Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 103 104 [105] 106 107

Viestit - Mä

Minkähän ikäiset?
Meillä -00 ajettu 185tkm ja vähän liikaa on remppaa ollu
Kytkin (oli tyyppivika, takuuseen), kartaanin kannatinlaakereita 3kpl, etukartaani (ristikosta umpiruostees, ei rasvanippoja), jarrut 2 kertaa, laturi, iskarit taakse, kampiakselin stefa, hehkuja yli 20 kpl nytkin ainakin yks pimiänä. Yli kahta viikkoa ei kaikki hehkut oo kerralla toiminu koko aikana...
Liikenneluvan varaisessa ajossa on aina vaatimuksena liikennetraktori!

Eli maataloustraktoristakin tulee moottoriajoneuvo, kun siihen laitetaan esim. lumiaura tai puskulevy, jolloin ei tarvitse sitä päivämaksua maksaa vaikka auraa kaikki kylän yksityiset pihat. Jos sitä lunta rahtaa jonnekin peräkäryllä niin sitte maksu?

Missäs vaiheessa sitä tarvii hankkia liikenneluvat noihin rahtauksiin?? Lumenajossa saattaa jo tarvita?.

Eikö tuohon päivämaksun maksamiseen voisi jo kehittää kännykällä suoritettavaa maksua.
Varmaan joku aikaraja (1h) siinä pitää olla ettei ala päivämaksu-tekstaria  naputtelee kun peilissä polliisiauton vilkut välähtää ;D

Liikennelupa tarvitaan jos siirretään tavaraa korvausta vastaan yleisellä tiellä ja kärryn massa ylittää 10t! Käytännössä siis kun kärryn teliltä kohdistuu yli 10 tonnin massa tiehen niin liikennelupa tarvitaan. Jos ajat kökällä tai et käytä yleisiä teitä ei lupaa tarvita. Tästähän on sitten poikkeuksena maataloustuotteet ja ainakin luentoa pitänyt poliisi meinas että mihnään ei lue että esim. jyvien pitäis olla omia vaan maksuakin vastaan sais ajaa muille maataloustuotteita. Sehän jättää liikenneluvan ulkopuolelle esim. lannan siirrot ym.
On nuo säädökset kyllä melko sekavia ja osin huvittaviakin. Esimerkiksi talon 15v justiin kortin saanu kaveri hakee mursketta vaikkapa 18t kuorman omalle pihalle laillisesti. Sama yhdistelmä ja sama kuorma, mutta kuorma kipataan naapurin opettajapariskunnan pihaan. Vaatimuksena liikennelupa, liikennetraktori ja kuorma-autokortti ::)
Tuosta majakasta kannattaa syyttää lainsäätäjiä. Ei nimittäin oo laillista ajaa tarktorilla eikä periaattees puimurillakaan majakka päällä. Itsellä on tapana mahdollisuuksien mukaan päästää raskas liikenne ohi, mutta kyllä henkilöautolla pitää traktorista ohi päästä...

On niitä pöykäriä siellä rekankin ratin takana... Tuntuu osalle kuskeista traktori olevan punainen vaate. On muutamia kymmeniä kertoja aiheuttanu valtatiellä sydämmentykytyksiä rekkojen holtittomat ohitukset traktorista. Ei traktorillakaan viitsisi 30 tonnin yhdistelmäpainolla ojaan ajaa että rekka pääsee ohi jos ei esim. bussipysäkkejä ole!
Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?

No siellähän on pienemmässä pääsä vielä ne vallun neloset, yhtenä mm se maailman vahvin nelipyttynen (kaikkee helevettiä ne keksivätkin ja joku kouho vielä uskoo), sitten on joku masseri, ei tosin tynäveeteitä ;) ja sitten pari muuta joista toinen nostaa keulasta yli 6tonnia ja persiestä pitkälti yli kymmenen. Takavanne nelkytkuus tuumanen, löpöä kertatankkauksella yli 600 litr. Omapainosarakkeessa ensimmäinen numero on ykkönen, moottori on, made in USA ja vanteet on, yllätys yllätys, KELTAISET ;) ;) ;)

Eli 8020 sarja ja suurempi kuin 8220?
Jos hyvän haluaa niin ei mitään lastuja eikä pokseja vaan moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi. Esim. porin tehotuonti on hyvä firma ja saat myös mitattua tehot ennen/jälkeen niin tietää mistä maksaa. Yhdestä T151 ne otti n.225hv tapilta...
Jos uutta taloa ja pajaa teet niin en kyllä missään tapauksessa laittaisi stokeria samaan rakennukseen. Oma erillinen pannuhuone 20m päähän muista rakennuksista!

Ei oo ensimmäinen eikä viimeinen stokeri joka saattaa palaa...
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?
ei maatalouskäyttöön menis koukkulavoja, tulee painavempi ja lietesysteemit ei oikein sovellu koukkulavasysteemeihin. hyvä jalkalava parempi .

***no huh huh. kyllä se multivan kehuminen yltää näköjään ihan mahottomuuksiin...
---

koukkukärryista sen verran että ulkolaiset n.5000-10 000e kalliimpia kun metaka. siis ihan edullisimmat verrokitkin. ulkomailta löytyy myös 80 000e hintasia kärryjä, omapainoa yli 5000kg, menee jotenki järettämäksi kun kantavuudesta puolet omamassaa..
roagnakin näköjään ilmottaa kantavuudeksi ihan mitä sattuu, ei pidä uskoa mitä myyjät/esitteet ilmoittaa.
---

yllä kerrottiin että lava painaa 3000kg... aika malmikasa saa olla noin painava lava. 1500kg ehkä lähempänä todellista lavan painoa. tietty lavoja on meonenlaisia.

yhtä ja oikeeta koukkukärryä ei ole olemassakaan. jokasella omat tarpeensa.

No huh huh! Kyllä se retkulla tuo omien koneiden kehuminen saa foorumilta toiselle ihan uskomattomia piirteitä. Onhan se hyvä että joukossamme on yksi joka ei tee huonoja konevalintoja!
Kysykää deutzia Lapualta! Ei jää ainakaan myynnistä kiinni koneen ostaminen... Pohjoismaiden suurin Zetor-myyjä!
Eikös se päästä öljyn sinne sylinterin toiseen linjaan eli sylinterin männän toiselle puolelle?
Tuosta polttimon vaihdosta. Vaihdoin 2002 audi a4:seen ajovalopolttimoa ja mietin että olenko oikiasti näin kädetön etten sitä saa vaihdettua... No oli huolto lähellä ja vein auton merkkiliikkeeseen huollettavaksi ja jäin seuraamaan operaatiota. Mekaanikko kierteli aikansa auton ympärillä ja pähkäili että kuinka sen polttimon saa vaihdettua. Sanoin että yritin ensin itse ja epäonnistuin. Seuraavaksi mekaanikko tempaisi koko umpion irti, vaihtoi polttimon ja suuntasi valon...
Maatalousyrittäjälle ei tule ylikuormamaksua vaan ainoastaan sakko.

Lainaus
Annettu Helsingissä 14. päivänä tammikuuta 1982
Laki
ylikuormamaksusta

Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:

Soveltamisala

Ylikuorman kuljettamisesta tavaran kuljetukseen tarkoitetussa moottorikäyttöisessä ajoneuvossa tai sen perävaunussa tieliikennelaissa (267/81) tarkoitetulla tiellä määrätään valtiolle maksettava ylikuormamaksu tämän lain mukaan.

Tätä lakia sovelletaan traktorilla ja sen perävaunulla suoritettavaan kuljetukseen vain silloin, kun kuljetukseen vaaditaan ammattimaisesta moottoriajoneuvoliikenteestä annettujen säännösten mukaan liikennelupa.

Ylikuormamaksu määrätään vain sellaisesta ylikuormasta, jonka liikenteen valvoja toteaa välittömästi kuljetuksen aikana.

Hallituksen esitys 20/81
just tilasin tankit täyteen. En tiedä vaikka vielä halpenis, mutta kun 2 säiliötä jo tyhjiä niin pakko tilata...
Talvi mpö 58c/l
kesä mpö 56c/l
lämmitys 54c/l
       Someron K-Maatalouden pihalla näkyi edellis syksynä kolmeakselinen Multiva josta oli aisa painunut lavan etureunan kohdalta 15 cm notkolle. Oliskohan otettu kuorma täyteen sahanpurua.

Tiämmä sillä oli kipattu mursketta ja sillain hauskasti mäen rinteessä,että takapainoinen kuorma oli meinannu viedä traktorinkin mennessään...Ei niin kestävää konetta olekkaan, ettei sitä joku ajattelemattomuuttaan rikki sais. joku tässä keskustelussa jo mainitsikin että hyvä ja halpa kone on kaks eri asiaa, ja se pitää ihan vissisti paikkansa.
Eli haluatko vain halvat, kohtuulliset vai oikein hyvät kärryt?..
Jos vertaillaan lavan materiaalia, hitsasus saumojen hyvyyttä, ainevahvuuksia, akseliston kokoa, materiaaleja ja mittatarkkuuksia tai vaikka niin toisarvoisia asioita kuin sähköistyksen viimeistelyä tai maalipinnan laatua kulutuksensestävyydeltään tai työn jäljeltään, niin missään kohtaa ei voi väittää, että Multivalla olisi mitään turhaa nimilisää. Kyllä kilpailu markkinoilla on niin julmetun kovaa, ettei kenelläkään liene sellaiseen varaa.
Ja taas toisaalta, jos jollain merkillä olisi väitettyä nimilisää, niin mistä sellainen nimilisä voisi olla peräisin? Ei kova maine tule paskaa myymällä, vai mitä?
Yksi Turkulaistunut Teuvalainen on sanonut moneen otteeseen, että " Sääliä saa ilimateeks, mutta kateus pitää ansaita"

            Väärä oli kuitekin. Mitenkä tuolla selityksellä aisan saa notkolle? 
          Meikä on kärrännyt 8 m3:n virolaisilla tuhatmäärin soraa, erilaista kivi- ja sekalaisrompetta päälikaupaksi tuhanen kuormaa ja kärryt ei ole millänsäkään.  Yksi rengas on vaihdettu vaurion takia. Pohja hiukan lommolla kun on kiviä putoillut kuormattaessa.  Kuormat on täytetty sen mukaan kuin reilu sata hepoa kohtalaisesti vetää.

Mitkä virolaiset kärryt sinulla on. Minullakin tulisi kärryt vain omaan maatila käyttöön maan ja jonkin verran paskan ajoon. Nuo omat ajot ajaa varmasti samanlailla noilla virolaisillakin kärryillä.
[/quote]

Itsellä oli pitkään käytössä teko 14t ja muistaakseni n. 13m3 kärryt. oli yllättävän lujat laitokset... Ajettiin kiveä maata, sontaa ja viljaa/perunaa lisälaidoilla. Reilu kymmenen vuotta ja yli 10000m3 pelkkää sontaa nähneenä rupes teli antautumaan... Pyörät oli / \ ja vemppas... Mutta en voi kyllä muuten moittia...
Nyt on käytös vanha scanian alusta päälle tehdyllä lavalla ( mm. pohja 2x6mm ) ja 600/50 r22,5 teräsverkkovahvistetuilla metsäkoneen pyörillä...
Multivan laadusta ja ylivoimaisuudesta puhutaan paljon ja pitää varmaan paikkiansakin verrattuna näihin halpiskärryihin ( palms, hyväkone, tem-tuote ym. ym. ) , mutta mikä siitä muka tekee niin hyvän maanajoon? Jos tosissaan maata ajetaan niin ei kuorkin perän voittanutta ole! Kukkamultaa voi kaupunkilaisille kuskata kyllä muillakin mutta sekalaisen maan, louheen ja soran ajoon ei tehdaskärryistä ole!
Ja ennenkun avaatte suunne niin kyllä omistan tehdaskärryjä ja ostin juuri uudet, mutta maakärryt pysyy kyllä kuorkin runkoisina!
Sivuja: 1 ... 103 104 [105] 106 107