Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Glyfo  (Luettu 8753 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Glyfo
Jos suorakylvää vehnää ja on tarkoitus ruiskuttaa oraille Broadway niin kannattaako

nyt keväällä ruiskuttaa glyfoa?

Kyllä kannattaa,litra hehtaarille ja kiinnite.Joulavehnä ei kaikkea saa kuolemaan kuolemaan kerralla koska osa on lepotilassa.mutta ei liikaa glyfoa!

Perustele miksi?    Jos ei jostain syystä pääsekään Broadway:ta ruiskuttamaan?
Siksi kun ei saa kaikkista henkeä pois kerralla

Entä jos kahdesta valiten ja hintaa ei ajatella niin kumman ruiskutuksen tekisit?

Glyfo vai Broadway?
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Glyfo
Broadway tietenkin. Paljon enemmän hyötyjä kuin pelkästä keväisestä glyfosta.

kaino kylväjä

  • Vieras
Vs: Glyfo
Jos valita täytyy niin Broadway,isolla lastilla ??? laita kuvia miten tehos tai tuun hiipaileen sun vehnä vainioille ;D

rainmaker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: Glyfo
Suorakylvettäessä hyvä idea. Muuten kuulostaa yhtä typerältä, kuin sukunimen vaihtaminen.

Suunnittelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Glyfo
Kyllä suorakylvöä on aika ikävä katsella koko kesän, ellei ole yhtään glyfoa tarjonnut keväällä.
Pienillä glyfomäärillä varsinkin kannattaa tutkia veden laatu ja tarvittaessa käyttää "pehmentimenä" ammoniumsulfaattia.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Glyfo
No nii.

Kaikki suorakylvösänget alkaa olla glyfolla pruutattu.

Kui mää ain olen paras?

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Glyfo
Suorakylvettäessä hyvä idea. Muuten kuulostaa yhtä typerältä, kuin sukunimen vaihtaminen.
Toimiin hyvin tavanomaisessakin kylvössä. Täytyy vain malttaa odottaa että vihreää on kunnolla, mielummin ainakin kaksi lehteä. Muutama päivä ruiskutuksesta ja pieni värinmuutos lehdessä riittää kevään voimakkaan kasvun vaiheessa. Eihän glyfon teho ole koskaan 100 %, mutta kevätruiskutuksella on mahdollisuus saada riittävä etumatka viljelykasville yhdeksi kasvukaudeksi. Voihan toki olla että jossain mudassa juurta ja voimaa on liikaa, mutta moisesta maalajista minulla ei olekaan mitään kokemusta. Mitä jäykempi maalaji, sen parempi on onnistumisen mahdollisuus.  ;)

Minun matematiikallani 3,5 €/litra maksavaa glyfoa ei kannata pihistellä litraan, jos kerran ruiskutustyöhön ryhtyy! Neljän litran ainemäärästä tinkimisellä "säästää" ehkä 25-50 kg sadon arvon, kannattaako niukkailla?  ::)
Slippin 'n sliding

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3148
Vs: Glyfo
Atribut on paljon parempi teho juolan tappamiseen kun brodway. Ja noi juola aineet rypsille on tosi tehokaita kans.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Glyfo
No nii.

Kaikki suorakylvösänget alkaa olla glyfolla pruutattu.
Mitä ainetta ja paljonko käytät hehtaarille? Täällä ei toukotyöt suju, kiitos Ilmatieteenlaitoksen sääennustusten ja siksi päätin hakea kaupasta purkin Clinikkiä ja ajattelin vetäistä sen tulevan viherlannoitusnurmen pohjiksi. Elikkä 4l/ha Klinikkiä ja 2-3 viikon päästä lautasmuokkaus ja sen jälkeen kesantokasvien kylvö. Olen päättänyt, että tästä tulee hyvä resepti. 8)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Glyfo
No nii.

Kaikki suorakylvösänget alkaa olla glyfolla pruutattu.
Mitä ainetta ja paljonko käytät hehtaarille? Täällä ei toukotyöt suju, kiitos Ilmatieteenlaitoksen sääennustusten ja siksi päätin hakea kaupasta purkin Clinikkiä ja ajattelin vetäistä sen tulevan viherlannoitusnurmen pohjiksi. Elikkä 4l/ha Klinikkiä ja 2-3 viikon päästä lautasmuokkaus ja sen jälkeen kesantokasvien kylvö. Olen päättänyt, että tästä tulee hyvä resepti. 8)

Se on HYVÄ resepti!

JK. Mette & co. on kyllä ennustuksissaan oikeassa, ilmat ne vaan krenaa...  ::)
Slippin 'n sliding

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Glyfo
Suorakylvettäessä hyvä idea. Muuten kuulostaa yhtä typerältä, kuin sukunimen vaihtaminen.
No mää olen ton toisenkin kokeillu (avioliiton kautta), joten vetäisin sitten glyfot yhdelle lohkolle, kun vihersi ja sattui vanhaa varastoa olemaan. Tosin osui varmaan viikon tuulisin päivä siihenkin hommaan ja aine loppui vähän keskenkin, mutta jos ny noista jotain apua olis. Suorakylvö olis sikäli helppo ratkaisu kun sitä ei tarvis itse tehdä...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Glyfo
paljonko mahtaa lahden seudulla klyfo maksaa tänä keväänä?    ainakin yrmasta ei saa halvalla kun se on kuulema siirretty mikkeliin, ja siellä on aine halpaahalpaahalpaa!                    nooooo, tarvinneeko koko ainetta keväällä?   laittaa sitten vähän enemmän syksymmällä ja aine tehoaa paremmin , vai?

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Glyfo
Suorakylvettäessä hyvä idea. Muuten kuulostaa yhtä typerältä, kuin sukunimen vaihtaminen.
No mää olen ton toisenkin kokeillu (avioliiton kautta), joten vetäisin sitten glyfot yhdelle lohkolle, kun vihersi ja sattui vanhaa varastoa olemaan. Tosin osui varmaan viikon tuulisin päivä siihenkin hommaan ja aine loppui vähän keskenkin, mutta jos ny noista jotain apua olis. Suorakylvö olis sikäli helppo ratkaisu kun sitä ei tarvis itse tehdä...

 kyllä keväällä kannattaa glfot levittää sängelle. Itse ajoin glyfot sänkeen, ja viikon päästä kultivaattorilla päälle. Näki selvästi, missä kohtaa oli jäänyt huolimattomuuden vuoksi glyfot ruiskuttamatta - raidat pellossa oli aika pahan näköisiä, ihan tummanvihreitä.

 jatkossa on varma asia mulle, että mihin teen keväällä kevennetyn muokkauksen, sinne taatusti ajan glyfot ennen muokkausta, mielummin kaks kuin yhden viikon ennen kevennettyä muokkausta.

metvil

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 183
Vs: Glyfo
Justiinsa ruikautin 8l hehtaarille semmoiselle lohkolle jossa kasvoi jo paju!
Nyt kun isäntä malttaa olla mylläämättä siellä pariin viikkoon niin ok.
Meinaa kumminkin kylvää herne/ohraa rehuksi.Eli kiire pois ja hyvää tulee!