Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra n121 adv  (Luettu 13271 kertaa)

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Valtra n121 adv

Joskus itsellä ollut ongelmia pikaliittimissä tuossa taudinkuvassa, eikä niistä kyllä huomannut mitään päällepäin katsottuna.

Jep Pikaliittimien kanssa olen havainnut useamminkin kerran, että kaikki eivät keskustele keskenään. Päällepäin ihan kunnossa ja uusiakin, mutta kai eri valmistajan? ja eivät pelaa kunnolla. Nipan vaihto ja vaivat on ohi.... 


Niissä liittimissä on yleisesti suhteettoman pienet öljykanavat, ei mikään ihme jos alkaa yli 100 l minuuttituotoilla ahdistamaan. Kannattaa joskus joutessaan purkaa ja kattella minkälaisia ovat. Hyvin varustetuista hydeliikkeistä varmaan löytyy "avarampia" malleja.

Hesator

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtra n121 adv

Hyvin varustetuista hydeliikkeistä varmaan löytyy "avarampia" malleja.


Esim. Tema on jo avarempi liitin mutta myös hinta seuraa mukana. Ovat lukittavaa malli ja eivät keskustele tavallisten liitintyypin kanssa keskenään....

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra n121 adv
Siis tarkennetaanpa vielä eli kyseessä on ainoastaan esiohjauksen paluuöljystä, muutamia litroja minnuutissa mutta vaatii TÄYSIN vastapaineettoman reiän. Täyttöreikä paluuna hyvä mutta kuinka huohotin kun sitä haaroitusta ei pysty tekemään (ei mahdu) suoraan kannenpäälle. Mistään pikaliittimien ahistuksesta ei ole kyse!

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Valtra n121 adv
Siis tarkennetaanpa vielä eli kyseessä on ainoastaan esiohjauksen paluuöljystä, muutamia litroja minnuutissa mutta vaatii TÄYSIN vastapaineettoman reiän. Täyttöreikä paluuna hyvä mutta kuinka huohotin kun sitä haaroitusta ei pysty tekemään (ei mahdu) suoraan kannenpäälle. Mistään pikaliittimien ahistuksesta ei ole kyse!

Jos kyse on pelkästään esiohjauspiirin paluusta, niin käsittääkseni Advancessakin paluusuodattimen jalassa on paikka, johon yhdistämällä saadaan täysin vastapaineeton paluu, ts. ko. paikasta öljy menee suoraan tankkiin menemättä suodattimen läpi, ymmärtääkseni tehty juurikin mm. näitä esiohjausöljyjen paluita varten. Kannattaa varmistaa Valtralta, kyllä siellä jonkun pitäis tuo varmemmin tietää...

T.Tiikeri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Valtra n121 adv
Selviskö tää aihe kysyjälle? Itelläkin moinen viritys tekeillä... Visiona mulla oli laittaa esiohjauksen paluu perän huohotussuodattimen reiästä sisään. Jonkinnäkösen letkunpätkän teettää hydrauliikkaliikkeessä jonka saa kiinni siihen suodattimen reikään, letkuun liittimet esiohjauksen paluu letkuille ja päähän sit kiinni se suodatin. Onks ookoota? Ikävä asennella tohon nynnyn koppiin mitään kahvoja kun ei se alalasi ees aukee...

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Valtra n121 adv
Banjon päällä on nostolaitteen sylinterien ylivuotoletkujen paluut, sinne t-haara ja kahvojen paluu sinne.

Jos laittaa huohottimen reikään poistaen huohottimen niin turskuttaa kohta öljyä joka stefasta.

T.Tiikeri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Valtra n121 adv
Kiitokset ohjeistuksesta! Näin toimitaan, eipä tullu ite hokattua.