Löytyyhän tuohon kai sähkökaavio. Tuolta:
https://aem-ext.valtradev.com/wwwresources/literature/fi/ValtraValmet_6550-8950_k%C3%A4sikirja_osa2_FI.pdf
ja sivulta 38 alkaen.
Eipä sitä ohjausyksikköä ole kuvattu sen kummemmin kuin pitkänä laatikkona, sivulla 46 .
Ei oo ei.
Eikös tuo bossirele maadoiteta tuon käynnistyksen turvakytkimen läpi ja lopulta seisontajarrun ohjausreleen kautta maihin. Eli tuo rele K28. Ja sen vetää kiinni sitten se ohjauspoksi.
Että jos otetaan poksin ulkopuolelta niin käynnistyksen turvakytkin S9 jossain, johon tulee bossireleeltä se maadoituspiuha joka menee turvakytkimen kautta lopulta seisontajarrun ohjausreleelle K28 ja sitä kautta maihin GR1. Jos tuon viimeisen releen ohittaa ja homma toimii, niin sitten poksi ei saa jostain syystä pidettyä K28 relettä kiinni. Ja jos poksin kyykähtäminen, joko huonosta syöttöjännitteestä tai huonosta maasta, asia on vielä helposti korjattavissa.
Missä ikinäkin nuo maadoituskohdat menee ja muutenkin, niin niiden varma yhteys miinukseen on oltava kunnossa. Että jos maapiste on hytissä, niin hytin on oltava kunnolla maadoitettu eteenpäin kohti miinuskaapelia. Joissakin värkeissä huonolla hytin maadoituksella on ollut voimakkaasti harmittavia ongelmia.