Raappakoneiden kanssa tulee pitää mielessä heti ensimmäisenä järeys. Se on kaikkein tärkein ominaisuus. Kiinnityskorvakkeet puolimetriä syvälle betoniin vähintään, ja murkulamaisen järeästä tavarasta, mieluiten haponkestävästä. Kiskot loorin pohjiin järeästä kamasta myös. Yhtä tärkeää on varmistaa heti aluksi, että liikkuvat osat ei hinkkaa sylintereitä eikä letkuja. Paskan työntäminen ylämäkeen puolestaan on suunnilleen yhtä fiksua kuin ylämäkeen luistelu. Nämä on tällasia lapsuksia, joita on nähnyt aivan liian usein, ja joista meilläkin vanhempi polvi on saanut kuulla kunniansa.
Paras mahdollinen järjestelmä näiden pienten parsinavetoiden kanssa olisi aikoinaan ollut lietesysteemi patokuiluilla. Se voittaa satanolla kaikki muut asetelmat mitä olen nähnyt. Paska kulkee painovoimalla ilmaiseksi navetasta lietesäiliöön yhdellä korviahuumaavalla hörähdyksellä. Liikkuvia osia 1kpl per kuilu, elikkäs se patoluukku. Navetat tietysti olisi pitänyt rakentaa sellaiseen kaltevaan maastoon, että systeemin voi suunnitella kunnolla. Jos joku saa päähänsä rakentaa vielä pienehköjä uusia parsinavetoita, on silkkaa mielipuolista vaikeuksien ja turhan työn kerjäämistä kuvitellakaan muita systeemeitä.