Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sontaluukkuvilosohviaa  (Luettu 2869 kertaa)

millamagia

  • Vieras
Sontaluukkuvilosohviaa
Olin täsä viikon lomala ,navetasa tietenkin :) Muutoksen tuulet puhalsivat sieläkin,tila on nyt luomusa. Minäku viimetalavena tein kirijanpitua ja huomasin,että apupaska oli maksanu seitsemäntonnia,ja aiv-liuos 2 tonnia, nii sanoin nuorisolle,että se on liian kallista. Nyt  kannattais harkita luomuilua ja siirtymistä liouttomaan pallorehuun.  Ihime kyllä,nuoripari meni syksyllä luomukursseile. Se tuo nykynen vävy on niin hyvä käsistään,että osaa korjata vanahatkin vehkeet,ettei konneita tartte uutena ostaa.
Nyt sitte pääsin haistelemaan tuorepalloja,jotka on tehty iliman liuosta,ja hyvää on.Navetan hajuki on muuttunu,ei oo ennää sitä pistävää hajua vaatteisakkaa,navettapuserua voi pittää vaikka huoneen seinällä,eikä haise :)
 Lehemät tykkää rehusta kovasti.  ----------------Mutta oli sielä yks elukka,jonka kans meni hermot heti, 1,5kilua painava musta lyhykarvane pikkupiru hihuahua.On kyllä ollu tyhymä joka tuonki elukan on jalostanu ,pää on lapsen nyrkin kokone ja silimät pullahtamaisillaan päästä.Koira vihotteli mulle,koska se arveli,että minä oon syyllinen siihen,että perhe hylykäs sen..Se ruikki mun kengille,eikä suostunu paskomaan ulos,vaan juoksi suoraa ulukoa pesuhuoneeseen kakalle >:( Ei siinä auttanu muu,ku levitellä sanomalehtiä pesuhuoneen lattiakaivon pääle. :( olisin halunnu ampua sen elukan,muttaku se on lapsille mieluinen.Olisha se hirveetä,jos mummo tappas lasten lemmikin :o
20-vuotias emäkissa ,joka on melekee sokia ja kuuro,oli aivan rasittava,se pyöri koko ajan jalosa ja hättäili,ku aistit heikkenee. Miksei joku elukka-aktivisti vois perustaa kissavanahainkojin,josa ne sivottas sänkyyn,niinku ihimisetki,eikä annettas ruokaa ku sillon tällön. :o
Kun aukasin akron nii mitä kiusaamista täälä on?.Veppimasteri kehitelly karman,että voi oikeen alakaa sortamaan tai paapomaan täälä toisia.En kyllä ala siihen,en sitte millään.Ei yhtää lussaa eikä miikkaa tuu multa kellekkää.  Entä sitte estolista,se on vielä hullumpi itea.
Minä oon niin utelias,että haluan jatkosaki lukia kaikkien kirijotukset :o Mistä sitä muuten saa sellasta atrenaalin virtausta kehhoosa,ku lukkee oikee kenkkumaisen jutun,nii se o ku avannosa käynti,veri kohisee ja syvän pamppaa . :D
Veppimasteri on menettäny järkesä,,ku tällasta  keksii. >:(
 

 

Viimeksi muokattu: 26.10.12 - klo:18:41 kirjoittanut millamagia

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
tila on nyt luomusa.
Lopun alkua :'(
huomasin,että apupaska oli maksanu seitsemäntonnia,ja aiv-liuos 2 tonnia, nii sanoin nuorisolle,että se on liian kallista.
Maatalouden yksi ongelma. Tehdään säästöjen nimissä typeriä ratkaisuja, jotka aiheuttavat tulevaisuudessa vielä isompia menoja ja pahimmillaan toiminnan näivettymisen.

millamagia

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
--Miten niin lopunalakua? Onhan niitä isojakin tiloja luomusa,jopa robottitiloja. Kyllä ne maitua lypsi,niinku ennenkin. Ja maito oli hyvää,siitä tulee ihanaa makiaa juustokeittoa.
Tuo nuoripariha on vasta alussa .Luomustahan pääsee eroon,viisi vuotta on oltava kuitenkin.
Jos tila ei halua kasvattaa kokoa,niin tämä on hyvä keino vähentää  kuluja. Lietelannalla rehut kasvaa,,miksi siis ostaa apulantoja.Siellä meidän kylällä on kolome mullitilaa ollut luomusa jo monta vuotta ja nyt tämä ainoa lypsykarja on sitte myös.Siellä on vielä emolehmätila,josta en tiedä ,onko luomussa,. Viisi karjatilaa on siis vain meidän kylällä enää.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Muuten kiva tarina, mutta missä oli se vilosofiaan kuuluva oivallus jostakin, jota kukaan ei ole ennen kekannu  :o
Koira pitäisi lopettaa, kissa pitäisi lopettaa ja ollaan luomussa, vävy on ihan jeees  ;D ;D ;D
Vilosofia vain jäi puuttumaan oivalluksineen 8) 8) 8)
Tarina oli kyllä ihan kiva, päivän kohokohdista  ::)

Tuuli

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Karma on, ku peili, se kertoo millainen kuva kirjoittajilla on sinusta  tälla saitilla.   Niin sen ainaski pitäis olla...    ;D :D ;)

Weppimestari yrittää ehkä suitsia sillä keinolla meitä.   ???

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Karma on, ku peili, se kertoo millainen kuva kirjoittajilla on sinusta  tälla saitilla.   Niin sen ainaski pitäis olla...    ;D :D ;)

Weppimestari yrittää ehkä suitsia sillä keinolla meitä.   ???

Noo minusta se sitten kertoo sen, että kuva ei ole kovin kummonen  ;D ;D ;D

Tuuli

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Karma on, ku peili, se kertoo millainen kuva kirjoittajilla on sinusta  tälla saitilla.   Niin sen ainaski pitäis olla...    ;D :D ;)

Weppimestari yrittää ehkä suitsia sillä keinolla meitä.   ???

Noo minusta se sitten kertoo sen, että kuva ei ole kovin kummonen  ;D ;D ;D


Meissä on emo-heikin kanssa se vika, että puolustellaan liikaa kepun edesottamuksia.   ???

millamagia

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Muuten kiva tarina, mutta missä oli se vilosofiaan kuuluva oivallus jostakin, jota kukaan ei ole ennen kekannu  :o
Koira pitäisi lopettaa, kissa pitäisi lopettaa ja ollaan luomussa, vävy on ihan jeees  ;D ;D ;D
Vilosofia vain jäi puuttumaan oivalluksineen 8) 8) 8)
Tarina oli kyllä ihan kiva, päivän kohokohdista  ::)
----------------Vilosohvia jäi pois,kun tarinasta tuli liian pitkä.Toivottavasti UCD jatkaa,häneltä se käy :)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Karma on, ku peili, se kertoo millainen kuva kirjoittajilla on sinusta  tälla saitilla.   Niin sen ainaski pitäis olla...    ;D :D ;)

Weppimestari yrittää ehkä suitsia sillä keinolla meitä.   ???

Noo minusta se sitten kertoo sen, että kuva ei ole kovin kummonen  ;D ;D ;D


Meissä on emo-heikin kanssa se vika, että puolustellaan liikaa kepun edesottamuksia.   ???

Yritetään pitää vähän totuuttakin esillä asiassa  8) 8) 8)

millamagia

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa



Meissä on emo-heikin kanssa se vika, että puolustellaan liikaa kepun edesottamuksia.   ???
[/quote]
-------------sitähän minä ihimettelin,kun moni mukava on saanu miinuksia ja sitte TJ ja Sepeki,saanut plussia. 8)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa



Meissä on emo-heikin kanssa se vika, että puolustellaan liikaa kepun edesottamuksia.   ???
-------------sitähän minä ihimettelin,kun moni mukava on saanu miinuksia ja sitte TJ ja Sepeki,saanut plussia. 8)
[/quote]
Torppajuutas ja SDPede pukkaavat toisilleen plussaa...     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Kertoisko joku tietävä, miten luomumaito eroaa tavanomaisesti tuotetusta. Tarkoitan siis tilatankissa.
Joku maitoparoni kertoi, jotta luomumaidosta tilitetään korkeampaa hintaa. Miksi.

Sen saksalaisen tuontimaidon ymmärän. Sehän säilyykin kolme viikkoa purkissaan, on siinä vastinetta rahalle. Voidaan käyttää myös valaisimena, koskapa hehkuu vihreää valoa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa



Meissä on emo-heikin kanssa se vika, että puolustellaan liikaa kepun edesottamuksia.   ???
-------------sitähän minä ihimettelin,kun moni mukava on saanu miinuksia ja sitte TJ ja Sepeki,saanut plussia. 8)

Torppajuutas ja SDPede pukkaavat toisilleen plussaa...     ::)
[/quote]

No selevä tosi  ::) ::) ::)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Kertoisko joku tietävä, miten luomumaito eroaa tavanomaisesti tuotetusta. Tarkoitan siis tilatankissa.
Joku maitoparoni kertoi, jotta luomumaidosta tilitetään korkeampaa hintaa. Miksi.

Sen saksalaisen tuontimaidon ymmärän. Sehän säilyykin kolme viikkoa purkissaan, on siinä vastinetta rahalle. Voidaan käyttää myös valaisimena, koskapa hehkuu vihreää valoa.

Eikö se tuo tilityshinta riitä eroksi, mitä muuta eroa vielä kaipaat  :o :o :o
Sitä tuotetaan mistä maksetaan  ;D ;D ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Sontaluukkuvilosohviaa
Kertoisko joku tietävä, miten luomumaito eroaa tavanomaisesti tuotetusta. Tarkoitan siis tilatankissa.
Joku maitoparoni kertoi, jotta luomumaidosta tilitetään korkeampaa hintaa. Miksi.

Sen saksalaisen tuontimaidon ymmärän. Sehän säilyykin kolme viikkoa purkissaan, on siinä vastinetta rahalle. Voidaan käyttää myös valaisimena, koskapa hehkuu vihreää valoa.

Eikö se tuo tilityshinta riitä eroksi, mitä muuta eroa vielä kaipaat  :o :o :o
Sitä tuotetaan mistä maksetaan  ;D ;D ;D


Siis enhän minä tässä asiassa mitään kaipaa. Minä teen tilini kuokalla,puimureilla ja AM-Tehon tuotteilla.

Sitähän minä kyselin, jotta mistä siinä luomuMAIDOSSA maksetaan.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...