Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raision suositukset  (Luettu 6186 kertaa)

Pasi Kuikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Raision suositukset
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/raisio-suosittelee-el%C3%A4inper%C3%A4isten-tuotteiden-v%C3%A4hent%C3%A4mist%C3%A4-1.138692

EX-rehuraisio suosittaa eläinperäisten tuotteiden vähentämistä. Pitäisikö puolestaan antaa suositus Raision tuotteiden käytön vähentämisestä?
Rehut boikottiin, jos joku sellaisia vielä käyttää. Eipä näytä mr Raisio kaipaavan kotieläinten kasvattajia. Osalle on kenkää annettu jo aikaisemin
rehun valmistuksen loppuessa. ;D

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Raision suositukset
Siis oikeasti, Raision tuottamassa oppimateriaalissa esim. maito on korvattu kauramaidolla. Ja materiaalissa myös korostetaan miten pahaksi juusto on ympäristölle. En maidontuttajana kyllä pahemmin enää firman palveluja taida käyttää.


Edit: Ja sitten ne kehtaavat vielä pistää resepteihinsä esim. tonnikalaa ja muutenkin suositella kalaa joka on ekologisesti se vihoviimeinen vaihtoehto. Ilmeisesti kalanrehubisnes on Raision tuleva suunta?

Viimeksi muokattu: 18.02.16 - klo:14:53 kirjoittanut antti-x

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Raision suositukset
Vissiin se kanan-ja sianrehujen tuotannon lopettaminen muutti kanat ja siat syömäkelvottomiksi  ;D

Toi maito-ja juustovastaisuus on tainnut lipsahtaa vahingossa  :-X

Mutta... onhan se faktaa, että isojen ruokatalojen tuotekehitys siirtyy kohti kasvisruokaa. Elukka on kallis välivaihe jos ilman elukkaa päästään lähelle samaa lopputulosta. Ja myös riski pienenee, sekä tuotantoketju on aukoton. Nykysysteemissä on liikaa liikkuvia osia ja politiikan ohjausta..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)
Kerran eräs sano täällä, että hinta ei oo ratkaiseva vaan tuotteen sopivuus. Oon kyllä nyt tullut samaan tulokseen vaikka ennen olin sitä mieltä että hinta ratkaisee. Nii ja rehu tulee suomen rehulta ja voitot vie tanskalainen isäntä. Vai miten se on?

Viimeksi muokattu: 18.02.16 - klo:15:39 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Raision suositukset
Tuleekohan piakkoin ilmoitus uusista tuotteista, mitkä soveltuvat täydellisesti tähän uuteen ravitsemuspolitiikkaan?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)
Kerran eräs sano täällä, että hinta ei oo ratkaiseva vaan tuotteen sopivuus. Oon kyllä nyt tullut samaan tulokseen vaikka ennen olin sitä mieltä että hinta ratkaisee.
Joo... 5 tai 10 € tonnihinnassa ei vaikuta mitään, mutta se vaikuttaa jos ne ryynit eivät mene elukan sisälle
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)
Kerran eräs sano täällä, että hinta ei oo ratkaiseva vaan tuotteen sopivuus. Oon kyllä nyt tullut samaan tulokseen vaikka ennen olin sitä mieltä että hinta ratkaisee.

Joo minä luulen että kaikki Rihkon myymä alkaa olla sen verran niljakasta että ei sovi meidän lehmien ruuansulatukselle. Toisaalta Raisiosta kyllä vaihdettiin hinnan takia, samoilla arvoilla olevan rehun teki Suomen rehu selvästi halvemmalla (rahteineen eroa 30€ tonni) ja vielä halutuilla pikku lisäyksillä.

Eli sopivakin tuote kannattaa ostaa halvalla eikä kallilla. Raision kanssa on se hyvä puoli että mitään hintalaatusuhteeltaan erityisen hyvää tuskin menettää vaikka vähän firmaa boikotoisikin.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)

Maidontuotanto on maidontuottajan bisnestä. Jos joku yrittää haitata sitä bisnestä (nyt kaurakermaansa tyrkyttävä Raisio) niin sen haittaajan mahdollinen boikotointi on osa sitä bisneksen tekoa, eikö?  ???

Vai oliko se niin että Backspace kannattaa ehdotonta "vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee" bisneksen tekoa jossa kannattaa esim. edelleen sentin hintaeron takia vaihtaa Arlaan koska ei se mitään haittaa vaikka Valio ajetettaisiin kokonaan alas?

Viimeksi muokattu: 18.02.16 - klo:15:48 kirjoittanut antti-x

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)

Maidontuotanto on maidontuottajan bisnestä. Jos joku yrittää haitata sitä bisnestä (nyt kaurakermaansa tyrkyttävä Raisio) niin sen haittaajan mahdollinen boikotointi on osa sitä bisneksen tekoa, eikö?  ???

Vai oliko se niin että Backspace kannattaa ehdotonta "vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee" bisneksen tekoa jossa kannattaa esim. edelleen sentin hintaeron takia vaihtaa Arlaan koska ei se mitään haittaa vaikka Valio ajetettaisiin kokonaan alas?

Tää on muuten jännä homma! Raisio nimittäin myi kauramaito bisneksen Norjalaisille.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)
Kerran eräs sano täällä, että hinta ei oo ratkaiseva vaan tuotteen sopivuus. Oon kyllä nyt tullut samaan tulokseen vaikka ennen olin sitä mieltä että hinta ratkaisee.
Joo... 5 tai 10 € tonnihinnassa ei vaikuta mitään, mutta se vaikuttaa jos ne ryynit eivät mene elukan sisälle
Kuin helvatan nirsoja lehmiä ihmisillä on? Puolitiivisteen oon valinnu käytettävän viljan ja säilörehun mukaan.Kaik on kelvannu.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Raision suositukset
samanlaisia kuin isäntänsä;  mikää ei kelpaa.      kuka kohta enää tietää mikä on hyvä ja mikä pitää olla poikotissa, kun ei enää ole mitään rotia.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)

Maidontuotanto on maidontuottajan bisnestä. Jos joku yrittää haitata sitä bisnestä (nyt kaurakermaansa tyrkyttävä Raisio) niin sen haittaajan mahdollinen boikotointi on osa sitä bisneksen tekoa, eikö?  ???

Vai oliko se niin että Backspace kannattaa ehdotonta "vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee" bisneksen tekoa jossa kannattaa esim. edelleen sentin hintaeron takia vaihtaa Arlaan koska ei se mitään haittaa vaikka Valio ajetettaisiin kokonaan alas?
Tälleen vanhemmalla iällä on jo päässyt eroon nuoruuden idealismista  :-\ Enemmän tulee pohdittua vuorovaikutuksia. Eli jos vaikka joku laittaa rehutehtaan Z boikottiin niin rehutehdas X kyllä sen huomaa ja nostaa tuotteensa hintaa vaikka nyt sen 30€/tn

Toi maitoasia on paljon monimutkaisempi. Siinä johtuu pohtimaan, että onko 20% Suomen maidontuottajista väärässä kun myyvät maitonsa pienille firmoille. Ja jos ovat väärässä, niin mikä on johtanut siihen? Ja ovatko loput 80% vääjäämättä kaikessa oikeassa..... siis näkyykö se oikea/väärä maidontuotanossa tekemisen laatuna tms ?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mah

  • Vieras
Vs: Raision suositukset
Pitääköhän tässä ruveta harkitsemaan Suomenrehua, feedexia tai kinnusen myylyä?  :o
Tuo kannattaa päättää ihan itse hinnan ja laadun perusteella. Politiikkaa ja bisnestä ei ainakaan protestimielessä kannata mennä sekoittamaan  8)

Maidontuotanto on maidontuottajan bisnestä. Jos joku yrittää haitata sitä bisnestä (nyt kaurakermaansa tyrkyttävä Raisio) niin sen haittaajan mahdollinen boikotointi on osa sitä bisneksen tekoa, eikö?  ???

Vai oliko se niin että Backspace kannattaa ehdotonta "vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee" bisneksen tekoa jossa kannattaa esim. edelleen sentin hintaeron takia vaihtaa Arlaan koska ei se mitään haittaa vaikka Valio ajetettaisiin kokonaan alas?
Tälleen vanhemmalla iällä on jo päässyt eroon nuoruuden idealismista  :-\ Enemmän tulee pohdittua vuorovaikutuksia. Eli jos vaikka joku laittaa rehutehtaan Z boikottiin niin rehutehdas X kyllä sen huomaa ja nostaa tuotteensa hintaa vaikka nyt sen 30€/tn

Toi maitoasia on paljon monimutkaisempi. Siinä johtuu pohtimaan, että onko 20% Suomen maidontuottajista väärässä kun myyvät maitonsa pienille firmoille. Ja jos ovat väärässä, niin mikä on johtanut siihen? Ja ovatko loput 80% vääjäämättä kaikessa oikeassa..... siis näkyykö se oikea/väärä maidontuotanossa tekemisen laatuna tms ?

Kamalan vaikeita kysymyksiä.  :'(
Onko vastaus 42? :-X