Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: retku - 23.10.16 - klo:11:40
-
Tarvisin ehjän pääpuomin 71 logliftiin. löytyskö käytettyjä??
Pitäs olla hitsaamaton, nykyinen on hitsattu nostosylinterin ja taittosylinterin väliseltä alueelta.
------
vai laitanko evi 565 puomin. on kuulemma hyvä? ;-)
-
Saattaa olla hankala löytää ehjää, yleensä kovalla käytöllä olleet nuo mallit. Oletko kysellyt Koneosapalvelulta.
-
Juu perus paikat on kyselty.
-
Tarvisin ehjän pääpuomin 71 logliftiin. löytyskö käytettyjä??
Pitäs olla hitsaamaton, nykyinen on hitsattu nostosylinterin ja taittosylinterin väliseltä alueelta.
------
vai laitanko evi 565 puomin. on kuulemma hyvä? ;-)
No *****ile mitä vituilet täällä olisi ollut tuollainen koko nosturi eräällä himmaavalla puurekkamotomiehellä ollut jonkun aikaa sen pihassa siistikin vielä,mutta antaa olla..
Miten hitsaamaton pysyy koossa liimallako ?
-
71:set on olleet yleensä niin kovassa käytössä, että taitaa kaikkien enemmän ajettujen pääpuomit olla jo hitsattuja ja hitsaamattomat käytössä.
Ootko kysynyt ihan Meseralta salosta uutta, mielestäni Meseran 71 on edelleen samalla muotilla valmistettu?
-
71:set on olleet yleensä niin kovassa käytössä, että taitaa kaikkien enemmän ajettujen pääpuomit olla jo hitsattuja ja hitsaamattomat käytössä.
Ootko kysynyt ihan Meseralta salosta uutta, mielestäni Meseran 71 on edelleen samalla muotilla valmistettu?
***juu. kai ne 30 000 tunnissa jo katkeaa. meseralta kysytty. uusi on kallis, kopalla uusi halvempi.
-
Tarvisin ehjän pääpuomin 71 logliftiin. löytyskö käytettyjä??
Pitäs olla hitsaamaton, nykyinen on hitsattu nostosylinterin ja taittosylinterin väliseltä alueelta.
------
vai laitanko evi 565 puomin. on kuulemma hyvä? ;-)
No *****ile mitä vituilet täällä olisi ollut tuollainen koko nosturi eräällä himmaavalla puurekkamotomiehellä ollut jonkun aikaa sen pihassa siistikin vielä,mutta antaa olla..
Miten hitsaamaton pysyy koossa liimallako ?
***HAH
-
Nettikoneessa oli myynnissä yksi, mutta sekin oli hitsattu ja pyydettiin melkein pari tonnia.
-
Nettikoneessa oli myynnissä yksi, mutta sekin oli hitsattu ja pyydettiin melkein pari tonnia.
Ikinä en ole liimaamalla koottua nähnyt.
-
Nettikoneessa oli myynnissä yksi, mutta sekin oli hitsattu ja pyydettiin melkein pari tonnia.
Ikinä en ole liimaamalla koottua nähnyt.
Eikö ees Kemppiliimalla?
-
Nettikoneessa oli myynnissä yksi, mutta sekin oli hitsattu ja pyydettiin melkein pari tonnia.
Ikinä en ole liimaamalla koottua nähnyt.
Eikö ees Kemppiliimalla?
Joka ikisessä mitä minä olen puomeja nähnyt ne on hitsaamalla koottu.
-
se nettikoneen hitattu puomi on kallis mielestäni.
käytetty 91:n hitsaamaton puomi löytyisi meseralta, ei vaan taida edes soveltamalla käydä tuohon 71:een... täytys verrata puomeja.
-
Onkohan noissa vanhoissa puutavara-auton nostureissa edes lähimainkaan samanlainen tuo puomi. Niitähän nimittäin nököttää monenkin autoilijan takapihalla hylättynä. Ovat varmasti ehjempiä. Tuon kokoluokan nostureita käytettiin aiemmin yleisesti autoissa.
-
ei ole. eikä nykyisessäkään sinänsä mitään vikaa ole. menee monta evin ja kronoksen ikää korjattunakin :-)
-
Onks minkähintainen peruskunnostettu 71 koneosapalvelulla, vanha vaihdossa,
Nosturi olis katsastettu ja kunnostettu, olis taas pitkäksi aikaa
Huoleton peli, yks vaihtoehto tää. Eikä ole rokuliaikaa remontissa
-
Onks minkähintainen peruskunnostettu 71 koneosapalvelulla, vanha vaihdossa,
Nosturi olis katsastettu ja kunnostettu, olis taas pitkäksi aikaa
Huoleton peli, yks vaihtoehto tää. Eikä ole rokuliaikaa remontissa
***en minä sitä ala vaihtamaan. ilmaseksi menis. ja mitäpä tuota mihinkään vaihtaisi kun vasta sen hommasin. nosturin asennan vanhan ison laikkahakkurin aisalle. iqan minivipu ohjaus ja pöydäksi parker tai hydrocontrol. kronoksen hommasin keväällä tähän projektiin, mutta sen joutas nyt myydä pois. 9.3m puomia.
uudemmassa hakkuririssa mulla on aisalla loglift 91. on kyllä hyviä pelejä :-)
-
Onks minkähintainen peruskunnostettu 71 koneosapalvelulla, vanha vaihdossa,
Nosturi olis katsastettu ja kunnostettu, olis taas pitkäksi aikaa
Huoleton peli, yks vaihtoehto tää. Eikä ole rokuliaikaa remontissa
***en minä sitä ala vaihtamaan. ilmaseksi menis. ja mitäpä tuota mihinkään vaihtaisi kun vasta sen hommasin. nosturin asennan vanhan ison laikkahakkurin aisalle. iqan minivipu ohjaus ja pöydäksi parker tai hydrocontrol. kronoksen hommasin keväällä tähän projektiin, mutta sen joutas nyt myydä pois. 9.3m puomia.
uudemmassa hakkuririssa mulla on aisalla loglift 91. on kyllä hyviä pelejä :-)
Jos haluat sen kunnolla vahvistaa, kysy tuolta Kopalta tai Meseralta ohjeet. Yleensä katkeavat tosiaan keskeltä ja aikoinaan vahvistettiin siten, että puomiston alapintaan laitettiin muistaakseni koko matkalle puomin reunojen pyöristyksiin asti ulottunut, ympärihitsattu 5 mm levy. Näin tehtiin useisiin F60:iin, taisi osaan tulla myös puomin yläpintaan vastaava levy.
Kokomittaisena ei muuta puomiston kokonaisjoustoa. Jos vahvike on vain lyhyellä matkaa, antautuu puomi muualta. Omalla kohdalla tälläisestä erittäin vahva kokemus, puomiston taituttua asiallisen, mutta liian jäykän ja lyhyen vahvikkeen vuoksi vain kahden kuukauden ammattikäytön jälkeen (varsin hyvin samanlainen Fiskars 65 oli kyseessä).
-
ei ole. eikä nykyisessäkään sinänsä mitään vikaa ole. menee monta evin ja kronoksen ikää korjattunakin :-)
Niin osoittaa aika huonoa harkintakykyä verratta ammattivärkkejä maatilapilkkeihin ,pikkusen sitä harkintaa.
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
Retku mättää päivässä sen puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
Retku mättää päivässä sen puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...
No mitä ihmeen järkee on toisten loppuun ajettuja ostella tuohon hommaan onhan keslalla ammattikäyttöön järeitä uusia kuormaimia ja nyt kronoksellakin uusi todella hyvä kuormain.
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
Retku mättää päivässä sen puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...
No mitä ihmeen järkee on toisten loppuun ajettuja ostella tuohon hommaan onhan keslalla ammattikäyttöön järeitä uusia kuormaimia ja nyt kronoksellakin uusi todella hyvä kuormain.
on mulla keslan 600t kuormainkin,risukärryn aisalla. helkkarin hyvä nosturi sekin! eviä ei oo. näyttelyissä esillä olleessa kronoksen 1010 kuormaimessa oli lommo pohjassa. siis siinä mikä on ollut lohtajalla ajossa. sama lommo oli metkossa ja jyväskylässä. ihan ok kuormaimelta se näytti. pohjaan ehdottomasti suojalevy tolppakosketuksia varten.
tiedä vaikka joskus kronoksen ostaisinkin. vielä en ole kauppoihin päässyt ;-) ehkä jopa evinkin!
evin kärry oli joskus. 1 palkkirunkoinen 7t kärry. oli luja kärry kokoisekseen. sillä ajettiin tosi paljon. 805 ja 8400 valmettien vetämänä.
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
Retku mättää päivässä sen puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...
No mitä ihmeen järkee on toisten loppuun ajettuja ostella tuohon hommaan onhan keslalla ammattikäyttöön järeitä uusia kuormaimia ja nyt kronoksellakin uusi todella hyvä kuormain.
on mulla keslan 600t kuormainkin,risukärryn aisalla. helkkarin hyvä nosturi sekin! eviä ei oo. näyttelyissä esillä olleessa kronoksen 1010 kuormaimessa oli lommo pohjassa. siis siinä mikä on ollut lohtajalla ajossa. sama lommo oli metkossa ja jyväskylässä. ihan ok kuormaimelta se näytti. pohjaan ehdottomasti suojalevy tolppakosketuksia varten.
tiedä vaikka joskus kronoksen ostaisinkin. vielä en ole kauppoihin päässyt ;-) ehkä jopa evinkin!
evin kärry oli joskus. 1 palkkirunkoinen 7t kärry. oli luja kärry kokoisekseen. sillä ajettiin tosi paljon. 805 ja 8400 valmettien vetämänä.
Hah-ha.
-
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
Retku mättää päivässä sen puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...
No mitä ihmeen järkee on toisten loppuun ajettuja ostella tuohon hommaan onhan keslalla ammattikäyttöön järeitä uusia kuormaimia ja nyt kronoksellakin uusi todella hyvä kuormain.
on mulla keslan 600t kuormainkin,risukärryn aisalla. helkkarin hyvä nosturi sekin! eviä ei oo. näyttelyissä esillä olleessa kronoksen 1010 kuormaimessa oli lommo pohjassa. siis siinä mikä on ollut lohtajalla ajossa. sama lommo oli metkossa ja jyväskylässä. ihan ok kuormaimelta se näytti. pohjaan ehdottomasti suojalevy tolppakosketuksia varten.
tiedä vaikka joskus kronoksen ostaisinkin. vielä en ole kauppoihin päässyt ;-) ehkä jopa evinkin!
evin kärry oli joskus. 1 palkkirunkoinen 7t kärry. oli luja kärry kokoisekseen. sillä ajettiin tosi paljon. 805 ja 8400 valmettien vetämänä.
Hah-ha.
Hihii...
-
Evissä oli venäläiset navat ja renkaat. Navat oli mielenkiintoiset koska joku pultti oli vasenkätinen ja toinen oikeakätinen :-)
-
Eihän se puu sitä tiedä millaisella kalustossa sitä kelkotaan... 😎
-
Evissä oli venäläiset navat ja renkaat. Navat oli mielenkiintoiset koska joku pultti oli vasenkätinen ja toinen oikeakätinen :-)
Täs on taas SASsilla selittämistä...
-
Eihän se puu sitä tiedä millaisella kalustossa sitä kelkotaan... 😎
Vaan jyväpä se onkin tietoinen hänet maahan pudottaneesta laitteesta.
-
Eihän se puu sitä tiedä millaisella kalustossa sitä kelkotaan... 😎
Vaan jyväpä se onkin tietoinen hänet maahan pudottaneesta laitteesta.
Mäntä se merkillinen onkin, kun tulee katsomaan kuka kaasuttaa :D
-
Eihän se puu sitä tiedä millaisella kalustossa sitä kelkotaan... 😎
Vaan jyväpä se onkin tietoinen hänet maahan pudottaneesta laitteesta.
Mäntä se merkillinen onkin, kun tulee katsomaan kuka kaasuttaa :D
HUUTONAURUA!!!
-
Retku on hyvä satusetä ! :)