Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Riittääkö  (Luettu 12198 kertaa)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Riittääkö
Ei ne verot taivaasta tipahda.

Ihan tulojen pohjalta määräytyy.

Oliks se vanha viisastelu jotain seuraavaa; Konekauppias vie kaiken, mutta verottaja vain puolet.



Vaatimattomuus kaunistaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Riittääkö
Ei ne verot taivaasta tipahda.

Ihan tulojen pohjalta määräytyy.

Oliks se vanha viisastelu jotain seuraavaa; Konekauppias vie kaiken, mutta verottaja vain puolet.



Vaatimattomuus kaunistaa.

  >:(

Pitikö se nyt täällä kertoa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Riittääkö
Taitaahan nuo riittää.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Riittääkö
Se on nippanappa niukinnaukin,tuet syöty jo.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Riittääkö
Yhdyn ajatuksissa tuosta verottajasta. Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti. Se välitilinpäätös pitäs kai ottaa ohjelmaan.

Mulla homma hallussa sikäli, että nuo lisäverot ei ollu yllätys ku mulle  ;D Muistelin että vähemmän olisi, kun ennakot on olleet normaalit. Välitilinpäätöksenkin tein ja hankinnat/tulot sen mukaan tasaukseen. Mulla se paha tapa, että tavoite on tehdä tulosta periaatteessa sama mitä teen. Siks ei tuu typeriä investointeja poistettavaksi, ja tavoite että investoinnit tuottaisi aina enemmän. Tässä oravanpyörä, joka alkaa ihan oikeasti vttaan, kun verottaja tyhjentää taskuja isolla kädellä.

Tulee mieleen että viduakos tässä... Vajaa pari tuntia sitten tulin puimasta, rahtia. Nyt käymään kuivaajalla, kaks kuivuria pyörii pihalla, rahtia... Eihän näitä ois pakko tehdä, tekis vähemmän. Toistaiseksi on kannattanut kuitenkin edes yrittää ja näähän on ihan omia valintoja.
Kokemus auttaa hallitsemaan jopa verokarhua ja vanhempana et viitsi enään tehdä "turhaa työtä".

Red Bull

  • Vieras
Vs: Riittääkö
>Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti.

Edelleen olen sitä mieltä että maidontuotannon tuissa on reippasti leikattavaa ja jorinat jostain kriiseistä ovat tyhjiä puheita.

Ollos huoleti. Nuo mistä täällä puhutaan on 2014 vuodelta. Sen jälkeen on maidonhinta laskenut mooonta senttiä.  Ja ainahan voit laittaa lehmiä, jos tuntuu olo köyhältä..  ;D Pöljä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Riittääkö
Yllättävän vähiin menee ennen kuin loppuu. Viellä on riittänyt mutta paljon on kiinni tulevista maksuista. Todennäköisesti tulos ei ole ongelma mutta hetkittäinen maksuvalmius tuottaa haasteita.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Riittääkö
Tuli sitte rosentti lisää maksettavaa sileekätisille  :)
Vaikkei ne kädet aina niin sileiltä kyllä tunnukkaan  ;D

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Riittääkö
oyj nii tarte veroista ressii repii  8)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Riittääkö
Ei taida suometa kovin montaa julkisena osakeyhtiönä toimivaa maatilaa löytyä ::)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Riittääkö
>Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti.

Edelleen olen sitä mieltä että maidontuotannon tuissa on reippasti leikattavaa ja jorinat jostain kriiseistä ovat tyhjiä puheita.

Ollos huoleti. Nuo mistä täällä puhutaan on 2014 vuodelta. Sen jälkeen on maidonhinta laskenut mooonta senttiä.  Ja ainahan voit laittaa lehmiä, jos tuntuu olo köyhältä..  ;D Pöljä.
Eikä tartte kiintiöihin investoida,mahdottoman halpaa ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9800
Vs: Riittääkö
Yllättävän hyvin riittää, vaikka "töitä" oon tänä vuonna tehnyt 26 päivää, joista tosin vuosilomaallakin olin 6 päivää. Ei oo tullu tuhulattuakaan, kun ei tierä mihin investois 8) Huomen aamulla pitää tosin vissiin kömpiä navettaan, kun tuli yllättävä lomittajan vaihros. Tosin en mä siellä mitään pysty tekeen enkä enää mitään muistakkaan  ;D

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Riittääkö
Köyhä on tottunut elämään nuukasti. Viljaakin tulee oman uran ennätyssato, niin ei tiedä mihin nekin laittais :o

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Riittääkö
Veron maksu on kuin rahan pesua, sitten vasta omaa kun on verot maksettu   8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Riittääkö
Veron maksu on kuin rahan pesua, sitten vasta omaa kun on verot maksettu   8)

Se on just tota.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)