Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jalkalavavaunut  (Luettu 21050 kertaa)

Simpauttaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.
Maataloutta jo vuodesta -73

rookie

  • Vieras
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.

hyvää läppää nää..."älä nyt tulkitse mainokseksi" mutta mainostan nyt kumminkin  ;D

realisti

  • Vieras
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.

hyvää läppää nää..."älä nyt tulkitse mainokseksi" mutta mainostan nyt kumminkin  ;D

Kuinka sitten olisin vastannut retkun kysymykseen. No ainakin minä ilmoitan reilusti tekeväni sivuhommina konekauppaa, enkä huutele anonyyminä haukkumassa kilpailijoiden koneita kuten täällä useampikin tekee.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jalkalavavaunut
Eikö tällaiseen käyttöön olisi vaijerilaite aika peli. Sillä ei ole ihan niin väliä mihin tiputtaa ja mistä ottaa kyytiin. Jonkinverran saa vaihdettua myös kuorman kanssa.

Ittelläni haaveena joskus trippeliakselinen kuorkin pohja missä päällä vaijerilaitteet. Tähän keksintöön maataloudessa käytettävät pyörät niin päällirakenteet olisi vaan mielikuvituksesta kiinni. Vetävänä ja kääntyvällä kolmannella akselilla olisi aika hyvä kulkemaankin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Jalkalavavaunut
Eikö tällaiseen käyttöön olisi vaijerilaite aika peli. Sillä ei ole ihan niin väliä mihin tiputtaa ja mistä ottaa kyytiin. Jonkinverran saa vaihdettua myös kuorman kanssa.

Ittelläni haaveena joskus trippeliakselinen kuorkin pohja missä päällä vaijerilaitteet. Tähän keksintöön maataloudessa käytettävät pyörät niin päällirakenteet olisi vaan mielikuvituksesta kiinni. Vetävänä ja kääntyvällä kolmannella akselilla olisi aika hyvä kulkemaankin.
  Eiköhän ne vaijerit ole mennyttä aikaa. Koukulla saa lavan kii hyppimättä mutta jalkalavallakin on omat etunsa, kummatkin löytyy, koukku koko ajan kii yhdessä koneessa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Jalkalavavaunut
Itsellä juurikin teon alla budjettimallin 3 akselinen koukkulavakärri.
23-25t laite(en aivan tarkkaan muista)
Jousitettu alusta ja vanha kuorkin käätyväakseli, taka-akseliksi.

On jo hinattavassa kunnossa ja hydrauliikka pelaa, pitäs vaan sovitella se kääntyvä akseli taakse.

Ja kun lakkaan köyhtymästä, niin laitan alle 710/45 22,5" tianlit

Viimeksi muokattu: 26.07.12 - klo:20:40 kirjoittanut kyntaja

Nii se on...

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Jalkalavavaunut
Ei ne vaijerisulkeisetkaan haittais, kun kuitenkaan ei tule lavaa niin usein vaihdettua, mutta suurin osa näistä taitaa olla mallia itse tehty ja jotenkin niitä aina vähän karsastaa vaikka olis komian näkösetkin. Hinta kun kuitenkin pyörii vähintään kympin kantturoissa. Tietty jos tekis itte ittelleen niin ei ainakaan muita pääsis moittimaan :) ja olis aikaa hommaillakkin, kun ainakin vielä tänä syksynä mahdollinen sato kuskataan lähikuivurille ja sieltä rekalla matkaan. Kunhan nyt tutkailen eri vaihtoehtoja, niin ehkä se sopivin jossain vaiheessa löytyy.

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Jalkalavavaunut
Mä oon kans vähän sitä mieltä että noi vaijerivehkeet on jo antiikkia. Toi Metakan kolmiakselinen jalkalava-alusta vaikuttais aika mielenkiintoselta, tiedä sitten mitä maksaa....
Moon oikias, soot vääräs.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Jalkalavavaunut
Itse rakentelin kolmeakselisen koukkukärrin, kun entinen kärri kalusto oli mitä oli. Koukku kärrit siitä hyvät jotta ainakin minun käytössä korvasi useamman kärrin. Nyt kesällä tuli ikään kuin vahingossa vaihtokaupan seurauksena vaijerikärryt eikä nekään huonot ole, omiaan juuri sellaiseen käyttöön jossa tarkoituksena saada erilaisia lavoja käyttöön.

Lähti kumminkin uudelle omistajalle koska koukkukärrit on nopeampi käyttää.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Jalkalavavaunut
Valaiskaa myös joku tyhmää, kun mun mielestä jalkalava tuntuu tyhmältä koukkukärryyn verrattuna? Mitä etua jalkalavavaunusta on, onko se halvempi? Oma ajatteluni perustuu lähinnä siihen, että koukkukärryn lavan voi helposti laskea minne tahansa, vaikka pellolle, jolloin yhdellä alustalla voidaan ajaa viljakuormat ja muut.
Nothing is Something Worth Doing

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jalkalavavaunut
Valaiskaa myös joku tyhmää, kun mun mielestä jalkalava tuntuu tyhmältä koukkukärryyn verrattuna? Mitä etua jalkalavavaunusta on, onko se halvempi? Oma ajatteluni perustuu lähinnä siihen, että koukkukärryn lavan voi helposti laskea minne tahansa, vaikka pellolle, jolloin yhdellä alustalla voidaan ajaa viljakuormat ja muut.

Suurin etu on yksinkertaisuus ja keveys sekä halpuus mun käsittääkseni. Jalkalavassahan ei oikeastaan tarvitse olla mukana yhtään ylimääräistä rautaa eikä tekniikkaa. Sitten mun ehdottamassa vaijerilaitteessa on paljon enemmän liikuvia osia ja jonkinverran painoa ja monimutkaisin ja kallein sekä painavin mutta myöskin käyttäjäystävällisin on nimenomaan koukkulaitteet.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

realisti

  • Vieras
Vs: Jalkalavavaunut
Valaiskaa myös joku tyhmää, kun mun mielestä jalkalava tuntuu tyhmältä koukkukärryyn verrattuna? Mitä etua jalkalavavaunusta on, onko se halvempi? Oma ajatteluni perustuu lähinnä siihen, että koukkukärryn lavan voi helposti laskea minne tahansa, vaikka pellolle, jolloin yhdellä alustalla voidaan ajaa viljakuormat ja muut.

Suurin etu on yksinkertaisuus ja keveys sekä halpuus mun käsittääkseni. Jalkalavassahan ei oikeastaan tarvitse olla mukana yhtään ylimääräistä rautaa eikä tekniikkaa. Sitten mun ehdottamassa vaijerilaitteessa on paljon enemmän liikuvia osia ja jonkinverran painoa ja monimutkaisin ja kallein sekä painavin mutta myöskin käyttäjäystävällisin on nimenomaan koukkulaitteet.

Just noinhan se on, eli Jalkalava on varsin edullinen eli hinnat merkistä riippuen alkaa n.1000€:stä lisähintaa verraten tavalliseen vaunuun. Ja homma pelaa hyvin jos ei ole tarvetta vaihtaa täysiä lavoja, eli vaihdat siis vaunun käyttötarkoituksen lavan kanssa samalla. Vaijerilaite on minusta mennyttä aikaa, eli jos tarvii kuorman kanssa vaihto-ominaisuutta niin suuntaisin kyllä koukkuvaunuun katseet. Koukun haitta on paino ja jalkalavaan verrattuna n.10000€ lisähinta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26177
  • vastustan
Vs: Jalkalavavaunut
onko koukkulava parempi siinä vaiheessa kun kuormattua lavaa vedetään kärryn päälle, monesti nähny kun vaijerilaitteilla roska-auto vetää painavaa lavaa kyytiin niin etupyörät on puoltoista metriä ilmassa, ehkä kyseessä voi olla myös ammattitaidon puutos.
mutta oletettavasti kuitenkin melkoinen kuormitus koukulle traktoriin on, mutta on koukkulaite tässä mielessä etevämpi, vaijerilaite myös tarvinnee lukot, mutta entä riittääkö tuo pelkkä koukku varmistamaan lavan pysymisen rungolla :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Jalkalavavaunut
On olemassa myös koukkulaitteita mm Rkp professional,Hookmaster ja uutena merkkinä Hakalift joissa on runko ja kippisylinterit kuin vaijerilaitteissa, kun on oma kippisylinteri rungolle niin pystyy säätämään lavan vetokulman mahdollisemman loivaksi ja tästä on etua raskaita kuormia kyytiin kiskottaessa.
Helpommin koukkulaitteella raskaalla kuormalla etupyörät irtoaa maasta kun vertaan vaijeri laitteeseen, tämä on nähty monta kertaa kuorma-auto puolella.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Jalkalavavaunut
kyseleppäs tarjous sitten multakin. itselleni on tulossa ajoon ensi viikolla ERT E18 profi JLV, mutta eipä ole siis vielä kokemusta käytössä tuosta.
Eikö näitä koneita vois myydä vaikka yksityisviestillä..
No ei niitä ole pakko ostaa  ;D  Ei sentään hauku muita niin ei se juuri häirii...

Samaa mieltä Hiippailijan kanssa. Alkaa ärsyttämään täällä markkinointi.

Kun toinen kysyi niin realisti vastasi että pyydä tarjous minultakin. Ei tuosta kannata palkokasvia sieraimeen vetää, varsinkaan kun merkki ei ollut kysyjälle tuttu. Ei niitä realistinkaan releitä ole pakko ostaa.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia