Kyllä monissa IKH:n varaosissa laatu heittää melko paljo. Tietysti hyviäkin löytyy, mutta yhestä hommasta mulle jäi paskanmaku suuhun:
Valmet 903:een tuli tehtyä jarruremontti, jossa vaihettiin levyt ja työsylinterit (pyöräsylinerit). Tämän jälkeen alko jarruihin tulemaan ilmaa käytön yhteydessä, eli sai käytännössä päivittäin ilmata. Äkkiä voi kuvitella, ettei se pysty ottamaan ilmoja työsylinterin kautta, joten tuli vuosien rumba, jossa kaikki muut komponentit (pääsylinterit, jarrupaineentasaajan tiivisteet, jarruputkia, jarrun palautusjouset) vaihettiin, ja työsylinteritkin uudemman kerran. (valmistusvikojen varalta) Sitte kuitenkin päätettiin kokeilla alkuperäisiä työsylintereitä Valtralta, vaikka hinta särki sydäntä, niin rupes toimimaan.
Eli käytännössä IKH:n työsylinterit olivat toimimattomia paskoja, jonka takia kaikki muut jarrujen komponentit tuli vaihettua turhaan. En vieläkään edes ymmärrä, miten työsylinteri, jossa ei ole alipainetta milloinkaan voi hörpätä ilmoja, vaikka se ei vuoda yhtään nestettä pihalle.