Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kerrankin voin olla tyytyväinen pääministerin toimintaan  (Luettu 11102 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Et siis ymmärtänyt tätä valintaa? Otetaan vähän toisenlainen esimerkki...

Mä syön pelkästään Atrian makkaroita ja lihatuotteita. Jos jossain kaupassa on kaikki muut makkaramerkit edustettuina, mutta Atrian makkarat loistaa poissaolollaan, vaihdan tietenkin kauppaa. Tämä on sitä kuluttajan valinnanvapautta, jonka mukaan Vanhanenkin toimi. Arlaleiriläiset ois varmaan ihan hiljaa, jos Matti olisi ollut riemuissaan Valion maidon poistumisesta, mutkun Matti on kuluttajan ominaisuudessa tottunut juomaan Valion maitoa, hän tekee kuluttajana saman valinnan kuin minä makkaran suhteen ja marssii toiseen kauppaan. Miksi kaikki asiat pitää aina vetää politiikkaan?
Joo mää oon varmaan kommunisti, ku mä ajan punasella raktorilla ja muukki punaasilla rattoriilla ajavat on kommareita? Ihana yleistys eikös vaan...

Nyt on vain muistettava yksi asia. Yksityishenkilö Matti Vanhanen tehköön ihan mitä lystää ja vaihtakoon kauppaa omien mielihalujensa mukaan mutta kun pääministeri Matti Vanhanen tulee ulos pääministerinä puhellen samalla että "hallituksessa pohdittiin kilpailua" ja muuta hauskaa ja ottaa siinä tilanteessa kantaa Valion maidon puolesta niin kuin teki niin se on lievästi sanottuna arveluttavaa toimintaa. Kuten keskustelupalstojen viittaukset vaalirahoituksen lähteeseen osoittavat. Että tässä on vissi ero jota sinä et ilmeisesti ole ymmärtänyt tai et ole halunnut ymmärtää?


Voi kun mä oon niin yksinkertaanen, jotten mä oikeen ymmärrä aina noita kaikkia hienouksia, mutta tuskin se nyt hallituspöytäänkään niitä maitoja oli kaupasta hakemas.

Aivan sama miten. Kovin moni kuluttaja vaan mieltää Arlan ruotsalaiseksi ja luulee juovansa ruotsalaista maitoa, vaikka purkissa olisikin suomalaista AI-maitoa... Kuten AI-leiriläiset asian esittivät, asiat ovat niin kuin miltä ne näyttävät. Ei keskivertokuluttaja erota Arlaa ja Arla-Ingmannia toisistaan.
tethering holes to their concave windings

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Aivan sama miten. Kovin moni kuluttaja vaan mieltää Arlan ruotsalaiseksi ja luulee juovansa ruotsalaista maitoa, vaikka purkissa olisikin suomalaista AI-maitoa... Kuten AI-leiriläiset asian esittivät, asiat ovat niin kuin miltä ne näyttävät. Ei keskivertokuluttaja erota Arlaa ja Arla-Ingmannia toisistaan.

***Näin juuri ja tästä saavat syyttää vain ja ainoastaan itseään...

Heruttaja

  • Vieras
KJL:n kirjoituksessa  kuluttajat taitavat olla vaan Valion tuottajia. Näitä kirjoituksia kun lukee moni Valiolainenkin sekoittaa Arla-Ingmannin tuottajat ruotsalaisiin maidontuottajiin, vaikka Valion ja Arla-Ingmannin navetat olisivat naapuritonteilla.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8709
  • Don't dream your life, live your dreams.
Et siis ymmärtänyt tätä valintaa? Otetaan vähän toisenlainen esimerkki...

Mä syön pelkästään Atrian makkaroita ja lihatuotteita. Jos jossain kaupassa on kaikki muut makkaramerkit edustettuina, mutta Atrian makkarat loistaa poissaolollaan, vaihdan tietenkin kauppaa. Tämä on sitä kuluttajan valinnanvapautta, jonka mukaan Vanhanenkin toimi. Arlaleiriläiset ois varmaan ihan hiljaa, jos Matti olisi ollut riemuissaan Valion maidon poistumisesta, mutkun Matti on kuluttajan ominaisuudessa tottunut juomaan Valion maitoa, hän tekee kuluttajana saman valinnan kuin minä makkaran suhteen ja marssii toiseen kauppaan. Miksi kaikki asiat pitää aina vetää politiikkaan?
Joo mää oon varmaan kommunisti, ku mä ajan punasella raktorilla ja muukki punaasilla rattoriilla ajavat on kommareita? Ihana yleistys eikös vaan...

Nyt on vain muistettava yksi asia. Yksityishenkilö Matti Vanhanen tehköön ihan mitä lystää ja vaihtakoon kauppaa omien mielihalujensa mukaan mutta kun pääministeri Matti Vanhanen tulee ulos pääministerinä puhellen samalla että "hallituksessa pohdittiin kilpailua" ja muuta hauskaa ja ottaa siinä tilanteessa kantaa Valion maidon puolesta niin kuin teki niin se on lievästi sanottuna arveluttavaa toimintaa. Kuten keskustelupalstojen viittaukset vaalirahoituksen lähteeseen osoittavat. Että tässä on vissi ero jota sinä et ilmeisesti ole ymmärtänyt tai et ole halunnut ymmärtää?


 Ei keskivertokuluttaja erota Arlaa ja Arla-Ingmannia toisistaan.


Tää on kyllä totta. Hämeenlinnan kannattaisikin mielestäni suunnitella tölkin ulkoasu uusiksi, tämä nykyinen on liian yhdennäköinen Arlan maitotölkin kanssa.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
toitotusvälineet
teki matin kauppareissusta pääuutisen

vaikka kakolaaset terroristit
satamissa aiheuttaa valtiollemme
100 000 000€ menetykset joka päivä

ja se ei siihen pysähy vaikka lakko loppus

missä kakolaasija siellä tuho
jäläki on hirvijjää

mutta hehän ovat tämän maan kohta tuhonneet
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
KJL:n kirjoituksessa  kuluttajat taitavat olla vaan Valion tuottajia. Näitä kirjoituksia kun lukee moni Valiolainenkin sekoittaa Arla-Ingmannin tuottajat ruotsalaisiin maidontuottajiin, vaikka Valion ja Arla-Ingmannin navetat olisivat naapuritonteilla.
Väärintulkintaa tapahtuu näköjään puolin ja toisin... joskus jopa tahallaan. No minä en nyt kuitenkaan sekoittanut Arla-Inkun ja Arla-Foodsin tuottajia, mutta kuluttajalle se voi olla hyvinkin epäselvää. Kuluttaja sinällään ei ole valiolainen tai muunkaanlainen. On vain kuluttajia, joilla on vapaus valita, kuten AI-tuottajat täällä ovat kirjoittaneet.

No sama tyhjäpäinen väittely tällä palstalla olis käynnis, jos tilanne olis toisinpäin eli Arla-Inkku ois Markkinajohtajana ja Valio olis alkanu tuoda maitoa Ruotsista.


Tää on kyllä totta. Hämeenlinnan kannattaisikin mielestäni suunnitella tölkin ulkoasu uusiksi, tämä nykyinen on liian yhdennäköinen Arlan maitotölkin kanssa.

Varmasti näin onkin...

Mutta mitenkäs tämä maidon varastointi siellä Hämeenlinnassa on järjestelty? Suomalainen maito omaan siiloonsa ja tuontimaito omaansa?

Entäs käytäntö purkituslinjalla? "Voi kun noi ruotsalaiselle tarkotetut purkit pääs just loppumaan ja vielä pitäis nuo viimesetkin tuontimaidon siilot pakata, kun seuraava kuorma tulee? No ei hätää, käytetään noita suomalaispurkkeja, ei sitä kukaa huomaa."
tethering holes to their concave windings

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Mutta mitenkäs tämä maidon varastointi siellä Hämeenlinnassa on järjestelty? Suomalainen maito omaan siiloonsa ja tuontimaito omaansa?

Entäs käytäntö purkituslinjalla? "Voi kun noi ruotsalaiselle tarkotetut purkit pääs just loppumaan ja vielä pitäis nuo viimesetkin tuontimaidon siilot pakata, kun seuraava kuorma tulee? No ei hätää, käytetään noita suomalaispurkkeja, ei sitä kukaa huomaa."

Tämä on kuule vaarallista touhua? Kuulut ilmeisesti Arlan kilpailijan eli Valion "leiriin"? Vähemmästäkin on oltu leivättömän pöydän ääressä? "Vihjasi tahallaan kilpailijan harrastavan vilpillistä ja epärehellistä toimintaa aiheuttaakseen epäilyksiä kilpailijan tuotteen alkuperästä aiheuttaen näin merkittävää haittaa yrityksen markkinoinnille" voisi aivan hyvin lukea tuomioistuimen syytekirjelmässä. Toivon oman itsesi takia että et istu minkään Valiolaisen meijerin hallinnossa tai että kukaan ei pistä tätä eteenpäin. Jos istut hallinnossa ja joku pistää tämän eteenpäin niin odottelisin haastemiestä?

kysykö arla etukätteen luppaa kiinassa
sen yhen aineen käyttöön ???
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

mah

  • Vieras
Mutta mitä jos ne vilunkinikkarit ja takatukat hämeenlinnassa pakkaavatkin niihin ruotsimilkkitetroihinsa SUOMALAISTA maitoa? Siinähän kustaan kuluttajaa öögaan niin että henki loppuu. Selviänkö sakoilla vai tuleeko linnaa? Vaiko hämeen linnaa?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"

Tämä on kuule vaarallista touhua? Kuulut ilmeisesti Arlan kilpailijan eli Valion "leiriin"? Vähemmästäkin on oltu leivättömän pöydän ääressä? "Vihjasi tahallaan kilpailijan harrastavan vilpillistä ja epärehellistä toimintaa aiheuttaakseen epäilyksiä kilpailijan tuotteen alkuperästä aiheuttaen näin merkittävää haittaa yrityksen markkinoinnille" voisi aivan hyvin lukea tuomioistuimen syytekirjelmässä. Toivon oman itsesi takia että et istu minkään Valiolaisen meijerin hallinnossa tai että kukaan ei pistä tätä eteenpäin. Jos istut hallinnossa ja joku pistää tämän eteenpäin niin odottelisin haastemiestä?

En istu missään hallituksessa, enkä väittänyt että noin toimittaisiin. Jos tosissani väittäisin, kai esittäisin todisteita. Ei tää kuule oo tositeeveetä, enkä ole saitin ainut satusetä.

Enemmänkin kiinnittäisin huomion siihen, että tuollaisesta noin pillastuit... Voi ny kauhiasti anteeksi, jotta aiheutin arlainkkulaaselle mielipahaa...

Suomihan on tietenkin (lähes) vapaa maa, jossa voi esittää mielipiteensä lähes vapaasti. On tietenkin valitettavaa, että toiset saa kirjoittaa mitä vaan, mutta toisilta se kiellettäköön.

tethering holes to their concave windings

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Voi sitä vilpitöntä, elähdyttävää riemua, joka kumpuaa toisten vastoinkäymisistä suomalaisessa mielessä ;D ;D

Seurataan nyt tätä tilannetta jonkin aikaa ihan rauhassa. Jos suomikuluttajalle alkaa maistua enemmän tuonti-(ei siis a-i:n)tuotteet, keskityn minä välttämään kotimaisella työllä tuotettuja tuotantopanoksia ja koneita. Tähän mennessä olen asian mieltänyt nimenomaan päinvastoin, mutta kuluttajareaktiot lopulta ratkaisee. Jos suomalaisella työllä tuotettu ruoka ei maistu, ei siihen tuotantoon viitsi suomalaista, aivan liian kalliilla työllä tehtyä konetta käyttää. Joku duunari lohkaisi jossain palstalla, että maito on maitoa. Hinta ratkaisee. Mulle alkas sitten työ olla työtä. Hinta ratkaisee.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Voi sitä vilpitöntä, elähdyttävää riemua, joka kumpuaa toisten vastoinkäymisistä suomalaisessa mielessä ;D ;D

Seurataan nyt tätä tilannetta jonkin aikaa ihan rauhassa. Jos suomikuluttajalle alkaa maistua enemmän tuonti-(ei siis a-i:n)tuotteet, keskityn minä välttämään kotimaisella työllä tuotettuja tuotantopanoksia ja koneita. Tähän mennessä olen asian mieltänyt nimenomaan päinvastoin, mutta kuluttajareaktiot lopulta ratkaisee. Jos suomalaisella työllä tuotettu ruoka ei maistu, ei siihen tuotantoon viitsi suomalaista, aivan liian kalliilla työllä tehtyä konetta käyttää. Joku duunari lohkaisi jossain palstalla, että maito on maitoa. Hinta ratkaisee. Mulle alkas sitten työ olla työtä. Hinta ratkaisee.

asiaa kohta saat mutajussin ja nautafarmarin haukut ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

George.B

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vanhasella taitaa olla seuraavien vaalien rahoituskuviot mielessä.
Nuorisäätiöltä ja kehittyvien maakuntien tuelta ei taida paljoa herua?

Vai onko tämä jokin "palvelus" jo saadusta tuesta ?

Arla-ingamilla on reilut 1000 tuottajaa jotka varmasti pääosin ovat tähän asti äänestäneet keskustaa. Pitäskö boikotoida ?   ;)

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Tästä lähin ostan suomalaisen maitoni ruotsalaisomisteisen yhtiön tölkeissä.
Tuo voi olla aika vaikea tehtävä ;D

Ylen pääuutislähetyskin suolti tuota paskaa, että arla olisi ruotsalaisomisteinen firma.
Kaikki tollot ne reporadioon töihin pääsevätkin, kun eivät viitsi edes perusasioita tarkistaa.

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Nyt näyttävät toiminallaa lopettavan lopunkin kaupan teon Agrinkin kanssa.Harmillista olis katkaista kaupan teko suomenrehun kanssa,firmassa on ollut hinta,laatu,palvelu kohdallaan.
Katkaisin jo kun jara tuli osaomistajaksi suomen rehuun 8)
 A-Rehu oli kaikin puolin todella positiivinen yllätys, olisi vaan pitänyt jo aikaisemmin huomata vaihtaa.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Voi sitä vilpitöntä, elähdyttävää riemua, joka kumpuaa toisten vastoinkäymisistä suomalaisessa mielessä ;D ;D

Seurataan nyt tätä tilannetta jonkin aikaa ihan rauhassa. Jos suomikuluttajalle alkaa maistua enemmän tuonti-(ei siis a-i:n)tuotteet, keskityn minä välttämään kotimaisella työllä tuotettuja tuotantopanoksia ja koneita. Tähän mennessä olen asian mieltänyt nimenomaan päinvastoin, mutta kuluttajareaktiot lopulta ratkaisee. Jos suomalaisella työllä tuotettu ruoka ei maistu, ei siihen tuotantoon viitsi suomalaista, aivan liian kalliilla työllä tehtyä konetta käyttää. Joku duunari lohkaisi jossain palstalla, että maito on maitoa. Hinta ratkaisee. Mulle alkas sitten työ olla työtä. Hinta ratkaisee.

asiaa kohta saat mutajussin ja nautafarmarin haukut ;D



Nautafarmari on siirtyny jo vuosia sitten ingmannin maitoon, ja kotimaisiin koneisiin.  ;D