Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe verkun voimat  (Luettu 16686 kertaa)

SikaMies

  • Vieras
verkun voimat
Oli tänää koeajossa massikan uusi 7480, muuten kone ihan käypä mutta sen voimattomuus pisti merkille, sentää 500 tuntia olimittaris ettei pitäny uutuuden kankeutta, lavetin vedossa 18 tonnin kone kyydissä se ei jaksanu mihinkä,  oma vähän trimmattu 120 Maxxumi vie ku tyhjää...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Dyna VT:n voimat
Sisuriisseli on kartanoviriä... ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

jiipee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: verkun voimat
eiks siinä oo viel perkiiseli tossa 7480:ssä

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: verkun voimat
Sama vika vaivasi pari vuotta sitten koeajossa ollutta 6480 dyna-6:sta. Kilpailian koeajokone, jossa papereitten mukaan paljon vähemmän heppoja veti paremmin. Sisun koneella nuo 74xx VT mallit varmaan ihan ok..?

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: verkun voimat
Oli myös kokeilussa 7480. Kieltämättä oli tosi laiska vetämään. Haistoi ylämäen paljon aikaisemmin kuin oma 130 valtteri tai naapurin 120 nyykkäri... Ajettiin koneella n 20h kunnes kyntöhommissa loppu menohalut. Joku hako oli vissiin osunu johonkin liitimeen ja se riittikin halvannuttamaan koko koneen. Ihan kiva vehje jos kovalla tiellä ajetaan tyhjillään... ;)



Kone oli commonrail. Käytössä syksyllä 07. Tunteja oli koneessa tosin vasta n.50. Ajeltiin sillä lieetettä ja vähän myös kynnettiin...








Viimeksi muokattu: 09.11.07 - klo:23:52 kirjoittanut saiski

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: verkun voimat
eiks siinä oo viel perkiiseli tossa 7480:ssä

On. Jutusta ei käyny ilmi oliko viä vanhalla pumpulla vai commonreili.
Laiskuus on suhteellista ja riippuu ajotavasta/ajotapavalinnasta. Ei sen puoleen... mulla ei oo portaatonta, vaikka kaikkien alojen ja merkkien erikoisasiantuntija oonkin. ;D
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: verkun voimat
Oli tänää koeajossa massikan uusi 7480, muuten kone ihan käypä mutta sen voimattomuus pisti merkille, sentää 500 tuntia olimittaris ettei pitäny uutuuden kankeutta, lavetin vedossa 18 tonnin kone kyydissä se ei jaksanu mihinkä,  oma vähän trimmattu 120 Maxxumi vie ku tyhjää...
pitää verrata aina vakiokoneeseen .hieman piristetty 120hv on hyvin äkkiä 200.
jokiahollahan oli vanhassa agrossa 200 heppaisten veto ja kulutus testi ja massikka oli just tuo vajaa 170heppanen siinä kulutus tais olla pienin ja vetotestissäki meni puoliväliin vaikka muissa 200  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: verkun voimat
Oli tänää koeajossa massikan uusi 7480, muuten kone ihan käypä mutta sen voimattomuus pisti merkille, sentää 500 tuntia olimittaris ettei pitäny uutuuden kankeutta, lavetin vedossa 18 tonnin kone kyydissä se ei jaksanu mihinkä,  oma vähän trimmattu 120 Maxxumi vie ku tyhjää...
pitää verrata aina vakiokoneeseen .hieman piristetty 120hv on hyvin äkkiä 200.
jokiahollahan oli vanhassa agrossa 200 heppaisten veto ja kulutus testi ja massikka oli just tuo vajaa 170heppanen siinä kulutus tais olla pienin ja vetotestissäki meni puoliväliin vaikka muissa 200  ;)

Onhan noita viritettyjä vehkeitä nähty. Pehmitetty esim. kaivinkonelavetin vedossa moottori ja koko voimansiirto.
tethering holes to their concave windings

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: verkun voimat
Nykytraktorit kun ovat vakiona niin ahistettuja näitten pakokaasu määräysten takia joten ne ei ole lähelläkään verrattavissa  johonkin viri viri 120 ceissiin. Kun niihin laittaa kunnon lastun ja säätää vielä moottorin sen mukaan. Puhun nyt ihan miedoista lastuista 20 heposen luokaa jolla saadaan koneen pirteyteen merkittävä ero ja kulutus ehkä jopa laskee. Eikä ole vaikutusta kestävyyteen jos kuskilla on korvien välissä kevät hommissa muutakin kuin virtsaa

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: verkun voimat
Minkä firman tuotteilla esim. näitä verkuja kuuluu piristää?

Steinbauerilla vai millä?
Kui mää ain olen paras?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: verkun voimat
Minkä firman tuotteilla esim. näitä verkuja kuuluu piristää?

Steinbauerilla vai millä?

Vaikkapa tuolla,chippaamalla:

http://www.voimaa.com/etusivu.php?kieli=1

Kokemusta on melkoisen monesta koneesta ja autosta,itellä on autossa ja traktorissa tuolta sopivaksi muokattu ohjelma.  Tuli täsmälleen sellainen kun halusin,muutos on aikamoisen radikaali näissä nykykoneissa.  Piristyy ja polttoaineen kulutus vähenee osakuormituksella. Entinen maksimiteho on osakuormitusta :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: verkun voimat
Nykytraktorit kun ovat vakiona niin ahistettuja näitten pakokaasu määräysten takia joten ne ei ole lähelläkään verrattavissa  johonkin viri viri 120 ceissiin. Kun niihin laittaa kunnon lastun ja säätää vielä moottorin sen mukaan. Puhun nyt ihan miedoista lastuista 20 heposen luokaa jolla saadaan koneen pirteyteen merkittävä ero ja kulutus ehkä jopa laskee. Eikä ole vaikutusta kestävyyteen jos kuskilla on korvien välissä kevät hommissa muutakin kuin virtsaa

Juu tarkotin näillä virittämisillä nimenomaan näitä 120 -> n.200 virityksiä. Pienellä sievällä nykykoneis just mainitsemasi vaikutus.
tethering holes to their concave windings

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: verkun voimat


Pienellä sievällä nykykoneis just mainitsemasi vaikutus.


Joo. Piänis siävis tuntoo ittensä nii väkeväksi notta konehekki tuntuu voimmattomilta.

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: verkun voimat
Typen oksidien vuoksi palotapahtuma hieman optimia myöhemmin, uusi viriohjelma tuo samasta löpömäärästä tehoa enemmän kuin myös oksideja.
Muutoshan oli kai luokkaa n.30-40g löpöä kilowattituntia kohden silloin kun näihin saastesäätöihin mentiin. Nythän kiritty vaatimuksia lisää,toki myös tekniikka kehittynyt.
Commonraileissa Boxi,esim.Steinbauer,jatkaa suutinten aukioloaikaa, tahtoo lisätä pakopuolen lämpörasitusta,toki tehoakin saadaan enemmän. Eli parempi vaihtoehto tuo uusi ohjelma,niitä oksideja vaan ei tarvittaisi lisää. Eegeeärrä sitä  helpottaa,mokomalla vain taipumus sotkea imupuoli. Urea/AdBlue systeemillä säädöt voidaan pitää vanhanliiton mukaisina,lääräämistä vain enempi.

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: verkun voimat
Ja vielä lisätään että ne oksiidithan ovat osakuorman eli happirikkaan kuuman palamisen jätöksiä. Eli täysillä öyryyttämällä niitä ei niinkään tule.
Eli ajetaan täysillä niin mualima pelastuu ???
Sameltakos se patteri rattori oli tulossa joka vonkuu kokoajan täysillä?
Kevyessä paikassa lataa akkuja ja kovassa paikassa ottaa sieltä tehoa käyttöön?
Teutsin tekosia se moottori?