Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 24.06.16 - klo:13:40
-
Liekkö juhannuksen huumaa, vae mikä, kun valametin ryökäle nakkasi kesken ajon pikavaehteen issoemmalle ja siellä pyssyy, ei siis tottele nappie. Ajanko järveen, vae juonko kuus kuppie kahavie...?
-
Eikö nyt hommat luista vaan nopeemmi?
-
No ensiks pitäs varmaan tutkia ettei ole napit jumittaneet.
-
Liekkö juhannuksen huumaa, vae mikä, kun valametin ryökäle nakkasi kesken ajon pikavaehteen issoemmalle ja siellä pyssyy, ei siis tottele nappie. Ajanko järveen, vae juonko kuus kuppie kahavie...?
Mulla teki tuon aikoinaan uutena eli takuu ajalla. Ajattelin, että sehän vaihtaa pienemälle, kun sammuttaa. No sen sammutuksen jälkeen se ei sitten liikkunutkaan. Joku pikavaihteen piirilevy oli tullut tiensä päähän :) Sitä SASsilaista laatua :)
-
menisköhän tuo takkuuseen, kun ei oo vielä seihtemäätoesta täyttäny
-
se on hiinäjahiinä! tosa just urakoija nauro että hänen valtuun on varmasti tehty kaikki rempat mitä takuuseen vaan saa ja omakustanneet lisäks... jo kyllä yli 6000 ajettuki...
-
keppie juuresta muovi pois ja piuha irti koittaen minkä kepin nappi jos o usiemmas..
ikh myy pelekkiä nappiaki jos haluaa tinaalla
-
onko oikeita nappei? ite kuulin että nyyn kepin napit on uniikkia ja maksaa ihan sairaasti... ei voi nuin korjata...
-
Valtuun saa sopivat napit sähkötarvikeliikkeestä. Tarvii kolvi pysyä kädessä...
-
Ei tuossa DPS:ssä taida vielä kummoisia piirilevyjä tai bokseja olla? Jos olisi ihan virraton yhteys pikavaihteelle, niin olisi vissiinkin kakkospikavaihde päällä. Joku sulake? :-X
-
Ei tuossa DPS:ssä taida vielä kummoisia piirilevyjä tai bokseja olla? Jos olisi ihan virraton yhteys pikavaihteelle, niin olisi vissiinkin kakkospikavaihde päällä. Joku sulake? :-X
Ihan virrattomana se on vapaalla.
-
Nuot vanhimmat ainakin on ihan suoralla virralla mangneettiventtiileillä ohjataan. Samaan tapaan rakennettu kun tuokin 05 sarjan pikavaihde..
-
Muistuipa mieleen tuollainen "tauti" 8400 valtussa kun pikavaihteen pienin jäi päälle,niin vikana tuohon paljastui loppumassa oleva akku kun oli alijännitettä niin mangneettiventtiili ei vaihtanutkaan vaihdetta napin painelusta huolimatta. Elikkäs suoralla virralla mangneettiventtiilien käskyttämänä ainakin nuot vanhemmat toimii vailla mitää muuta ohjausta.
-
Nuot vanhimmat ainakin on ihan suoralla virralla mangneettiventtiileillä ohjataan. Samaan tapaan rakennettu kun tuokin 05 sarjan pikavaihde..
kaks nopeuksiset saattaa ollakki, en oo ollu tekemisis.. kolminopeuksisis on pikipoksi keppie juures kunnes vaihtuu "uurempaha"
-
Nuot vanhimmat ainakin on ihan suoralla virralla mangneettiventtiileillä ohjataan. Samaan tapaan rakennettu kun tuokin 05 sarjan pikavaihde..
kaks nopeuksiset saattaa ollakki, en oo ollu tekemisis.. kolminopeuksisis on pikipoksi keppie juures kunnes vaihtuu "uurempaha"
Ei ole osunut kaksinopeuksista kohdalle mullakaan muuta varmasti vastaava ohjaus kuin -05-sarjassakin kun kerran sama vaihdekin kyseessä. "DPS-pikiboksin" tilalle saa helposti asentuvan muutossarjan johtoineen ja liittimineen, jolloin tulee se uudempi sivupaneelin takana oleva parempi ohjainkortti tilalle. Vaihtuu suunnilleen vuosimallin -96 paikkeilla uudempaan.
Iskran laturissa saattaa latausjänniten laskea petollisesti ennekuin lataus loppuu kokonaan ja ensioire tästä on usein toimimaton DPS-pikavaihde. Osunut jo kahdesti omalle kohdalle tämä laskeneen latausjännitteen muodossa ilmenevä vika Iskran laturissa. On tainnut olla liian kauan sama traktori ajossa kun jo kolmas laturi menossa, tai sitten Iskra ei vaan ole kovin pitkäikäinen. Vaan kestää se Iskrakin sentään sen suunnilleen 5000 tuntia kappaleelta että ei ihan paha sekään.
-
pitäskö vaehettaa setoriin, kajjaanin valtralla oesi
-
pitäskö vaehettaa setoriin, kajjaanin valtralla oesi
Ei.
Ei.
Eikä vieläkään.
Ei.
-
pitäskö vaehettaa setoriin, kajjaanin valtralla oesi
laita heino se testori sitten,ku oot eläkkeellä.
on nääs aikaa ja rahaa korjailla sitä keksintöä... :D :D
-
ja tänäpänä sitä sitte vejettiin pitkin kylätietä matsey verkutsoonin voemin. Suolahen uusin innovaatio, vaeheeton valametti
-
Kuule Heino, tuolla Kainuun mailla olin hirvimetällä 20 vuotta sitten. Puolen kilometrin kynnetyn suosaran päässä kaatui hirvi. Saran omistaja (poliisi, entinen mv.) sanoi poijat kulettaa lihat tien varten. Tuli Valmet 502 ja peräkärry. Valmetin kulku hyytyi. Sitten siihen yhdistelmään tarttui parikymmentä metsästäjää ja auttoi liikenteeseen työntämällä. Siihen seurueen humoristi totesi, että kyllä tuolla Valmetilla ajelee kun on riittävästi renkejä, kertoo silimnäkijä.
-
ja tänäpänä sitä sitte vejettiin pitkin kylätietä matsey verkutsoonin voemin. Suolahen uusin innovaatio, vaeheeton valametti
jottei ny olisi ollu laturivikaa yms ja virran vähyyttä ja pakka poks
-
Äkkiä tuntus kyllä nappivialle. Tuli huomattua, kun asennin omaan 8400:aan (vm. -96) suunnanvaihdinkeppiin pikavaihdenapit (Valtralta johtosarja nappeineen) ja nupin, että ne napit saattaa kivasti jumittua pohjaan. Tämä varmaan uutuuden vika, kun ilmeni siis uudessa nupissa uusilla napeilla. En tiedä paljonko tossa sun 6400:ssa on tuntia, vaan oletan, ettei senkään nupit ja napit oo uudenkarheita eli vika ei varmaan siinä. (Meni saivartelus...) Mut varmaan itse napissa on vika. Elikkä muovikoppa aukia keppien juuresta, siellä on pikavaihteiden johtosarjojen liittimet ja irrottaa toisen (jos pikavaihdenapit useassa kepissä) ja katsoo, rupeeko pelaamaan toisesta kepistä. Napin tinaus saattaa olla vekkuli homma (jos kolvi ei pysy kädessä), joten vaihtoehto on myös ostaa Valtralta koko johtosarja, jonka hinta oli muistaakseni alle satasen. Kannattaa myös tarkastaa ne johtosarjojen liittimet varmuuden vuoksi.
-
Varmaan ekaks kannattais tarkastaa tuleeko magneettiventtiileille virta ja sitten naksuuko venttiilit kun virtaa saavat.
-
yhen sulakkeenhan tuo oli polttanu, josta peäsin jyvälle kaukokonsultaatiolla, on se merkillistä että kun oekeen vituttaa niin ei ossaa ees sulaketaulukkoa oekeen lukkea. Siis siinähä se selevästi sanottiin että siihen pikavaehteeseen vaekuttava se... että kulukeeha tuo taas, tosin en oo tohtinu pikavahenappie paenella, että ei jäesi apulannankylyvy kesken. No saje sen kylläki keskeytti, sitä ei sulakkeen irrottamisella taijjeta saaha loppumaan.
-
ai niin,maininnan arvonen assie seki, että eka konneellisen jäläkeen hajosi apulantakone. Onneksi oli toinen puoliraato pihassa jossa säätö pellaa vasaralla
-
yhen sulakkeenhan tuo oli polttanu, josta peäsin jyvälle kaukokonsultaatiolla, on se merkillistä että kun oekeen vituttaa niin ei ossaa ees sulaketaulukkoa oekeen lukkea. Siis siinähä se selevästi sanottiin että siihen pikavaehteeseen vaekuttava se... että kulukeeha tuo taas, tosin en oo tohtinu pikavahenappie paenella, että ei jäesi apulannankylyvy kesken. No saje sen kylläki keskeytti, sitä ei sulakkeen irrottamisella taijjeta saaha loppumaan.
Sinä sentään tunnustat tuon rehellisesti. On se käynyt ittelläkin useasti että sulakkeet on tarkistettu hätäisesti ja sitten on tehty monta tuntia turhaa työtä kun se vika ilmeni kuitenkin palaneena sulakkeena. Vaikka vika ei korjaantuis ehjän sulakkeen vaihdolla, niin ainahan se on helpompi haarukoida vikaa kun vikapaikka on tiedossa.
-
yhen sulakkeenhan tuo oli polttanu, josta peäsin jyvälle kaukokonsultaatiolla, on se merkillistä että kun oekeen vituttaa niin ei ossaa ees sulaketaulukkoa oekeen lukkea. Siis siinähä se selevästi sanottiin että siihen pikavaehteeseen vaekuttava se... että kulukeeha tuo taas, tosin en oo tohtinu pikavahenappie paenella, että ei jäesi apulannankylyvy kesken. No saje sen kylläki keskeytti, sitä ei sulakkeen irrottamisella taijjeta saaha loppumaan.
Sinä sentään tunnustat tuon rehellisesti. On se käynyt ittelläkin useasti että sulakkeet on tarkistettu hätäisesti ja sitten on tehty monta tuntia turhaa työtä kun se vika ilmeni kuitenkin palaneena sulakkeena. Vaikka vika ei korjaantuis ehjän sulakkeen vaihdolla, niin ainahan se on helpompi haarukoida vikaa kun vikapaikka on tiedossa.
Sulake testerillä on helppo testata sulake vihreä valo niin kaikki ok.
-
On se SASkin mennyt hienoksi kun tarvii diagnostiikka-analysaattorin sulakkeen tarkistukseen. Taskulamppu ja silmä käteen...
-
On se SASkin mennyt hienoksi kun tarvii diagnostiikka-analysaattorin sulakkeen tarkistukseen. Taskulamppu ja silmä käteen...
Tekniikka kehittyy siinä pitää roikkua.
-
On se SASkin mennyt hienoksi kun tarvii diagnostiikka-analysaattorin sulakkeen tarkistukseen. Taskulamppu ja silmä käteen...
Tekniikka kehittyy siinä pitää roikkua.
Virtakynä on pettämätön kaveri, eikä maksa maltaita.
-
On se SASkin mennyt hienoksi kun tarvii diagnostiikka-analysaattorin sulakkeen tarkistukseen. Taskulamppu ja silmä käteen...
Tekniikka kehittyy siinä pitää roikkua.
Virtakynä on pettämätön kaveri, eikä maksa maltaita.
Testeri on helppo käyttää vain painallus sulakkeen yläosaan ja heti näkee toimiiko,tosin aika arvokas muistaakseni biltemalta ostin ja maksoi 4.50 euroa.Vain ammattilaisille myidään
bilteman tukun kautta vai miten se oli.
-
SAS! ÄLÄ PUUTU AIKUISTEN ASIOIHIN... (http://i.imgur.com/9YLfS.gif)
-
yhen sulakkeenhan tuo oli polttanu, josta peäsin jyvälle kaukokonsultaatiolla, on se merkillistä että kun oekeen vituttaa niin ei ossaa ees sulaketaulukkoa oekeen lukkea. Siis siinähä se selevästi sanottiin että siihen pikavaehteeseen vaekuttava se... että kulukeeha tuo taas, tosin en oo tohtinu pikavahenappie paenella, että ei jäesi apulannankylyvy kesken. No saje sen kylläki keskeytti, sitä ei sulakkeen irrottamisella taijjeta saaha loppumaan.
Taisitpa Heino tahallasi testata raatilaisten asiantuntemusta. Tietysti sulakkeet ensmmäisenä.
-
elämä voettaa kerräykseen voesi taas viitosen laettaa, raktoritohtori kävi ja totesi jonku makneettikelan (muistakohan oekeen) menneen oekoseen. Vaehatti sen ja taas pelovaa
-
siis eihä sulake pala pelekästään palamisen riemusta, ylleesä siihen on joku syy
-
siis eihä sulake pala pelekästään palamisen riemusta, ylleesä siihen on joku syy
Kyllä se tuntuu notta palaa se joskus ihan pirruuttaan,uutta kehiin ja muuta remonttia ei kaipaakkaan.