Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe konekesko lopettaa kone ja maatalouskaupan suomessa! myydään danish agrolle!  (Luettu 34341 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Onko nyt jollain jäänyt esim. joku 05-sarjan valmetti lopullisesti pajalle, kun jotain osaa ei ole löytynyt?
Kyllä niitä roinia vaan jotain kautta aina teetetään jos tosissaan on kysyntää. Esim. uudessa koneurakointilehdessä oli juttua, että Dinolift on myynyt Maran oikeudet jollekin Kuusjoen puulaakille, joka on jo tähän asti tehnyt salaojakoneisiin varaosia alihankintana. Kyllä ne salaojavehkeetkin taitaa aina vaan tulille nousta kevään tullen.

Ei niitä onneks paljon mene, pitää koputtaa puuta. Ainahan kaikkea voi tehdä ja teettää, silti outoa valmistajalta jos muut valmistajat kykenee toimittamaan vanhoihinkin osia. Kuka tai mikä taho hoitaa Volvojen osat ja miten?
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Valtra 900/A-95:een ei saa kaikkia osia; näin on kerrottu.

Jos on totta, niin huh huh sentään. Mitenkä 20 vuoden kuluttua käy Versujen/Directien omistajille? Määrät vielä kohtuullisia a95/900 malleissa?
ei ole totta, myös purkaamoilla on edullista osaa tarjolla.

Purkuosien ostaminen on juur niinku se sanonta menee, housuihin ja niin edespäin, lämmittää ja niin edespäin.

Kyllä siitä täytyy lähteä että käyttökoneisiin pitää saada uusia osia vaikka ne olisivat 70-luvulta tai 60-luvulta. Puhumattakaan 80 ja 90-lukulaisista.


Juuri näin. Kukapa alkaa kiireimpänä sesonkina rattahia viilaamaha johki strategiseen kohtaan? Silloon ne ovat museokonehia jos näin käy..

Elävä esimerkki varaosien saamattomuudesta on 2000-sarjan möhkövalmetit. Hinnat putos käytetyissä muutamassa vuodessa romuraudan tasolle kun voimansiirron osia ei saanut. Aikansa nillä vedeltiin esmes lavettia kunnes ne lavetilla kuskattiin sulatukseen.

Valmetithan on tunnettuja rapeista rattaistaan....
Eli Ladavalmetti ja 2005 eli volvo.
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Valtra 900/A-95:een ei saa kaikkia osia; näin on kerrottu.

Jos on totta, niin huh huh sentään. Mitenkä 20 vuoden kuluttua käy Versujen/Directien omistajille? Määrät vielä kohtuullisia a95/900 malleissa?
ei ole totta, myös purkaamoilla on edullista osaa tarjolla.

Purkuosien ostaminen on juur niinku se sanonta menee, housuihin ja niin edespäin, lämmittää ja niin edespäin.

Kyllä siitä täytyy lähteä että käyttökoneisiin pitää saada uusia osia vaikka ne olisivat 70-luvulta tai 60-luvulta. Puhumattakaan 80 ja 90-lukulaisista.


Juuri näin. Kukapa alkaa kiireimpänä sesonkina rattahia viilaamaha johki strategiseen kohtaan? Silloon ne ovat museokonehia jos näin käy..

Elävä esimerkki varaosien saamattomuudesta on 2000-sarjan möhkövalmetit. Hinnat putos käytetyissä muutamassa vuodessa romuraudan tasolle kun voimansiirron osia ei saanut. Aikansa nillä vedeltiin esmes lavettia kunnes ne lavetilla kuskattiin sulatukseen.

Valmetithan on tunnettuja rapeista rattaistaan....
Eli Ladavalmetti ja 2005 eli volvo.

Viis yli yheksän ja viis yli kaheksan.

Myönnetään että 05-sarjan osatarve taitaa olla vähäinen, ikiliikkujia näyttävät olevan.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Salesman

  • Vieras
Valtra 900/A-95:een ei saa kaikkia osia; näin on kerrottu.

Jos on totta, niin huh huh sentään. Mitenkä 20 vuoden kuluttua käy Versujen/Directien omistajille? Määrät vielä kohtuullisia a95/900 malleissa?
ei ole totta, myös purkaamoilla on edullista osaa tarjolla.

Purkuosien ostaminen on juur niinku se sanonta menee, housuihin ja niin edespäin, lämmittää ja niin edespäin.

Kyllä siitä täytyy lähteä että käyttökoneisiin pitää saada uusia osia vaikka ne olisivat 70-luvulta tai 60-luvulta. Puhumattakaan 80 ja 90-lukulaisista.


Juuri näin. Kukapa alkaa kiireimpänä sesonkina rattahia viilaamaha johki strategiseen kohtaan? Silloon ne ovat museokonehia jos näin käy..

Elävä esimerkki varaosien saamattomuudesta on 2000-sarjan möhkövalmetit. Hinnat putos käytetyissä muutamassa vuodessa romuraudan tasolle kun voimansiirron osia ei saanut. Aikansa nillä vedeltiin esmes lavettia kunnes ne lavetilla kuskattiin sulatukseen.

Valmetithan on tunnettuja rapeista rattaistaan....

Ei niitä induktiokarkaasta?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Onko nyt jollain jäänyt esim. joku 05-sarjan valmetti lopullisesti pajalle, kun jotain osaa ei ole löytynyt?
Kyllä niitä roinia vaan jotain kautta aina teetetään jos tosissaan on kysyntää. Esim. uudessa koneurakointilehdessä oli juttua, että Dinolift on myynyt Maran oikeudet jollekin Kuusjoen puulaakille, joka on jo tähän asti tehnyt salaojakoneisiin varaosia alihankintana. Kyllä ne salaojavehkeetkin taitaa aina vaan tulille nousta kevään tullen.

Ei niitä onneks paljon mene, pitää koputtaa puuta. Ainahan kaikkea voi tehdä ja teettää, silti outoa valmistajalta jos muut valmistajat kykenee toimittamaan vanhoihinkin osia. Kuka tai mikä taho hoitaa Volvojen osat ja miten?
Odotan ihan mielenkiinnolla tuleeko jossain vaiheessa seinä vastaan jonkun oman masinistikamppeen kanssa. Lupaan kyllä informoida täällä asiasta pikimiten:)

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Deutzi ostettu keskolta joskus 80-luvulla, vieläkin käytössä, mut kuka osais korjata ja mistä saa varaosia? Viimeksi kytkinvaijeri piti ostaa, silloin sai hankkijalta. 2 v. Sitten.
Osia löytyy no problem, ja vanhan Deutzin osaa huoltaa ja korjata jokainen traktorihuolto, perustekniikkaa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4399
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Purkuosien ostaminen on juur niinku se sanonta menee, housuihin ja niin edespäin, lämmittää ja niin edespäin.


Kyllä purkuosa menee silloin kun kyse on jostakin tapaturmaisesti hajonneesta, ei kuluvasta osasta. Esim rungon valukappaleet, ohjaamon osat jne.
Miksei voimansiirronkin jotkut osat silloin kun ei ole kysymys tyypillisesti hajoavasta osasta, 'sulakkeesta'.

Tietysti uusiakin pitäisi olla saatavilla, mutta joissain tapauksissa hinta muodostuu valintaperusteeksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Purkuosien ostaminen on juur niinku se sanonta menee, housuihin ja niin edespäin, lämmittää ja niin edespäin.


Kyllä purkuosa menee silloin kun kyse on jostakin tapaturmaisesti hajonneesta, ei kuluvasta osasta. Esim rungon valukappaleet, ohjaamon osat jne.
Miksei voimansiirronkin jotkut osat silloin kun ei ole kysymys tyypillisesti hajoavasta osasta, 'sulakkeesta'.

Tietysti uusiakin pitäisi olla saatavilla, mutta joissain tapauksissa hinta muodostuu valintaperusteeksi.

No tottakai pellit, lasit ja muutkin ulkopuoliset osat ja moottorinkin osat,  mutta karsastan noita voimansiirron osia. Ainakin ne pitäs päästä testaamaan mutta lähes mahdotonta kun on kyseessä purkuosa. Yksittäiset osat kuten rattaat ja siirtäjät on jees kun ne saa lapaseen nähtäväksi ennen asennusta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Nykyään mallit vaihtuu varsin tiheään ja perusteellisesti vanhat osat ei juurikaan käy. Hyllypaikka maksaa ja osien valmistaminen pienissä sarjoissa jne., mutta silti.
pessimisti ei pety!