Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 07.11.13 - klo:16:06
-
Millä ihme aineella kannattaisi Casen tankkia lähteä korjaamaan? Jostain PE muovista varmaan tehty ja pieni vuoto alapuolen läpiviennissä. Kolvi ja muovi? auton korikorjausaine?
-
Kandee kysyä jotain muovialan ammattilaiselta. Varmaakin voi "hitsata" tai juottaa jotenkin ehjäks.Pö pitää varmaan poistaa eka. Ainakin ruiskun säiliötä pystyi paikkaamaan. Paikallinen muovimies selitti että pitää olla tietty lämpötila ja oikea aine mitä sinne lisätään.
-
Todellakin... KYSY apua ammattimieheltä.. Tuohon jos laittaa jotain väärää mönjää, niin sehän saattaa vaikka sulaa ja sitten palaa kiinni väärään paikkaan :o
Nimimerkillä: Cemical Metallia Helkama AX:n kaasarista Dremelillä irroittanut ;D
-
Millä ihme aineella kannattaisi Casen tankkia lähteä korjaamaan? Jostain PE muovista varmaan tehty ja pieni vuoto alapuolen läpiviennissä. Kolvi ja muovi? auton korikorjausaine?
Laittaisin sinne sisäpuolelle polttoainetta kestävän kumiläpyskän ja peltilaipan ,samoin alapuolelle,Tietysti jos pelkästään läpivienti on kyseess, isompi halkeama on melkein paree hoidella ammattilaisen toimesta tai esim katella purkaamolta tankkia.ite ei kannata alkaa kolvaileen.
PS paskapake ynnä skännä taas tietty jotain viksua tähänkin kommentoi
Ei tuu mitään hauskaa mieleen...
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
Periaatteessa tinakolvilla voi yrittää sulattaa ja muotoilla tuota, mutta on vaikeaa.
-
Sikakittiä vaan. ;D
Ja kone vaihtoriviin.
-
Taavimunkki.... anteeks meen pois..... :-[
-
sikakitillä ja öljykannun palalla korjatulla on ny ajettu 6v ja reikä oli tankin alareunassa. sikaa vaan ensin vaan huolelline putsaus
-
Näin siinä sitten kävi, kuten mainoksessa jo -90 luvulla todettiin. Kun case ja valtra, tai sisuvalmet vai valtravalmet tai mikä se olikaan, nokittelivat toisiansa mainonnoissa. Kun valmetissa oli teräksinen tankki rungossa ja casessa muovikanisteri astinlaudan alla. :'( Mutta. Löpö on kyllä edelleen sellaisissa hinnoissa, että itse veisin tuon "kanisterin" jollekin muoviukolle. KVG, lähin. :-X
-
Millä ihme aineella kannattaisi Casen tankkia lähteä korjaamaan? Jostain PE muovista varmaan tehty ja pieni vuoto alapuolen läpiviennissä. Kolvi ja muovi? auton korikorjausaine?
Laittaisin sinne sisäpuolelle polttoainetta kestävän kumiläpyskän ja peltilaipan ,samoin alapuolelle,Tietysti jos pelkästään läpivienti on kyseess, isompi halkeama on melkein paree hoidella ammattilaisen toimesta tai esim katella purkaamolta tankkia.ite ei kannata alkaa kolvaileen.
PS paskapake ynnä skännä taas tietty jotain viksua tähänkin kommentoi
Ilman muuta näin juu jos saisi sen laipan sinne sujuvasti....täyttöaukosta saisi ehkä riittävän ison laipan menemään mutta.....siellähän se sitten pohjalla pyörii kun ei pääse käsiksi :-\
-
Tankki täyteen liimatiivistemassaa? ;D
-
Tankki täyteen liimatiivistemassaa? ;D
Vai renkaan paikkauspullo tai syylärinkorjauspala. . .
Meillä muovihitsari niin edullinen ettei muuta kannata. Paitsi jos ei tankkia puhdistaa, niin laipat sitten jos saa ujutettua.
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
Tämä oikein. Tinakolvilla tuskin saa kunnollista yhteensulautumista tapahtumaan, ja liimat tai massat ei muovissa pysy kuin hyvällä tuurilla korkeintaan. Ja sitten kun viet tankin oikealle korjaajalle, muovisuutari vaan kiroaa niitä massoja jotka estää kunnollisen korjaamisen kun ei niitä saa täydellisesti pois, nimim. kokemusta on ;)
Katso googlesta muovikorjauksia tai muoviosakorjauksia tjsp ja ota lähimpään yhteyttä.
-
Kevarin tankkia joskus kokeilin muokata pyörästä toiseen ja eihän sitä ammattimiehetkään saaneet liimattua. Kahdella eri liimalla sitä kokeilivat ja aina tuli pitkin lahetta kylän raitilla bensat.. :-[
Liian "rasvaista" tjsp. se muovi liimattavaksi ja hitsausta eivät edes yrittänneet. Tiedä sitten tämän päivän mahdollisuuksista.
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
Periaatteessa tinakolvilla voi yrittää sulattaa ja muotoilla tuota, mutta on vaikeaa.
Tuolla asenteella on parempi suunnata kortistoon ;)
-
Isäukolla kävi toissa talvena pieni vahinko ja tuli verkun tankista ropsi läpi.. ;D Vakuutusyhtiö maksoi tietysti uuden tankin mutta toimitusaika tuntui sen verran pitkälle että piti väliaikais korjauksena paikata se, kuumailmapuhaltimella ja kolvilla sulatettiin jostain öljypytystä uutta muovia ja vedettiin päälle jotain sikamassan tyyppistä ihmeainetta ja hyvin tuntui pitävän parin kuukauden ajan kun lähettivät ensin vielä vääränlaisen tankin ??? Eikä se mitenkään ollut edes kostunut kun sitä paikkausta tutkittiin tankkia vaihtaessa
-
Hitsauspuikolla tietysti ;) Sieltä pitäis jostain löytyä merkintä mitä muovia se on ja sitte oikea puikko :D
http://www.ebay.com/itm/Plastic-welding-rods-mix-starter-30-pcs-ABS-PP-HDPE-LDPE-P-E-PC-PBT-PA-PS-/321183026244?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ac8000c44
-
Vuosien varrella tuullut muutama muovitankki korjattua. En tiedä onnistuuko muilla sikaliimoilla niin kuin Rotabond 2000:lla. Jontikan tankki ollut tukittuna liki 10 vuotta. Diiseli auton tankin täyttöputki (muovinen) alkoi kiven hakkaumista tihkuun , päälltä päin sivelty rotabondia ja sen jälkeen ajelua useampi kymppitonni.
Rotabond 2000, mikä lie MS-polymeeri liima .
Kumma aine, joka kovettuu polttoaineeseen upotettuna kuin myös vedessä.
Tosta osoitteesta löytyy esite.
http://jasper.fi/?TuoteSearch=rotabond&s=HakutulosTuote&p=TuoteHaku&yid=1&kanava=web
-
Vuosien varrella tuullut muutama muovitankki korjattua. En tiedä onnistuuko muilla sikaliimoilla niin kuin Rotabond 2000:lla. Jontikan tankki ollut tukittuna liki 10 vuotta. Diiseli auton tankin täyttöputki (muovinen) alkoi kiven hakkaumista tihkuun , päälltä päin sivelty rotabondia ja sen jälkeen ajelua useampi kymppitonni.
Rotabond 2000, mikä lie MS-polymeeri liima .
Kumma aine, joka kovettuu polttoaineeseen upotettuna kuin myös vedessä.
Tosta osoitteesta löytyy esite.
http://jasper.fi/?TuoteSearch=rotabond&s=HakutulosTuote&p=TuoteHaku&yid=1&kanava=web
Mitä maksaa tommonen tuubillinen?
-
Muistikuva vuosien takkaa jotain kympin huitteissa. Näin harrastekäytöön 12 tuubin laatikko hieman liiankin riittoisa.
Aamulla juttelin huoltomiehen kanssa ja se muisteli että Sikana saattaa löytyä lähes vastaava liimatiiviste. Oliskohan numeroltaa Sika 521.
-
Rotabondia saa näköjään vaan 12kpl laatikoissa. Tuli ostettua Terhi abs muoviveneiden korjaus ainetta. Abs veneiden korjaus on mahdotonta normi kuitu/epoksi aineilla joten tämä saattaa ehkä toimia myös tässä tapauksessa. Kokeillaan ja raportoidaan...kiitos neuvoista :)
-
Rotabondia saa näköjään vaan 12kpl laatikoissa. Tuli ostettua Terhi abs muoviveneiden korjaus ainetta. Abs veneiden korjaus on mahdotonta normi kuitu/epoksi aineilla joten tämä saattaa ehkä toimia myös tässä tapauksessa. Kokeillaan ja raportoidaan...kiitos neuvoista :)
Absi ei tartu polyeteeniin (PE), pitää olla samaa muovilajia.
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
Periaatteessa tinakolvilla voi yrittää sulattaa ja muotoilla tuota, mutta on vaikeaa.
Tuolla asenteella on parempi suunnata kortistoon ;)
Mää oon sentään hitsannut muovia, se on metallihitsausta vaikeampaa :D
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
Periaatteessa tinakolvilla voi yrittää sulattaa ja muotoilla tuota, mutta on vaikeaa.
Tuolla asenteella on parempi suunnata kortistoon ;)
Mää oon sentään hitsannut muovia, se on metallihitsausta vaikeampaa :D
Arvaas mitä mää oon hitsannu? ;)
-
PE muovi on kestomuovi, jota voi sulattaa takaisin yhteen tai sitten lisätä sulattamalla samaa materiaalia korjausmassaksi kohteeseen, tiedä sitten kuinka paljon polttoainejäämät haittaavat prosessia.
Periaatteessa tinakolvilla voi yrittää sulattaa ja muotoilla tuota, mutta on vaikeaa.
Tuolla asenteella on parempi suunnata kortistoon ;)
Mää oon sentään hitsannut muovia, se on metallihitsausta vaikeampaa :D
Arvaas mitä mää oon hitsannu? ;)
Jos olisit sorkkis, niin sanoisin notta kintaaseen. Mutta sun kohdalla vaikee sanoo...
-
Rotabondia saa näköjään vaan 12kpl laatikoissa. Tuli ostettua Terhi abs muoviveneiden korjaus ainetta. Abs veneiden korjaus on mahdotonta normi kuitu/epoksi aineilla joten tämä saattaa ehkä toimia myös tässä tapauksessa. Kokeillaan ja raportoidaan...kiitos neuvoista :)
Absi ei tartu polyeteeniin (PE), pitää olla samaa muovilajia.
Minnen tiiä venneistä mittään, mutta puhdasta ABS:ää voi liimata kun tekee liimaa liuottamalla samaa ABS-muovia asetoniin. Ainakin noin olen liimaillut noita 3D-tulosteita, jotka ovat ABS:ää, ja tuntuu hyvin tehty liimaus kestävän sen mitä aine muutenkin.
-
Ei siinä muutakuin muavituttaa vaan.
-
Rotabondia saa näköjään vaan 12kpl laatikoissa. Tuli ostettua Terhi abs muoviveneiden korjaus ainetta. Abs veneiden korjaus on mahdotonta normi kuitu/epoksi aineilla joten tämä saattaa ehkä toimia myös tässä tapauksessa. Kokeillaan ja raportoidaan...kiitos neuvoista :)
Absi ei tartu polyeteeniin (PE), pitää olla samaa muovilajia.
Minnen tiiä venneistä mittään, mutta puhdasta ABS:ää voi liimata kun tekee liimaa liuottamalla samaa ABS-muovia asetoniin. Ainakin noin olen liimaillut noita 3D-tulosteita, jotka ovat ABS:ää, ja tuntuu hyvin tehty liimaus kestävän sen mitä aine muutenkin.
Tuo onkin helpoin ja varmin tapa korjata abs:ää, mut ei käy muihin muoveihin.
-
Ei siinä muutakuin muavituttaa vaan.
Voi voi. Jos MTK auttais? Siellä on varmaan osa-aikasia muovialan osaajia jotka vois korjata asevelihintaan Taavi Munkin. ;D
-
Terhi Fix korjausaine näyttää toimivan riittävän hyvin 8)
Teräsharjalla pinta karheaksi niin eiköhän se siellä pysy. Sileälle ei harjatulla pinnalla pito ei ollu erityisen hyvä, piti testata. Kesti myös uittamista löpössä.