Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 48

Viestit - Realisti

Muistaakseni n.10cm leveysero us ja um välillä, eli ei mene jos ei sovitteita levitä tai kuormainta kavenna.
Erona leveys. Um ja uudempi dm on leveydeltään samat, mutta dm isommalla tapituksella. Just muutetaan vanhaa um runkosovitetta dm yhteensopivaksi.
http://www.traktorpool.fi/details/Drills/Vaederstad-SIEWNIK-/2248642/

Polski myy "väderstadia"

Mikkä nuo pyörästön kannen päällä olevat hämähäkin jalat oli? Ruiskutus urien ei kun vakojen tekijät ?

Sellaiset ne on joo, näkyy tuota systeemiä aika paljon käytössä Euroopassa.
http://www.nettikone.com/fiat/80-90-dt/1378054 Fiat 80-90... Tai sitte ei... :D

Jopa meikäläinen havaitsee että kyseessä on 680 tai 780, mutta ei ainakaan 80-90.
Ei kyllä tosiaan lasketa hintoja, nosto jää tekemättä nyt mutta tehdään sitten varmaan vuoden päästä.
Mihin se Rapidin suuri vetotehon tarve perustuu suomaalla? Tuskin ne vantaat sellasessa maassa enempää jarruttaa kuin muissakaan ja jokanen takapyöräkone "lauttaa" maata edellään jokatapauksessa. Ei se teknisten tietojen mukaan painossakaan suorakylvöveljistään eroa. Savimaalla moni veturi on jouduttu kyllä lastuttaan.

Varmasti suurin syy on se että painava kone kulkee todella syvällä, 0-asennolla siemen n.6-8cm syvällä. Lisäksi lauttaa voimakkaasti mukana penkkaa joka vedättää.
Ei ole kallis, mutta siitä huolimatta sitkeä myytävä. Voi tänä aikana olla rahoitus melko tiukassa tuollaiseen kylmiltään, ja takaisin maksu vielä tiukemmassa. Herkästi pilkkoen myymällä saa monessa tapauksessa enemmän.
80-90 minä oon aina laittanut.
Rapidin huonoin puoli on vetotehontarve, alle 200hv veturi ja 4m kone on täysin epätoivoinen yhdistelmä turvemailla. Turpeella 4m kone meni mukavasti kun oli 250hv, tietty kovilla mailla menee vaikka millä mehumaijalla...
...
Muuten rapid on the kone.

Nykyään rattorin virittäminen on heleppua. Hoitu ihan tälleen agronetin välityksellä munki 6630:n viritys yli 200 heppaseksi.

Kiitos =)

Pehemiälle suolle kannata täyellä koneella tietenkään mennä merkistä riippumatta.

Jos alkaa vajailla kikkaileen, niin voihan sitä alitehoisellakin kylvää... Maksan tuplana normaalin kylvötaksan jos tulet kylvään tuon mun 25ha nevalohkon sillä sun nelimetrisellä ja vakiotällissä olevalla 6630:lla. Aloitus täysillä tankeilla ja aikaa 10h, kiinni ei saa jäädä jos pääsen itse ajaan saman kohdan n143+tume combimaster yhdistelmällä. Jos jää kiinni tai aloittaa vajaalla niin hehtaareita ei laskuteta, käykö?
Tehontarpeessa on todella suuri ero maalajeittain. Savella menee varmasti 6800:lla, mutta turpeella ei toivoakaan.
Valiota omistaa merkittäviltä osin joku muu? Ei tasan omista. Yli 99% omistaa maitoa sinne toimittavat osuuskunnat. Nämä yksittäisosakkeet on sitten muilla ei valiolaisilla osuuskunnilla.
Rapidin huonoin puoli on vetotehontarve, alle 200hv veturi ja 4m kone on täysin epätoivoinen yhdistelmä turvemailla. Turpeella 4m kone meni mukavasti kun oli 250hv, tietty kovilla mailla menee vaikka millä mehumaijalla...
3m tume Combimasteria taas ei häävin huomaa 160hv nelosen perässä edes turpeella, eli on niissä älytön ero tehon tarpeessa.
Muuten rapid on the kone.
Joskus tullut blogin kirjoittajan kanssa väännettyä naamakkain tästä laatu-asiasta. Sellainenhan se tilanne on että junkkari ei oikein ole ollut vakavasti otettava laite yhtään millään tuotelinjalla, sillä siellä aikanaan rönsyiltiin joka paikkaan eikä osattu keskittyä mihinkään.
Alkupään Maestroon sai tehdä täyden kunnostuksen jo 800ha jälkeen, toisaalta 7 vuotta uudempi maestro on nimestä ja ulkonäöstä huolimatta täysin eri laite. Eli asiakkaita on kuunneltu, vaikka vielä 2005 paikkeilla maksava asiakas onkin ollut tuotekehittäjä.
Uskon myös aidosti siihen että junkkarilla on otettu opiksi ja nyt kun kaikki turhat rönsyt on karsittu niin siellä osataan kun on aikaa keskittyä. Mutta tosiaan en yhtään ihmettele vaikka junkkari ei olisi urakoitsijan kannalta vakava vaihtoehto, kun näiden susimallien teosta on vasta alle 10v aikaa...
eikös tuo jyrän etupuolelle kylvö ole jotenkin luultu paremmaksi kun se jyräkiekko painaa sen pintaan ja jopa pikkasen multaakin, vauhdin mukaan.          ja ei kait se hieman raitaisuus noissa hommissa pahemmin haittaa?   turha tarkkuus on ammtillista kypsymättömyyttä.

Jyrän eteen se olis tosiaan parasta kylvää, alle kahden tonnin saa jo pneuman ja se on tuohon kuitenkin paras laite.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 48