Typen oksidien vuoksi palotapahtuma hieman optimia myöhemmin, uusi viriohjelma tuo samasta löpömäärästä tehoa enemmän kuin myös oksideja.
Muutoshan oli kai luokkaa n.30-40g löpöä kilowattituntia kohden silloin kun näihin saastesäätöihin mentiin. Nythän kiritty vaatimuksia lisää,toki myös tekniikka kehittynyt.
Commonraileissa Boxi,esim.Steinbauer,jatkaa suutinten aukioloaikaa, tahtoo lisätä pakopuolen lämpörasitusta,toki tehoakin saadaan enemmän. Eli parempi vaihtoehto tuo uusi ohjelma,niitä oksideja vaan ei tarvittaisi lisää. Eegeeärrä sitä helpottaa,mokomalla vain taipumus sotkea imupuoli. Urea/AdBlue systeemillä säädöt voidaan pitää vanhanliiton mukaisina,lääräämistä vain enempi.