Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - kuuken

Kone on TS100ES malli joten siksi näitä pikku eroja. Mutta viat on korjattu, eli vika oli kyllä anturin piuhoissa jotka löytyvät lattialuukun alta. Anturit eivät tarvi rungosta maadotusta, joku siitäkin mainitsi. Lattialuukun alla kulkevat hydrauliputket lepäsivät liittimien päällä aiheuttaen ajan myötä tämän ongelman.

eli nyt pelittää kaikki. Kiitos kaikille auttajille ja avunantajille. Kaikista tiedonjyvistä oli apua ja nyt ymmärtää koneen sielunelämää taas vähän paremmin.
ja Volvolle vielä että suunnanvaihdin toimii pienellä alueella eli lähtee liikkeelle ilman kytkintä mutta 5-8 puolella ei lähde. Koittaa kyllä sekunnin mutta ei kuitenkaan lähde eli joutuu kytkimen avulla lähtemään liikkeelle.
Juuri näin kuten PekkaL kirjoitti. Suunnanvaihtajassa ei ole nappia, oranssi kylläkin. Anturit testattu eilen manuaalisesti painellen eikä tilanne muuttunut.
No niin, taas muutama kommentti.

Eihän kyse ole siitä etteikö sitä huoltomies saisi korjata, saisi ihan vapaasti mutta kyse onkin mun omasta halusta löytää vika ja pystyä korjaamaan se myös. Mulla on ihan hyvä suhde huoltoon ja sanoivat että kyllä sieltä voidaan tulla ajaan testi läpi. Tosin olivat sitä mieltä että kun anturit nyt vaihdettu ja vika jatkuu niin ei testillä löydy. Joten jos ei löydy niin katsovat sen sitten keväthuollon yhteydessä korjaamolla. Joten jos vaikka kaikki tästä "huoltoon" asiasta kirjoittelevat keskittyisivät muihin asioihin jatkossa ja ne jotka tykkäävät arvuutella vikoja jatkaisivat keskustelemista. Voi vaikka joku muukin apua tarvitseva saada tästä jotain irti. Kiitos.

Eli ne vaihdelaatikon kyljessä olevat anturit on vaihdettu, harmaa ja musta. Sähköt mitattu ja kaiken pitäisi olla niiden osalta kunnossa. Tuossa mietittiin sitäkin että jos on sittenkin mekaaninen vika, eli kepin vaijeri ei siirry tapeeksi että vipu siirtyy anturilta toiselle. Anturin päässähän on kytkin jonka laatikon sisällä oleva "vipu" painaa sisään jolloin kone tietää mikä alue käytössä. Eli voisi olla että vaijeri on löystynyt tai sitten ei. Tarkistan vielä tänään asian koittamalla anturia manuaalisesti ja jos valot syttyy niin vika mekaaninen. Jos ei niin jossain oltava vielä joku anturi rikki sillä suunnanvaihtovipukaan ei toimi ilman kytkintä isolla puolella. Eli ei tunnista että alue päällä. 
no niin, tässäpä tilannetiedoitus kiinnostuneille. Eli anturit vaihdettu, pienen ja ison puolen. Sähköt mitattu ja sähköt ok. Kuitenkaan vika ei poistu. Siinäpä tilanne. Olisko muita antureita kun toi vipuasennon anturi? Se nyt ei ainakaan ollu rikki.
niin ja Volvo88 sen verran että tässä on oranssi viiksi oikealla puolella rattia. vuosimalli 2002.
Otin maton alta luukun auki. Kasan päällimäisenä punainen vaijeri ja kaks pyöreetä palikkaa missä luki forward ja reverse, niihin tuli sähköt. muita vaijereita ei näkyny lähimailla. mikäs anturi on kyseessä mistä Olli Tapani ja Volvo88 mainitsi? että tiedän kysyä oikeeta huollosta... ei ole oikein mulle auennu vielä toi TS:ssän sielun elämä  :D
ja kiitokset taas kaikille auttajille. Katson kopin alle ja jos siellä ei vaijereissa mitään kummempaa niin sitten anturihankintaan.

Kiitos hyvistä vinkeistä!!
Oikeassa olette varmasti kaikki. Siitähän ei ole kyse etteikö huoltomies mielellään saisi näprätä konetta. Kone on ollut mulla nyt vuoden ja mitään vikoja ei ole ollut niin eipä ole tarvinnut paljoo huoltomiestä vaivata. Aikaisemmin ollut vanhoja koneita joita nyt osaan jonkun verran ruuvata. tätä en. Vika nyt ei ole sellainen joka vaati välitöntä korjausta, ei haittaa ajoa millään tavalla. Siten ajattelin että jos vika löytyisi helpolla ja vielä jos osais korjata itse. MUTTA, tässä nyt on turha jossitella sitä kenen vika tulisi korjata tai voiko huoltomiehelle soittaa vai ei.

Lähinnä ajattelin että löytyykö keneltäkään kokemusta vastaavasta viasta. Kiitos niille jotka ovat vinkkejä antaneet.
juuri näin ja onhan tää hyvä tapa tutustua koneeseen itsekkin, tulee kuntoon tai ei!
no fiksunahan se oli ensimmäinen luontainen vaihtoehto mutta se ei tuottanut tulosta muuta kun että täytyy kone saada sinne niin voivat katsoa... että koitetaan nyt ainakin ensinnä näin.
ei ole vipua liikuttamalla parantunut. Tosin voi olla että kelit on osasyynä ongelmaan. Sitä ei tiedä ennenkuin lämpiää tai sais koneen lämpöseen. Onkos tuo katkaisin jossain siellä vipujen joukossa?
Moro, mistä tällainen anturi löytyy ja voisko sen vaihtaa omin neuvoin?? Pelkästään suurilla 5-8 vaihteilla pimeenä, ei pienillä. Vipu ja näyttö.
Kiitos oikein paljon. Katson huomenna jos auttaa ongelmaan.
Suuresti kiitoksia. Osaatko neuvoa mistä liittimet siis tarkemmin löytyvät? En ole niinkään tuttu traktorin kanssa. Onko ne hytissä vai jossain muualla?
Sivuja: [1] 2