Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..  (Luettu 15964 kertaa)

Jurttijussi

  • Vieras
Suomen puolustus hyvissä käsissä ;D
Lainaa SK:sta
Porin Prikaatista kotiutettu jo 54 alokasta
 
(Päivitetty: 15:10) (11.01 14:54) Maanantaina palvelukseen astuneista Porin Prikaatin alokkaista on kotiutettu neljän ensimmäisen päivän aikana jo 54 henkilöä eli 5,3 prosenttia saapumiserästä. Suurin osa on kotiutettu terveyssyistä, mutta mukana on myös neljä vapaaehtoisena armeijaan saapunutta naista. He voivat keskeyttää palveluksensa sen enempää perustelematta 45 ensimmäisen vuorokauden aikana. Palveluksen keskeyttää nykyään terveyssyistä yli kymmenen prosenttia varusmiehistä. Syynä ovat useimmiten sopeutumisvaikeudet, mielenterveyden ongelmat ja fysiikan pettäminen.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Vuonna 90 porinprikaatiin meitä alokkaita meni noin 1500,3 taisi keskeyttää.Aika räkänokkia nämä nykyset.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Vuonna 90 porinprikaatiin meitä alokkaita meni noin 1500,3 taisi keskeyttää.Aika räkänokkia nämä nykyset.

Joo nössöjä ovat, vaikka armeija onkin nykyään helpompi kuin ennen.

Meitä aikoinaan juoksutettiin keskellä yötä komppaniaa ympäri ja muutenkin annettiin sikaa. Kaikesta huolimatta en muistele pahalla.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Vuonna 90 porinprikaatiin meitä alokkaita meni noin 1500,3 taisi keskeyttää.Aika räkänokkia nämä nykyset.

  Mä olin kertaamassa -90 luvulla, kun Nepponen ylensi minut sotilasurani huipulle. Aika lokosta oli. Saunan lämmittivät ja oli muutama kaljakori ja Portin nakkeja. :D Arvelivat ,jotta ei tulla uuvestaan jollei pidä hyvin :D

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Kyllä.Säkylähän oli sairaimmasta päästä,kuntokin oli mennessä 2100 metriä cooperissa,Aukin lopussa 3150 metriä.Turha edes miettiä mitä siellä ei olis teetetty.Kaasua tupiin yöllä ja muuta sairasta. Toki en muistele pahalla.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Vuonna 90 porinprikaatiin meitä alokkaita meni noin 1500,3 taisi keskeyttää.Aika räkänokkia nämä nykyset.

  Mä olin kertaamassa -90 luvulla, kun Nepponen ylensi minut sotilasurani huipulle. Aika lokosta oli. Saunan lämmittivät ja oli muutama kaljakori ja Portin nakkeja. :D Arvelivat ,jotta ei tulla uuvestaan jollei pidä hyvin :D

Olinpa muutaman kerran kertaamassa 90-luvulla, 2000 ja 2002. Paljon oli touhu muuttunut varusmiehillä meikäläisenkin ajoista, valmennusjaksolla kun sitä touhua seurasi. Muutaman kerran sanottiin yhellekin kouluttajalle, että eikö näihin kauhukakaroihin saada millään järjestystä ? Pitääkö meidän näyttää mallisuoritus.. :D :D Kouluttaja tuumas, että niille on kannustavasti ja ystävällisesti sanottava, jos sanottavaa on. Muutenhan niille jää traumoja, keskeyttävät pirulauta ja osa lähtee melkein heti alkuun pois sanomalla olevansa  huumeidenkäyttäjiä tahi homoja...Lepokoti mikä lepokoti....

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Kyllä.Säkylähän oli sairaimmasta päästä,kuntokin oli mennessä 2100 metriä cooperissa,Aukin lopussa 3150 metriä.Turha edes miettiä mitä siellä ei olis teetetty.Kaasua tupiin yöllä ja muuta sairasta. Toki en muistele pahalla.

   No jouti tuota nostaakki. Aika sairaan huono kunto sulla on ollukin. :D
Vieläkö menee 3150m. Mä luulen että nyt 36v intistä, menee vielä sama kuin silloinkin :D

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Hyvä jos edes 315m pääsis. ???
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Hyvä jos edes 315m pääsis. ???

Koska olit säkylässä?
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Hyvä jos edes 315m pääsis. ???

Koska olit säkylässä?
                90/1 saapumiserä
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Hyvä jos edes 315m pääsis. ???

Koska olit säkylässä?
                90/1 saapumiserä

Mää olin 2 vuotta ennen sinua.
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Onko tuttuja nimiä? Juvonen,Lindeman,Mäentaus,Toivonen,Mattila,Fleming,Nokkala ja Lehtonen. Hulluja kaikki.                  Kapteeni Juvosen aamupuhe    "Aamulla tullessani töihin olin hyvällä tuulella,näin teidän Marssivan!       Tulin huonolle tuulelle!          Huono suorituskin palkitaan!           Täyspakkaus marssi 30KM!!!!     Aikaa lähtöön 2MINUUTTIA!!!!!!!!"
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Hyvä jos edes 315m pääsis. ???

Koska olit säkylässä?
                90/1 saapumiserä

Mää olin 2 vuotta ennen sinua.
Ei kai olla oltu samoissa harjotuksissa -88 talvella Porin liepeillä? Siis kotopelloilla melkein joutu ryynäämään...122:n kanssa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Onko tuttuja nimiä? Juvonen,Lindeman,Mäentaus,Toivonen,Mattila,Fleming,Nokkala ja Lehtonen. Hulluja kaikki.                  Kapteeni Juvosen aamupuhe    "Aamulla tullessani töihin olin hyvällä tuulella,näin teidän Marssivan!       Tulin huonolle tuulelle!          Huono suorituskin palkitaan!           Täyspakkaus marssi 30KM!!!!     Aikaa lähtöön 2MINUUTTIA!!!!!!!!"

Kyllä mää tuon Juvosen touhut hyvin muistan. Ritsa-aukin kouluttajankin taisi olla.

Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:20:12 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ollos olos huoleton sun poikas valveil on..
Hyvä jos edes 315m pääsis. ???

Koska olit säkylässä?
                90/1 saapumiserä

Mää olin 2 vuotta ennen sinua.
Ei kai olla oltu samoissa harjotuksissa -88 talvella Porin liepeillä? Siis kotopelloilla melkein joutu ryynäämään...122:n kanssa.

Joo´o. -88 talvella muistaisin olleeni esim. Kullaan/Kokemäen suunnalla mettäkeikalla. Muistaisin, että meillä oli silloin niitä
ryssän zilejä tms käytössä. Helvetin iso bensa8moottori oli.

Muistakko sää kertoa jotain?
Kui mää ain olen paras?