Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys  (Luettu 7471 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Täytyisi kiristää yllämainitun traktorin kansi, onko kellään hyviä ohjeita tai linkkiä missä järjestyksessä kannen pultit pitäisi kiristää ja mihin momenttiin? Sammakko on surkea remonttimies joten vääntäkää rautalangasta..  ;D
Nothing is Something Worth Doing

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Keskeltä ulospäin momenttiin X. Sitten käytät koneen lämpötilaan Y ja lopuksi kiristät Z astetta  ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Joo, kiitti vaan. Kyllä mä tällä jo pärjään..   :P
Nothing is Something Worth Doing

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Momentti on muistaakseni 160 Nm ja keskeltä reunoille päin.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Mun mielestä tää alfamerin kirja on niin halpa, että se kannttaa ostaa vaikkei sitä enää muuhun tarttiskaan:  ;D

http://www.alfamer.fi/ford-50007710-p-14959.html

Täällä on SS:n viistonnisen kuvat, lienee samat, eikai sitä konetta ole muutettu kun ehkä kerran vuosisadas...:

http://www.viistonninen.com/faq.htm

Viimeksi muokattu: 23.10.10 - klo:19:36 kirjoittanut brotofobia

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Joo, kiitti vaan. Kyllä mä tällä jo pärjään..   :P

Eikö kannentiivisteen mukana tullut kiristysohjetta  ???

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Hyvä linkki, kiitos.

Koneella on ajettu nyt noin 500 h huoltomiehen tekemän kansirempan jälkeen ja olen muistavinani että kansi täytyisi kiristää uudelleen kun sillä on ajettu jonkin verran.
Nothing is Something Worth Doing

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Hyvä linkki, kiitos.

Koneella on ajettu nyt noin 500 h huoltomiehen tekemän kansirempan jälkeen ja olen muistavinani että kansi täytyisi kiristää uudelleen kun sillä on ajettu jonkin verran.

Tuo jälkikiristys: ekana pulttia aukipäin (tutkistelee samalla, että kierteet herkässä kunnossa) ja sitten suoraan lopulliseen kireyteen? Menikö oikein kun ei masseri aikaa muista...

Fuller

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Venättäläiseen momenttiin vaan,pultti pohjaan ja varttikierros takaisin päin ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Venättäläiseen momenttiin vaan,pultti pohjaan ja varttikierros takaisin päin ;D

Alumiinikansilla toimii se momentti että "sitten kun naksahtaa niin vähän takaisin"  ;D

Skynet

  • Vieras
Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Valurautaset kannet jälkikiritään kuumana,alumiinit kylmänä.
Löysätään pulttia hieman ja vedetään tasaisella yhtäjaksoisella liikkeellä naksaukseen asti. Mutta ei yli. Panee lisää momenttia avaimeen jos epäilyttää ettei pysy.
Löysääminen syystä että liukukitka on pienempi kuin lepokitka. Suomentaen reen nytkä hyvä malli.
Amuliini laajenee lämmetessään enemmän kuin valu joten jälkikiristys kylmänä.Tietysti jos koko motti amuliinia niin asia eri.Evoluutio Voorti,hehe. Hieman olet myöhässä tuon kiristyksen kanssa mutta parempi myöhään.
Näiden uusien venyvien pulttien myötä tuo varttikierros sinne ja tänne ilmiö tuli. Pultit tosin uusittava joka kerta.