Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.
Ajelen nykyään etupäässä jontikalla juuri viihtyvyyden vuoksi, siitä voi sanoa ilman mitään fanaattisuutta, että se on ihmiselle tehty. En kaipaa muuta kuin poljinajoa ja sellainen ominaisuus löytyy sitten seuraavasta koneesta.
Mikäs vika 174:ssa on, kun siinähän on uusi, suuresti kiitelty ohjaamo.
Minulle se uusi hytti on todella huono. Omiin mittoihin ja ergonomiaan huonosti sopiva. Mm. se takalasin maailmanparas lukitus kahva puuttuu, penkin/lattian/polkimien ergonomia on jotenkin saatu ihan päin sitä itseään, hyvä etten ensimmäisellä kerralla polkaissut nilkkaa solmuun, lattia liian lähellä poljinta tms. ottaa kantapää kivasti kiinni, vanhassa ei tätä ole, poljin kulma penkin/lattian suhteen vie jalan eteen toisella tapaa jne.
Ne nimenomaan pienet asiat ergonomiassa. Mikä sopii kenellekin, minulle se meni paljon huonommaksi. Tässä en luetellut vielä kuin murto-osan..
Olen siis karvaa vaille 2m ja kenkä olis varmaan monelle kossille hyvä lumikengäksi, niin tulee herkästi esiin jos ei oo sopiva ergonomia..
Tästä syystä esim. saksan JD hytti tuntui ja tuntuu alkuksi aivan hirveältä pers-silmältä. Jonkun aikaa kun sillä ajaa, se on siinä mielessä ihan kiva kun on hiljainen, ja JD on ihan ***** hyvä ajaa tiellä. Mutta se sivupaneeli/nappulat on vähän liian "alaviistoon/pimeässä nurkassa" siellä. Jenkkihytti taasen esim. se 7920 jolla joskus ajelin töikseen, oli aivan mahtava. Ehkä säilytystiloja vois olla pikkusen enemmän, kun vertaa omaan valttuun, mutta muutoin loistava. Näkyvyys hyvä, ergonomia oikein hyvä. Mikä parasta, se aktiivi-istuin on erittäin hyvä. Jos pääsee valitsemaan niin 10/10 kerrasta se, eikä koppijousia. Paljon miellyttävämpää. Se kun on kunnossa niin pitää kuskin kuin kukan kämmenellä vaikka miten kurjalla alustalla ajaisi. Toki koneen massa/isot renkaat auttaa asiassa myös valtavasti.
Mutta tosiaan tuo saksan hytti, vaikkakin toisaalta meni, omaan makuun liian ahdas ja sellainen "tunkkainen"
Verkun hytti muuten ihan jees, jos ei koskaan tarvitse hetkeksikään välittää mitä on ja tapahtuu takana. Se on ihan perseestä taaksepäin. Hirmuiset tolpat siinä, pieni lasi keskellä, penkki kaukana edessä, mitään ei näe taakse. Verkku dyna6 ois peruskoneena erittäin hyvä vaihtoehto minulle muutoin, jos tuo kopin takaosa ois ihan jotain muuta.
Kaikki vertautuu minulla tuohon 8000seen valttuun, se kun on omaan lapaseen ja ergonomiaan kaikilta puolin yleiskoneena, kaikkeen sopivana ollut iät ajat hyvä, todella hyvä. Olen ajanut oikeastaan kaikilla töikseni, kokeillut kaikkia uusia aina ja yrittänyt etsiä sitä, mikä sitten joskus seuraavaksi.. harmitus on kova kun ei siellä oikein sellasta ole.. Tuo verkku tosiaan muuten, mutta se kopin takaosa.. ventti aivan liian kallis ja ihan liikaa kaikkia heebeleitä, ja portaattomalle ei tarvetta. Valttu on mennyt vain huonommaksi koko ajan, kaikki hyvä häviää, niin ei oikein nappaa enää. NH ja case on sellasia... ei vaan mitään parempaa kuin muissa, missään suhteessa. Eikä huoltoa lähimainkaan.. JenkkiJD vois olla, mutta turhan iso, turhan kallis. Saksalainen.. no se teoriassa vois olla mahdollinen. Siinäkin tosin se hytti vähän sellanen..
Dotsi kyllä vois olla jees, ihan mukava ja sopiva peli, nostolaitteisto ja sen liikeradat jne. vaan surkeat esim, eikä huoltoa lähimainkaan..
Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä minkä merkkinen, minkä värinen jne. Ominaisuudet / oma tarve / hinta / huollon läheisyys ja toimivuus on ne tärkeimmät kriteerit. Ja näillä specseillä = 8000 valttuja vaan koittaa kattoa vähillä tunneilla, noilla varmaan ajelen hautaan asti nää hommat jos muuta ei tarvi tehä, niin mitään muuta ei tarvi. Nykyisessä vasta 10th tuntia, niin meneehän tuollakin vielä pitkät sivut, mutta jos tää homma vielä tulevassa kannattaa, niin pakkohan joskus vähän uusia..