Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jalkalavavaunut  (Luettu 21048 kertaa)

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.

Kun toinen kysyi niin realisti vastasi että pyydä tarjous minultakin. Ei tuosta kannata palkokasvia sieraimeen vetää, varsinkaan kun merkki ei ollut kysyjälle tuttu. Ei niitä realistinkaan releitä ole pakko ostaa.
Mainostaminen ei mua ainakaan häiritse niin kauan kuin se pysyy "asiallisena". Muitten vehkeitten haukkuminen ei oo mistään kotosi. Itse en ainakaan kyseisen ihmistyypin edustajien kanssa ees yritä tehdä kauppaa.
Moon oikias, soot vääräs.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.

Kun toinen kysyi niin realisti vastasi että pyydä tarjous minultakin. Ei tuosta kannata palkokasvia sieraimeen vetää, varsinkaan kun merkki ei ollut kysyjälle tuttu. Ei niitä realistinkaan releitä ole pakko ostaa.
Mainostaminen ei mua ainakaan häiritse niin kauan kuin se pysyy "asiallisena". Muitten vehkeitten haukkuminen ei oo mistään kotosi. Itse en ainakaan kyseisen ihmistyypin edustajien kanssa ees yritä tehdä kauppaa.

Jep, muitten haukkuminen ei kuulu palstalle, ainakaan mikäli itse kauppaa jotain muuta merkkiä. Sensijaan maksava asiakas voi mielestäni reilusti haukkua tuotteen mikäli ei ole siihen tyytyväinen. Maksava asiakas tietysti perustelee miksi kone on aunuksesta.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.

Kun toinen kysyi niin realisti vastasi että pyydä tarjous minultakin. Ei tuosta kannata palkokasvia sieraimeen vetää, varsinkaan kun merkki ei ollut kysyjälle tuttu. Ei niitä realistinkaan releitä ole pakko ostaa.
Mainostaminen ei mua ainakaan häiritse niin kauan kuin se pysyy "asiallisena". Muitten vehkeitten haukkuminen ei oo mistään kotosi. Itse en ainakaan kyseisen ihmistyypin edustajien kanssa ees yritä tehdä kauppaa.

Jep, muitten haukkuminen ei kuulu palstalle, ainakaan mikäli itse kauppaa jotain muuta merkkiä. Sensijaan maksava asiakas voi mielestäni reilusti haukkua tuotteen mikäli ei ole siihen tyytyväinen. Maksava asiakas tietysti perustelee miksi kone on aunuksesta.
Juurikin näin. Esimerkiksi jos directi on paska niin sen saa sanoa ihan suoraan. ;D ;D ;D
Moon oikias, soot vääräs.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Jalkalavavaunut
onko koukkulava parempi siinä vaiheessa kun kuormattua lavaa vedetään kärryn päälle, monesti nähny kun vaijerilaitteilla roska-auto vetää painavaa lavaa kyytiin niin etupyörät on puoltoista metriä ilmassa, ehkä kyseessä voi olla myös ammattitaidon puutos.
mutta oletettavasti kuitenkin melkoinen kuormitus koukulle traktoriin on, mutta on koukkulaite tässä mielessä etevämpi, vaijerilaite myös tarvinnee lukot, mutta entä riittääkö tuo pelkkä koukku varmistamaan lavan pysymisen rungolla :-\ :-\ :-\ :-\
On olemassa myös koukkulaitteita mm Rkp professional,Hookmaster ja uutena merkkinä Hakalift joissa on runko ja kippisylinterit kuin vaijerilaitteissa, kun on oma kippisylinteri rungolle niin pystyy säätämään lavan vetokulman mahdollisemman loivaksi ja tästä on etua raskaita kuormia kyytiin kiskottaessa.
Helpommin koukkulaitteella raskaalla kuormalla etupyörät irtoaa maasta kun vertaan vaijeri laitteeseen, tämä on nähty monta kertaa kuorma-auto puolella.


Juu kyllä ne etuset nousee ainakin sellasella perinteisellä koukkulaitteella varustetulla 3 akselisella autolla n. 10t kuormalla ainakin jos joutuu taittoa käyttämään niin, että lava tulee rullien varaan vähän aikaisemmin. Telilukko auttaa jonkin verran.
Mitenköhän lie traktori+koukkukärry yhdistelmässä tapahtuu, nostaako traktorin persiin ilmaan herkästi?

Niin ja lukot pitää olla kummassakin. Vaijerivetoisessa ilmeisesti samaan tyyliin kuin ketjulaitteissakin (työmaalla semmosia) lukitus lavan etu sekä takaosasta, koukkulaitteissa vain takalukot koukun lisäksi.

Viimeksi muokattu: 27.07.12 - klo:23:09 kirjoittanut Mäksä

nilihaara

  • Vieras
Vs: Jalkalavavaunut
  Itsellä 14 tonnin vaunussa Vakin koukku ja siinä hydraulinen telin painotus, kyllä se pienempää traktoria nostelee kiitettävästi mutta tuo 8000-sarjan fergu pysyy maassa. Kaikki on kyllä tullu kyytiin mitä on pyydetty ja kerran vedetty koukulla lattiaa myöten uponnut kyntökone pinnalle.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jalkalavavaunut
onko koukkulava parempi siinä vaiheessa kun kuormattua lavaa vedetään kärryn päälle, monesti nähny kun vaijerilaitteilla roska-auto vetää painavaa lavaa kyytiin niin etupyörät on puoltoista metriä ilmassa, ehkä kyseessä voi olla myös ammattitaidon puutos.
mutta oletettavasti kuitenkin melkoinen kuormitus koukulle traktoriin on, mutta on koukkulaite tässä mielessä etevämpi, vaijerilaite myös tarvinnee lukot, mutta entä riittääkö tuo pelkkä koukku varmistamaan lavan pysymisen rungolla :-\ :-\ :-\ :-\
On olemassa myös koukkulaitteita mm Rkp professional,Hookmaster ja uutena merkkinä Hakalift joissa on runko ja kippisylinterit kuin vaijerilaitteissa, kun on oma kippisylinteri rungolle niin pystyy säätämään lavan vetokulman mahdollisemman loivaksi ja tästä on etua raskaita kuormia kyytiin kiskottaessa.
Helpommin koukkulaitteella raskaalla kuormalla etupyörät irtoaa maasta kun vertaan vaijeri laitteeseen, tämä on nähty monta kertaa kuorma-auto puolella.


Juu kyllä ne etuset nousee ainakin sellasella perinteisellä koukkulaitteella varustetulla 3 akselisella autolla n. 10t kuormalla ainakin jos joutuu taittoa käyttämään niin, että lava tulee rullien varaan vähän aikaisemmin. Telilukko auttaa jonkin verran.
Mitenköhän lie traktori+koukkukärry yhdistelmässä tapahtuu, nostaako traktorin persiin ilmaan herkästi?

Niin ja lukot pitää olla kummassakin. Vaijerivetoisessa ilmeisesti samaan tyyliin kuin ketjulaitteissakin (työmaalla semmosia) lukitus lavan etu sekä takaosasta, koukkulaitteissa vain takalukot koukun lisäksi.
Vaijerilaitteella kun vetää isoa lavaa päälle niin etukuormaajan kun lyö kunnolla maahan niin ei se perä kauheesti nouse...

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)
Joo tuossa myös yksi syy, vie oman aikansa ja maksaa, kun alkaa vaihtamaan koukku tartunalla oleva etupää lavaan. kun lavoja alkaa olemaan se pari kolmekymmentä kipaletta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)
Joo tuossa myös yksi syy, vie oman aikansa ja maksaa, kun alkaa vaihtamaan koukku tartunalla oleva etupää lavaan. kun lavoja alkaa olemaan se pari kolmekymmentä kipaletta.
Ja monesti lavaa pitää vahvistaa paljon etupäästä jos vedetään kuorma päällä päälle... Siis siihen verraten että vaijerilla käytettynä ei tartte olla kuin koukut siellä alla niin aina nousee...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26177
  • vastustan
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)
Joo tuossa myös yksi syy, vie oman aikansa ja maksaa, kun alkaa vaihtamaan koukku tartunalla oleva etupää lavaan. kun lavoja alkaa olemaan se pari kolmekymmentä kipaletta.
Ja monesti lavaa pitää vahvistaa paljon etupäästä jos vedetään kuorma päällä päälle... Siis siihen verraten että vaijerilla käytettynä ei tartte olla kuin koukut siellä alla niin aina nousee...
onnistuuko tuolla koukulla lavan lykkääminen esimerkiksi vanhaan matalaan latoon oviaukosta tai esimerkiksi ruskalavan lykkääminen sisään saneerattavaan kohteeseen esim. rakennustyömaalla, vaijerilaitteella taitaa lava jäädä aina niille sijoilleen missä maan kohtaa...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)
Joo tuossa myös yksi syy, vie oman aikansa ja maksaa, kun alkaa vaihtamaan koukku tartunalla oleva etupää lavaan. kun lavoja alkaa olemaan se pari kolmekymmentä kipaletta.
Ja monesti lavaa pitää vahvistaa paljon etupäästä jos vedetään kuorma päällä päälle... Siis siihen verraten että vaijerilla käytettynä ei tartte olla kuin koukut siellä alla niin aina nousee...
onnistuuko tuolla koukulla lavan lykkääminen esimerkiksi vanhaan matalaan latoon oviaukosta tai esimerkiksi ruskalavan lykkääminen sisään saneerattavaan kohteeseen esim. rakennustyömaalla, vaijerilaitteella taitaa lava jäädä aina niille sijoilleen missä maan kohtaa...
Onnistuu

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)
Joo tuossa myös yksi syy, vie oman aikansa ja maksaa, kun alkaa vaihtamaan koukku tartunalla oleva etupää lavaan. kun lavoja alkaa olemaan se pari kolmekymmentä kipaletta.
Ja monesti lavaa pitää vahvistaa paljon etupäästä jos vedetään kuorma päällä päälle... Siis siihen verraten että vaijerilla käytettynä ei tartte olla kuin koukut siellä alla niin aina nousee...
onnistuuko tuolla koukulla lavan lykkääminen esimerkiksi vanhaan matalaan latoon oviaukosta tai esimerkiksi ruskalavan lykkääminen sisään saneerattavaan kohteeseen esim. rakennustyömaalla, vaijerilaitteella taitaa lava jäädä aina niille sijoilleen missä maan kohtaa...
Tähän tyyliinkin onnistuu  ;D  http://www.youtube.com/watch?v=uMgnPmGxtM4

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Jalkalavavaunut
mulla on vaijeri ja koukku

vaijerikärry on ollu talossa vuodesta 1993. oli silloin uusi. multiliftin laite ja ryssän alusta.
alusta on pettänyt monta kertaa, kärry on ollu nurin monesti,ym mutta itse vaijerilaite on toiminut aina.

ensikesäksi täytyy vaihtaa alusta. järeä 18t keinuteli ja nivelaisa. nivelaisa sen takia koska kärryllä ajetaan paljon piharisuja=vaatii ketteryyttää taajamisa.

vaijerin etuna yllä olevien lisäksi se että niillä pystyy monesti käsittelemään pitempiä lavoja. minun kärryssä 5.7m laite ja pisin lava on 7.5m.
------

koukkukärry on ollu talossa 4v, eka oli 2 akselinen metaka, tässä 3 akselisessa metakassa on riittävän pitkä ja tehokas laite. kaikki nousee mitä ikinä tarvii eikä notku. liukukoukku on myös selvä plussa käytän siinä 5.7 ja 6.5m lavoja. 7.5m risulava ja saman pitunen paalilava sopii myös hyvin päälle myös painotuksen kannalta. lavaa päälle vedettäessä hydraulijousitus alas=taka-akseli runkoa vasten=ei kevennä aisaa ja päällevetokulma on pieni.
3 akselinen  kärry on ollu positiivinen yllätys muutenkin. tulee tosi kevyesti perässä ja metakan ohjaava taka-akseli on onnistunut=voi vetää akseliohjaus päällä kuormalla kun kuormalla ja joka kelillä.

muutama vuos sitte oli myös koukku ja vaijerikuorma-autot. ei ollu mun juttu.
---------

kovin matalasta oviaukosta ei lavaa saa mitä pitempi lava sitä korkeemmalta se koukkaa koukkukärryllä voit laskea lavan mahan ja työntää sen sisään (tyhjän)

Viimeksi muokattu: 28.07.12 - klo:22:12 kirjoittanut retku

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Jalkalavavaunut
Kyllä vaijerilaite ajaa asiansa vieläkin kuorma-auto puolella jos ei tarvitse samalla kertaa montaa lavaa viedä, hankalampi pukata lavoja kärryyn kuin koukku tai ketju vehkeellä, mutta onnistuu kuiten värkäten.
Ja mitä tulee siihen vanhanaikaisuuteen niin vaijerivehkeet on harvinaisen yksinkertaisia, keveitä ja toiminta varmoja vehkeitä vieläkin ja edullisia jos vertaa koukkulaitteeseen.
Suomessa ja euroopassa näkyy vielä paljon vaijerivehkeitä joka päiväisessä ajossa, mutta laitteet ajojen mukaan.
Ja tuli tuossa mieleen yksi kysymys koukkukärrin omistajille, montako kertaa päivässä vaihdatte lavaa maatalous ajossa?
Monelle autoilijalle taitaa olla hankalaa siirtyä vaijerista koukkuun jos lavoja on joku useamman kymmentä ja parissa kolmessa on koukkua varten se lenkki  ;D  Se selittää miksi vaijerilaitteita myydään vieläkin paljon... Eikä ne nyt koskaan varmaan täysin häviä jos kuljettaja vaan viitsii poistua ohjaamosta välillä   ::)
Joo tuossa myös yksi syy, vie oman aikansa ja maksaa, kun alkaa vaihtamaan koukku tartunalla oleva etupää lavaan. kun lavoja alkaa olemaan se pari kolmekymmentä kipaletta.
Ja monesti lavaa pitää vahvistaa paljon etupäästä jos vedetään kuorma päällä päälle... Siis siihen verraten että vaijerilla käytettynä ei tartte olla kuin koukut siellä alla niin aina nousee...
onnistuuko tuolla koukulla lavan lykkääminen esimerkiksi vanhaan matalaan latoon oviaukosta tai esimerkiksi ruskalavan lykkääminen sisään saneerattavaan kohteeseen esim. rakennustyömaalla, vaijerilaitteella taitaa lava jäädä aina niille sijoilleen missä maan kohtaa...
Ei jää niille sijoilleen vaijeri vehkeilläkään, Volvossa on ainaski pakki vaihde, muista merkeistä en ole niin varma. :o