Pitäis noita ojia perata. Minkäskokonen kaivinkone riittää ojien perkuuseen? Tekeekö noilla alta 7tn koneilla mitään?
Voiku oliski tommonen :P
Pitäis noita ojia perata. Minkäskokonen kaivinkone riittää ojien perkuuseen? Tekeekö noilla alta 7tn koneilla mitään?Noissa puomi saattaa olla just ärsyttävästi 30 senttiä liian lyhyt, joten kärryille kuormaaminen voi joskus olla ahdistavaa. Koko voi olla myös sellainene, että vanha oja ei ihan mahdu telojen väliin ja sitten ollaan kallellaan.
Kah.. meillä on kans tommonen kasitonninen. Viimekesänä purettiin tuo kaivuri osa veks et saatiin kääntösylinteri korjattua. ruottissa ku ollaan niin fiksuja oltu ettei tota tappia saanu pois kun ylöspäin ottamalla :P Seuraavaks pitäs purkaa taka-akseli pois et sais sen jakolaatikon laakerit uusittua.
Minkäs vuotinen?
Minkäs vuotinen?
Hmm -88 tai -89 jotain reilu 14000 mittarissa
Mä unohdin sanoa notta ilman kuittia ja alvia son 25Voiku oliski tommonen :P
No älä välitä, ei tollasella ojia kaiveta, ainakaan pehmeessä ja märässä. Sitä varten voi soittaa telahessulle joka ottaa 50euron tuntikorvauksen ojankaivuusta, ja tulee siisti ja suora oja. :)
No nyttenpäs heitit pahan kysymyksen.. tulee sillä jonkuverran ajeltua mut en oo tullu pistäneeks mieleen sen kolinoita sen kummemmin. mut mut ihankun sieltä semmonen klonk kuuluis aina välillä. Enemmän mua on ihmetyttäny se 3 pykälä kun pistää lusikan lattiaan niin pirun outoa sirinää se loota pitää, ei kuulu millään muulla kun tuolla nopeella 3 pykälällä. Tiiä sit onko niillä väljillä kardaanien laakereilla siihen mitä osuutta.Minkäs vuotinen?
Hmm -88 tai -89 jotain reilu 14000 mittarissa
Mun on -89, 13000tuntia.
Pitääks sun Clarkki sellasen kolauksen kun vaihdat kuumilla ööleillä pykälää?
No nyttenpäs heitit pahan kysymyksen.. tulee sillä jonkuverran ajeltua mut en oo tullu pistäneeks mieleen sen kolinoita sen kummemmin. mut mut ihankun sieltä semmonen klonk kuuluis aina välillä. Enemmän mua on ihmetyttäny se 3 pykälä kun pistää lusikan lattiaan niin pirun outoa sirinää se loota pitää, ei kuulu millään muulla kun tuolla nopeella 3 pykälällä. Tiiä sit onko niillä väljillä kardaanien laakereilla siihen mitä osuutta.Minkäs vuotinen?
Hmm -88 tai -89 jotain reilu 14000 mittarissa
Mun on -89, 13000tuntia.
Pitääks sun Clarkki sellasen kolauksen kun vaihdat kuumilla ööleillä pykälää?
Mä unohdin sanoa notta ilman kuittia ja alvia son 25Voiku oliski tommonen :P
No älä välitä, ei tollasella ojia kaiveta, ainakaan pehmeessä ja märässä. Sitä varten voi soittaa telahessulle joka ottaa 50euron tuntikorvauksen ojankaivuusta, ja tulee siisti ja suora oja. :)
Pitäis noita ojia perata. Minkäskokonen kaivinkone riittää ojien perkuuseen? Tekeekö noilla alta 7tn koneilla mitään?Kyyl varaan joku 7-10tn kone piisaa jo ihan hyvin. Kunhan on hieman leveemmät laput. Sitten ne sukset siihen niin netelat saattaa pysyä päälläkin ::) Itte kaivelen pääasiassa sivusta luiska kauhalla. Täällä ei oikein ojienpäältä viitti kun on niin pehmoset maat niin sinnne yleensä sukeltaa :-[ Kone on noin 13tn.
Kyllähän tuo kolahtaa mulla oli Länkkärissä c10/4 aikanaan ja kyllä tuoainakin kolahti. Kun vaihde otti kiinni. Samoin Moloko 910 mettä rotiskossa kolahtaa siinä ilmeisesti laatikon tukikumit pohjaa :-[ Siitä Länkkärin lootasta katos aikanaan 3pykälä vallan.No nyttenpäs heitit pahan kysymyksen.. tulee sillä jonkuverran ajeltua mut en oo tullu pistäneeks mieleen sen kolinoita sen kummemmin. mut mut ihankun sieltä semmonen klonk kuuluis aina välillä. Enemmän mua on ihmetyttäny se 3 pykälä kun pistää lusikan lattiaan niin pirun outoa sirinää se loota pitää, ei kuulu millään muulla kun tuolla nopeella 3 pykälällä. Tiiä sit onko niillä väljillä kardaanien laakereilla siihen mitä osuutta.Minkäs vuotinen?
Hmm -88 tai -89 jotain reilu 14000 mittarissa
Mun on -89, 13000tuntia.
Pitääks sun Clarkki sellasen kolauksen kun vaihdat kuumilla ööleillä pykälää?
Kyl mun nousee mäet ja nyppylät kolmosella, vähäsen meno hyytyy niinku kuuluukin. Ne kardaanien pultit ainakin löystyy jos kovin rynkyttää ja ryskää. Ei oikeestaan muuta ääntä kuulu ku se kolaus kuumana vaihdetta vaihdettaessa. Metsäkoneukot sanoo et sen Clarkin kuuluukin kolahdella kuumana. ;D
Etuakselin ristinivelet on totaalisen paskana, ja saakin olla.
Eikös tämä pikkuveli jatka siitä mihin tuo 8000 jää sutimaan? http://www.nettikone.com/valmet/6000/1314437
*****ako tuommoisilla leikkii.Hakee heti ympäripyörivän telakoneen ja siihen sopivan lavetin 8)Eikös tämä pikkuveli jatka siitä mihin tuo 8000 jää sutimaan? http://www.nettikone.com/valmet/6000/1314437
Toi on ollu kauan myynnissä.
Joku vois hakee pois?
*****ako tuommoisilla leikkii.Hakee heti ympäripyörivän telakoneen ja siihen sopivan lavetin 8)Eikös tämä pikkuveli jatka siitä mihin tuo 8000 jää sutimaan? http://www.nettikone.com/valmet/6000/1314437
Toi on ollu kauan myynnissä.
Joku vois hakee pois?
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Olen joskus puolitosissani sanonut että pitäisi olla laki mikä kieltää maaseudulla myymästä, ostamasta, liisaamasta, omistamasta tai muuten hallinnoimasta alle 25 tonnista kaivuria.Onneks on sinunlaisia toisten puolesta ajattelevia hemmoja niin ei tule turhia hankintoja tehtyä... :o
Lusikkahaarukka on vähänkin pehmeässä avuton, ja isomman poteron äärellä kaivumaat ei mahdu mihinkään kun ei voi jättää taakse eikä etemmäs tapaa laittaa.
20 tn kone tulee kivikasan viereen tai ojalle 57€ 0%. Ja alkaa tapahtua... :D
Olen joskus puolitosissani sanonut että pitäisi olla laki mikä kieltää maaseudulla myymästä, ostamasta, liisaamasta, omistamasta tai muuten hallinnoimasta alle 25 tonnista kaivuria.9tn koneen taksalla 20tn kone :o
Lusikkahaarukka on vähänkin pehmeässä avuton, ja isomman poteron äärellä kaivumaat ei mahdu mihinkään kun ei voi mättää taakse eikä etemmäs tapaa laittaa.
20 tn kone tulee kivikasan viereen tai ojalle 57€ 0%. Ja alkaa tapahtua... :D
Meinaan saatana juu...(http://[img]http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mobilia/pv009xaf.jpg)
(http://www.helsinki.fi/kansatiede/histmaatalous/peltoviljely/peltoviljely_kuvat/ojanperkuu.jpg) (http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Kullaan+Kotiseutu-+ja+Museoyhdistys/web_1962013120731kuva1094.jpg)
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.Loppujenlopuksi pienillä remonteilla menny vanaha Komatsu.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Meinaan saatana juu...(http://[img]http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mobilia/pv009xaf.jpg)
(http://www.helsinki.fi/kansatiede/histmaatalous/peltoviljely/peltoviljely_kuvat/ojanperkuu.jpg) (http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Kullaan+Kotiseutu-+ja+Museoyhdistys/web_1962013120731kuva1094.jpg)
Skänän perhe? Vai Loimaan Oja ky? Molemmat..?
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.mimmonen major o?
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.mimmonen major o?
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Pitäis noita ojia perata. Minkäskokonen kaivinkone riittää ojien perkuuseen? Tekeekö noilla alta 7tn koneilla mitään?
Olhan noissa myös sitte Foortin kikottimia joku teollisuusmalli ja loppupäässä Klopotaa. On varmaankin tehokkainpia vastapainokaivureita mitä on tehty tuohon aikakauteen. Meinaan noissa Majoreissa.no kyl kai vastaus sul ja maäi vail on tual suulis 88 vammmas majors fooortil .....ukko vainaaa halllitse ja hajoitti ja korjas....määäsaako nokan pystyy
Pitäis noita ojia perata. Minkäskokonen kaivinkone riittää ojien perkuuseen? Tekeekö noilla alta 7tn koneilla mitään?
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.mimmonen major o?
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Tommone Leukunraato sisään kätkettynä.
Olen joskus puolitosissani sanonut että pitäisi olla laki mikä kieltää maaseudulla myymästä, ostamasta, liisaamasta, omistamasta tai muuten hallinnoimasta alle 25 tonnista kaivuria.9tn koneen taksalla 20tn kone :o
Lusikkahaarukka on vähänkin pehmeässä avuton, ja isomman poteron äärellä kaivumaat ei mahdu mihinkään kun ei voi mättää taakse eikä etemmäs tapaa laittaa.
20 tn kone tulee kivikasan viereen tai ojalle 57€ 0%. Ja alkaa tapahtua... :D
Olen joskus puolitosissani sanonut että pitäisi olla laki mikä kieltää maaseudulla myymästä, ostamasta, liisaamasta, omistamasta tai muuten hallinnoimasta alle 25 tonnista kaivuria.9tn koneen taksalla 20tn kone :o
Lusikkahaarukka on vähänkin pehmeässä avuton, ja isomman poteron äärellä kaivumaat ei mahdu mihinkään kun ei voi mättää taakse eikä etemmäs tapaa laittaa.
20 tn kone tulee kivikasan viereen tai ojalle 57€ 0%. Ja alkaa tapahtua... :D
Niinpä ei täälläkään 20 tn koneen tuntitaksa ole paljoa kalliimpi kuin 10tn koneen. ja kuitenkin pikkasen eri työteho.
Jokunen vuosi sitten yks urakoitsija otti 25tn koneella 85 €alv 0%, noin halpaa kaivinkonetta tehoon nähden ei tällä mäellä ole ollu.
Täällä Agronetissa pitäisi olla oma keskusteluryhmä niille joilla on oma kaivuri/useita omia kaivureita.
On nimittäin todella ärsyttävää kun asioista puhutan ns. miesten kesken ja sitten joku kaivuriton tulee väliin avautumaan omasta köyhyydestään ja syistä jotka johtivat köyhyyteen ;D
Pohohohojammaalaane sarkaoja tonkija ensiesittelys https://www.youtube.com/watch?v=ypya0bNJC1M (https://www.youtube.com/watch?v=ypya0bNJC1M)Ettei vaan kävis kuten Könnin kuokkamiehenTM :o
Täällä Agronetissa pitäisi olla oma keskusteluryhmä niille joilla on oma kaivuri/useita omia kaivureita.
On nimittäin todella ärsyttävää kun asioista puhutan ns. miesten kesken ja sitten joku kaivuriton tulee väliin avautumaan omasta köyhyydestään ja syistä jotka johtivat köyhyyteen ;D
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Täällä Agronetissa pitäisi olla oma keskusteluryhmä niille joilla on oma kaivuri/useita omia kaivureita.
On nimittäin todella ärsyttävää kun asioista puhutan ns. miesten kesken ja sitten joku kaivuriton tulee väliin avautumaan omasta köyhyydestään ja syistä jotka johtivat köyhyyteen ;D
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Mitäs siellä ylhäällä näkyy kun noin monella silmäparilla sitä kyyläät? ???
Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.yks talollinen on houkutellut ostamaan häneltä tuollaista lusikkahaarukkaa... evvk, kuitenkaan. Se tyydytys jonkun puskanreunan satunnaisesta siistimisestä on kuitenkin aika vähäinen hintaan ja säästyneellä ajalla vaimon kanssa tulleen tyydytyksen verrattuna.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Vaimon pusikon ryöppääminen on tosiaan mukavampaa,ku istuu jossain 4 miljoonaa tuntii ajetussa Valmetissa ;D ;DKyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.yks talollinen on houkutellut ostamaan häneltä tuollaista lusikkahaarukkaa... evvk, kuitenkaan. Se tyydytys jonkun puskanreunan satunnaisesta siistimisestä on kuitenkin aika vähäinen hintaan ja säästyneellä ajalla vaimon kanssa tulleen tyydytyksen verrattuna.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.
16-18 tonnia optimikoko, yltää kauemmas kuin 13 tonnin koneella mutta on vielä kuljetettavissa traktorikalustolla. Isommat alkaa olla siinä ja siinä, ja niissä fyysinen koko kasvaa usein liikaa.
Pieniin hommiin 13 tonnin konekin liikaa, 5-8 tonnin telakone näppärä pihatöissä. Niitä saa vuokralle isomman koneen omistajakin, eli ei ole syy ostaa liian pientä konetta useaan hommaan. Mulla tuo noin 16 tonnin kone ja tänäkin vuonna aika vähissä on työmaat missä tuo on ollut liian iso. Liian pieni kone ainakin 50% työmaista ::)
Niitä pihakoneita saa vuokralle vaikka ois omakin kone, tarkoitus keväällä vuokrata kone pihatöihin. Päivässä tekee todella paljon kun suunnitelma mitä tekee ja osaa kaivaa, halvalla sekä siististi. Pellolla tai metsässä tuollaisella 5-8 tonnin koneella ei tee muuta kuin korkeintaan perkkaa pieniä ojia sivusta luiskakauhalla. Onnistuu mutta ei todellakaan ole järkevää toimintaa työn teettäjälle tai omana työnä tehtynäkään :-X
Pellolla tai metsässä tuollaisella 5-8 tonnin koneella ei tee muuta kuin korkeintaan perkkaa pieniä ojia sivusta luiskakauhalla. Onnistuu mutta ei todellakaan ole järkevää toimintaa työn teettäjälle tai omana työnä tehtynäkään :-XSe on niin suhteellista että mikä on pieni oja ja mikä on iso oja kuten joskus täällä palstalla on väännettykin.. ::) ;D
Täällä Agronetissa pitäisi olla oma keskusteluryhmä niille joilla on oma kaivuri/useita omia kaivureita.
On nimittäin todella ärsyttävää kun asioista puhutan ns. miesten kesken ja sitten joku kaivuriton tulee väliin avautumaan omasta köyhyydestään ja syistä jotka johtivat köyhyyteen ;D
Pellolla tai metsässä tuollaisella 5-8 tonnin koneella ei tee muuta kuin korkeintaan perkkaa pieniä ojia sivusta luiskakauhalla. Onnistuu mutta ei todellakaan ole järkevää toimintaa työn teettäjälle tai omana työnä tehtynäkään :-XSe on niin suhteellista että mikä on pieni oja ja mikä on iso oja kuten joskus täällä palstalla on väännettykin.. ::) ;D
Täkäläisiä normaaleja piiriojia perkaa tuollaisella 8tn telakoneella ojan päällä ajaen mennen tullen. Ja miksi ei perkaisi kun suurimman osan perkaa ihan traktorikaivurillakin. Toki helpompaa se isommalla koneella on.
Valtaojat on sitten eri juttu mutta nehän on täällä sen kokoisia kuin teidän sarkaojat. :-X
Jounin kohdalla toista . Ei saa Vaimoltaan .Vaimon pusikon ryöppääminen on tosiaan mukavampaa,ku istuu jossain 4 miljoonaa tuntii ajetussa Valmetissa ;D ;DKyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.yks talollinen on houkutellut ostamaan häneltä tuollaista lusikkahaarukkaa... evvk, kuitenkaan. Se tyydytys jonkun puskanreunan satunnaisesta siistimisestä on kuitenkin aika vähäinen hintaan ja säästyneellä ajalla vaimon kanssa tulleen tyydytyksen verrattuna.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Ijasjalla puuttuu kivet :o
Eihän noissa ole vielä edes paljon kiviä ???
Ja miksi tuolla yhdellä lohkolla on puu keskellä peltoa?
Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Kiitos ;D Saat anteeksi ;DTäällä Agronetissa pitäisi olla oma keskusteluryhmä niille joilla on oma kaivuri/useita omia kaivureita.
On nimittäin todella ärsyttävää kun asioista puhutan ns. miesten kesken ja sitten joku kaivuriton tulee väliin avautumaan omasta köyhyydestään ja syistä jotka johtivat köyhyyteen ;D
Olenpa sitten vastaisuudessa hiljempaa. Nöyrin anteeksipyyntö...
Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
;D "Metsä"-alusta on vähän harhaan johtava. Ei kukaan järkevä vie telakaivuria mettään. Sen takia sellaisella tuleekin touhuttua. Minä ja toistaiseksi ehjät selkänikamat. ;D
Mihin helkuttiin sää puskulevyä tarttet? Suurimman osan aikaa se on tiellä tuossa 9tn koneessakin.. Ahtaissa pihoissa hyvä kun voi tukea koneen suoraan johonkin kasan päälle kun heittelee sitä kuorma-auton kyytiin ja viimeiset muruset ottaa kauhaan puskulevyä vasten.. Sais olla pikakiinitteinen että sais otettua pois kun ei tartte ja helposti takaisin sitten taas niinkuin kauhan vaihtokin eli hytistä poistumatta..Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
;D "Metsä"-alusta on vähän harhaan johtava. Ei kukaan järkevä vie telakaivuria mettään. Sen takia sellaisella tuleekin touhuttua. Minä ja toistaiseksi ehjät selkänikamat. ;D
Jäis keskivertoa vähemmän metsäojia kaivamatta, laikuttamatta, kantoja nostamatta ja metsäteitä tekemättä jos ei kukaan käy metsässä kaivurin kanssa.
Metsäalustan suurin haitta taitaa olla puskulevyn puute. En tiedä sitten kumpi on parempi.
Mihin helkuttiin sää puskulevyä tarttet? Suurimman osan aikaa se on tiellä tuossa 9tn koneessakin.. Ahtaissa pihoissa hyvä kun voi tukea koneen suoraan johonkin kasan päälle kun heittelee sitä kuorma-auton kyytiin ja viimeiset muruset ottaa kauhaan puskulevyä vasten.. Sais olla pikakiinitteinen että sais otettua pois kun ei tartte ja helposti takaisin sitten taas niinkuin kauhan vaihtokin eli hytistä poistumatta..Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
;D "Metsä"-alusta on vähän harhaan johtava. Ei kukaan järkevä vie telakaivuria mettään. Sen takia sellaisella tuleekin touhuttua. Minä ja toistaiseksi ehjät selkänikamat. ;D
Jäis keskivertoa vähemmän metsäojia kaivamatta, laikuttamatta, kantoja nostamatta ja metsäteitä tekemättä jos ei kukaan käy metsässä kaivurin kanssa.
Metsäalustan suurin haitta taitaa olla puskulevyn puute. En tiedä sitten kumpi on parempi.
No en oo vissiin tarpeeksi siis mettässä töitä tehnyt telakoneella kun en tiiä ;DMihin helkuttiin sää puskulevyä tarttet? Suurimman osan aikaa se on tiellä tuossa 9tn koneessakin.. Ahtaissa pihoissa hyvä kun voi tukea koneen suoraan johonkin kasan päälle kun heittelee sitä kuorma-auton kyytiin ja viimeiset muruset ottaa kauhaan puskulevyä vasten.. Sais olla pikakiinitteinen että sais otettua pois kun ei tartte ja helposti takaisin sitten taas niinkuin kauhan vaihtokin eli hytistä poistumatta..Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
;D "Metsä"-alusta on vähän harhaan johtava. Ei kukaan järkevä vie telakaivuria mettään. Sen takia sellaisella tuleekin touhuttua. Minä ja toistaiseksi ehjät selkänikamat. ;D
Jäis keskivertoa vähemmän metsäojia kaivamatta, laikuttamatta, kantoja nostamatta ja metsäteitä tekemättä jos ei kukaan käy metsässä kaivurin kanssa.
Metsäalustan suurin haitta taitaa olla puskulevyn puute. En tiedä sitten kumpi on parempi.
Metässä puskulevy olis helkutin kova juttu. Toisaalta, on se myös siellä tiellä.
Metässä joskus jos on ajellu ja töitä tehny tela-alustaisella, niin tietää mitä tarkoitan.
Ilolla maksan sen että joku muu käy metsässä laikuttamassa/mätästämässä tai ojat perkaamassa. Joskus ihan pahaa tehnyt kun on kattellut kivikossa/kannokossa keikkumista telakoneen kanssa.
Hattua nostan korkealle sille joka noilla hommilla elantonsa tienaa.
Se hyvä tuossa urakoitsijan käytössä on, että aina saa sopivan koneen töihin. Jos ei ittellä ole ihan jumalattomasti jonkin tietyn sorttista kaivu- tai lastaustyötä, niin sitten on tukku hommia mihin se oma kone ei oikein sovikkaan. Toki kauhanpyörittäjä auttaa paljon lisäämään näppäryyttä, mut maksaa taas lisää $$$
13 - 18 tonnin kone metsäojilla ja laikutuksissa aivan passeli. Ojitustaksat n. 0,50 ekua metri alvittomana ja laikutus tai mätästysojitus n. 400 ekua ha. Sillä pitää leipä ansaita ja koneetkin joskus uusia. Vielä verottajakin vaatia osingolle pääsyä. Onneksi kohta pääsee eläkkeelle noista hommista.
13 - 18 tonnin kone metsäojilla ja laikutuksissa aivan passeli. Ojitustaksat n. 0,50 ekua metri alvittomana ja laikutus tai mätästysojitus n. 400 ekua ha. Sillä pitää leipä ansaita ja koneetkin joskus uusia. Vielä verottajakin vaatia osingolle pääsyä. Onneksi kohta pääsee eläkkeelle noista hommista.
Minkäs vuotinen?
Hmm -88 tai -89 jotain reilu 14000 mittarissa
Mun on -89, 13000tuntia.
Pitääks sun Clarkki sellasen kolauksen kun vaihdat kuumilla ööleillä pykälää?
Meinaan saatana juu...(http://[img]http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mobilia/pv009xaf.jpg)
(http://www.helsinki.fi/kansatiede/histmaatalous/peltoviljely/peltoviljely_kuvat/ojanperkuu.jpg) (http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Kullaan+Kotiseutu-+ja+Museoyhdistys/web_1962013120731kuva1094.jpg)
Meinaan saatana juu...(http://[img]http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mobilia/pv009xaf.jpg)
(http://www.helsinki.fi/kansatiede/histmaatalous/peltoviljely/peltoviljely_kuvat/ojanperkuu.jpg) (http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Kullaan+Kotiseutu-+ja+Museoyhdistys/web_1962013120731kuva1094.jpg)
Ana111,opelmies,Adolf apilas,Rudolf rasisti,SKN, simonurminen ja köntys loimaalaisella vuokrapläntillä... ;D...Apulannan syväkylvöä...ajoissa tilatun apulannan...siis...ja pellonkulma puimatta, ei ihme et on Suomessa keskisadot niin pieniä... ;D
No joo onhan neet m/hd mallit tukevia kaivella. Mutta usei kohtuuttoman hintaisia kuntoonsanähden siis käytetyt. Sitten juurikin noissa käytetyissä tuo lisääntynyt paino haittaa. Ei jaksa kääntyä kunnolla eikä aina puomillakaan oikein pysty auttaan. Lavetista riippuen tuo korkeus kanssa häiritsee. Omassa on pidempi alavaunu mitä normi on pidempi mitä metsämallissa. On pitkittäis suunnassa yhtävakaa mitä metsämalli oli mutta silti paljon ketterämpi.Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Ilolla maksan sen että joku muu käy metsässä laikuttamassa/mätästämässä tai ojat perkaamassa. Joskus ihan pahaa tehnyt kun on kattellut kivikossa/kannokossa keikkumista telakoneen kanssa.
Hattua nostan korkealle sille joka noilla hommilla elantonsa tienaa.
Se hyvä tuossa urakoitsijan käytössä on, että aina saa sopivan koneen töihin. Jos ei ittellä ole ihan jumalattomasti jonkin tietyn sorttista kaivu- tai lastaustyötä, niin sitten on tukku hommia mihin se oma kone ei oikein sovikkaan. Toki kauhanpyörittäjä auttaa paljon lisäämään näppäryyttä, mut maksaa taas lisää $$$
eräs urakoitsija jutteli jotta paras kone jolla mätästänyt oli 32 tonnin kone, ei enää niin hirviästi keikkunu ja tuli mätäs isommin kakistelematta. ;D
Kyl tuo Doosani ainakin pidemmällä puomilla ja isommilla ajomoottoreilla varustettuna jaksaa alavaunua käännellä ja nostella itteään..No joo onhan neet m/hd mallit tukevia kaivella. Mutta usei kohtuuttoman hintaisia kuntoonsanähden siis käytetyt. Sitten juurikin noissa käytetyissä tuo lisääntynyt paino haittaa. Ei jaksa kääntyä kunnolla eikä aina puomillakaan oikein pysty auttaan. Lavetista riippuen tuo korkeus kanssa häiritsee. Omassa on pidempi alavaunu mitä normi on pidempi mitä metsämallissa. On pitkittäis suunnassa yhtävakaa mitä metsämalli oli mutta silti paljon ketterämpi.Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Lusikkahaarukka on vähänkin pehmeässä avuton, ja isomman poteron äärellä kaivumaat ei mahdu mihinkään kun ei voi mättää taakse eikä etemmäs tapaa laittaa.
Kyllähän neet uutena ja silloinkun neet on kunnossa jaksaa. Mutta sittenkun ne on ns isäntälinjan koneita niin eipäs olekkaan enään niin ruudikaspeli välttämättä. Silti tommonen metsämalli maksaa yleensä pirustienempi mitä tavallinen. Vaikka kunto olisikin jo lähes sysipaska ;D Oon aatellu itte tuon nykyisentilalle jotain 13-16tn tavallista sais olla se puskulevykin. Niin eitarvis niinpaljoo teloja kaivella kun kiviä plokkaa.Kyl tuo Doosani ainakin pidemmällä puomilla ja isommilla ajomoottoreilla varustettuna jaksaa alavaunua käännellä ja nostella itteään..No joo onhan neet m/hd mallit tukevia kaivella. Mutta usei kohtuuttoman hintaisia kuntoonsanähden siis käytetyt. Sitten juurikin noissa käytetyissä tuo lisääntynyt paino haittaa. Ei jaksa kääntyä kunnolla eikä aina puomillakaan oikein pysty auttaan. Lavetista riippuen tuo korkeus kanssa häiritsee. Omassa on pidempi alavaunu mitä normi on pidempi mitä metsämallissa. On pitkittäis suunnassa yhtävakaa mitä metsämalli oli mutta silti paljon ketterämpi.Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Lusikkahaarukka on vähänkin pehmeässä avuton, ja isomman poteron äärellä kaivumaat ei mahdu mihinkään kun ei voi mättää taakse eikä etemmäs tapaa laittaa.
Sä et vaan osaa ;- )
Tuossakaan ole vasta kuin 8000h mittarissa ;D Mutta joo kalliimpia ovat varmasti..Kyllähän neet uutena ja silloinkun neet on kunnossa jaksaa. Mutta sittenkun ne on ns isäntälinjan koneita niin eipäs olekkaan enään niin ruudikaspeli välttämättä. Silti tommonen metsämalli maksaa yleensä pirustienempi mitä tavallinen. Vaikka kunto olisikin jo lähes sysipaska ;D Oon aatellu itte tuon nykyisentilalle jotain 13-16tn tavallista sais olla se puskulevykin. Niin eitarvis niinpaljoo teloja kaivella kun kiviä plokkaa.Kyl tuo Doosani ainakin pidemmällä puomilla ja isommilla ajomoottoreilla varustettuna jaksaa alavaunua käännellä ja nostella itteään..No joo onhan neet m/hd mallit tukevia kaivella. Mutta usei kohtuuttoman hintaisia kuntoonsanähden siis käytetyt. Sitten juurikin noissa käytetyissä tuo lisääntynyt paino haittaa. Ei jaksa kääntyä kunnolla eikä aina puomillakaan oikein pysty auttaan. Lavetista riippuen tuo korkeus kanssa häiritsee. Omassa on pidempi alavaunu mitä normi on pidempi mitä metsämallissa. On pitkittäis suunnassa yhtävakaa mitä metsämalli oli mutta silti paljon ketterämpi.Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
Mulla olis tarve jollekin ~8-9ton tela-alustaiselle tyvitaitolla, mutta ikivanhasta åkerman 3 joutuu maksamaan 15 000€ alv0 niin ei ole napannut. Saisi kuivikepihaton paremmin tyhjättyä ja muutakin pientä hifistelyä mitä tuolla 23tn mörssärillä ei voi tehdä.Älä tosiaan hanki konetta tyvitaitolla.. Tekee koneesta kiikkerän, nostokorkeus kärsii ja vaatii helkutinmoisen tilan kun ylävaunua kääntää..
Mulla olis tarve jollekin ~8-9ton tela-alustaiselle tyvitaitolla, mutta ikivanhasta åkerman 3 joutuu maksamaan 15 000€ alv0 niin ei ole napannut. Saisi kuivikepihaton paremmin tyhjättyä ja muutakin pientä hifistelyä mitä tuolla 23tn mörssärillä ei voi tehdä.Älä tosiaan hanki konetta tyvitaitolla.. Tekee koneesta kiikkerän, nostokorkeus kärsii ja vaatii helkutinmoisen tilan kun ylävaunua kääntää..
voi tilata työhön sopvimman koneen ja kuskin. Ite voi toimia sitten apumiehenä ja työnjohtajana. Tällöin hommasta tuleekin jotakin.
Tommonen 8000h kuokittu on meikäläisen mielestä vielä lähes uusi ??? Ekassa lusikka haarukassa oli jotain 15-16th sitten siinä mettäalustaisessa oli päälle 30 000h ja tuossa nykyisessä lähes uudenkarheassa ;D 14 000h :-[ Toi mettäalustainen olikyllä melko laiska meneen minnekkään loppuaikoina ja oli jotenkin kolho sen ison vaununsa kanssa.Tuossakaan ole vasta kuin 8000h mittarissa ;D Mutta joo kalliimpia ovat varmasti..Kyllähän neet uutena ja silloinkun neet on kunnossa jaksaa. Mutta sittenkun ne on ns isäntälinjan koneita niin eipäs olekkaan enään niin ruudikaspeli välttämättä. Silti tommonen metsämalli maksaa yleensä pirustienempi mitä tavallinen. Vaikka kunto olisikin jo lähes sysipaska ;D Oon aatellu itte tuon nykyisentilalle jotain 13-16tn tavallista sais olla se puskulevykin. Niin eitarvis niinpaljoo teloja kaivella kun kiviä plokkaa.Kyl tuo Doosani ainakin pidemmällä puomilla ja isommilla ajomoottoreilla varustettuna jaksaa alavaunua käännellä ja nostella itteään..No joo onhan neet m/hd mallit tukevia kaivella. Mutta usei kohtuuttoman hintaisia kuntoonsanähden siis käytetyt. Sitten juurikin noissa käytetyissä tuo lisääntynyt paino haittaa. Ei jaksa kääntyä kunnolla eikä aina puomillakaan oikein pysty auttaan. Lavetista riippuen tuo korkeus kanssa häiritsee. Omassa on pidempi alavaunu mitä normi on pidempi mitä metsämallissa. On pitkittäis suunnassa yhtävakaa mitä metsämalli oli mutta silti paljon ketterämpi.Kyllä kunnon metsäalustalla ja 1000mm teloilla varustettu on todella mukava kone tehdä töitä.. Lapunpäät vielä kunnolla taitettu niin menee asfaltillakin kuin sukkasillaan.. Lavetilta se nyt tulee 40cm kummaltakin puolelta mutta kun se on korkea ja vakaa kaivaa niin mukava heitellä maata kuorma-autojenkin kyytiin.. DX160 Doosani korkealla metsä-alustalla painaa muistaakseni 19tn.. Semmosta tullut siirreltyä, oltua kärryn kanssa samalla työmaalla ja kaiveltuakkin 3 viikkoa semmosella.. Muuten en kyllä Doosanista tykännyt noin niinkuin ajettavuudeltaan kun ei ollut kunnon käsinojia ja vivut sellaiset hitachi malliset airot..Omalta kohdaltani 13 tonninen on aika passeli maatilan kaivuutöihin. ( jonkun muun omistamana). Sillä ei useiten liian pientä hommaa löydy ja melkein kaikki isotkin kaivuut tulee tehtyä. Viellä jos sattuisi olemaan metsäalustalla ja erillisel kallistuvalla pikaliittimellä ja omalla pyörittäjällä niin homma toimii. Noi päälle 20 tonnin keksinnöt kohtaa jo työmaita missä ne on auttamatta isoja. Esimerkiksi jotain pihamaan ronkkimisia ja tieojan kaivuita niin kone vie niin paljon tilaa että liikenne ei mahdu kulkemaan.Niin tuo 13tn muuttuukinsitten äkkiä 15-16tn kun siihense mettäalusta lätkästään. Sitten tuo on tokikin myös huomattavasti leveämpi tommosena. Vakaampi tietysti kaivella mettä mallina. Mulla on ollu molemmat ja itse tykkään tavallisesta enempi. Jotenkin näppärämpi käännellä ja kuskata. Tokihan tuohon on sukset tehty ja lasinsuoja ja tuossa on isompi ajonopeus mitä metsämallissa.
voi tilata työhön sopvimman koneen ja kuskin. Ite voi toimia sitten apumiehenä ja työnjohtajana. Tällöin hommasta tuleekin jotakin.
Tuosta voidaan olla kyllä kahta mieltä ::):-X
voi tilata työhön sopvimman koneen ja kuskin. Ite voi toimia sitten apumiehenä ja työnjohtajana. Tällöin hommasta tuleekin jotakin.
Tuosta voidaan olla kyllä kahta mieltä ::):-X
(http://kuvapilvi.fi/k/t/ykKT.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/ykKT.jpg)
Tuommosen yhdistelmän kun tilaan töihin, niin kyllä tapahtuu. Ijasja2:n kuvissa näkyneet kivetkin häviäisivät näkyvistä maan päältä, jos kaivukelpoista maata vierestä löytyy. Länkkärillä on käyttötunteja takana yli 40000 ja kuski kansaneläkeiässä, mutta yhtä tehokasta yhdistelmää ei lähitienoolta löydy.
(http://kuvapilvi.fi/k/t/ykKB.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/ykKB.jpg)
Jos itse haluan kaivella, tai urakoitsija ei kerkiä, saan tarvittaessa tuollaisen lainaan.