Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Omasta pajasta löytyy invertteri ja rälläkkä, noilla saa kiireimmät hätäaputyöt tehtyä. Naapurissa pätevä hitsari, isommat remontit saa sitten tehdä asialleen vihkiytyneet. Voimavirtamigi ois tietysti kiva olemassa, mut kun ei oikein ole aikaa eikä mielenkiintoa harjoitteluun, niin mieluummin vie raudanpalat osaavalle sepälle.
Kysymys on valtion velasta. Norjalla on varaa ottaa velkaa. Samoin kuin suomella. Meidän eläkevarat ovat n. 140 miljardia. On vielä millä mällätä.
Edellisen suuren laman aikaan eläkevaroja käytettiin valtion lainoittamiseen.
Just. Norjalaiset saa rahaa niin halvalla, että öljyrahaston rahat voidaan sijoittaa tuottavampiin kohteisiin, ja pyörittää maata velkarahalla. Norjan "nettovarallisuus" lienee reippaasti plussan puolella.
Muutaman talven oli kevytketjut alla, ja hyvin asiansa ajoivat ainakin mun pihapyörittelyssä. Sitten jos on pikitie- tai metsäajoa paljon, niin niihin on sitten omat konstinsa. Nyt on toinen talvi menossa ilman ketjuja, kun ykköskone siirtyi rehuleikkurin kaveriksi. Ei viitsi rehusiiloja jauhaa ketjujen kanssa. Jotain jarruja kyllä renkaisiin kaipaisi, on tuo Valtu sellainen kömpelö lehmä talvikeleissä.
Eemeli on kepuluuseri, levy päällä
Kataisen alaviitteestä ei löytynyt mitään mainintaa FT:n artikkeleista eilen illalla, puhuttiin vaan Britannian eristäytymisestä ja markkinareaktioista kokouksen antiin. Alaviite on todennäköisesti merkityksetön.
Huvittava piirre uuden suomen artikkelissa oli presidenttiehdokkaiden kommentointi Saksan ja Ranskan määräysvallasta. Samat tyypit vaatii demokraattista päätöksentekoa, mutta kun sitä toteutetaan, se ei käy. EU-päätöksissä ei voi olla jäsen-ja-ääni-periaate, vaan mies ja ääni. Ranskalaisia ja saksalaisia on mun käsittääkseni enemmän kuin suomalaisia.....
Niin, jos peliin on lähdetty mukaan, on peli myös kestettävä. Ei nimittäin liene nykymenolla (vienti laskee, palkat nousee ja julkinen sektori paisuu) lainkaan poissuljettua, etteikö suomikin jonain päivänä olis avunpyytäjän asemassa. Siinä vaiheessa voi sitten miettiä, kannattiko lillukanvarsiin takertuminen. Kertokaa viisaammat, mikä tässä määräenemmistöasiassa on NIIN kauheeta nimenomaan Suomen kannalta, kun kuitenkin se näytää muille kelpaavan?
Nyt on vissiin kaikki halukkaan jo päässeet tämän "ihanuuden" makuun? Hollolassa tuli n. 8-10 cm ja tänään tulee lisää lunta, räntää tai vettä.
Vaikka ei ole omaa pihatietä isompia urakoita tiedossa, niin tympäsee jo ensimmäisen myräkän jälkeen lähteä lumitöihin.
Tulis vaan kesä ja vesisade, ja sulattais tuon paskan pois.
Kyllä siellä taustalla on aika monella se, että ei yksinkertaisesti tahdo enää jaksaa painaa siihen malliin mitä nuorempana. Ja toisaalta sitten kun teet tarpeeksi pitkään ylimääräistä hommaa ja kiitoksena lähinnä haukkuja, niin väkisin siinä kyrsiintyy.
Meillä on täällä savossa huoltoyrittäjä, joka 60 vuotta täytettyään lupasi hiljentää työtahtiaan. Nykyään lähtee sunnuntaisin liikenteeseen "vasta" aamuviideltä.
Todella palvelualtis kaveri, jolle kannattaa tarjota lounas tai kaffet aina talossa käydessään, mikäli aikataulu vaan sallii.
Ei voi väittää, että vms1 olisi mielikuviteksoton ihminen
Ei voi. Oikeassa on kyllä. Led valot on hyvin tyypillinen esimerkki tuotteista joissa valmistuskustannus ei ole missään linjassa tuotteen lopullisen hinnan kanssa. Ja luulen että ei välttämättä laatukaan ole vaikka valotehoissa merkittäviä eroja onkin
Olisiko tämä mielikuvituksellista:
lypsyaemalle upotetaan ledivaloja valuun utareen kohdalle. Näkisi tissit paremmin.
Lehmät saattais ainakin alkuun kattoa vähän kieroon asemalle tullessa. Katkaija sopivaan paikkaan asemalle, tai joitenkin yhdistettynä aseman porttien toimintaan, niin vois olla jopa hyödyllinen.
Reilu 60 tn Juuan dolomiittikalkkia tuli kynnösten alle lokakuussa, 38,40 €/tn levitettynä.
Toisaalta ymmärrän hyvin miksi poistettiin...olivat uhkaillu oikeustoimilla jos ei poisteta...ja jos harrastepohjalta ylläpitää foorumia niin ei tahdo jaksaa vaivautua...
Loppujen lopuksi noi vaiennusyritykset on kuin bensaa liekkeihin heittäisi. Maine leviää sitä nopeammin muille foorumeille.
Mitenkähä tuommosesa sääjetään etu ja takapään piikkirivit sammaan syvvyyteen? Työntövarrela kait? Eikä tuo vastaa järreyvveltään järreinpiä hinattavia
Nostolaitteella, työnövarren kiinnityspiste myötäilee maaston mukaan.
Ja jos tuo olis yhtään nykyistä järeämpi/painavampi, ei sitä kannattais nostolaitteessa roikottaa. Leveämmät ja järeämmät lienee käytännön syistä sitten hinattavia.
Se venttiili saattaa jäädä vuotamaan vaikka roskasta jolloin se hiljalleen tiputtelee sen säiliöllisensä imusarjaan, ja se määrä varmasti riittää savuttamiseen ja huonoon käyntiin hetkeksi. Säiliö taas koneen käydessä hissuksiin täyttyy uudelleen polttoaineen paluukierrosta tai vastavasta.
Vaikka se vuotaisi koko ajan käydessäkin, niin tippa minuutissa ei välttämättä juuri tunnu missään.
Mun 390 fergussa alkoi etummainen imuventtiili takoa kuvaansa männän pintaan. Konetta hoitanut hoitanut seppä eppäili vian johtuneen nimenomaan tuosta vuotavasta imusarjahehkusta. Ei oo kallis eikä hankala nippeli vaihtaa jos tarve vaaatii. Seuraukset vaihtamattomuudesta voi sitten olla molempia.