1993 ja 1994 vuoden 8400 on sillä vanhalla pikavaihteella. ei niissäkään ollu muuta ongelmaa kuin seegerin ura joka oli liian syvä=akseli meni poikki. ne on korjattu takuuseen uutena, tais koskea vain ihan ekoja 1993 vuotisia. 1993 ja 1994 mallit on sillä pienellä pysty ilmanputsarilla. mulla on ollu 2 noita vanhoja ja 2 uudempaa 8400:Sta. kaikki kesti ihan hyvin. pahimmassa oli 18500h ja se oli 1994.
riukuakseli paksuni 650 voimansiirron myötä. eli silloin kuin 8550 mega tuli markkinoille 1996/7. 1995 tehtiin 4 proto 8400:sta joissa oli 7.4l moottori ja 2 osaiset pellit. niissä oli 250hv tehdas säädöissä, 1 oli lyhyellä akselivälillä ja 3 pitkällä. näissä on vielä se ohuempi riukuakseli, niiden kanssa oli pikkusen ongelmia kantojyrsimen kanssa. oli pikkusen mahtava päästä ajamaan semmosella 8400:lla vuonna 1997...voimaa oli 140hv enemmän kuin 110-90 fiatissa joka kiilteli uututtaan kotona, olihan pikkusen eri planeetalta ne koneet!
ht malleissa on puolta lyhyempi riukuakseli, se ei mene vauhtipyörälle saakkaa vaan veto on suunnanvaihtajan planeetasta taaksepäin. tämä akseli ei käytännössä katkea.
8950:ssä on myös erilainen vetolevy,eli vauhtipyörällä oleva levy josta vetää sekä laatikko että voimanotto. levyssä pitempi iskuiset ja jäykemmät jouset. vetolevyjä on montaa sorttia tehojen mukaan, 8050:ssä löysin versio.
Viimeksi muokattu: 28.02.15 - klo:15:49 kirjoittanut retku