Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maasähkölämmöllä lämmittäminen kallista puhaa.  (Luettu 131372 kertaa)

alpo10

  • Vieras
Sähkölämmitys on kaikista paras. Ei pannuja, eikä pannuhuoneita, ei nuohottavia piippuja jne. En tule koskaan käsittämään miksi oman metsän puut pitäisi jalostaa omassa pihassa poltettaviksi. Järkevintä ja kustannustehokkainta on myydä kaikki pois ja ostaa sillä rahalla energia muualta.
niin koivukuutio sisältää energiaa 2500 kWh eli noin 300€ (2500 x 0.12€/kWh) edestä energiaa. Siitä saa joskus hyvinä aikoina 30€ kun myy kuiduksi, energiapuuna vähemmän. Jos puut katkoo, halkaisee ja kuivattaa, niin saa sille poltettaessa ihan mukavan korvauksen. Jos taas energiaa ottaa maasta tai ilmasta, niin investoinnit nousee pääosaan. Kaikki lämmitysratkaisut vaativat näissä arktisissa oloissa rinnalleen yksinkertaisen polttoon perustuvan varajärjestelmän, joten investoinnin koko kulua ei voi laskea lämmityksen kuluksi.
Mitä et tässä tule koskaan käsittämään?

http://www.halkoliiteri.com/?id=170&o=Energialaskuri

alpo10

  • Vieras
maalämpö ei ole halpa konsti mutta sopii pikku torpan lämmitykseen jos on varaa ostaa sähköä ja märättää rangat metsään.

Riippuu vähän laskutavasta. Jos lasken että saisi saman palkan kuin töissä eli 30+ euroa tunti niin kyllä siinä mätänemään jätettäviä rankoja saa keräillä melkoisella tahdilla että kannattaa. Lisäksi monella maatilalla jos oikeasti laskettaisiin että mitä se kärry plus pilkki plus traktori maksaa niin aika paljon sillä rahalla sähköä ostaa? Minä jos ostaisin nyt tuollaiset niin minun elinaikanani en saisi niitä enää sähkön säästöllä kuoletettua.
sulla neljän tunnin golfkierroksen pelaaminen maksaisi noin 120€... pirun kallis harrastus :)

Epäilen ettei kukaan ole ostanut traktoria, kärryä ja pilkkiä vain tehdäkseen polttopuita. Jos lopulta päädytään puulämmitykseen lienee monen asian yhteensattuma. Koneita vaativia metsänhoitotöitä on vuosittain, traktori kuuluu jo muuten tilan kalustoon, talvella joutilaisuudesta kärsivä kasvitilan isäntä, suuret lämmityskulut.... niin ja jos ei satu olemaan 50k€ tilillä, pitää unohtaa suuren alkupääoman vaativat lämmitysratkaisut

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kausaliteetti

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26158
  • vastustan
maalämpö ei ole halpa konsti mutta sopii pikku torpan lämmitykseen jos on varaa ostaa sähköä ja märättää rangat metsään.

Riippuu vähän laskutavasta. Jos lasken että saisi saman palkan kuin töissä eli 30+ euroa tunti niin kyllä siinä mätänemään jätettäviä rankoja saa keräillä melkoisella tahdilla että kannattaa. Lisäksi monella maatilalla jos oikeasti laskettaisiin että mitä se kärry plus pilkki plus traktori maksaa niin aika paljon sillä rahalla sähköä ostaa? Minä jos ostaisin nyt tuollaiset niin minun elinaikanani en saisi niitä enää sähkön säästöllä kuoletettua.
sää aina kehut miten ruottissa tehdään takatuupparivolvolla isojenki tilojen työt  tai urakoitsija tekee niin miksei niitä hakerankoja voi vain käsin heitellä kasaan ja ajattaa jollain tai jos ite haluu ajaa niin laittaa 165 ferkun perään juontokouran ja hitsoo aisan päälle silmukan mistä koukkaa reen mukaan kun on nostanu puut kyytiin....tuloo sinun aikana maksettua ja moneen kertaan, suomessa on aivan liikkaa hienoja traktoreita, kärryjä ja pilkkejä :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Sähkölämmitys on kaikista paras. Ei pannuja, eikä pannuhuoneita, ei nuohottavia piippuja jne. En tule koskaan käsittämään miksi oman metsän puut pitäisi jalostaa omassa pihassa poltettaviksi. Järkevintä ja kustannustehokkainta on myydä kaikki pois ja ostaa sillä rahalla energia muualta.
niin koivukuutio sisältää energiaa 2500 kWh eli noin 300€ (2500 x 0.12€/kWh) edestä energiaa. Siitä saa joskus hyvinä aikoina 30€ kun myy kuiduksi, energiapuuna vähemmän. Jos puut katkoo, halkaisee ja kuivattaa, niin saa sille poltettaessa ihan mukavan korvauksen. Jos taas energiaa ottaa maasta tai ilmasta, niin investoinnit nousee pääosaan. Kaikki lämmitysratkaisut vaativat näissä arktisissa oloissa rinnalleen yksinkertaisen polttoon perustuvan varajärjestelmän, joten investoinnin koko kulua ei voi laskea lämmityksen kuluksi.
Mitä et tässä tule koskaan käsittämään?

http://www.halkoliiteri.com/?id=170&o=Energialaskuri

Mitään varajärjestelmää vaadi. Agrekaatin, jos sitäkään.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19988
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Juu niinhän tuo hakelämmityskin toimii hakelämpösähköllä, eivät paljon vesikiertopumput ja hakeruuvit pyöri ilman.

-SS-

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
maalämpö ei ole halpa konsti mutta sopii pikku torpan lämmitykseen jos on varaa ostaa sähköä ja märättää rangat metsään.

Riippuu vähän laskutavasta. Jos lasken että saisi saman palkan kuin töissä eli 30+ euroa tunti niin kyllä siinä mätänemään jätettäviä rankoja saa keräillä melkoisella tahdilla että kannattaa. Lisäksi monella maatilalla jos oikeasti laskettaisiin että mitä se kärry plus pilkki plus traktori maksaa niin aika paljon sillä rahalla sähköä ostaa? Minä jos ostaisin nyt tuollaiset niin minun elinaikanani en saisi niitä enää sähkön säästöllä kuoletettua.
sää aina kehut miten ruottissa tehdään takatuupparivolvolla isojenki tilojen työt  tai urakoitsija tekee niin miksei niitä hakerankoja voi vain käsin heitellä kasaan ja ajattaa jollain tai jos ite haluu ajaa niin laittaa 165 ferkun perään juontokouran ja hitsoo aisan päälle silmukan mistä koukkaa reen mukaan kun on nostanu puut kyytiin....tuloo sinun aikana maksettua ja moneen kertaan, suomessa on aivan liikkaa hienoja traktoreita, kärryjä ja pilkkejä :) ;) :D ;D

Mullahan on. Tosin 175 ja MultiPower.  Tota silmukkajuttua on tajunnut, kyllähän raavas mies tuon kokoiset käsin nostaa kyytiin. Mutta ei siinä kyllä palkoille pääse...

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
no äkkiäpä hermostuit kun haukkuminen alkoi ,käänsit aihetta eli kommari olet

No pystyt sää hermostumatta kumoamaan mun väitteen?  :D :D :D

No ni, ny se katosi...
niin alkuperäisessä vihapuheessa et puhunut hinnasta mitään eli olisi pitänyt vaan antaa
sitä ihmettelen kovasti ja noin ei voi sanoa kuin kommari.

Politiikasta takas topicin aiheeseen. Millä se rääkyn kämppä lämpiää? Ja mitä on maksanut perustaa kyseinen lämmitysmuoto? Ei varmasti ainakaan maasähköllä, sen verran olen viesteistäsi päätellyt  :D
Mulla on lämmitettävää alaa ja kuutiota niin paljon jos ne maalämmöllä lämmittäisi pitäisi olla ainakin 10 lämpökaivoa (onnistuisko sittenkään ?) kai käsität mitä se maksaisi.

Onx nää hallit kaikki lämmitettäviä? Millä lämpiää? Luulis hakepuulle olevan omaakin käyttöö...  :D :D :D

Kaikki koneet ja tarvikkeet katon alla.Viime kesänä valmistui 56 metriä pitkä halli (Tuhti) jo kolmas tähän pihapiiriin.
Rengit tykkää kun koneet on sisällä sieltä mukava lähtee rivakasti töihin .
Pihat siistejä kun koneet pois silmistä.
Traktoreille ja picupeille lämpöiset tallit .
Ehdottomasti samaan pihapiiriin kaikki hallit jos vaan tilaa.
Mies kuka puhuu enkeleistä ja yksisarvisista,ei kuulosta kamalan uskottavalta.

Tää on justiinsa näin...
It ain't over till the fat lady sings

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
maalämpö ei ole halpa konsti mutta sopii pikku torpan lämmitykseen jos on varaa ostaa sähköä ja märättää rangat metsään.

Riippuu vähän laskutavasta. Jos lasken että saisi saman palkan kuin töissä eli 30+ euroa tunti niin kyllä siinä mätänemään jätettäviä rankoja saa keräillä melkoisella tahdilla että kannattaa. Lisäksi monella maatilalla jos oikeasti laskettaisiin että mitä se kärry plus pilkki plus traktori maksaa niin aika paljon sillä rahalla sähköä ostaa? Minä jos ostaisin nyt tuollaiset niin minun elinaikanani en saisi niitä enää sähkön säästöllä kuoletettua.
sulla neljän tunnin golfkierroksen pelaaminen maksaisi noin 120€... pirun kallis harrastus :)

Epäilen ettei kukaan ole ostanut traktoria, kärryä ja pilkkiä vain tehdäkseen polttopuita. Jos lopulta päädytään puulämmitykseen lienee monen asian yhteensattuma. Koneita vaativia metsänhoitotöitä on vuosittain, traktori kuuluu jo muuten tilan kalustoon, talvella joutilaisuudesta kärsivä kasvitilan isäntä, suuret lämmityskulut.... niin ja jos ei satu olemaan 50k€ tilillä, pitää unohtaa suuren alkupääoman vaativat lämmitysratkaisut

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kausaliteetti

Ei olisi noi halpa tuo kierros... Niin riippuu tietty että brutto vai netto. Verojen jälkeen.

Mutta mistä päättelisit että minulla olisi ylimääräistä aikaa talvella? Kun tekee talvella palkkatöitä niin että työmatkoineen päivä on 10+ tuntia niin ei siinä jää paljon valoisaa aikaa metsässä temuta ja pimeellä on aina ikävämpää. Ja viikonloput voi viettää mukavamminkin kuin metsässä hikoillen. Vaikkapa shampanjaa ja mansikoita hyvässä seurassa...

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
no äkkiäpä hermostuit kun haukkuminen alkoi ,käänsit aihetta eli kommari olet

No pystyt sää hermostumatta kumoamaan mun väitteen?  :D :D :D

No ni, ny se katosi...
niin alkuperäisessä vihapuheessa et puhunut hinnasta mitään eli olisi pitänyt vaan antaa
sitä ihmettelen kovasti ja noin ei voi sanoa kuin kommari.

Politiikasta takas topicin aiheeseen. Millä se rääkyn kämppä lämpiää? Ja mitä on maksanut perustaa kyseinen lämmitysmuoto? Ei varmasti ainakaan maasähköllä, sen verran olen viesteistäsi päätellyt  :D
Mulla on lämmitettävää alaa ja kuutiota niin paljon jos ne maalämmöllä lämmittäisi pitäisi olla ainakin 10 lämpökaivoa (onnistuisko sittenkään ?) kai käsität mitä se maksaisi.

Onx nää hallit kaikki lämmitettäviä? Millä lämpiää? Luulis hakepuulle olevan omaakin käyttöö...  :D :D :D

Kaikki koneet ja tarvikkeet katon alla.Viime kesänä valmistui 56 metriä pitkä halli (Tuhti) jo kolmas tähän pihapiiriin.
Rengit tykkää kun koneet on sisällä sieltä mukava lähtee rivakasti töihin .
Pihat siistejä kun koneet pois silmistä.
Traktoreille ja picupeille lämpöiset tallit .
Ehdottomasti samaan pihapiiriin kaikki hallit jos vaan tilaa.
Mies kuka puhuu enkeleistä ja yksisarvisista,ei kuulosta kamalan uskottavalta.
taitaa olla sassilla taas uusi nimi joonasboy

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
no äkkiäpä hermostuit kun haukkuminen alkoi ,käänsit aihetta eli kommari olet

No pystyt sää hermostumatta kumoamaan mun väitteen?  :D :D :D

No ni, ny se katosi...
niin alkuperäisessä vihapuheessa et puhunut hinnasta mitään eli olisi pitänyt vaan antaa
sitä ihmettelen kovasti ja noin ei voi sanoa kuin kommari.

Politiikasta takas topicin aiheeseen. Millä se rääkyn kämppä lämpiää? Ja mitä on maksanut perustaa kyseinen lämmitysmuoto? Ei varmasti ainakaan maasähköllä, sen verran olen viesteistäsi päätellyt  :D
Mulla on lämmitettävää alaa ja kuutiota niin paljon jos ne maalämmöllä lämmittäisi pitäisi olla ainakin 10 lämpökaivoa (onnistuisko sittenkään ?) kai käsität mitä se maksaisi.

Onx nää hallit kaikki lämmitettäviä? Millä lämpiää? Luulis hakepuulle olevan omaakin käyttöö...  :D :D :D

Kaikki koneet ja tarvikkeet katon alla.Viime kesänä valmistui 56 metriä pitkä halli (Tuhti) jo kolmas tähän pihapiiriin.
Rengit tykkää kun koneet on sisällä sieltä mukava lähtee rivakasti töihin .
Pihat siistejä kun koneet pois silmistä.
Traktoreille ja picupeille lämpöiset tallit .
Ehdottomasti samaan pihapiiriin kaikki hallit jos vaan tilaa.
Mies kuka puhuu enkeleistä ja yksisarvisista,ei kuulosta kamalan uskottavalta.
taitaa olla sassilla taas uusi nimi joonasboy

Nyt sillä menee nimimerkit jo pahemmin sekaisin kuin mitä mies on... Siis sekaisin...

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
no äkkiäpä hermostuit kun haukkuminen alkoi ,käänsit aihetta eli kommari olet

No pystyt sää hermostumatta kumoamaan mun väitteen?  :D :D :D

No ni, ny se katosi...
niin alkuperäisessä vihapuheessa et puhunut hinnasta mitään eli olisi pitänyt vaan antaa
sitä ihmettelen kovasti ja noin ei voi sanoa kuin kommari.

Politiikasta takas topicin aiheeseen. Millä se rääkyn kämppä lämpiää? Ja mitä on maksanut perustaa kyseinen lämmitysmuoto? Ei varmasti ainakaan maasähköllä, sen verran olen viesteistäsi päätellyt  :D
Mulla on lämmitettävää alaa ja kuutiota niin paljon jos ne maalämmöllä lämmittäisi pitäisi olla ainakin 10 lämpökaivoa (onnistuisko sittenkään ?) kai käsität mitä se maksaisi.

Onx nää hallit kaikki lämmitettäviä? Millä lämpiää? Luulis hakepuulle olevan omaakin käyttöö...  :D :D :D

Kaikki koneet ja tarvikkeet katon alla.Viime kesänä valmistui 56 metriä pitkä halli (Tuhti) jo kolmas tähän pihapiiriin.
Rengit tykkää kun koneet on sisällä sieltä mukava lähtee rivakasti töihin .
Pihat siistejä kun koneet pois silmistä.
Traktoreille ja picupeille lämpöiset tallit .
Ehdottomasti samaan pihapiiriin kaikki hallit jos vaan tilaa.
Mies kuka puhuu enkeleistä ja yksisarvisista,ei kuulosta kamalan uskottavalta.
taitaa olla sassilla taas uusi nimi joonasboy

Nyt sillä menee nimimerkit jo pahemmin sekaisin kuin mitä mies on... Siis sekaisin...

Menee omat ja lainatut nimmarit sekaisin...
It ain't over till the fat lady sings

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
tais olla ooppelon uusi nimmari :D :D :D

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
tais olla ooppelon uusi nimmari :D :D :D


Kyl mun tarttee poistaa toi nimmari, kun heti paljastuin. On se toi Susikoski terävä jätkä.
It ain't over till the fat lady sings

Joonasboy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Minulla on talossa (205 neliötä) sähkölämmitys.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Minulla on talossa (205 neliötä) sähkölämmitys.

Ne piirtää, kellä on liitua...
It ain't over till the fat lady sings