Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuivikkeen puhallus?  (Luettu 3468 kertaa)

ape_aija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
kuivikkeen puhallus?
onko kukaan nähnyt tai kuullut missään olevan toimivaa kuivikelietsoa/puhallinta? Jos on niin mikä niistä on hyvä? Omassa mielessä olen suunnitellut rakentavani etukuormaajan kauhaan säiliön ja asentaa siihen puhallusvillan tai viljan puhaltimen ja letkua 10 m jolla vois puhaltaa kuivikkeita ulko-ovilta parsiin. Mitä raati on mieltä, voisko toimia?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: kuivikkeen puhallus?
Joskus olen moista systeemiä funteerannu, mutta tulin siihen päätökseen, että kun jo nyt olen puun pölylle allerginen, en enää astmaa halua. Pölyää sitten ihan saatanasti, voin kertoa, on joskus puhalleltu villapuhaltimella vintillekin, näkyväisyys on nolla.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: kuivikkeen puhallus?

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: kuivikkeen puhallus?
Avantilla on tuollainen..
http://www.avanttecno.com/web/tyoll/kuivikekauha.htm

Onkohan
kenelläkään vastaavaa kauhaa mutta järeämpänä eli etukuormaimeen ?

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: kuivikkeen puhallus?
Jollain kuivurin esiputsarin puhaltimella luulisi saavan kuivikkeet liikkeelle,mutta pöly tulee olemaan ongelma ainakin turpeen ja kutterin kanssa..

Mieluummin nopeasti pyörivä mattokuljetin purkamaan sivulle.
Ruuvilla ei taida saada tarpeeksi vauhtia kuivikkeisiin, että lentäisivät metrin ,pari..

olavi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 81
Vs: kuivikkeen puhallus?
Jollain kuivurin esiputsarin puhaltimella luulisi saavan kuivikkeet liikkeelle,mutta pöly tulee olemaan ongelma ainakin turpeen ja kutterin kanssa..

Mieluummin nopeasti pyörivä mattokuljetin purkamaan sivulle.
Ruuvilla ei taida saada tarpeeksi vauhtia kuivikkeisiin, että lentäisivät metrin ,pari..

Joku PellePeloton voisi siirtää niittomurskaimen mattokuljettimen talvikaudeksi ansiotöihin jonkin sortin kuivikekauhan alle tavaraa liikuttamaan... Tiiä sitten toimisiko, kunhan fundeerasin.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692