Meillä tuli tehtyä kevyistä t-raudoista rata ja sorvattua urapyörät kuulalaakereilla. 150 * 150 rhs vaakaan (nurkkiin tapit, jossa pyörät), johon pullotunkille hitsattu hahlo ettei tunkki kaadu koskaan.
Eli ideana tehdä kevyt ja pieni ettei ole töiden ja konttaamisen tiellä. Silti kestää kaikki koneet.
Peräpää pukille tunkilla kiinteästi ja etupää tunkille joka ei kippaa vaikka tunkki lasehtisi pohjaan. Menee kytkinakseli kun tökkää vain takaisin. Jos vaihdelaatikko katkaistaan siis kolmeen niin lisää toinen kelkka.
Just, Peltola.
Mulla suurin piirtein samanlainen, paitsi sorvattujen pyörien tilalla vanhat, suuret kuulalaakerit.
Säästyi sorvaushommat, vaikka sorvi onkin.
Mulla rata kapeaa u-palkkia, kun sitä sattui olemaan nurkissa.
Muuten, kyllä nykyisten, suurien traktorien katkaisu on tarkan miehen hommaa.