Koittakaa nyt uskoa että ei mikään 6 kw:n pumppu riitä hallin lämmittämiseen. Kaikki pahin on sellanen haalean kostea, jossa ruostuu kaikki. Tollaseen Mikkocu:n halliinkin tarvitaan vähintään 15 kw ellei enemmänkin tehoa, jotta se paikka myös kuivaa.
Onse vaan hyvä vehje toi lämpöpumppu,pitää konehallin peruslämmöissä.
ei tarvii kylmässä koneita ropata
mulla ollu l-pumppu syyskuun lopusta,sähköö pumppu on kuluttannu n 450kwh
No, ei o kyl paljoa vienyt. Mites paljon sul on lämpöä ollut siellä? Poistaako se kosteutta ilmasta, itsellä meinaa ikkunat "itkeä" , kun ajaa lumisen koneen sisään. Muuten ei ikkunat kostu, muuta kuin silloin. Lämpöä joutuu pitämään melkein 20 astetta ettei ko. ilmiötä esiinny. Kattoon laitoin ison tuulettimen, joka kierrättää ilmaa. Ilmanvaihto on koneellisella poistolla ja ei auta sekään. Ajattelin että jos laittais vielä sen ilp:n lisäksi tälläsille nollakeleille... Eli myönnän osittain erehtyneeni tässä(kin) asiassa.
peruslämpötoiminnolla on 8c,alin lämpö on 17c.
Jos halliin joka aamu/ilta ajaa lumisen etukuormainkonen,kyl 6kw pumppu jää pieneks..joutuu lisälämmittää.
itellä ei oo tarvetta sulatella etukuormainkonetta aamuin/illoin..
mä pidän poistoilmaventtiilit rakosellaan katon rajassa.