattu, eikä omiin korviin ole kuulunut kuin yksi hajonnut (nevalla). Meillä pikkuperällisessä reilu 100hv extraa ja hienosti menee, kop kop  ;D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Miklu - 23.08.11 - klo:17:35
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.


Monta vt:tä sitten on tuolla säteellä!
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: realisti - 23.08.11 - klo:17:38
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.


Monta vt:tä sitten on tuolla säteellä!

tämä autopowr jonnujen rikkoutuminen ei ole uskon asia, luulin itsekin sitä aluksi liioitteluksi mutta ei.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: mike - 23.08.11 - klo:18:35

[/quote]

 Niin, siinähän on se Massikan ihan omaa tuotantoa oleva loota. Se on kyllä hyvä laatikko.
[/quote]

Et taida sinäkään tietää oikein yhtäänmittään mistään...
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Masinisti - 23.08.11 - klo:20:56
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.


Monta vt:tä sitten on tuolla säteellä!

tämä autopowr jonnujen rikkoutuminen ei ole uskon asia, luulin itsekin sitä aluksi liioitteluksi mutta ei.

Hajosiko sinulta se laatikko?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: hvinnamo - 23.08.11 - klo:21:05


 Niin, siinähän on se Massikan ihan omaa tuotantoa oleva loota. Se on kyllä hyvä laatikko.
[/quote]

Et taida sinäkään tietää oikein yhtäänmittään mistään...
[/quote]

 Jaa...Et taida sinäkään osata ironiaa tulkita??

 http://www.kaytannonmaamies.fi/arkisto/km-703/mfn-dyna-vt-haastaa-muut-portaattomat   

Ainakin ton mukaan Mf käyttää Fendtin Vario-lootaa, mutta ilmeisesti herra Mikellä on taas ihan uutta tietoa asiasta?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: realisti - 23.08.11 - klo:22:52
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.


Monta vt:tä sitten on tuolla säteellä!

tämä autopowr jonnujen rikkoutuminen ei ole uskon asia, luulin itsekin sitä aluksi liioitteluksi mutta ei.

Hajosiko sinulta se laatikko?

oli vaihdettu just kun tuli meille. muuta vikaa 9kk ja risat 225 ajotuntia: rail-pumppu, kampiakselin stefa, jarruissa alusta loppuun hämminkiä, kaikki hydraulilohkojen askelmoottorit, vaihteiston jäähdytyspumppu *2, etujousitus todella väljä (4900h), erinäsiä öljyvuotoja, hehkussa hämminkiä (ei enää -5 pakkasella käyntiin), nostolaite tehoton (ei jaksanut nostaa 4-siipistä vogel&nootia ylös) ja paljon muuta.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: hvinnamo - 23.08.11 - klo:23:30
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.


Monta vt:tä sitten on tuolla säteellä!

tämä autopowr jonnujen rikkoutuminen ei ole uskon asia, luulin itsekin sitä aluksi liioitteluksi mutta ei.

Hajosiko sinulta se laatikko?

oli vaihdettu just kun tuli meille. muuta vikaa 9kk ja risat 225 ajotuntia: rail-pumppu, kampiakselin stefa, jarruissa alusta loppuun hämminkiä, kaikki hydraulilohkojen askelmoottorit, vaihteiston jäähdytyspumppu *2, etujousitus todella väljä (4900h), erinäsiä öljyvuotoja, hehkussa hämminkiä (ei enää -5 pakkasella käyntiin), nostolaite tehoton (ei jaksanut nostaa 4-siipistä vogel&nootia ylös) ja paljon muuta.

 Onko ollut paljon kyselijöitä JD:stä, vai onko se enää sulla myynnissä?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: kiiskita1 - 23.08.11 - klo:23:32
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Niin joku ostaa 60000 tonnin auton, saisko laskennalliset perustreet. Mukavuus maksaa. Paljonko on auton arvon alennus vuodessa?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: icefarmer - 23.08.11 - klo:23:36
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Niin joku ostaa 60000 tonnin auton, saisko laskennalliset perustreet. Mukavuus maksaa. Paljonko on auton arvon alennus vuodessa?

hää on trenditietoinen, joka sektorin täytyy kriisiytyä ja ruikuttaa huonoa kannattavuutta ;D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: realisti - 23.08.11 - klo:23:39
Tässä 10 km säteellä tiedän kolme. Kaikissa pahaa ongelmaa vaihteistossa.


Monta vt:tä sitten on tuolla säteellä!

tämä autopowr jonnujen rikkoutuminen ei ole uskon asia, luulin itsekin sitä aluksi liioitteluksi mutta ei.

Hajosiko sinulta se laatikko?

oli vaihdettu just kun tuli meille. muuta vikaa 9kk ja risat 225 ajotuntia: rail-pumppu, kampiakselin stefa, jarruissa alusta loppuun hämminkiä, kaikki hydraulilohkojen askelmoottorit, vaihteiston jäähdytyspumppu *2, etujousitus todella väljä (4900h), erinäsiä öljyvuotoja, hehkussa hämminkiä (ei enää -5 pakkasella käyntiin), nostolaite tehoton (ei jaksanut nostaa 4-siipistä vogel&nootia ylös) ja paljon muuta.

 Onko ollut paljon kyselijöitä JD:stä, vai onko se enää sulla myynnissä?

kyllä se lähti tuon 6830:n vaihdossa, toivottavasti seuraavalla omistajalla on sen kanssa parempaa onnea. On sitä ainakin huollettu ja korjattu! Kyselyitä tuli kohtuullisesti, mutta ostajat hävisi kun käytiin remonttihistoria läpi.
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: mikko9b - 24.08.11 - klo:07:23
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Niin joku ostaa 60000 tonnin auton, saisko laskennalliset perustreet. Mukavuus maksaa. Paljonko on auton arvon alennus vuodessa?

hää on trenditietoinen, joka sektorin täytyy kriisiytyä ja ruikuttaa huonoa kannattavuutta ;D

kone/kiinteillä kustannuksilla on tuollaisissa käyttömäärissä moninkertainen vaikutus kannattavuuteen kuin muuttuvilla kuluilla saati lannanhinnoilla tai TOS-maksuilla. Jos kuluista on se oma palkka jossa tingitään ja mukavuteen halutaan panostaa se on tietty jokaisen oma asia en mie sillä mut luvut on aika rumia silti....

edit: veroton tunti karkeasti 60e/h tasolla tuon agronetin laskurin mukaan...
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: AR - 24.08.11 - klo:22:21
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Ei sitä *****a varten ostettu.... jos otan omat rahat tililtä ja maksan sen , niin mun ei tartte sitä tuntemattomille eikä tunnetuille perustella.....
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Greenpwr - 24.08.11 - klo:22:35
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Ei sitä *****a varten ostettu.... jos otan omat rahat tililtä ja maksan sen , niin mun ei tartte sitä tuntemattomille eikä tunnetuille perustella.....

 Juurikin näin, kerran näyttelyssä kyseli isäntä, että montako lehmää tarvii olla rehunjakovaunun ostoon? Pekkapa tuumas: "Ei yhtään, kaikille myydään, jotka laskun maksaa..."
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: erik - 24.08.11 - klo:22:40
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Niin joku ostaa 60000 tonnin auton, saisko laskennalliset perustreet. Mukavuus maksaa. Paljonko on auton arvon alennus vuodessa?

hää on trenditietoinen, joka sektorin täytyy kriisiytyä ja ruikuttaa huonoa kannattavuutta ;D

kone/kiinteillä kustannuksilla on tuollaisissa käyttömäärissä moninkertainen vaikutus kannattavuuteen kuin muuttuvilla kuluilla saati lannanhinnoilla tai TOS-maksuilla. Jos kuluista on se oma palkka jossa tingitään ja mukavuteen halutaan panostaa se on tietty jokaisen oma asia en mie sillä mut luvut on aika rumia silti....

edit: veroton tunti karkeasti 60e/h tasolla tuon agronetin laskurin mukaan...

tollahan on paljon ajettu
mä ostin pari vuotta aikaa 8400 vallun millä oli ajettu 130h/v  ;D
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Turkka - 24.08.11 - klo:22:49
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Niin joku ostaa 60000 tonnin auton, saisko laskennalliset perustreet. Mukavuus maksaa. Paljonko on auton arvon alennus vuodessa?

hää on trenditietoinen, joka sektorin täytyy kriisiytyä ja ruikuttaa huonoa kannattavuutta ;D

kone/kiinteillä kustannuksilla on tuollaisissa käyttömäärissä moninkertainen vaikutus kannattavuuteen kuin muuttuvilla kuluilla saati lannanhinnoilla tai TOS-maksuilla. Jos kuluista on se oma palkka jossa tingitään ja mukavuteen halutaan panostaa se on tietty jokaisen oma asia en mie sillä mut luvut on aika rumia silti....

edit: veroton tunti karkeasti 60e/h tasolla tuon agronetin laskurin mukaan...
hyite...  ei kai ny kukaa osta uutta autojotakipoveria alle 1000 tunnin vuotuusehen käyttömäärähän??? ;)vai ostaako???
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: zetor8045 - 24.08.11 - klo:23:02
Minulla oli 6420S Autopowr vm 2003, ajoin 2100 tuntia ja ainoa vika oli joku kytkinpolkimen anturi. Nyt käytössä 6430 ap eikä vielä mitään ongelmia...

mitä vi*tua varten tuollainen hankittu tuolle ajomäärälle??? saisko laskennallisen perusteen ja tuntikustannuksen.... huimat 250 h /v ???

Niin joku ostaa 60000 tonnin auton, saisko laskennalliset perustreet. Mukavuus maksaa. Paljonko on auton arvon alennus vuodessa?

hää on trenditietoinen, joka sektorin täytyy kriisiytyä ja ruikuttaa huonoa kannattavuutta ;D

kone/kiinteillä kustannuksilla on tuollaisissa käyttömäärissä moninkertainen vaikutus kannattavuuteen kuin muuttuvilla kuluilla saati lannanhinnoilla tai TOS-maksuilla. Jos kuluista on se oma palkka jossa tingitään ja mukavuteen halutaan panostaa se on tietty jokaisen oma asia en mie sillä mut luvut on aika rumia silti....

edit: veroton tunti karkeasti 60e/h tasolla tuon agronetin laskurin mukaan...
hyite...  ei kai ny kukaa osta uutta autojotakipoveria alle 1000 tunnin vuotuusehen käyttömäärähän??? ;)vai ostaako???

Ei taida kaikkiin tulla edes sataa tuntia  ;)
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: hvinnamo - 24.08.11 - klo:23:08
 Noi "kannattavuuslaskelmat" on osaltaan aika turhanpäiväisiä. Paperillahan ei tätä hommaa kannattaisi tehdä monenkaan. Silti tässä ollaan kaikki hengissä pysytty ja leipää syöty. Jos mies elää ja pystyy toimeen tulemaan, niin ei se ole keneltäkään pois vaikka ostaisi minkälaiset koneet ja vehkeet. Ihmeellistä teorisointia millä tuntimäärällä/pinta-alalla voi/saa ostaa portaattoman traktorin tai muun "kadehdittavan" laitteen. ::)
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Turkka - 24.08.11 - klo:23:27
moon kares!!!      ei vaiskaa,jokaanen hussaa rahansa kuinka haluaa..  nyrkkisääntö:jaa väliraha edellisen koneen ajetuilla tunneilla ja tulos pitäis olla alle 5 eur/h   ....       vai ooonko aiva vääräs??? ;)
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: hvinnamo - 24.08.11 - klo:23:32
moon kares!!!      ei vaiskaa,jokaanen hussaa rahansa kuinka haluaa..  nyrkkisääntö:jaa väliraha edellisen koneen ajetuilla tunneilla ja tulos pitäis olla alle 5 eur/h   ....       vai ooonko aiva vääräs??? ;)

 Mä oon käyttäny nyrkkisääntönä max.10e/ajettu tunti(sis.alv) Nykyään jotkut tekevät jopa 30e:n välejä, ja se on aika paljon, mutta ei edelleenkään mulle kuulu. Tosin esim. Agrimarketista en ole kauppoja saanut aikaiseksi 7 vuoteen, kun pitävät ilmeisesti mua niin mulkkuna, että pyytävät aina 20-30e/ajettu tunti väliä, eivätkä tingi siitä yhtään. Ja sitten "kuulee" kun tuttavat ovat tehneet taas edullisia kauppoja. Voisin toki ostaa uuden Jontikan, jos Agri sellaisen mulle suostuis myymään. Ehkäpä pitäis olla ko. kaupan asiakas muutenkin?
Otsikko: Vs: Autopower
Kirjoitti: Reino - 25.08.11 - klo:10:34
Kuussa ei ole käyty, Juutalaisia ei ole laitettu uuniin ja jonnuista ei ole laatikot hajonneet. :P ;) :D ;D