Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitäs minä sanoin..  (Luettu 1782 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Mitäs minä sanoin..
Tuo artikla 68 toteutus maastullin uutisoinnin perusteella vaikuttikin epäilyttävän hyvältä, tukieroakin olisi kavennettu reilulla satasella..

No päätösten jälkeen huomattiinkin, että poistuva raskaiden sonnien tuki olikin ollut laskelmissa mukana ja tuet oli laskettu kappalemääräisinä eikä eläinyksikkökohtaisina >:(
Tukiero kuulemma kapenee 70 euroa elukkaa kohti eli vajaan kolmanneksen ja saas nähdä paljonko sitten aikanaan tilille kolahtaa, maastullin jutussakin  viitattiin 2010 toteutuvien eläinmäärien vasta näyttävän lopullisen summan..
Ceellä määrät kasvaa, joten nähtäväksi jää,  mitä tulee >:(

Ei oikeasti voi olla noin yksunkertaista porukkaa ämteekoossa, jutun on pakko olla tundramiesten puhallus :(

poronpurija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: Mitäs minä sanoin..
Virallisista tukilaskelmista vastaa MMM. Syntisäkit virheisiin istuvat tukevasti palleillaan, aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut??

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Mitäs minä sanoin..
sitte sei oo vissiin mmm koska sillä ei taija olla palleja :o
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Veeti

  • Vieras
Vs: Mitäs minä sanoin..
Tissinkoittajien kolmen bandiitin kopla esittikin alussa noin 220 miljoonan vaateet kyseisen järjestelyvaran suhteen.... ja jaossa olevaa järjestelyvaraa oli about 57 miljoonaa ekua. ;D

Eli kaikki olisi pitänyt mennä tissinkoittajille ja silti maitovaltuuskunnan pj olisi voinut itkeä, että maidolle on korvattava lisää. ;D ;D

Lisäksi pitää muistaa, että maidolle on korvattu kahdesti maidonhinnan alennukset, jota jäivät täysin toteutumatta! Mut rahat kelpas bandiiteille!

Etelän maito kyllä tarvii tasokorotuksen maidon tukeen, mutta nyt maitobandiitit ovat täysin väärällä potilla jaossa. Yhtään latia ei tähän järjestelyvaraan ole maidolta leikattu, päinvastoin.


Vuosikymmenen alkupuolella Maitovaliokunta sai huijattua mediaa: mm. Hesan ja radiouutisten pääuutinen oli, että maitoa sorretaan tukien jaossa. Lähteeksi oli otettu kahden HY:n Taloustieteen laitoksen tutkijan tekele, mikä perustui täysin virheellisiin tietoihin.

Tekeleessä ei oltu otettu huomioon esim. sitä, että viljan CAP-tuki johtui siitä, viljan hintaa alennettiin keinotekoisesti ja menetys korvattiin CAP-tuella. Maidolle tuollaista hinnanalennusta ei oltu soritettu, eikä sille kuulunut ko. tukea. Muutenkin koko tekele oli alusta loppuun täyttä soopaa ja se hävisikin julkisuudesta hyvin nopeasti.

MTK ja MaasTul ei tee "jostain syystä" vertailuja hinnoista meillä ja muissa EU-maissa. Olisi aika murskaavat lukemat Maitovaliokunnan lisätukivaatimuksia kohtaan. Tuon HY:n tekeleen aikoihin oli sellainen vertailu tehty, esim. maidon tuki meillä oli lähes tuplaten seuraavaksi korkeimman Itävallan lukemiin verrattuna. Viljan tuki meillä oli vain vähän korkeampi kuin Saksan ja Ranskan, olosuhde-eroista huolimatta. Maidon tuottajaajahinta on meillä ollut koko EU-jäsenyyden ajan  ylivoimaisesti EU:n  korkein.

Samantapaista soopaa suolsi HS vähän aikaa sitten väittämällä, että Marttilan tuet ovat 41 000 e. Jo yksistään maidon kansallinen lisähita ko. tilalla on tuplaten tuon, päälle vielä muut tuet. Oikea lukema olisi ollut kolme- neljä kertaa suurempi + investointituet. Valitettavasti Hesari ei suostu korjaamaan virheitään.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mitäs minä sanoin..
Lienet hesaria asiasta oikaissut?