seuraavaksi kannattaa perehtyä Rapidin ohjauslaatikkoon, etenkin näyttöjen vaihtoon. Käsittämätöntä että laadukkaaksi mainostetun koneen käytön kannalta tärkein osa tehdään jossain pingpong sammakkomaassa. Toinen näyttö menossa ja keväällä himmeni apulannan sähkösäätö. -kele
Tässä talvella voisi hyvinkin ottaa projektiksi muutamia laatikoita. Edellytyksenä on että vikakuvaus on riittävän tarkka, joku asioista oikeasti ymmärtävä on todennut että vika todella on ko. purkissa ja boksiin menevien johtojen kaavio löytyy. Muoviin valetut on tähän asti olleet melko toivottomia, paitsi MF Autotronic 1, joka on aika helppo tapaus ja nyt tämä Welger. "Helppoja" vikoja on juurikin tämmöiset joissa purkki on muuten järjissään mutta jokin toiminto puuttuu.
Ei tämä boksien korjaus kyllä kovin kiitollista hommaa siinä mielessä ole, että melko usein käy kuten metsäjussi kertoi. Turhaa työtä josta ei kehtaa laskuttaa lähimainkaan kaikkia tunteja. Itselle pieni kolaus oli viime talvena kun tutkin Volvon kaivinkoneen boksia pari päivää (_vaihto-osa_boksi_ marmoritiskillä 2500Eur + ohjelmointi 500Eur
). Luulin löytäneeni vian prosessorin kellopiiristä jonka vaihdoin, ja toiveikkaana kokeillessani boksi ei kuitenkaan toiminut. Olisi saattanut herätä ohjelmoinnilla, mutta ei oikein huvittanut ottaa enää 500 Euron riskiä. Boksi piti palauttaa tehtaalle, eikä tiedä tuliko se kuntoon vai ei. No, sain konjakkipullon...
Mika