Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maitokiintiö  (Luettu 11344 kertaa)

+250

  • Vieras
Vs: Maitokiintiö
Rupeasitko PP maidontuottajaksi jos olisit c2 alueella?
Mä en ainakaa.Muuttaisin c1 alueelle.Nääs etelän olosuhteet ja pohjoiset tuet 8) ;D

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Maitokiintiö
Rupeasitko PP maidontuottajaksi jos olisit c2 alueella?
Mä en ainakaa.Muuttaisin c1 alueelle.Nääs etelän olosuhteet ja pohjoiset tuet 8) ;D

Ja länsirannikolle :D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Maitokiintiö
Rupeasitko PP maidontuottajaksi jos olisit c2 alueella?
No en helvetissä ku emopalkkioki olis tupla nykyiseen verrattuna  ;D
Niin piti kysyä mix te vieläki maksatte ilmasta 10 senttiä per litra  :o
Saa laittaa miinusta  8)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maitokiintiö
Vuosi kaks takaperin meijerin edustajat, pro agria ja mtk vouhotti, että kannattaa ostaa kiintiöitä, jos tarvitsee, koska jatkossa niistä tulee tukioikeuskiintiöitä. Noh kuinkas kävikään.

Paljon tosta nyt vielä sais, jos olis lopettamassa, kauppa-alue on kolme ja kiintiö noin 680 000.
Onko se hinta nyt 2 vai 5 vai 10 senttiä/litra, vai yhtään mitään.

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Maitokiintiö
Vuosi kaks takaperin meijerin edustajat, pro agria ja mtk vouhotti, että kannattaa ostaa kiintiöitä, jos tarvitsee, koska jatkossa niistä tulee tukioikeuskiintiöitä. Noh kuinkas kävikään.

Paljon tosta nyt vielä sais, jos olis lopettamassa, kauppa-alue on kolme ja kiintiö noin 680 000.
Onko se hinta nyt 2 vai 5 vai 10 senttiä/litra, vai yhtään mitään.
Itse asiassa ostamista suositeltiin muutamia vuosia sitten jotta tuen sai täytenä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Maitokiintiö
Tyhjästä ne kiintiöt on aikoinaan nyhjästy, joten mitäpä rahallista arvoa nuilla olisikkaan.

No ei noita lisäkiintiöitä  ilmaseseksi vielä ainakaan ole saanut. Ja ei taida saada vieläkään. Tai jos jostakin saa, niin kertokaa toki. Meillä tuli investointiavustuksen mukana sellanen pieni ostovelvoite.. Seuraavassa haussa se olikin sitten poistunut :o

  Mut eikös se tarkoitus ollut tuotannon säilyttämiseksi eikä lisäämiseksi,nehän ovat tainneet jo maakiintiön sisälläkin siirtäneet niitä kiintiöitä sinne edull.Ei kun epäedullisiin alueisiin

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Maitokiintiö

  Mut eikös se tarkoitus ollut tuotannon säilyttämiseksi eikä lisäämiseksi,nehän ovat tainneet jo maakiintiön sisälläkin siirtäneet niitä kiintiöitä sinne edull.Ei kun epäedullisiin alueisiin

AB-alueelta siirrettiin joitain vuosia sitten kiintiötä C:lle. Olisiko ollut 30 milj. litraa?
Siirtoa perusteltiin ainakin Kilpeläisen taholta sillä, että AB:llä luopuneet tuottajat saisivat rahansa kiintiöstä.
Kukahan merkkihenkilö oli tuotannosta luopunut?

 >:(

mah

  • Vieras
Vs: Maitokiintiö

  Mut eikös se tarkoitus ollut tuotannon säilyttämiseksi eikä lisäämiseksi,nehän ovat tainneet jo maakiintiön sisälläkin siirtäneet niitä kiintiöitä sinne edull.Ei kun epäedullisiin alueisiin

AB-alueelta siirrettiin joitain vuosia sitten kiintiötä C:lle. Olisiko ollut 30 milj. litraa?
Siirtoa perusteltiin ainakin Kilpeläisen taholta sillä, että AB:llä luopuneet tuottajat saisivat rahansa kiintiöstä.
Kukahan merkkihenkilö oli tuotannosta luopunut?

 >:(
Itse asiassa nuo kiintiöt siirrettiin hallinollisista kiintiöistä, oli sitä aikaa... :-X

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Maitokiintiö

  Mut eikös se tarkoitus ollut tuotannon säilyttämiseksi eikä lisäämiseksi,nehän ovat tainneet jo maakiintiön sisälläkin siirtäneet niitä kiintiöitä sinne edull.Ei kun epäedullisiin alueisiin

AB-alueelta siirrettiin joitain vuosia sitten kiintiötä C:lle. Olisiko ollut 30 milj. litraa?
Siirtoa perusteltiin ainakin Kilpeläisen taholta sillä, että AB:llä luopuneet tuottajat saisivat rahansa kiintiöstä.
Kukahan merkkihenkilö oli tuotannosta luopunut?

 >:(
Itse asiassa nuo kiintiöt siirrettiin hallinollisista kiintiöistä, oli sitä aikaa... :-X
Ei näin ole voinut tapahtua, tuotantohan ei siirry pohjoiseen eikä kasva pohjoisessa, hysy vaikka herperttiltä  :-X

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maitokiintiö

  Mut eikös se tarkoitus ollut tuotannon säilyttämiseksi eikä lisäämiseksi,nehän ovat tainneet jo maakiintiön sisälläkin siirtäneet niitä kiintiöitä sinne edull.Ei kun epäedullisiin alueisiin

AB-alueelta siirrettiin joitain vuosia sitten kiintiötä C:lle. Olisiko ollut 30 milj. litraa?
Siirtoa perusteltiin ainakin Kilpeläisen taholta sillä, että AB:llä luopuneet tuottajat saisivat rahansa kiintiöstä.
Kukahan merkkihenkilö oli tuotannosta luopunut?

 >:(
Itse asiassa nuo kiintiöt siirrettiin hallinollisista kiintiöistä, oli sitä aikaa... :-X
Ei näin ole voinut tapahtua, tuotantohan ei siirry pohjoiseen eikä kasva pohjoisessa, hysy vaikka herperttiltä  :-X

Nyt pp on kuullut näköharhan tai nähnyt kuuloharhan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mah

  • Vieras
Vs: Maitokiintiö

  Mut eikös se tarkoitus ollut tuotannon säilyttämiseksi eikä lisäämiseksi,nehän ovat tainneet jo maakiintiön sisälläkin siirtäneet niitä kiintiöitä sinne edull.Ei kun epäedullisiin alueisiin

AB-alueelta siirrettiin joitain vuosia sitten kiintiötä C:lle. Olisiko ollut 30 milj. litraa?
Siirtoa perusteltiin ainakin Kilpeläisen taholta sillä, että AB:llä luopuneet tuottajat saisivat rahansa kiintiöstä.
Kukahan merkkihenkilö oli tuotannosta luopunut?

 >:(
Itse asiassa nuo kiintiöt siirrettiin hallinollisista kiintiöistä, oli sitä aikaa... :-X
Ei näin ole voinut tapahtua, tuotantohan ei siirry pohjoiseen eikä kasva pohjoisessa, hysy vaikka herperttiltä  :-X
Eihän tuotanto siirtynytkään, kiintiöt vain... :-X

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Maitokiintiö
Eihän tuotanto siirtynytkään, kiintiöt vain... :-X
No perhana nythän mä vasta hokasin, mix se emofeikki oli aina niin ihan loppuun asti sitä mieltä, että tuotanto ei siirry pohjoisen tuen alueelle  :) Ei siirry ei emotkaan, paitti ehkä ne muutama sata hiehoa, mitä mä myin sinne silloin kun niitä investointitukia myönnettiin, mutta se oliki ihan eri juttu se  :-X

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Maitokiintiö
Rupeasitko PP maidontuottajaksi jos olisit c2 alueella?
No en helvetissä ku emopalkkioki olis tupla nykyiseen verrattuna  ;D
Niin piti kysyä mix te vieläki maksatte ilmasta 10 senttiä per litra  :o
Saa laittaa miinusta  8)

Muista en tiedä, mut minä maksan mieluummin kiintiöistä vaikka 40 000 euroa kuin maksan investointiavustuksia takaisin 90 000 euroa.. Se on näet se pienimmän riesan tie ???

Mut minä lähinnä kritisoin tuota maitovaliokunnan jarrukentän toimintaa, kun kiintiöiden hinta noiden lausuntojen takia ei lähde laskemaan ollenkaan..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maitokiintiö
Mulla vois olla ensi kiintiökauden jälkeen ylimääräisiä kiintiöitä lähes 400000 litraa. Onko tarvitsijoita? ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Maitokiintiö
Mulla vois olla ensi kiintiökauden jälkeen ylimääräisiä kiintiöitä lähes 400000 litraa. Onko tarvitsijoita? ;D
Sää voit myydä sen vaikka heti. Hinnaksi se, mitä pohjoisessa tuessa ilman kiintiötä ens kaudella häviää ja sentti hyvänmiehen lisää.

Jos siis ministeriössä ei muhi joku kiva ylläri......
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.