Ihan turhaa pelleilyä. Kukaan niin paljo sampolla pui ,että sen päästöillä olis merkitystä.
Jotain järkeä näihin työkoneiden moottoreiden päästösäännöksiin olisi tosiaan hyvä saada. Valitettavasti vaan jaottelu on ainoastaan on-road/offroad eikä moottorin sijoituskohteella ole mitään merkitystä. Maailman pelastumisen kannalta työkoneenmoottoreissa olisi enemmän merkitystä hiilidioksidipäästöillä (=kulutuksella), harmi vaan, että säännökset eivät anna tälle mitään painoarvoa, päinvastoin hiukkas- ja typenoksidirajat on ainakin tähän saakka saavutettu kulutuksen ja moottorin luonteen kustannuksella.
Sinänsä hieno homma, jos noihin paikallisia haittoja aiheuttaviin päästöihin (hiukkaset, NOX) saadaan toimivaa tekniikkaa, kuten kusiruiskutus, jotta syöpäröttelöiden (dieseleiden) aiheuttamia ennenaikaisia kuolemia pystyttäisiin vähentämään siellä missä se merkitsee eli tieliikenteessa, kaupungeissa.