Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuhvield - 24.06.14 - klo:10:05
-
Mietityttää tuo nykyisen öljymerkin valinta aikanaan joka perustui puhtaasti hintaan.
Meillä on monenmerkkistä laitetetta joihin käy usein yleisöljyt.
Tässä visainen kysymys. Kannattaako keskittää öljyhankinnat mukaanlukien hydrauliöljyt tilalla?
Onko fiksuin vaihtoehto ostaa edelleen kaupungissakäynnin yhteydessä muutama kanisteri ja tynnyri tarpeeseen vai mikä olisi paras tapa?
Nyt ostan halvinta, mutta panee mietityttämään kun koneen hinnassa tuo öljy on merkityksetön ja hinnanero vielä merkityksettömämpi. Kuitenkin koneet kuluu ja sitä vastaan öljyn tulisi suojata.
Nyt on noita vajaita purkkeja taas hyllyt täynnä ja tulee tehtyä kaikenlaisia koktaileja..
-
Riippuu kulutuksesta, mutta kaikki vähän isomman menekin öljyt kannattaa ostaa 200 litran tynnyreissä. Speciaalimmat tapaukset sitten pikkukipoissa. Keskittämisestä ei hyödy muuta kuin kauppias!
-
Jos tunnet jonkun maataistelu- tai korpisoturiurakoitsijan, niin hommaatte yhdessä niitä öljyjä isoissa IBC muoviputeleissa.
-
Mulla pyörii käytännössä 7 eri öljyä. Tynnyreissä tulee mootoriöljy, vanhempien koneiden perä\ hydrauliöljy ja sitten yleis hydrauliöljy. Loput eli kulmavaihde, tyhjiöpumppu, ketjuöljy ym tulee haettua pikkupurkeissa. Tohon versuun olen antanut valtran laittaa perään mitä haluaa jotta ei tartte siitä keskustella jos vaihteistossa on jotain häikkää. Pääsääntöisesti otan öljyt paikalliselta toimijalta joka toimittaa tb:n tuotteita.
-
Jos vaan on sopiva paikka missä puljata öljyjen kanssa, niin kannattaa kattella sopiva öljy ja hankkia se vähintään 200l pytyssä. Eikä kannata antaa myyjien liikaa kehua tuotteitaan. Uskaltaisin väittää että mikä tahansa normit täyttävä moottoriöljy on parempi vaihtoehto moottoriin kuin yleisöljy ja voimansiirtoonkin kannattaa katsella yleisöljyä paremmat öljyt. Tälläviisiin vaihtoväliä voi turvallisesti jopa hieman pidentää jos käyttö ja olosuhteet sen sallivat.
Jotku hypoidi ym. erikoisemmat liemet on senverta tyyriitä että niitä harvemmin pieniin tarpeisiin kannattaa tynnyrissä ostaa. Toki jos jotain LS ei tarvia olla, niin nekin varmasti kuluvat ajastaan. Tynnyreistä tarjouksen kysyminen on helpompaa kuin pienistä eristä, saattaavat myyjät reagoida jopa sähköpostilla tehtyyyn tarjouspyyntöön :D
Öljyjen kanssa puljaaminen on melko perseestä ja niitä pieniä tyhjiä muovikippoja tuntuu ilmestyvän nurkkiin kuin itsestään. Sikäli öljynkäsittelyn helpotukseen tähtäävät toimenpiteet ovat ehdottoman järkeviä ja kannatettavia.
-
Mulla on 4 sorttia tynnyritavaraa.
- yleisöljy
- halvempi märkäjarru/voimansiirtoöljy
- kalliimpi märkäjarru/voimansiirtoöljy
- hydrauliöljy
Loput sitten pienemmissä erissä.
-
Mietityttää tuo nykyisen öljymerkin valinta aikanaan joka perustui puhtaasti hintaan.
Meillä on monenmerkkistä laitetetta joihin käy usein yleisöljyt.
Tässä visainen kysymys. Kannattaako keskittää öljyhankinnat mukaanlukien hydrauliöljyt tilalla?
Onko fiksuin vaihtoehto ostaa edelleen kaupungissakäynnin yhteydessä muutama kanisteri ja tynnyri tarpeeseen vai mikä olisi paras tapa?
Nyt ostan halvinta, mutta panee mietityttämään kun koneen hinnassa tuo öljy on merkityksetön ja hinnanero vielä merkityksettömämpi. Kuitenkin koneet kuluu ja sitä vastaan öljyn tulisi suojata.
Nyt on noita vajaita purkkeja taas hyllyt täynnä ja tulee tehtyä kaikenlaisia koktaileja..
Nuhvieldmasterin jälkikasvua?
-
Tynnyreissä on fiksuinta tehdä kauppaa, mutta kannattaako keskittää tilaukset?
Noissa halpisöljyissä on ainoa hyvä puoli useinkin vain hinta.
Autoissa kone nakuttaa long-life öljyillä ja niilläkin on kestävyydessä eroa vaikka aivan samat arvot. Tämä ei ole mikään mutu-juttu vaan raakaa vaktaa.
Uuden sukupolven yleisöljyt taas pöyhivät ominaisuuksiltaan ainakin testeissä selvästi nuo halvimmat ns. voiteluöljyt. Sitten on eriasia kun toimitaan ääriolosuhteissa eli joskus on järkevintä käyttää vähän kalliinpaa.
Millä perusteella valitsette tynnyritavaran ja minkä merkkistä?
Keneltä tilaatte ja mitä maksaa?
-
Millä perusteella valitsette tynnyritavaran ja minkä merkkistä?
Keneltä tilaatte ja mitä maksaa?
Nesteen kuraa. Tukkurilta tynnyreissä, mukamas halvalla.
-
se halvin öljy voi olla joskus se kallein. jos oiotaan, niin taitaapa moneenkin nykyisin omatoimisesti kulkevaan koneeseen käydä sama mootoriöljy, siis jos puhutaan dieseleistä. samoin vaihteistoöljyt useampaan koneeseen pääsääntöisesti samasta vaihteistoöljyastiasta. sitten tietysti tarpeenmukaan vetopyörästö-, automaatti-, ja varsinaiset hydrauliikkaöljyt.
-
Valveutuneet turvemiehet käyttää Castrolin märkäperäöljyä askeissa,joka on lähinnä nesteen mj:ä.
-
itellä kun on vaan näitä fiuden peruja niin käytän kahta ööliä elikkä motori ja peräöölejä ja siten on puimuria varten noita muita mutta kun niitä mänee se kymppi niin ketut sillä väliä mitä ovat. miun mielestä olis hyvä jos laatuja olis mah.vähän ja kävis keskenään noi koneet käyttää. en pahemmin enää lainaa noi hydekäyttöisiä kun ei tiiä mitä kuraa saa tilalle.
-
Valveutuneet turvemiehet käyttää Castrolin märkäperäöljyä askeissa,joka on lähinnä nesteen mj:ä.
Entäs kuivaperäöljy?
-
Jos tunnet jonkun maataistelu- tai korpisoturiurakoitsijan, niin hommaatte yhdessä niitä öljyjä isoissa IBC muoviputeleissa.
Onkohan alet mitä luokkaa noissa 1000L konteissa...
Itse tulee ajettua Nesteen mj superilla perissä ja moottorissa lxe 10-40 muistaakseni ja hyvin on rallattanu....
Lähinnä kiinnostunu että onko alet koviakin noissa 1000l konteissa... kun perä öljyä tahtoo vuoteen mennä se 400l aika helpostikkii....
-
Millä perusteella valitsette tynnyritavaran ja minkä merkkistä?
Keneltä tilaatte ja mitä maksaa?
Pari vimosta pyttyä on tullut Valtralta, taannoin toimittivat commonrail ölppää pidemmän vaihtovälin öljyn hinnalla, joten otin semmosen pytyn. Hiljattain otin hydeöljypurkinkin samasta paikasta, kun shellin 46 S sai hyvänmatkaa alle viidensadan. Suunnilleen samalla hintaa olis saanut agrista teboilin liftiä ;D
Kannattaa kysästä tarjousta vaikkapa Jarmatilta iisalmesta, toimitteleevat tuota castrolia. Myös voiteluainekeskus tampereella saattais olla kannattava kohde kyselyille, petrocanadalla on ihan laadukkaita litkuja.
-
Millä perusteella valitsette tynnyritavaran ja minkä merkkistä?
Keneltä tilaatte ja mitä maksaa?
Pari vimosta pyttyä on tullut Valtralta, taannoin toimittivat commonrail ölppää pidemmän vaihtovälin öljyn hinnalla, joten otin semmosen pytyn. Hiljattain otin hydeöljypurkinkin samasta paikasta, kun shellin 46 S sai hyvänmatkaa alle viidensadan. Suunnilleen samalla hintaa olis saanut agrista teboilin liftiä ;D
Kannattaa kysästä tarjousta vaikkapa Jarmatilta iisalmesta, toimitteleevat tuota castrolia. Myös voiteluainekeskus tampereella saattais olla kannattava kohde kyselyille, petrocanadalla on ihan laadukkaita litkuja.
Peräöljyä tilasin viimeksi Valtralta, reilu 700 ekua alveineen XT60 purkki. Öljyä tulee ostettua sieltä mistä halvimmalla saa, laadusta tinkimättä.
-
Peräöljyä tilasin viimeksi Valtralta, reilu 700 ekua alveineen XT60 purkki. Öljyä tulee ostettua sieltä mistä halvimmalla saa, laadusta tinkimättä.
Parin päivän takaisessa tarjouksessa XT60 tynnyri 823 eur ::)
Viimeksi otin vastaavaa Donaxia jostain Kuusamon nettikaupasta. Hinta oli luokkaa Valtran tynnyrillä sai Donaxin ja melkein yhden moottoriöljypytyn.
Nyt täytys taas jotain katsella tyhjien pönttöjen tilalle.
-
Jos tunnet jonkun maataistelu- tai korpisoturiurakoitsijan, niin hommaatte yhdessä niitä öljyjä isoissa IBC muoviputeleissa.
Onkohan alet mitä luokkaa noissa 1000L konteissa...
Itse tulee ajettua Nesteen mj superilla perissä ja moottorissa lxe 10-40 muistaakseni ja hyvin on rallattanu....
Lähinnä kiinnostunu että onko alet koviakin noissa 1000l konteissa... kun perä öljyä tahtoo vuoteen mennä se 400l aika helpostikkii....
[/quote
Kerran oli puhetta ett olis huomattavasti halvempaa, no.... kysymällähän se selviää.
-
Peräöljyä tilasin viimeksi Valtralta, reilu 700 ekua alveineen XT60 purkki. Öljyä tulee ostettua sieltä mistä halvimmalla saa, laadusta tinkimättä.
Parin päivän takaisessa tarjouksessa XT60 tynnyri 823 eur ::)
Mulla toimituksesta aikaa jo pari viikkoa, ehtinyt hinta nousta :) Hinta oli donaxiin nähden kohdallaan ja olettamuksena öljyn olevan parempaa?
-
Onko nuo STOU ja UTTO öljyt tuttuja ja jos on niin missä erityisesti käytätte.
Ainakin tuossa yhdessä mitä olen tutkinut on paremmat arvot kuin mitä on vastaavissa erikoisöljyissä.
Nuo STOU ja UTTO ovat tynnyrissä selvästi edullisempia eikä tulisi coctail-purkkeja nurkkiin.
Mitä tuossa nyt laskeskelin niin melkoinen säästö olisi tulossa.
-
Man-Oilin tuotteita käytän. Näin vastasin eräälle puhelinmyyjälle. Ei ole enää soitellut. :D
-
Puhelinmyyjät lopettaa höpinän kun sanoo että ulosottomiehen kautta saatte maksun niin sitten käy. Ruskeita tynnöreitä, yksi moottoriin, yksi perään ja yksi hyde. Niillä mennään toistaiseksi, pikkupurkit milloin mistäkin.
-
Man oil tuossa kohtalaisen likellä, vaan liekkö mitään meikäläiselle sopivaa valikoimissa.
Synteettistä moottoriöljyä laitan asiakkaiden perämoottoreihin ja kulmavaihteeseen tuubista sopivaa laatua. Omiin työkoneisiin 500h vaihtovälille sopivaa moottoriöljyä, etuakseleihin LS-öljyjä ja laatikkoon jarru-peräöljyjä. Tynnyrissä ehtiisi mennä öljy jo pilalle meikäläisen kulutuksella, siis yksi ukko ajaa koneita.
Ei ole mitään yhtä ainutta yleisöljyä.
Mökäöljyä tuossa koko ilta porukalla nautittiin, hyvältä tuntuu, mutta parempi vaan itse nauttia kuin koneisiin sotkea.
-
Mitä ootte mieltä, pystyykö 250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon käyttäny shellin rimula 15w-40.
-
Itse en ajaisi noin pitkään, jonkinverran vaihtoväliä varmaan voisi kasvattaa.
Paljon riippuu siitä, minkälaisissa oloissa ne tunnit kertyvät. Sisältyykö tuohon vaihtoväliin 100 kylmäkäynnistystä pakkasessa, huutaako kone turbo punoittaen ja lämpömittari punaisen rajalla 99% kuormalla koko ajan, onko piristetty rankasti, paljonko tyhjäkäyntiä ja pätkäajoa kylmänä jne. Vai käykö se tasalämpöisenä 40% kuormalla 1500 rpm päivästä toiseen.
Pelkät tunnit ovat vähän huono mittari öljyn rasitukselle.
-
Onko nuo STOU ja UTTO öljyt tuttuja ja jos on niin missä erityisesti käytätte.
Ainakin tuossa yhdessä mitä olen tutkinut on paremmat arvot kuin mitä on vastaavissa erikoisöljyissä.
Nuo STOU ja UTTO ovat tynnyrissä selvästi edullisempia eikä tulisi coctail-purkkeja nurkkiin.
Mitä tuossa nyt laskeskelin niin melkoinen säästö olisi tulossa.
UTTO on normaali märkäjarruöljy ja STOU on sitä "jokapaikkaan" sopivaa universaalia, jonka käyttökelpoisuudesta saadaan helposti aikaan iso kiista. ;D
-
Onko nuo STOU ja UTTO öljyt tuttuja ja jos on niin missä erityisesti käytätte.
Ainakin tuossa yhdessä mitä olen tutkinut on paremmat arvot kuin mitä on vastaavissa erikoisöljyissä.
Nuo STOU ja UTTO ovat tynnyrissä selvästi edullisempia eikä tulisi coctail-purkkeja nurkkiin.
Mitä tuossa nyt laskeskelin niin melkoinen säästö olisi tulossa.
UTTO on normaali märkäjarruöljy ja STOU on sitä "jokapaikkaan" sopivaa universaalia, jonka käyttökelpoisuudesta saadaan helposti aikaan iso kiista. ;D
Onkohan STOU kuinka yleisesti käytössä?
-
Itse en ajaisi noin pitkään, jonkinverran vaihtoväliä varmaan voisi kasvattaa.
Paljon riippuu siitä, minkälaisissa oloissa ne tunnit kertyvät. Sisältyykö tuohon vaihtoväliin 100 kylmäkäynnistystä pakkasessa, huutaako kone turbo punoittaen ja lämpömittari punaisen rajalla 99% kuormalla koko ajan, onko piristetty rankasti, paljonko tyhjäkäyntiä ja pätkäajoa kylmänä jne. Vai käykö se tasalämpöisenä 40% kuormalla 1500 rpm päivästä toiseen.
Pelkät tunnit ovat vähän huono mittari öljyn rasitukselle.
No näinpähän se on. Ite olen pitänyt vaihtoväliä 250 ja kone raskaassa työssä, vaikka ajan "long life" öljyillä.
-
Moottori sekä peräöljyt meillä on yleensä ollut Shellin tuotteita, perään Spiraxia (ent. Donax) ja moottoriin R4 Rimulaa. Tilattu millon mistäkin, joskus huoltomiehen kautta, paikallisesta K-maataloudesta tai IKH:ltakin on joskus tarttunut mukaan. Tosin nyt tarttui uudesta paikallisesta liikkeestä mukaan teboilin moottoriöljyä, hinta oli melko kilpailukykyinen shelliin verrattuna joten voi olla että sieltä tulee ainakin osa öljyistä otettua jatkossa. Hintaa ei sen suuremmin ole tullut etukäteen vertailtua, kulutus kuitenkin melko pientä kolmen aktiivikäytössä olevan traktorin kanssa joten ero ei euroissa kauhean mahdoton voi vuodessa olla. Peräöljy on tynnyreissä, moottoriöljyyn isäukolla on joku kummallinen päähänpinttymä ja sitä aina kantaa 20ltr astioissa.. >:( Ja muut harvemmin tarvittavat tietysti myös 20ltr astioissa.
Moottoriöljyt on tullut yleensä vaihdettua aina 250h välein vaikka uusimmassa 400h vaihtoväli onkin ja käytössä juurikin ns. ''long life'' öljy. Euroissa säästö ei suuri ole ja voi olla ainakin varma että voitelukyky on riittävä. Ja peräöljyt vähintään 2v välein vaikka 1000h ei olisikaan tullut täyteen.
Jos tunnet jonkun maataistelu- tai korpisoturiurakoitsijan, niin hommaatte yhdessä niitä öljyjä isoissa IBC muoviputeleissa.
Onkohan alet mitä luokkaa noissa 1000L konteissa...
Lähinnä kiinnostunu että onko alet koviakin noissa 1000l konteissa... kun perä öljyä tahtoo vuoteen mennä se 400l aika helpostikkii....
Eräässä työpaikassani jossa öljynkulutus oli todella suurta oli moottori- ja hydrauliikka öljyt tonnin pytyissä, säästi kuulemma aina yhden 200ltr tynnyrin hinnassa vrt. jos olisi tilannut viisi tynnyriä erikseen.
Siellä käytössä oli Midlandin öljyt jotka tulivat Jus oy:n kautta ja olivat hyvinkin tyytyväisiä palveluun ja tuotteiden laatuun, tosin hintakin taisi olla sen mukainen.. ;D
-
Onkohan STOU kuinka yleisesti käytössä?
Ennen ferguissa tuli käytettyä, mutta ei nykyään missään. Mobil Delvac kaikkiin moottoreihin. Märkäjarruöljy muualle, paitsi napoihin 80W-90. Märkäjarruperäöljynä Mobil 426. Noista yleiöljyistä meni mielestäni ominaisuudet ennenaikaan kesken kaiken. Ja Rimula haisee pahalta käytössäkin.
-
Mitä ootte mieltä, pystyykö 250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon käyttäny shellin rimula 15w-40.
Joa ne tunnit ilmestyy reilusti alle vuodessa niin mielestäni voi.
-
Mitä ootte mieltä, pystyykö 250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon käyttäny shellin rimula 15w-40.
Joa ne tunnit ilmestyy reilusti alle vuodessa niin mielestäni voi.
Olen ajanut alunperin 250h vaihtovälille suunnitellulla liikennetraktorilla 400-500 h väliin pidemmän vaihtovälin öljyllä. Siirtoajossa tulee liruuteltua yleensä semmoista neljääkymppiä ja talvisaikaan varsinkin traktori on metsäkäriin edessä, jolloin huippukierrokset eivät ole käytössä. Lämmittämättä ei myöskään tarvia käynnistellä.
Olen hieman siinä uskossa, että varsinkin talvella monesti käynnistäen ja lyhyitä pätkiä ajamalla öljyihin kondensoituu enemmän vettä ja öljyn sekaan tulee moottorista enemmän epäpuhtauksia jolloin voitelukyky heikkenee. Toki ne tapaukset kun olen kuullut että mm. ahtimia olis mennyt hajalle huonon moottoriöljyn takia, ovat olleet selkeitä huollon laiminlyöntitapauksia. Kuten että ajetaan alkuperäisillä öljyillä yli 1000 h ;D
-
Mitä ootte mieltä, pystyykö 250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon käyttäny shellin rimula 15w-40.
Joa ne tunnit ilmestyy reilusti alle vuodessa niin mielestäni voi.
Olen ajanut alunperin 250h vaihtovälille suunnitellulla liikennetraktorilla 400-500 h väliin pidemmän vaihtovälin öljyllä. Siirtoajossa tulee liruuteltua yleensä semmoista neljääkymppiä ja talvisaikaan varsinkin traktori on metsäkäriin edessä, jolloin huippukierrokset eivät ole käytössä. Lämmittämättä ei myöskään tarvia käynnistellä.
Olen hieman siinä uskossa, että varsinkin talvella monesti käynnistäen ja lyhyitä pätkiä ajamalla öljyihin kondensoituu enemmän vettä ja öljyn sekaan tulee moottorista enemmän epäpuhtauksia jolloin voitelukyky heikkenee. Toki ne tapaukset kun olen kuullut että mm. ahtimia olis mennyt hajalle huonon moottoriöljyn takia, ovat olleet selkeitä huollon laiminlyöntitapauksia. Kuten että ajetaan alkuperäisillä öljyillä yli 1000 h ;D
Saksalaisvalmisteisen liikennevälineen moottoriöljyn vaihtoväli on 25000km. Toimii toki kun kulutus on luokkaa litra per 5000km.
-
Mut empäs muista että esim. jumalmoottorissa (vag 1,8t ;D ) olis ollut öljysihdin tukkeutumisen kanssa ongelmia, ennekuin lanseerasivat longlife ohjelman koskemaan niitäkin moottoreita. Ei toimi se pitkä vaihtoväli ainakaan suomessa.
Riippuu vähä öljyn määrästäkin, esim. 1,9 tdi:ssä vain nelisen litraa öljyä, ei sillä hirviä yli 15 tkm ajaa.
-
Mut empäs muista että esim. jumalmoottorissa (vag 1,8t ;D ) olis ollut öljysihdin tukkeutumisen kanssa ongelmia, ennekuin lanseerasivat longlife ohjelman koskemaan niitäkin moottoreita. Ei toimi se pitkä vaihtoväli ainakaan suomessa.
Riippuu vähä öljyn määrästäkin, esim. 1,9 tdi:ssä vain nelisen litraa öljyä, ei sillä hirviä yli 15 tkm ajaa.
Vaggineen hihnaton ja ketjuton kone longlife öljyillä tukkii ajan oloon pienet kanavat, kun rattaista tulee muhjua, kuulemma. Itse menen vielä longlife välillä, laiskuutta varmaan.
-
Mut empäs muista että esim. jumalmoottorissa (vag 1,8t ;D ) olis ollut öljysihdin tukkeutumisen kanssa ongelmia, ennekuin lanseerasivat longlife ohjelman koskemaan niitäkin moottoreita. Ei toimi se pitkä vaihtoväli ainakaan suomessa.
Riippuu vähä öljyn määrästäkin, esim. 1,9 tdi:ssä vain nelisen litraa öljyä, ei sillä hirviä yli 15 tkm ajaa.
Vaggineen hihnaton ja ketjuton kone longlife öljyillä tukkii ajan oloon pienet kanavat, kun rattaista tulee muhjua, kuulemma. Itse menen vielä longlife välillä, laiskuutta varmaan.
Ja jos jotain hajoo niin se on ihan joka päiväistä vagineen omistajalle ;D
-
Onko kukaan käyttänyt Dyna 6 massikassa Neste gear mj super öljyä? Ohjekirjassa massikan koodeja jotka ei kerro mitään. Kaikissa muissa koneissa tuo öljy ja ei haluttas alkaa kaikkiin vaihtaan öljyjä yhden koneen vuoksi.
-
Onko kukaan käyttänyt Dyna 6 massikassa Neste gear mj super öljyä? Ohjekirjassa massikan koodeja jotka ei kerro mitään. Kaikissa muissa koneissa tuo öljy ja ei haluttas alkaa kaikkiin vaihtaan öljyjä yhden koneen vuoksi.
Eikös se oo Shellin Spiraxia vastaavaa? Niin eiköhän se siellä asiansa aja
-
Eräänlaisen maatilaöljyn mainos tuli tänään postissa. Neste käski tilaamaan pöötä maksuehdolla.
10.10 vasta maksu. Ihanaa... 8)
-
Eräänlaisen maatilaöljyn mainos tuli tänään postissa. Neste käski tilaamaan pöötä maksuehdolla.
10.10 vasta maksu. Ihanaa... 8)
Eikä maksa kuin pari senttiä (?) enemmän vs. maksaa normaalilla maksuajalla. Jokainen voi laskea vuosikoron ja miettiä kannattaako "kuivuriehtoa" käyttää :)
-
Muistin että Okrassa oli tuallaanen opastamo osasto jossa kauppasvatten fuchs öljyjä joita olis monessa koneessa ensiasennusöljynä.
Ainakin itte löysin tosta "öljynvalintakone" linkistä samasta paikasta kaikki voiteluöljyt eikä ollu edes kallista
http://www.opastamo.fi/tuotteet/fuchs-oil-voiteluaineet/57/ (http://www.opastamo.fi/tuotteet/fuchs-oil-voiteluaineet/57/)
-
Muistin että Okrassa oli tuallaanen opastamo osasto jossa kauppasvatten fuchs öljyjä joita olis monessa koneessa ensiasennusöljynä.
Ainakin itte löysin tosta "öljynvalintakone" linkistä samasta paikasta kaikki voiteluöljyt eikä ollu edes kallista
http://www.opastamo.fi/tuotteet/fuchs-oil-voiteluaineet/57/ (http://www.opastamo.fi/tuotteet/fuchs-oil-voiteluaineet/57/)
Jaaha, ylihinnoitellun shaiban myyjä soluttautui takaovesta! :o