Onko nuo hyvät?
No ei ole. Olisi pitänyt olla viissiipiset Kvernelandit, niillä olisi kyntäneet vielä lapsenlapsetkin.
Vitosen ongelma on kääntölaitteen akseli, mikä napsahtaa poikki ja se on sitten viisi tonnia (kuinka rimmaakin näin hyvin) marmoritiskiltä ja vaihtoehtoja ei ole.
En ole vitosen peräpäätä vilkaissut, mutta jos siellä on se samanlainen yhdestä putkesta väännetty tanko, mitä vähempisiipisissäkin, niin ongelmat lienee samat. Suosittelen erittäin varovaista laskua. Hajoavia osia oikeastaan kaikki tuolla sektorilla, alkaen runkopulteista jne. Ilmoitelkaa muuten millä olette korvanneet sen alkuperäisen iskunvaimentimen. Uusi maksaa 400e ja on Konin mallisuojattu, ei pääse sen avulla jäljille, mikä olisi vastaava muilla valmistajilla.
Aurasi lienevät sen verran tuorreempi vuosimalli, että kiekkojen runkorakenteessa ei ole enää sitä typerää multopulttiratkaisua, joka oli ikävää hommaa laittaa. Ainoa hyvä puoli, että tuli hommattua pajalle kaikki erilaiset versiot katkenneen pultin ulosvetoon. Ammattitaitokin lisääntyi.
Omat kokemukset Överumeista, että hyvin kyntää ja jälki ok, mutta tehty heikoista osista, heikoilla rakenteilla ja osat kalliita ostaa ne sitten Lantmannelta tai Greneltä. Oikeastaan huonoin konekauppani, näitäkin voi tehdä.