Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6290 suunnanvaihto  (Luettu 12897 kertaa)

jiipee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
MF 6290 suunnanvaihto
Osaiskohan joku  valaista missä vois olla vika, kun kesken kyntöjen rupesi suunnanvaihdin temppuilemaan.
laitettaessa suunnanvaihdin eteen välähtää nuolessa hetken vihreä valo, mutta mitään ei tapahdu kone ei liiku eteenpäin. heti rupeaa myös vaihteistoautomatiikan hälytysvalo vilkkumaan. Taaksepäin suunnanvaihdin toimii ihan normaalisti. Eli peruuttamaan sillä pystyy. Pikavaihteet vaihtuu myös normaalisti.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Aurojen vetokarttu pitää siirtää takapäähän ja kyntää pakilla.

Voi v että nää nykytraktorit ovat surkeita  ;D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: MF 6290 suunnanvaihto

Jos toi olis JD niin sanosin että kytkinlimpusta karkaa paine ratkeaman vuoksi..  :P Onko tuossa millainen kytkytin? Suunnanvaihtoon on ilmeisesti kuitenkin erilliset pakat?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
En mä mmitään itse aiheesta tiedä mutta mun sielua hivelee kun vuorokauden sisällä on avattu kaksi ketjua viallisesta massikasta.  8)

volkkari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
ensimmäisenä tulee mieleen että suunnanvaihtimen vipu on viallinen..toiseks onhan eteenpäin ajon piuhat kiinni ettei joku risu niitä oo irrotanu? voihan se kelakin vioittua?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
En mä mmitään itse aiheesta tiedä mutta mun sielua hivelee kun vuorokauden sisällä on avattu kaksi ketjua viallisesta massikasta.  8)

 ...ja viherverstaalla tuotiin dyrä6, joka välillä kulkee ja välillä ei, testerin lukemat normaalit...

+250

  • Vieras
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Mitä näis maasiois on ollu,niin todennäköisesti tinaushommia tiedos ;D ;D

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Osaiskohan joku  valaista missä vois olla vika, kun kesken kyntöjen rupesi suunnanvaihdin temppuilemaan.
laitettaessa suunnanvaihdin eteen välähtää nuolessa hetken vihreä valo, mutta mitään ei tapahdu kone ei liiku eteenpäin. heti rupeaa myös vaihteistoautomatiikan hälytysvalo vilkkumaan. Taaksepäin suunnanvaihdin toimii ihan normaalisti. Eli peruuttamaan sillä pystyy. Pikavaihteet vaihtuu myös normaalisti.

Suattaapi olla eteenpäin ajon kelalta piuha irti tai sitten kela sökö.


Mika

JoHaRa

  • Vieras
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Mitä näis maasiois on ollu,niin todennäköisesti tinaushommia tiedos ;D ;D

+

ajjv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Autotronic-boksi saa käyttöjännitteet suoraan akun plusnavan lisäkkeeseen ruuvatulta johdolta (ainakin 4:s koneissa) ja hyvällä tuurilla korjaukseksi riittää tuon johdon irroitus, hapettuman poisto ja takaisin kiristäminen. Tuo boksi tekee mitä haluaa, jos käyttöjännite tippuu tuosta syystä.
Ei ole iso työ kokeilla auttaako. Halvempaakin kun uusi boksi keskon hinnoilla, ellei omalle työlle laske kovin montaa tonnia/tunti.

A

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
En mä mmitään itse aiheesta tiedä mutta mun sielua hivelee kun vuorokauden sisällä on avattu kaksi ketjua viallisesta massikasta.  8)

Kerran omin silmin näin , kun N141 vietiin pajalle illan pimeinä tunteina pakittaen. Ei suostunut kulkemaan eteenpäin ;D Jotta kyllä sitä muillakin merkeillä on joskus ongelmia, ko koneessa muistaakseni oli n 1000 h mittarissa ja onneksi takuuta jäljellä 8)

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Mitä näis maasiois on ollu,niin todennäköisesti tinaushommia tiedos ;D ;D

Pientähän tämä, toista se on näitten kans: http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=4263&start=105  ;D

Jomp0

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Meillä ainakin pääsi helpoimmalla kun soitti huoltomiehelle ja se pisti johdon kiinni traktoriin sekä luki vikakoodit, niin sai heti selville mikä oli syynä ja rupesi kone taas toimimaan.

Kyseessä oli MF 6280 ja vikana kun koitti lähteä johonkin suuntaan niin ei joko liikkunut mihinkään tai sitten pompahti puoli metriä eteenpäin pysähtyen sihen ja välillä toimi normaalisti.
Viallinen osa oli joku kytkimen katkaisija(rajakytkin tjsp...)

2005

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Nooh... jos joskus joku valo vilkuttaa... hakekaa jostain vastaava kone alle 23000 euroa, siihen hintaan jonkun anturin tai tinauksen jo jaksaa vaihtaa. Kateellisten panettulua!

Jomp0

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: MF 6290 suunnanvaihto
Massikka miehet tehny jotain pahaa ku tuntuu olevan kirosana tällä voorumilla  :D
En mikään massikka mies ole mutta kyllä toi 6280 massikka ihan asiallisesti on pelannu tohon reiluun 4200 tuntiin(ainakin siihen ku vertaa paljonko valmetti ja JD miehillä tuntuu välillä olevan murheita ;))
Muista massikoista osaa sanoa kun ei ikinä ole muita ollut.