Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 03.04.11 - klo:12:36
-
Mitäs mieltä raati on,jos vaikka joku vaihtais 4 portaisella automaattivaihdolla varustetun traktorin esim.kolmiportaisella pikavaihteella varustetuun keppiviidakkokoneeseen?Onko huono ajatus?
Ja jos vielä tämä joku olis kuitenkin sitä mieltä,että ihan oikeasti portaaton olisi todella mieleinen
-
Vanhainkodin eteinen voi olla ihan kiva paikka ???
-
Mitäs mieltä raati on,jos vaikka joku vaihtais 4 portaisella automaattivaihdolla varustetun traktorin esim.kolmiportaisella pikavaihteella varustetuun keppiviidakkokoneeseen?Onko huono ajatus?
Ja jos vielä tämä joku olis kuitenkin sitä mieltä,että ihan oikeasti portaaton olisi todella mieleinen
Hintakysymys.
-
Keppiviidakkovehkeet alkaa olla vähissä. En tiedä saako T-sarjaakaan enää classiccina.
-
Eli jos Dyna-4 löytyy nurkista niin vaihtaa sen A-sarjan valamettiin ja
sitten kun totuus tulee selväksi ja todetaan että kirves meni kiveen
jätetään se valametti kärpäsimuriksi pihaan(ennen grillausta ajetaan
pihassa lenkkiä,tuulettajan siivet nitistää isoimmat,loput löytyy ilman-
suodattimesta) ja ostetaan Dyna-VT.
Ohessa kuva A-sarjan valametista.
(http://www.google.fi/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.hauskatkaupat.fi/WebRoot/GPL/Shops/09032009-132188/49B6/5348/C8EF/D13B/3C47/59FA/3D38/302D/wckarpaspaperi.jpg&sa=X&ei=QEqYTdPhN5GhOtHDrbIH&ved=0CAUQ8wc4BA&usg=AFQjCNGFs-gPBMAwnae3ITte9vC9zp8awA)
-
:D :D
-
;D ;D
-
Keppiviidakkovehkeet alkaa olla vähissä. En tiedä saako T-sarjaakaan enää classiccina.
-onhan esim.T171 HiTech edelleen saatavana
-
jos valtran haluaa niin hitec ainut toimiva ja oikeesti hyvä traktori.
casen portaaton oli mukava ajella. tiedä sitten miten ne on käytännössä toiminu?
itse en tykännyt direktistä.
-
Eiköhän se kehitys ole jo tänäpäivänä aivan muualla kuin Valtuissa
Kannattaa unohtaa valtut aivan samantien,,,,,, Å
-
jos valtran haluaa niin hitec ainut toimiva ja oikeesti hyvä traktori.
Ääni tuolle.
-
tulin just hitec valtralla loskan lanaus lenkiltä. mukava traktori ajaa nopeuksia riittävästi, turbiinikytkimellä liikkuu pehmeästi. ei yhtään tee mieli vaihtaa konetta mihinkään ikää 11 vuotta ja pelaa kuin uusi. minäkään en tykännyt portaattomasta valtrasta enkä versusta siinä alueiden porrastus ei oikein passaa minun töihin. hitec on hyvä en tartte parempaa kyllä siellä tulee toista tuhatta tuntia vuodessa istuttua.
-
tulin just hitec valtralla loskan lanaus lenkiltä. mukava traktori ajaa nopeuksia riittävästi, turbiinikytkimellä liikkuu pehmeästi. ei yhtään tee mieli vaihtaa konetta mihinkään ikää 11 vuotta ja pelaa kuin uusi. minäkään en tykännyt portaattomasta valtrasta enkä versusta siinä alueiden porrastus ei oikein passaa minun töihin. hitec on hyvä en tartte parempaa kyllä siellä tulee toista tuhatta tuntia vuodessa istuttua.
Sehän puhuu kuin rakkaimmastaan, oikein hellyyttävää. Lemmenliekki leimahtaa, kerran vain! :D :P
-
Nyt tarkkana ettei tätä keskustelua keskeytetä,portaattomista ei saa puhua siihen sävyyn ::)
-
Nyt tarkkana ettei tätä keskustelua keskeytetä,portaattomista ei saa puhua siihen sävyyn ::)
Ainakaan Dyna-vt:stä... >:(
-
Itse kans samoilla linjoilla että hitec valtra on ehkä se viimeinen tähänastisista joka vielä on luotettava. Jotenkin jäänyt maku jotta juuri tuossa luotettavuudessa on menty taaksepäin.
Itselle ei oikein hitec passaa kun sydän kesän paikkaus lanauksissa olisi tuota kepin heiluttelua vähän liikaa. Vaihda päävaihde sekä vielä alue ja 500m vedon jälkeen uudestaan siirto nopeuteen ja sieltä taas takaisin on nimittäin sellainen keppi sulkeinen jotta.
Viime kesänä päivän ajoin, niin kotona emännälle tuumasin että tähän taloon ei enää ikinä tule vaihdekepillistä traktoria jos vielä vaihtamaan pitää ruveta.
-
Nyt tarkkana ettei tätä keskustelua keskeytetä,portaattomista ei saa puhua siihen sävyyn ::)
Ainakaan Dyna-vt:stä... >:(
Claas tai steyr portaaton noin vuoden vanhana hyvä ostos Koivuäijälle
å;;;Å
-
Mulla on Hi-Tech ja Direct. Molemmat on hyviä mutta mieluummin sillä Directillä aina ajoon kuitenkin lähtee.
-
Itse kans samoilla linjoilla että hitec valtra on ehkä se viimeinen tähänastisista joka vielä on luotettava. Jotenkin jäänyt maku jotta juuri tuossa luotettavuudessa on menty taaksepäin.
Itselle ei oikein hitec passaa kun sydän kesän paikkaus lanauksissa olisi tuota kepin heiluttelua vähän liikaa. Vaihda päävaihde sekä vielä alue ja 500m vedon jälkeen uudestaan siirto nopeuteen ja sieltä taas takaisin on nimittäin sellainen keppi sulkeinen jotta.
Viime kesänä päivän ajoin, niin kotona emännälle tuumasin että tähän taloon ei enää ikinä tule vaihdekepillistä traktoria jos vielä vaihtamaan pitää ruveta.
Sonnanlevitykses kerran laskin että parhaana päivänä noin 80 kertaa ryöminnälle ja pois. Siitäkin selvittiin...
-
Oliko Perkins ?
http://www.youtube.com/watch?v=qDG6hwpou80&feature=feedrec_grec_index
Jos kolme vuotta ajaa Perkinsillä pääsee Taivaaseen ?
Å
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
Kyllä tuossa kylällä vaihdettiin vastikään -09 3000h AP Jontikka luottamuksen puutteessa uuteen. ;)
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
Kyllä tuossa kylällä vaihdettiin vastikään -09 3000h AP Jontikka luottamuksen puutteessa uuteen. ;)
No on niitä valmeteitakin vaihdeltu uusiin pienemmilläkin tunneilla luottamuksen puutteesta ja vieläpä muun merkkisiin ;D Ja naapurilla oli 142 versu kokeilussa viikonlopun ja oli jo värikin päätetty että semmonen tulee mutta sitten kun lähti viemään kauppaan tuota niin hajos perskuta niin kävi ostamassa jonnikan vanhasta tottumuksesta kun niihin on aina voinut luottaa ;)
-
Sonnanlevitykses kerran laskin että parhaana päivänä noin 80 kertaa ryöminnälle ja pois. Siitäkin selvittiin...
Tuo tekee 10h työpäivänä keskimäärin 8 kertaa/ tunti.
Keskimäärin 17 kertaa tuli itselle tuo vaihtorumba/h. Kesäsateiden aikana päivät venyvät tuonne 16 tuntiin parina kolmena päivänä peräkkäin.
eli 17kertaa 16/h lienee 272 vaihtoa työvuoron aikana. Vaihdekeppien kahvat oli tiukasti liimattu pikaliimalla kiinni ja PAKSULTI erkkaria päällä niin kesän meni joten kuten.
Niin tekeehän sitä kun ei paremmasta tiedä ;D Näin oli omallakin kohdalla.
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
Kyllä tuossa kylällä vaihdettiin vastikään -09 3000h AP Jontikka luottamuksen puutteessa uuteen. ;)
Tuo oli järkevä veto,,,,,
täällä Autopowerit vaihtuu Valtuihin
tiedä sitten onko mitään kehitystä tuossakaan ? ? ?
Å
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
Kyllä tuossa kylällä vaihdettiin vastikään -09 3000h AP Jontikka luottamuksen puutteessa uuteen. ;)
No on niitä valmeteitakin vaihdeltu uusiin pienemmilläkin tunneilla luottamuksen puutteesta ja vieläpä muun merkkisiin ;D Ja naapurilla oli 142 versu kokeilussa viikonlopun ja oli jo värikin päätetty että semmonen tulee mutta sitten kun lähti viemään kauppaan tuota niin hajos perskuta niin kävi ostamassa jonnikan vanhasta tottumuksesta kun niihin on aina voinut luottaa ;)
Jontikka on vaan semmonen laite, että sitä ei niin vaan muuhun vaihdetakaan. Vaihdoissa kun ei saa mitää kilpailevilta merkeiltä. On vähän niikun Ladan tai Kian omistaminen, merkissä on pysyttävä :P
-
Mikä malli kyseessä ?
å
-
Sonnanlevitykses kerran laskin että parhaana päivänä noin 80 kertaa ryöminnälle ja pois. Siitäkin selvittiin...
Tuo tekee 10h työpäivänä keskimäärin 8 kertaa/ tunti.
Keskimäärin 17 kertaa tuli itselle tuo vaihtorumba/h. Kesäsateiden aikana päivät venyvät tuonne 16 tuntiin parina kolmena päivänä peräkkäin.
eli 17kertaa 16/h lienee 272 vaihtoa työvuoron aikana. Vaihdekeppien kahvat oli tiukasti liimattu pikaliimalla kiinni ja PAKSULTI erkkaria päällä niin kesän meni joten kuten.
Niin tekeehän sitä kun ei paremmasta tiedä ;D Näin oli omallakin kohdalla.
mitenkähän nuo soramiehet kestää tuota kaupungissa kasetointia päivästä toiseen keppivaihteisilla autoilla jotka vielä lienee enemmistönä autokannasta, kun jo normiviljelijä tuuttaa kolmessa päivässä :o :o :o :o
-
Ne saa siitä hommasta rahaaa siksi neet jaksaa,,,,
Viljelijät taas euron tunti palkalla niin ei vaihtaminen ja kepittäminen oikein jaksa kiinnostaa huonolla palkalla
Å
-
Nyt tarkkana ettei tätä keskustelua keskeytetä,portaattomista ei saa puhua siihen sävyyn ::)
Ainakaan Dyna-vt:stä... >:(
Miksi dynaa boikotoit ?
å
-
Nyt tarkkana ettei tätä keskustelua keskeytetä,portaattomista ei saa puhua siihen sävyyn ::)
Ainakaan Dyna-vt:stä... >:(
Miksi dynaa boikotoit ?
å
En kait mä nyt sitä boikotoi...meinasin vaan että jos Dynasta kirjoitetaan negatiiviseen sävyyn, saattaa topicci poistua. Sitä miksi niin tulisi tehdä, en tiedä. Kyllähän Dyna-Vt mukavampi kone varmaan on kuin joku keppivaltsu..ja tämä on sitten vain villi veikkaus! ;D
-
Mitä vikaa näet keppi valtussa ?
Mun yksi tuttu just meinaa ostaa semmoisen ja vaihtoon menee Basildonin pommi
Å
-
Mitä vikaa näet keppi valtussa ?
Mun yksi tuttu just meinaa ostaa semmoisen ja vaihtoon menee Basildonin pommi
Å
Sanoinko että siinä olisi vikaa? Lähinnä ominaisuuksia, kuten jokaisessa muussakin merkissä ja mallissa. Varmaan hyvä ja kestävä kone, jolla tulee työt tehtyä..Epäilisin silti että portaaton voisi olla mukavampi, en ole kyllä ihan varma kun en ole kumpaakaan tositöissä kokeillut.
-
Mää kyl ottaisin portaattoman mieluummin kuin keppi VALTUN
å
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
Kyllä tuossa kylällä vaihdettiin vastikään -09 3000h AP Jontikka luottamuksen puutteessa uuteen. ;)
No on niitä valmeteitakin vaihdeltu uusiin pienemmilläkin tunneilla luottamuksen puutteesta ja vieläpä muun merkkisiin ;D Ja naapurilla oli 142 versu kokeilussa viikonlopun ja oli jo värikin päätetty että semmonen tulee mutta sitten kun lähti viemään kauppaan tuota niin hajos perskuta niin kävi ostamassa jonnikan vanhasta tottumuksesta kun niihin on aina voinut luottaa ;)
Jontikka on vaan semmonen laite, että sitä ei niin vaan muuhun vaihdetakaan. Vaihdoissa kun ei saa mitää kilpailevilta merkeiltä. On vähän niikun Ladan tai Kian omistaminen, merkissä on pysyttävä :P
No tiedä siitä kun meidän Kia saa olla tuossa pihassa niin kauan kuin kulkee :D Mutta kesko tekee tällä hetkellä parhaat tarjoukset kun lupaavat joistakin traktoreista enemmän kuin ne ovat maksaneet uutena ja tunteja kuitenkin reilu 3000h :o
-
Luotettavuus on yksittäisistä traktorin ominaisuuksista vaan niin merkittävä taloudellisesti, varsinkin aikakriittisissä hommissa - kun kyse ei ole yksistään niistä remonttikuluista vaan merkittävältä osin myös menetetyistä työmaista remonttien aikana.
Urakointikäytössä ns. siperia kyllä opettaa huomioimaan tuon.
-
Valmetiilla tehdään työt, ja ko kerran suolahtelaasen ostaa niin niillä pruukataan ajaa muutama vuosikymmen. Ne on eri koneita mitä vaihdellaan muutaman vuoden välein.
Joo joo niin niin ;D Aprillipäivä meni jo ;)
Ja aina kun tila vaihtaa omistajaa, tilakaupan mukana tulleeseen valmettiin vaihdetaan moottoriin uudet putket ja männän, ja sitte ajetaan taas muutama vuosikymmen, jolloin 40-50 vuoden käytön jälkeen pitää vaihteisto laakeroida.
-
å
kuulostaa majorilta,,,,,,,,,
Å
-
Luotettavuus on yksittäisistä traktorin ominaisuuksista vaan niin merkittävä taloudellisesti, varsinkin aikakriittisissä hommissa - kun kyse ei ole yksistään niistä remonttikuluista vaan merkittävältä osin myös menetetyistä työmaista remonttien aikana.
Urakointikäytössä ns. siperia kyllä opettaa huomioimaan tuon.
Puhutko kokemuksen rintaäänellä,meinaan kun T:llä ajavat täälläpäin
ostavat nykyään Dyna sarjasta tuon 6:sen tai VT:n.
-
Luotettavuus on yksittäisistä traktorin ominaisuuksista vaan niin merkittävä taloudellisesti, varsinkin aikakriittisissä hommissa - kun kyse ei ole yksistään niistä remonttikuluista vaan merkittävältä osin myös menetetyistä työmaista remonttien aikana.
Urakointikäytössä ns. siperia kyllä opettaa huomioimaan tuon.
Puhutko kokemuksen rintaäänellä,meinaan kun T:llä ajavat täälläpäin
ostavat nykyään Dyna sarjasta tuon 6:sen tai VT:n.
Ton 6:sen voi kirjoittaa myös kuusen.Se tulee siitä kun yleensä ne on ajamattomana pihakuusen alla ;D
-
Luotettavuus on yksittäisistä traktorin ominaisuuksista vaan niin merkittävä taloudellisesti, varsinkin aikakriittisissä hommissa - kun kyse ei ole yksistään niistä remonttikuluista vaan merkittävältä osin myös menetetyistä työmaista remonttien aikana.
Urakointikäytössä ns. siperia kyllä opettaa huomioimaan tuon.
Puhutko kokemuksen rintaäänellä,meinaan kun T:llä ajavat täälläpäin
ostavat nykyään Dyna sarjasta tuon 6:sen tai VT:n.
Samaa mieltä kuin Wejjo.
Täälläkin nuo viljelijä urakoitsijat vaihtavat kilvan T sarjan valtuja pois.
tilalle tulee Renttiä, MF,ää ja uutta NH,ta. Hurjmmat vaihtaneet useamman koneen kerralla.
-
Täälläkin nuo viljelijä urakoitsijat vaihtavat kilvan T sarjan valtuja pois.
tilalle tulee Renttiä, MF,ää ja uutta NH,ta. Hurjmmat vaihtaneet useamman koneen kerralla.
Katos perskule, tosi kovalta kisalta näyttääkin http://www.valtra.fi/news/2122.asp
-
Ladakin oli 70 luvulla usein myynti tilastojen kärjessä ,,,,,,,,,,å
-
Täälläkin nuo viljelijä urakoitsijat vaihtavat kilvan T sarjan valtuja pois.
tilalle tulee Renttiä, MF,ää ja uutta NH,ta. Hurjmmat vaihtaneet useamman koneen kerralla.
Katos perskule, tosi vanhalta tilastolta näyttääkin http://www.valtra.fi/news/2122.asp
-
Täälläkin nuo viljelijä urakoitsijat vaihtavat kilvan T sarjan valtuja pois.
tilalle tulee Renttiä, MF,ää ja uutta NH,ta. Hurjmmat vaihtaneet useamman koneen kerralla.
Katos perskule, tosi vanhalta tilastolta näyttääkin http://www.valtra.fi/news/2122.asp
Just meinasin kommentoida, mut olit nopeempi! ;)
-
Nopeet syö Hitaat
Å,,,å
-
Juu noista tilastoista. ohi aiheen. valta osa valtun myynti% muodostuu A ja pikkuännän myynnistä.
Totta tuo 2009 täällä viidellä urakoitsijalla 7,stä oli T sarjan valtu lumiauran perässä. Tulevana talvena samoilla urakoitsijoilla enää kahdella seitsemästä T valtu. Siinä on tuo minun tilasto. Mistä lie johtuu en tiiä.
-
noh noh. eniten myytyjä koneita isossa hv luokassa t171,t191 ja t151. muut tulee sitten perästä.
on valtrallekkin omat hommansa, monia hommia missä se on jopa parempi kuin muut. joissain hommissa jää jälkeen, mutta yleisesti ottaen joka merkillä saa tehtyä hommat.
--------
eipä esimerkiksi deutseista paljo vikatilastoja näy. johtuu varmaan siitä että niitä myydään luokkaa 3 vuodessa.
-
noh noh. eniten myytyjä koneita isossa hv luokassa t171,t191 ja t151. muut tulee sitten perästä.
on valtrallekkin omat hommansa, monia hommia missä se on jopa parempi kuin muut. joissain hommissa jää jälkeen, mutta yleisesti ottaen joka merkillä saa tehtyä hommat.
eipä esimerkiksi deutseista paljo vikatilastoja näy. johtuu varmaan siitä että niitä myydään luokkaa 3 vuodessa.
isossa,MISÄ ISOSSA,NÄMÄ NYT ON TAVANOMAISTA KOKOLUOKKAA! ;D ;D
-
noh noh. eniten myytyjä koneita isossa hv luokassa t171,t191 ja t151. muut tulee sitten perästä.
on valtrallekkin omat hommansa, monia hommia missä se on jopa parempi kuin muut. joissain hommissa jää jälkeen, mutta yleisesti ottaen joka merkillä saa tehtyä hommat.
--------
eipä esimerkiksi deutseista paljo vikatilastoja näy. johtuu varmaan siitä että niitä myydään luokkaa 3 vuodessa.
Kovan linjan Deuz-isännätkin on vaihtanu merkkiä kun ei saa osia ja huolto ei toimi.... Verkkuja on tullu tilalle. Vai onko kesko-uskollisuutta havaittavissa?
-
noh noh. eniten myytyjä koneita isossa hv luokassa t171,t191 ja t151. muut tulee sitten perästä.
on valtrallekkin omat hommansa, monia hommia missä se on jopa parempi kuin muut. joissain hommissa jää jälkeen, mutta yleisesti ottaen joka merkillä saa tehtyä hommat.
--------
eipä esimerkiksi deutseista paljo vikatilastoja näy. johtuu varmaan siitä että niitä myydään luokkaa 3 vuodessa.
Kovan linjan Deuz-isännätkin on vaihtanu merkkiä kun ei saa osia ja huolto ei toimi.... Verkkuja on tullu tilalle. Vai onko kesko-uskollisuutta havaittavissa?
Kyllä meillä vaan huolto toimii erinomaisesti ja vara-osia saa jos tarvitsee ;D Paremmin nyt osia saa kuin keskon aikaan...
-
se on hieno juttu että valtra myy kotimaassa. Heti ostaisin valtran kun olisi myyntihaluisempi kauppias.
-
se on hieno juttu että valtra myy kotimaassa. Heti ostaisin valtran kun olisi myyntihaluisempi kauppias.
Huonon tanskan taidon syyksi voinen laittaa saamani käsityksen, että juuttilassa olis valtu ollut helmikuun myydyin...
-
se on hieno juttu että valtra myy kotimaassa. Heti ostaisin valtran kun olisi myyntihaluisempi kauppias.
Jos Valteemi olis reilusti halvempi kuin muut merkit niin mikä ettei.